Firma po 2 latach - ZUS

Data: 2009-09-27 22:07:54
Autor: adam
Firma po 2 latach - ZUS
Witam,
firma istnieje już 24 miesiące, idzie nowy miesiąc.
Co w związku z tym (ZUS)?
Czy trzeba iść zmienić coś, zgłosić?
Czy od tego momentu będę już musiał płacić na fundusz pracy (firma jednoosobowa - tylko ja)?

Data: 2009-09-27 22:10:27
Autor: Liwiusz
Firma po 2 latach - ZUS
adam pisze:
[...]

   Wyrejestrować się ze starego kodu ubezpieczenia, zarejestrować się z nowym kodem (do 10. dnia miesiąca, kiedy nastąpiła zmiana). Następnie złożyć nową deklarację ZUS DRA (do 10. dnia kolejnego miesiąca).

--
Liwiusz

Data: 2009-09-29 11:10:30
Autor: Herald
Firma po 2 latach - ZUS
Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:10:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

adam pisze:
[...]

Zmieniłeś ustawę o SUS?
Czas na zgłoszenie do SUS płatnika/ubezpieczonego to 7 (słownie: SIEDEM)
dni od daty powstania obowiązku podlegania pod te ubezpieczenia. Skąd
wytrzasnąłeś to "do 10 dnia...."?

Data: 2009-09-29 11:16:16
Autor: Liwiusz
Firma po 2 latach - ZUS

adam pisze:
[...]

   pewnie poprzez błędną analogię z DRA.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-27 22:27:44
Autor: SDD
Firma po 2 latach - ZUS

Użytkownik "adam" <adam.w@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9ogfp$e4m$1node2.news.atman.pl...

Czy od tego momentu będę już musiał płacić na fundusz pracy (firma jednoosobowa - tylko ja)?

Oczywiscie. Co to ma do rzeczy, ze tylko Ty?
Fundusz pracy placisz za siebie. Jak kogos zatrudnisz to bedziesz placil za pracownikow.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-27 22:43:24
Autor: adam
Firma po 2 latach - ZUS

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h9ohs0$t6n$1news.onet.pl...

[...]

No tak, ale w "taryfie ulgowej" 2 lata nie musiałem płacić FP. Dlatego pytam.

Data: 2009-09-27 23:36:05
Autor: SDD
Firma po 2 latach - ZUS

Użytkownik "adam" <adam.w@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9o7ep$h9h$1node1.news.atman.pl...

No tak, ale w "taryfie ulgowej" 2 lata nie musiałem płacić FP. Dlatego pytam.

FP placisz, gdy podstawa wymiaru skladek jest rowna co najmniej minimalnemu wynagrodzeniu.
W taryfie ulgowej miales podstawe 300 zl z groszami. Teraz bedziesz mial ponad 1900 zl.
Tak samo jak zatrudnisz pracownika lub zleceniobiorce - jesli placisz mu brutto mniej niz najnizsze wynagrodzenie (w przypadku umowy o prace dzieje sie tak, gdy zatrudnisz go przy minimalnej stawce na mniej niz caly etat), to nie placisz za niego FP. Jesli wiecej - placisz.
Osoba, za ktora placone jest w ciagu 18 miesiecy przez co najmniej 12 miesiecy FP, nabywa prawo do zasilku dla bezrobotnych. czyli za rok - jak cos - mozesz pojsc na zasilek :)

Pozdrawiam
SDD

Firma po 2 latach - ZUS