Firma - siedziba i magazyn a wywoz smieci

Data: 2009-05-29 00:44:46
Autor: Papkin
Firma - siedziba i magazyn a wywoz smieci
Witam

Jest sobie firmia, nie duza. W miejscu wykonywania dzialalnosci byl zawsze kubel (z zakladu oczyszczania miasta). Jako ze kubel byl prawie wiecznie pusty a wiekszosc smieci to byly smieci jakis prostakow sasiadow (kukulcze jaja) a smieciarzon czasami nie chcialo sie w ogole odstawic kubla na miejsce (ze 100m od drogi) to z kubla zrezygnowano.

Wlasciciel firmy sumiennie wyrzuca zebrane odpadki w magazynie tej samej firmy (inny adres, magazyn zgloszony w US, UM itd) gdzie ma umowe z zakladem oczyszczania i nawet ma ogromny kubel (w magazynie powstaje wiecej smiecia). Tak wiec w firmie pakuje odpadki do wora i sam je transportuje do magazynu. Nikt nie smieci, nikt nie kradnie komus kubla.

Przychodzi straz wiejska i pyta o niby obowiazkowa umowe na wywoz smieci, przedsiebiorca przedstawia umowe na wywoz smieci wskazujaca jako miejsce odbioru odpadkow adres magazynu tejze firmy. Strazy wiejskiej to nie obchodzi i chca umowe na adres pod ktory przyszli, groza mandatem itd.

Czy sa jakies szanse na wygrana z tymi ***? Nikt nie smieci po lesie! Kubel mozna zamowic i miec pusty (nie uzywac) a odpadki nadal wywozic do lasu albo jak w tym przypadku do kubla w innym miejscu ale "swojego".

Przeciez to durne prawo. Jesli beda chcieli dac mandat to co? Nie przyjmowac i do sadu grodzkiego? Moze w sadzie ktos inteligentny pomoze uciskanemu obywatelowi?

Prosze o pomoc, nie znam aktow prawnych na temat posiadania kubla.

Firma to nie bar, nie smieca tu tez klienci firmy jak to w barze.

Data: 2009-05-29 19:32:19
Autor: szomiz
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4a1f13e8$1news.home.net.pl...

Czy sa jakies szanse na wygrana z tymi ***? Nikt nie smieci po lesie! Kubel mozna zamowic i miec pusty (nie uzywac) a odpadki nadal wywozic do lasu albo jak w tym przypadku do kubla w innym miejscu ale "swojego".

No niestety takie mamy prawo. Zeby bylo weselej prawo mowi, ze jako wlasciciel nieruchomosci masz miec podpisana umowe. O tym ze masz miec kubel i wyrzucac do niego smieci juz nie mowi.

Przeciez to durne prawo. Jesli beda chcieli dac mandat to co? Nie przyjmowac i do sadu grodzkiego? Moze w sadzie ktos inteligentny pomoze uciskanemu obywatelowi?

Podpisz umowe (i plac). Do tego zobowiazuje cie prawo.

Jezeli masz sklonnosci pieniacze - mozesz odmowic przyjecia mandatu, a w sadzie sie bronic, ze co prawda masz obowiazek podpisania umowy, ale ta sama ustawa mowi, ze jezeli tego nie zrobisz, to obowiazek ten spoczywa na gminie[1]. A gmina zamiast sie ze swojego obowiazku wywiazac ciaga cie po sadach. Bo na Twoje niewywiazanie sie z obowiazku jest sankcja, a na niewywiazanie sie z obowiazku przez gmine sankcji nie ma.

Tylko jak trafisz na zly dzien sedziego, to gorna granica grzywny jest - zdaje sie - 5000.

Prosze o pomoc, nie znam aktow prawnych na temat posiadania kubla.

Juz pisalem. Nie musisz miec kubla. Musisz miec umowe na manie i oproznianie kubla.

sz.

[1] Tylko sie nie roochacaj - i tak ty zaplacisz. A jak gmina zorganizuje na to przetarg, to mozesz byc pewien, ze zaplacisz 5 x tyle, co sasiedzi, ktorzy podpisali indywidualnie. Mimo, ze ten sam smieciowoz bedzie oproznial kubly.

Data: 2009-05-30 13:10:56
Autor: Icek
Firma - siedziba i magazyn a wywoz smieci

Prosze o pomoc, nie znam aktow prawnych na temat posiadania kubla.

wez idz do firmy, ktora wywozi Ci kubel z drugiej lokalizacji i dopiszcie w
umowie:

"Zobowiazuje sie wywozic smieci wytworzone w nieruchomsci X i Y, ktore to
zleceniodawca bedzie gromadzil w kuble pod adresem Y"

Ciekawi mnie to bo tez mialem spinke ze SM w podobnym temacie ale na
propozycje mandatu odpowiedzialem, ze nie dziekuje i poprosilem o
opuszczenie posesji. Nie zdecydowali sie w tamtym czasie na SG bo to za duzo
papierow.

Icek

Data: 2009-06-01 07:59:47
Autor: Papkin
[...]

I to zabezpiecza mnie "prawnie" przed ta wielka sluzba mundurowa?

Data: 2009-06-01 10:41:22
Autor: Icek
> [...]
> za duzo papierow.

I to zabezpiecza mnie "prawnie" przed ta wielka sluzba mundurowa?

ja mam slabe pojecie o przepisach. Mam za to duze doswiadczenie. A z
doswiadczenia wiem, ze sie odwala.

Nastepne spotkanie tylko nagrywaj na jakis telefon/video/michnika czy
cokolwiek. Wytlumacz, ze masz umowe, masz wpisany adres i po temacie.

Icek

Firma - siedziba i magazyn a wywoz smieci