Firmowa strona WWW

Data: 2012-09-11 13:14:06
Autor: Radek D
Firmowa strona WWW
Po "koleżeńsku" (za niewielką opłatą, na którą nie ma żadnych papierów)
udostępniłem pracodawcy miejsce na serwerze na firmową stronę WWW.

Jak przestanę pracować u niego mogę tak po prostu skasować stronę WWW i
co się z tym wiąże firmową pocztę e-mail ?
Ewentualnie czy mogę po prostu poprosić o wpłatę powiedzmy 1000zł za
hosting i wyznaczyć termin po którym skasuję stronę i skrzynki e-mail ?

Wiem, że to niezbyt "miłe" z mojej strony ale jak Bóg Kubie tak Kuba Bogu.

Data: 2012-09-11 08:21:27
Autor: witek
Firmowa strona WWW
Radek D wrote:
Po "koleżeńsku" (za niewielką opłatą, na którą nie ma żadnych papierów)
udostępniłem pracodawcy miejsce na serwerze na firmową stronę WWW.

dygresja: to ze bez papierow nie zwalnia cie z podatku. to wiesz.

Jak przestanę pracować u niego mogę tak po prostu skasować stronę WWW i
co się z tym wiąże firmową pocztę e-mail ?

Moc to wszystko mozesz. Sila ci przeciez nie zabronia pstryknac wylacznik.
  Pytanie tylko ile cie to bedzie kosztowac. A moze wyjsc sporo.

Narazie Å‚aczy was umowa, to ze ustna jest bez znaczenia i dopiero jak ktoras ze stron ja wypowie to przestanie obowiazywac.

Ewentualnie czy mogę po prostu poprosić o wpłatę powiedzmy 1000zł za
hosting i wyznaczyć termin po którym skasuję stronę i skrzynki e-mail ?

Aneksy do umow wymagaja zgody oby stron. wiec prosic o wplate mozesz, druga strona zaplacic jej nie musi, bo nie taka umowa was laczy.

Wiem, że to niezbyt "miłe" z mojej strony ale jak Bóg Kubie tak Kuba Bogu.

Mozesz umowe wypowiedziec. Zerwanie jej z twojej strony wiaze sie z pociagniecie cie za ucho w przypadku strat firmy. A moga byc spore.

Data: 2012-09-11 16:07:21
Autor: Andrzej Lawa
Firmowa strona WWW
W dniu 11.09.2012 15:21, witek pisze:

Mozesz umowe wypowiedziec. Zerwanie jej z twojej strony wiaze sie z
pociagniecie cie za ucho w przypadku strat firmy. A moga byc spore.

Chyba sobie kpisz... Jak dostawca internetu (bez specjalnie
zagwarantowanej niezawodności) będzie miał kilkudniową awarię, to
pozwiesz go za utracone dochody??

Znaczy pozwać możesz, ale wyjdziesz na idiotę i prawników zasponsorujesz ;)

Data: 2012-09-11 16:11:29
Autor: Andrzej Lawa
Firmowa strona WWW
W dniu 11.09.2012 16:08, witek pisze:

Znaczy pozwać możesz, ale wyjdziesz na idiotę i prawników
zasponsorujesz ;)

a to jest awaria?

A co za różnica?

Wykaż podstawę prawną pozwalającą na uzyskanie odszkodowania za
zaprzestanie dostarczania usługi po wypowiedzeniu umowy.

Data: 2012-09-11 10:01:20
Autor: witek
Firmowa strona WWW
Andrzej Lawa wrote:
[...]

po wypowiedzeniu.
A nie po prostu wylaczam sobie serwer i znikam. A o tym byla dyskusja.

Data: 2012-09-11 23:18:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Firmowa strona WWW
On Tue, 11 Sep 2012, witek wrote:

Andrzej Lawa wrote:

Wyka¿ podstawê prawn± pozwalaj±c± na uzyskanie odszkodowania za
zaprzestanie dostarczania us³ugi po wypowiedzeniu umowy.

po wypowiedzeniu.
A nie po prostu wylaczam sobie serwer i znikam. A o tym byla dyskusja.

  Ale umowa by³a zawarta, ¿e to tak okre¶lê, "w niezbyt mocnej formie".
  Udowadnianie ¿e nie przewidywa³a jednodniowego wypowiedzenia moze
byæ równie trudne, jak udowadnianie ¿e to by³o dzia³anie z³o¶liwe.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-11 18:12:32
Autor: witek
Firmowa strona WWW

Andrzej Lawa wrote:

[...]

ten kto sie bedzie chcial na to jednodniowe wypowiedzenie powolac bedzie to musial udowodnic.

A firma stoi na lepszej pozycji, bo w sadzie bedzie zawsze mogla uzyc argumetnu, ze jeden dzien to nie jest rozsadny czas na zabranie swoich danych.

Data: 2012-09-12 03:52:30
Autor: Liwiusz
Firmowa strona WWW

Andrzej Lawa wrote:

[...]

Tak samo jak tygodniowe, miesiêczne etc. Zatem zgodnie z Twoim tokiem rozumowania, w±tkotwórca powinien trzymaæ stronê do ¶mierci, bo nie udowodni jakiegokolwiek terminu wypowiedzenia...

A firma stoi na lepszej pozycji, bo w sadzie bedzie zawsze mogla uzyc
argumetnu, ze jeden dzien to nie jest rozsadny czas na zabranie swoich
danych.

To akurat ma ma³e znaczenie. Rozs±dnym nie jest trzymanie strony firmowej "bezumownie" u pracownika, reszta to tylko konsekwencje tego.

--
Liwiusz

Data: 2012-09-11 21:55:08
Autor: witek
Firmowa strona WWW

Andrzej Lawa wrote:

[...]

Zgadzam sie, dlatego ten kto pierwszy zacznie sie powolywac bedzie to musial udowodnic.

  Zatem zgodnie z Twoim tokiem
rozumowania, w±tkotwórca powinien trzymaæ stronê do ¶mierci, bo nie
udowodni jakiegokolwiek terminu wypowiedzenia...

Nie. Wystarczy w wypowiedzeniu umowy napisac jakie jest termin wypowiedzenia. Byleby rozs±dny, zeby firma nie mogla sie przyczepic.
Zwyczajowo przyjety zwykle jest miesiac.

[...]

To nie jest bezumownie, bo umowa jest. nawet mu za to p³ac±.

Data: 2012-09-12 13:55:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Firmowa strona WWW
On Tue, 11 Sep 2012, witek wrote:

To nie jest bezumownie, bo umowa jest. nawet mu za to p³ac±.

  Prawdê mówi±c, tu mo¿e le¿eæ ewentualny "hak" po stronie pracownika.
  Idzie mi o to, czy pracodawca nie zapomni ¿e ma p³aciæ :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-12 07:49:19
Autor: Andrzej Lawa
Firmowa strona WWW
W dniu 12.09.2012 01:12, witek pisze:

ten kto sie bedzie chcial na to jednodniowe wypowiedzenie powolac bedzie
to musial udowodnic.

Wys³a³ e-mail.

A firma stoi na lepszej pozycji, bo w sadzie bedzie zawsze mogla uzyc
argumetnu, ze jeden dzien to nie jest rozsadny czas na zabranie swoich
danych.

Ale tak by³o w umowie. Ustnej.

Data: 2012-09-12 08:40:15
Autor: witek
Firmowa strona WWW
Andrzej Lawa wrote:
W dniu 12.09.2012 01:12, witek pisze:

ten kto sie bedzie chcial na to jednodniowe wypowiedzenie powolac bedzie
to musial udowodnic.

Wys³a³ e-mail.

kto wys³a³ email? z tre¶ci± umowy?

A firma stoi na lepszej pozycji, bo w sadzie bedzie zawsze mogla uzyc
argumetnu, ze jeden dzien to nie jest rozsadny czas na zabranie swoich
danych.

Ale tak by³o w umowie. Ustnej.

Ale nie potrafisz tego wykazaæ, ¿e tak by³o.

Data: 2012-09-11 23:16:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Firmowa strona WWW
On Tue, 11 Sep 2012, witek wrote:

Radek D wrote:
Po "kole¿eñsku" (za niewielk± op³at±, na któr± nie ma ¿adnych papierów)
udostêpni³em pracodawcy miejsce na serwerze na firmow± stronê WWW.

dygresja: to ze bez papierow nie zwalnia cie z podatku. to wiesz.

  Akurat tu mam w±tpliwo¶ci.
  Przypadek jest "trudny", ale z grubsza bior±c idea opodatkowania w tym
miejscu dzia³a tak:
- pracownik nie ma prawa odliczania kosztu eksploatacji ani amortyzacji
  w³asnych narzêdzi
- za to wynagrodzenie za u¿ywanie w³asnych narzêdzi jest zwolnione
  z podatku.

  Konkretnie:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60057,20120721,zwolnienia-przedmiotowe.html
+++
Art. 21.
1. Wolne od podatku dochodowego s¹:
[...]
13) ekwiwalenty pieniê¿ne za u¿ywane przez pracowników przy
  wykonywaniu pracy narzêdzia, materia³y lub sprzêt, stanowi¹ce ich w³asnoœæ;
-- -

  Oczywi¶cie "trudno¶æ" wynika z pytania, czy WNiP kwalifikuje siê
do roli "narzêdzia" :]

  Natomiast brak "papieru" stanowi w tym momencie problem (dla obu
stron, przy za³o¿eniu ¿e kto¶ zechce doszukaæ siê dziury w ca³ym).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-11 14:28:47
Autor: SQLwiel
Firmowa strona WWW
W dniu 2012-09-11 13:14, Radek D pisze:
[...]

Możesz. Nawet możesz wiecej.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-09-11 15:25:01
Autor: Krzysztof Jod³owski
Firmowa strona WWW
> Jak przestanê pracowaæ u niego mogê tak po prostu skasowaæ stronê WWW i
> co siê z tym wi±¿e firmow± pocztê e-mail ?

Wypowiedz umow± z 7 dniowym okresem wypowiedzenia a potem zgraj zawarto¶æ, przeka¿ mu i dopiero wy³±cz.

Krzysztof

Data: 2012-09-11 15:55:13
Autor: Radek D
Firmowa strona WWW
W dniu 2012-09-11 15:25, Krzysztof Jod³owski pisze:
 > Jak przestanê pracowaæ u niego mogê tak po prostu skasowaæ stronê WWW i
 > co siê z tym wi±¿e firmow± pocztê e-mail ?

Wypowiedz umow± z 7 dniowym okresem wypowiedzenia a potem zgraj
zawarto¶æ, przeka¿ mu i dopiero wy³±cz.

I tu w³a¶nie chodzi o zgranie - czy muszê przekazaæ z powrotem te pliki?

Data: 2012-09-11 16:08:34
Autor: Andrzej Lawa
Firmowa strona WWW
W dniu 11.09.2012 15:55, Radek D pisze:

Wypowiedz umow± z 7 dniowym okresem wypowiedzenia a potem zgraj
zawarto¶æ, przeka¿ mu i dopiero wy³±cz.

I tu w³a¶nie chodzi o zgranie - czy muszê przekazaæ z powrotem te pliki?

A jaka ³±czy³a was umowa? Jakie¶ specjalne gwarancje niezawodno¶ci i
zachowania danych? Bo je¶li nie to "Dysk pad³. Wirus ze¿ar³. Sorry
winnetou".

Data: 2012-09-11 17:52:22
Autor: Krzysztof Jod³owski
Firmowa strona WWW
> I tu w³a¶nie chodzi o zgranie - czy muszê przekazaæ z powrotem te pliki?

1) "Awaria wyst±pi³a" jak wy¿ej zaproponowano.
2) Kod nie jest Twój. Ty tylko go przechowujesz. Wypada³o by na wszelki wypadek go oddaæ. Strze¿onego...

Krzysztof

Data: 2012-09-11 19:21:11
Autor: Marek Dyjor
Firmowa strona WWW
Radek D wrote:
Po "koleżeńsku" (za niewielką opłatą, na którą nie ma żadnych
papierów) udostępniłem pracodawcy miejsce na serwerze na firmową
stronÄ™ WWW.
?
Wiem, że to niezbyt "miłe" z mojej strony ale jak Bóg Kubie tak Kuba
Bogu.

khm...

a może jednak porozmawiac o problemie...

Data: 2012-09-11 22:53:15
Autor: nkab
Firmowa strona WWW
W dniu wtorek, 11 wrze¶nia 2012 13:14:07 UTC+2 u¿ytkownik Radek D napisa³:
[...]

Ewentualnie czy mogê po prostu poprosiæ o wp³atê powiedzmy 1000z³ za

hosting i wyznaczyæ termin po którym skasujê stronê i skrzynki e-mail ?

Wiem, ¿e to niezbyt "mi³e" z mojej strony ale jak Bóg Kubie tak Kuba Bogu.

Czyli ani ty ani pracodawca nie widzieli ¿adnych problemów.
Tu koledzy mówi± o jakiej¶ umowie a tej umowy to ja nie widzê.

Ja po wypowiedzeniu zaproponowa³bym w³a¶nie jak±¶ umowê.
Jak nie - to nie.

Andrzej.

Data: 2012-09-12 13:53:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Firmowa strona WWW
On Tue, 11 Sep 2012, nkab wrote:

Tu koledzy mówi± o jakiej¶ umowie a tej umowy to ja nie widzê.

  A sk±d pomys³, ¿e umowa musi byæ widoczna?
  Problemem jest wy³±cznie ustalenie tre¶ci :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-12 13:02:46
Autor: Bydlê
Firmowa strona WWW
On 2012-09-11 13:14:06 +0200, Radek D <radek997@poczta.onet.pl> said:

[...]

Oczywi¶cie, ¿e nie.
Natomiast mo¿esz to uczyniæ zgodnie z umow±.

--
Bydlê

Data: 2012-09-14 12:47:10
Autor: John Ko³alsky
Firmowa strona WWW

U¿ytkownik "Bydlê" <pan.bydle@gmail.com>

[...]

S±dzisz, ¿e umówi³ siê na trzymanie ?

Data: 2012-09-14 13:36:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Firmowa strona WWW
On Fri, 14 Sep 2012, John Ko³alsky wrote:

U¿ytkownik "Bydlê" <pan.bydle@gmail.com>

Oczywi¶cie, ¿e nie.
Natomiast mo¿esz to uczyniæ zgodnie z umow±.

S±dzisz, ¿e umówi³ siê na trzymanie ?

  Nie wiem jak "Bydlê", ja siê zgodzi³bym ¿e nie.
  Problem w tym, ¿e wtedy w miejsce luk w umowie wchodz±
przepisy ogólne z Kodeksu cywilnego.
  Te za¶ miejsca przewiduj± pewne regulacje mimo braku
umowy. Rozumiem przez to równie¿ brak woli drugiej strony
(czyli jednostronno¶æ ¶wiadczenia lub zobowi±zania).
  Widzisz jakie¶ przeciwwskazania, aby doszukaæ siê np.
"prowadzenia spraw bez zlecenia"?

IMVHO, jest tak, ¿e "wyra¿anie woli" poprzez brak sprzeciwu
poci±ga za sob± (przynajmniej niekiedy) skutki prawne.
  I - jak na mój gust - lista tych przypadków wcale nie koñczy
siê na zasiedzeniu.
  Sprawa ustalenia za¶, czy by³o to "wykorzystywanie w³asnych
narzêdzi na potrzeby pracodawcy" (które skoñczy³o siê wraz
z umow± o pracê) czy te¿ osobne "zlecenie" (byæ mo¿e nieodp³atne
lub stanowi±ce "umowê wi±zan±") jest co najmniej sporna :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-14 16:27:59
Autor: Bydlê
Firmowa strona WWW
On 2012-09-14 13:36:20 +0200, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

[...]

A ja chcia³em podkre¶liæ, ¿e fakt _bycia na posadzie gdzie¶_ nie zmienia niczego, bo liczy siê umowa. Za¶ autor pytania bardziej wi±za³ to na zasadzie:
"Gdy siê umawiali¶my mia³em na sobie spodnie sztruksowe.
Teraz mam rower i czy umowa obowi±zuje?"

Je¶li siê umówili: utrzymuj serwer tak d³ugo, jak d³ugo masz u nas posadê, to by³by to ten _jeden szczególny_ przypadek istnienia zwi±zku etatu z us³ug±.
:-)

W pozosta³ych przypadkach (rób to do odwo³ania/jak d³ugo bêdê ci p³aci³, jak d³ugo bêdziesz chcia³ ¶wiadczyæ mi tak± us³ugê) trzeba postêpowaæ zgodnie z umow±.
Ot, co.

--
Bydlê

Data: 2012-09-14 18:24:48
Autor: John Ko³alsky
Firmowa strona WWW

[...]

Jakie¶ wymys³y.

Powinien wymówiæ i zaczekaæ na wyga¶niêcie by bezpiecznie skasowaæ.

Data: 2012-09-14 17:36:37
Autor: John Ko³alsky
Firmowa strona WWW

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

..

No tak, ale to nie jest "zgodnie z umow±" tylko w zwi±zku z ni±

Data: 2012-09-15 17:01:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Firmowa strona WWW
On Fri, 14 Sep 2012, John Ko³alsky wrote:

No tak, ale to nie jest "zgodnie z umow±" tylko w zwi±zku z ni±

  Trzeba przyznaæ, ¿e "zwi±zek z umow±" (o pracê) faktycznie
komplikuje wszystkie zarzuty.
  Dlatego podnios³em kwestiê istnienia oddzielnie wyp³aconego
wynagrodzenia po zakoñczeniu stosunku pracy (jak nie wyp³aci³
to faktycznie marnie widzê jak pracodawca mia³by siê obroniæ
przed odes³aniem sprawy do s±du pracy i pogrzebania tam¿e)

pzdr, Gotfryd

Firmowa strona WWW