Firma windykacyjna

Data: 2010-01-20 19:30:37
Autor: RadekNet
Firma windykacyjna
Witam!

Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne? Mam na mysli sytuacje z niezaplaconym "mandatem" za jazde bez biletu w MZK - przeciez wsiadajac do autobusu zawieralem umowe z MZK a nie z jakas firma trzecia. Na jakiej podstawie firma trzecia wlacza sie w spor miedzy nami?

Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie? Jak mi dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

ps
Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-01-20 14:42:49
Autor: witek
Firma windykacyjna
RadekNet wrote:
Witam!

Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne?

komercyjnej.

[...]

a) dzia³a jako pe³nomocnik MZK;
b) d³ugiem jak ka¿dym innym towarem mo¿na handlowaæ, wiêc zosta³ sprzedany.

raczej a)

Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie?

mo¿e siê przestraszysz

Jak mi dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

nie tyle masz i¶æ co poinformowaæ d³u¿nika, ¿e pójdziesz.

ps
Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

powiedz koledze, zeby po prostu zap³aci³ co wisi.

Data: 2010-01-20 21:25:27
Autor: Liwiusz
Firma windykacyjna
RadekNet pisze:
[...]

   Albo na zasadzie pe³nomocnictwa, albo jako cesjonariusz.

Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie? Jak mi dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

   W niektórych przypadkach do przestêpstwo. A w przypadku jazdy na gapê mo¿e to byæ wykroczenie.

ps
Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

   I jak to zwykle bywa - pytania na bardzo niskim poziomie ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-21 00:39:40
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-20 20:30, RadekNet pisze:

Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne?

Wiesz ... kapitalizm ... demokracja ... takie tam ...

Mam na mysli sytuacje z
niezaplaconym "mandatem" za jazde bez biletu w MZK

Zlituj się, cudzysłów też wku*wia. To nie jest żaden pieprzony mandat. LUDZIE ! Nauczcie się !!

do autobusu zawieralem umowe z MZK a nie z jakas firma trzecia.

Nie ma znaczenia - art 509 kc, i parę innych w paru innych ustawach (mój ulubiony to 3 ustawy o uig)

jakiej podstawie firma trzecia wlacza sie w spor miedzy nami?

Kupuje twój dług, bądź działa na zlecenie (ma pełnomocnictwo)

Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie?

Czytaj KW. Istnieje możliwość, że mają prawo poinformować.

Jak mi
dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

Nic nie masz zrobić oprócz stwierdzenia, żeś frajer i fakturujesz pajaców, co Ci nie płacą :)

Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

Jasssne.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-21 02:07:51
Autor: SDD
Firma windykacyjna

U¿ytkownik "RadekNet" <radeknet@rejsy-czartery.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hj7o7s$ohk$1news.onet.pl...

Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne? Mam na mysli sytuacje z

Z firmami windykacyjnymi nie rozmawia sie.
Jak sie poczuwasz, zaplac wierzycielowi, jak sie nie poczuwasz, traktuj jak powietrze - tylko pilnuj skrzynki na listy, zebys awiza nie przegapil.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-21 02:10:42
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-21 02:07, SDD pisze:

Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne? Mam na mysli sytuacje z
Z firmami windykacyjnymi nie rozmawia sie.
Jak sie poczuwasz, zaplac wierzycielowi,

A co jeśli w/w firma windykacyjna to ... wierzyciel ?

powietrze - tylko pilnuj skrzynki na listy, zebys awiza nie przegapil.

Czyli traktować jak powietrze - a jednak srać ze strachu na widok nakazu ? :)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-21 08:50:55
Autor: Andrzej Lawa
Firma windykacyjna
Rafał "SP" Gil pisze:

powietrze - tylko pilnuj skrzynki na listy, zebys awiza nie przegapil.

Czyli traktować jak powietrze - a jednak srać ze strachu na widok nakazu
? :)

Nie "srać ze strachu", tylko pilnować, żeby cwaniaczki walkowerem wyroku
nie dostali - co przecież może się zdarzyć i przy nieistniejącym
"długu", bo sądy w trybie uproszczonym przyklepują jak leci byle byłby
jakiś pretekst (np. dawno temu zapłacona faktura albo faktura za
nieistniejący numer telefoniczny) - i trzeba pilnować terminu odwołania.

Data: 2010-01-21 20:46:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Firma windykacyjna
On Thu, 21 Jan 2010, "Rafa³ \"SP\" Gil" wrote:

W dniu 2010-01-21 02:07, SDD pisze:

Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne? Mam na mysli sytuacje z
Z firmami windykacyjnymi nie rozmawia sie.
Jak sie poczuwasz, zaplac wierzycielowi,

A co je¶li w/w firma windykacyjna to ... wierzyciel ?

  Znaczy maj± dowód, ¿e poprzedni wierzyciel *poinformowa³ Ciê*
¿e sprzeda³ d³ug (w praktyce - co najmniej list polecony)?

  Na wypadek, jakby¶ chcia³ uznaæ za "prawomocne" poinformowanie
(Ciê) przez nabywcê, to rozwa¿, czy przejmiesz siê, jak Ciê
poinformujê ¿e kto¶ mi sprzeda³ Twój d³ug ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 21:06:43
Autor: Liwiusz
Firma windykacyjna
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

   *Ja* w takim przypadku wysy³am informacje od poprzedniego wierzyciela razem ze swoim wezwaniem - i co do zasady jest to praktyka stosowana przez firmy, które s± faktycznie nowymi wierzycielami, a nie pe³nomocnikami.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-21 22:44:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Firma windykacyjna
On Thu, 21 Jan 2010, Liwiusz wrote:

[...]
[...]

  Co z liter± powy¿szego siê zgadza :) (poprzedni wierzyciel
informuje przez pe³nomocnika - to *jego* informacja jest
istotna, nie tego kto kupi³).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 22:51:50
Autor: Liwiusz
Firma windykacyjna
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

   Uwa¿am, ¿e informacja przes³ana przez nowego wierzyciela, ale pochodz±ca od poprzedniego czyni zado¶æ art. 512kc.

   Tym bardziej, ¿e poinformowanie d³u¿nika nie jest warunkiem koniecznym - wystarczy wykazaæ, ¿e d³u¿nik wiedzia³ o cesji (ten sam art.)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-22 01:57:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-21 21:06, Liwiusz pisze:

Znaczy mają dowód, że poprzedni wierzyciel *poinformował Cię*
że sprzedał dług (w praktyce - co najmniej list polecony)?
Na wypadek, jakbyś chciał uznać za "prawomocne" poinformowanie
(Cię) przez nabywcę, to rozważ, czy przejmiesz się, jak Cię
poinformuję że ktoś mi sprzedał Twój dług ;)
*Ja* w takim przypadku wysyłam informacje od poprzedniego wierzyciela
razem ze swoim wezwaniem - i co do zasady jest to praktyka stosowana
przez firmy, które są faktycznie nowymi wierzycielami, a nie
pełnomocnikami.

I spoko - w tym całym pieniactwie "komu płacić" (bo sram na art.509 KC), płaćta poprzedniemu wierzycielowi ;)

99% umów cesji posiada zapis: OD DNIA DD/MM/RRRR (data cesji) każdy hajs wpływający na "stary rachunek" przekazywany jest "nowemu wierzycielowi".

Potencjalny pieniacz jest content, że olał nowego wierzyciela, a nowy wierzyciel jest content, że odzyskał dajmy na to 100 % zadłużenia kupionego za 60 % zadłużenia ;)

I nie jest jakąś wartością komu zapłacisz - staremu (przelew) czy nowemu wierzycielowi ;) ... Grunt, że dług spłacony, i wszyscy zarobili.

Zadziwia mnie tylko zaciekłość osób, które zamiast na ten przykład dogadać się z nowym wierzycielem na spłatę powiedzmy 80 %, w imię zasad płacą 100 % staremu wierzycielowi, który przyjęcia zapłaty odmówić nie może. Takie postępowanie to nomen omen działanie na korzyść nowego wierzyciela ;)
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-22 01:53:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna

Jak sie poczuwasz, zaplac wierzycielowi,
A co jeśli w/w firma windykacyjna to ... wierzyciel ?
Znaczy mają dowód, że poprzedni wierzyciel *poinformował Cię*
że sprzedał dług (w praktyce - co najmniej list polecony)?

Zdarza się nader często - zwrotka wypowiedzenia.

Na wypadek, jakbyś chciał uznać za "prawomocne" poinformowanie
(Cię) przez nabywcę, to rozważ, czy przejmiesz się, jak Cię
poinformuję że ktoś mi sprzedał Twój dług ;)

Kurdę - piję, więc nie kumam.

WG akcji "nigdy nie jeżdżę przed alkoholem" ... tak na kapslu lecha widziałem.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-21 16:57:44
Autor: RadekNet
Firma windykacyjna
SDD pisze:
[...]

Dzieki za odpowiedzi :)
List z windykacji poszedl do kosza. Na koncie MZK przybylo kilka zl.

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-01-22 01:59:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-21 17:57, RadekNet pisze:

Dzieki za odpowiedzi :)
List z windykacji poszedl do kosza. Na koncie MZK przybylo kilka zl.

Dzięki czemu podniosłeś zarobek firmy, której "chciałeś dokopać" .... ROTFL :)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-22 02:38:52
Autor: SDD
Firma windykacyjna

U¿ytkownik ""Rafa³ \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hjat8l$qa6$2inews.gazeta.pl...

Dziêki czemu podnios³e¶ zarobek firmy, której "chcia³e¶ dokopaæ" ... ROTFL :)

Nie rozumiem.
To jest jakos lepiej dla formy windykacyjnej, jesli X zl zostanie wplacone na konto staregio wierzyciela w porownaniu z wplata na konto nowego?
Wplata firmie windykacyjnej poprzez MPK jakos cudownie pomnozyla wplacane zlotowki?
Ze 100 wplaconych zl zrobilo sie nagle jakos 150?
Gdyby wplacal bezposrednio windykatorowi to by musial zaplacic mniej? Nie rozumiem, do jasnej ciasnej...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-21 20:00:20
Autor: witek
Firma windykacyjna
SDD wrote:
[...]

Miales 100 zł długu,
firma windykacyjna kupując go zapłaciła za niego 10 zł.
od ciebie chce teraz 100 zł plus odsetki plus koszty plus opłaty. Razem 350.

Dobrowolnie zapłaciłeś 100 zł. Wiec firma zarobiła na czysto 90 zł.
Jakby poszli do sądu, to o ile sprawa nie jest czysta nie dostali by nic, a poniesili jeszcze spore koszty, wiec bardzo chetnie dogdali by się z tobą na 80 zl, bylebys tylko chcial zapłacić wiecej niż te 10 zł, które oni zapłacili.

Data: 2010-01-22 03:06:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-22 03:00, witek pisze:

Miales 100 zł długu,

się z tobą na 80 zl, bylebys tylko chcial zapłacić wiecej niż te 10 zł,
które oni zapłacili.

TrochÄ™ naciÄ…gnÄ…Å‚eÅ›, ale w tzw "sumie" masz racjÄ™.

Dlatego uśmiech na twarzy mi się pojawia jak czytam w "gazetach" : "Nie gadaj z windykatorem - zapłać całość "prawdziwemu" wierzycielowi" ....

""Prawdziwy" przekazuje hajs "NOWEMU" i wszyszcy szczęśliwi" ... W szczególności - "nowy" zarobił swoje i ma polewkę z tego, żeś Ty dumny, żeś "wygrał"" :)

Wot po krótce ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-22 02:51:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-22 02:38, SDD pisze:

Nie rozumiem.

To ja ci wyjaśnię po krótce.

Winien byłeś firmie DUPA S.A. kwotę 1 000 PLN
Firma ZJEBANY WINDYKATOR sp. z o.o. kupiła Twój dług (co mogłeś z palcem w dupie potwierdzić w firmie DUPA S.A.). Firma ZJEBANY WINDYKATOR sp. z o.o. zapłaciła za Twój dług kwotę 300 PLN.

I teraz: zadzoniłeś do DUPA S.A., która podała ci rzeczywistą kwotę wierzytelności w kwocie 1 000 PLN ... wpłaciłeś na rachunek DUPA S.A. kwotę 1 000 PLN, i czujesz, że jesteś twardziel, bo byle windykatorzynie nie dałeś się omamić.

Firma DUPA S.A. (jako, że sprzedała Twoją wierzytelność) zobowiązana jest haj przekazać firmie ZJEBANY WINDYKATOR sp. z o.o. ... no i przekazuje. W/w firma ZW (skrót) dostała tysiąc od Ciebie, choć zapłaciła 300 ... jest 7 stów do przodu.

A miałeś alternatywę:

- dzwoniÄ™/piszÄ™ do DUPY
- DUPA potwierdza, że opchnęła długa do ZW
- dzwonisz do ZW i biadolisz ...
- ZW daje wiarę w Twoje biadolenie i mówi Ci zapłać 700 (zacierając łapki rzecz jasna - w końcu dała 300 PLN za twój dług)
- PÅ‚acisz ZW 700 PLN

ZW zarabia 400 na czysto, Ty jesteś 300 do przodu. Wszyscy są szczęsliwi.

BTW - kwoty podałem abstrakcyjne ... wot tak dla jasności ...

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-22 02:56:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Firma windykacyjna
W dniu 2010-01-22 02:38, SDD pisze:

Dzięki czemu podniosłeś zarobek firmy, której "chciałeś dokopać" ... ROTFL
:)
Nie rozumiem.

Nie dziwota

To jest jakos lepiej dla formy windykacyjnej, jesli X zl zostanie wplacone
na konto staregio wierzyciela w porownaniu z wplata na konto nowego?

Tak. Bo stary poda Ci wysokość rzeczywistą wierzytelności, a nowy (pamiętaj) nigdy nie płaci 100 % wartości u "starego".
U "nowego" mogłeś więcej ugrać ... o ile przy wierzytelnościach rzędu (do) max 5000 PLN, nie ma to znaczenia, tak w przypadku wierzytelności dużych (powiedzmy 400 000 PLN) oszczędzić możesz hajsu na nową furę (nie używaną) ;)

Wplata firmie windykacyjnej poprzez MPK jakos cudownie pomnozyla wplacane
zlotowki?

O takich długach o jakisz mówisz - to przepłaciłeś ;)

Ze 100 wplaconych zl zrobilo sie nagle jakos 150?

Nie ... windykator zapłacił za to grosze ... ale Ty miałeś focha pt "pokażę paskudnemu windykatorowi gdzie jego miejsce" (nomen omen - zgodnie z KC) , i zapłaciłeś całość, zamiast części + koszt pism ...

Gdyby wplacal bezposrednio windykatorowi to by musial zaplacic mniej? Nie
rozumiem, do jasnej ciasnej...

"Twa gupota po prostu Cie przerasta :)"
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-01-26 08:07:07
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Firma windykacyjna
Gdzie¶ czyta³em, chyba na innym forum, ze firmy windykacyjne s± na tyle
g³upie, ze kupuj± "paczki d³ugów" nie weryfikuj±c ich, a co za tym idzie s±
w posiadaniu rzekomych d³ugów, których nigdy nie ¶ci±gn±.

Poza tym firmy windykacyjne w zasadzie potrafi± jedynie wysy³aæ
automatyczne listy i chyba nigdy nie zdarzy³o siê, aby windykacja odpisala
na pismo ustosunkowuj±c siê do poprzedniej korespondencji.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index4.php

Data: 2010-01-26 10:33:17
Autor: witek
Firma windykacyjna
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
Gdzie¶ czyta³em, chyba na innym forum, ze firmy windykacyjne s± na tyle
g³upie, ze kupuj± "paczki d³ugów" nie weryfikuj±c ich, a co za tym idzie s±
w posiadaniu rzekomych d³ugów, których nigdy nie ¶ci±gn±.

I ci±gle im siê to op³aca.

Firma windykacyjna