Firma z Polski, zakup towaru w Czechach, dostawa towaru w Czechach a sprawa VAT

Data: 2010-03-05 00:44:35
Autor: Michał Ziemba
Firma z Polski, zakup towaru w Czechach, dostawa towaru w Czechach a sprawa VAT
On 5 Mar, 08:45, Michał Ziemba <michal.zie...@gmail.com> wrote:
Witam,
Jako Polska firma kupiłem towar w Czechach z dostawą do mojego
kooperanta w Czechach.
Otrzymałem fakturę z naliczonym podatkiem VAT 20%.

1. Czy mam poprosić dostawcę o zmianę faktury, bez naliczenia VAT-u i
sprzedać kooperantowi towar też bez VAT-u z klauzulą, że musi sobie
naliczyć VAT u siebie (The buyer is obligated to pay a VAT tax, Art27,
ust.3, pkt 2, ust4, pkt.3 )?

2. Czy mam sprzedać towar i naliczyć 22% podatku według prawa
Polskiego a sobie odliczyć 20% (chyba to nie jest zgodne z obecnym
prawem)?

Moja firma umocowana jest tylko w Polsce. Z Czeskim dostawcą mam
podpisaną umowę o współpracy, która nie określa tej kwestii.

Będę wdzięczny za Wasze opinie?
Pozdrawiam
Michał

Znalazłem w swoim programie (Subiekt GT), taki rodzaj transakcji jak
transakcja tróstronna WTTD.
Z Opisu w pomocy do programu wynika:
Transakcja trójstronna (dostawa) (WTTD):

- transakcja występuje tylko w handlu z krajami Unii Europejskiej
- oznacza taką sprzedaż towarów, w której biorą udział 3 podmioty, a
towary są przesyłane bezpośrednio od pierwszego do ostatniego
- dotyczy drugiego w kolejności podatnika, który zastosował procedurę
uproszczoną
- faktura VAT sprzedaży wystawiana przez drugiego podatnika powinna
zawierać jedną z dwóch adnotacji:
  -"VAT: Faktura WE uproszczona na mocy art. 135-138 ustawy o ptu"
  -"VAT: Faktura WE uproszczona na mocy Artykułu 28c (E) Szóstej
dyrektywy";
- dokument z tą transakcją jest uwzględniany w rejestrach VAT,
deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowującej VAT-UE.

Czy powinienem zastosować taką transakcję, no i pozostaje pytanie co z
VATem?

Firma z Polski, zakup towaru w Czechach, dostawa towaru w Czechach a sprawa VAT