Fit-PC 2 - czy warto?

Data: 2009-06-29 10:22:02
Autor: Marx
Fit-PC 2 - czy warto?
Podepne sie z zapytaniem
Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W, podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.
Szukam czegos co bedzie cichsze (najlepiej bezglosne), bedzie mozna mu zainstalowac wlasnego linuxa i podpiac dysk 3,5", oraz co najmniej 2 karty sieciowe, i przede wszystkim bedzie pobierac mniej pradu. Wydajnosc nieistotna, tylko konsoli tam uzywam.
Macie jakis pomysl?
Marx

Data: 2009-06-29 10:38:30
Autor: Patryk Włos
Fit-PC 2 - czy warto?
Podepne sie z zapytaniem
Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W, podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.

A jesteś pewien, że tylko tyle?

Nie wiem, ile tamte części rzeczywiście pobierają - przypuszczam jednak, że bez dysku będzie gdzieś 30-40W (tak na oko, po poczytaniu kilkudziesięciu dokumentów na ten temat).

Dla porównania, obecne dyski pobierają:

Seagate 1.5 TB - 10.6W w czasie konkretnej pracy, 8W w czasie zwykłego obracania się

WD Green 2 TB - 6W / 3.7W

Seagate 500 GB 2.5 cala - raptem 1W / 0.21W

[...]

No ja właśnie pod tym kątem znalazłem Fit-PC - brak wentylatora, pobiera 6 do 8W, ale dysk 2.5 cala zamiast 3.5 no i tylko 1 sieciówka (bo Wi-fi nie będę raczej używać) - z dyskiem i stratami na zasilaczu to może dać realnie 10-11W, czyli ~3 PLN miesięcznie.

Tylko, że ja router mam osobny, natomiast tego komputerka potrzebuję jako bardzo mały serwerek do aplikacji wspomagających mój mini-biznes, a w przyszłości myślę też o tym, aby sobie okablować mieszkanie czujnikami temperatury i podłączyć je właśnie do tego komputerka (a na nim jakieś Cacti + digitemp, na co też wystarczy mocy).

Patryk

Data: 2009-06-29 10:58:16
Autor: Marx
Fit-PC 2 - czy warto?
Patryk Włos pisze:
> [...]

że bez dysku będzie gdzieś 30-40W (tak na oko, po poczytaniu kilkudziesięciu dokumentów na ten temat).
nie jestem pewien
moze i wiecej :)
No to zyskam jeszcze wiecej :)
Szacuje ze stacjonarny komputer (ktory czasem dziala pol dnia non-stop) + ten serwerek to koszty ok 50zl/miesiac. W stacjonarnym ciecie kosztow sie nie oplaca (i tak sie stosunkowo czesto robi upgrade) wiec szukam oszczednosci w serwerku
Marx

Data: 2009-06-29 11:05:16
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Fit-PC 2 - czy warto?
On Mon, 29 Jun 2009 10:22:02 +0200, Marx <Marx@nospam.com> wrote:

Podepne sie z zapytaniem
Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W, podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.

Zainwestuj w miernik poboru energii - możesz się zdziwić. Dysk - jeśli
starszy - to sam weźmie z 10-15 watów. Chipset też swoje doda.
Wiatraki też. Do tego straty na zasilaczu. I wobec Twoich szacunkó
moze wyjść ze to nei 30W a 2-3-4 razy tyle. Ja na używanym Dellu
Optiplex GX 150 z Pentium 933 maiłęm pobór 100-130 watów zaleznei od
obciążenia i temperatury otoczenia. Teraz na mojej konstrukcji na
płycie mini ITX z Celeronem mam w stresie rzadko ponad 20 watów. A i
to głownie przez jedyny ruchomy elemnt - dysk.

Szukam czegos co bedzie cichsze (najlepiej bezglosne), bedzie mozna mu zainstalowac wlasnego linuxa i podpiac dysk 3,5", oraz co najmniej 2 karty sieciowe, i przede wszystkim bedzie pobierac mniej pradu.

Tak jak sugerowali koledzy wcześniej - najtaniej bezie jakiś netbook.
Odpada kwestia peryferiów, masz od razu ekran. UPS-a nie potrezba,
jego rolę pełni bateria. Ciche. Druga kartę sieciowa możesz dołożyć na
USB. Ze stacjonarnych kompów będziesz miał ciężo znaleźc coś z 2
sieciówkami - chyba ze zerkniesz np. w strone specjalizowanych płyt do
routerów np. RBxxx Mikrotkika. Tyle ze w porówaniu nawet z Atomami to
nie są demony prędkości. Zaleta z kolei to zasilanie z zewnętrzengo
zasilacza albo PoE. Maszyny Adax-a czy JTT na Atomach mają klasyczne
zasilacze wiec cichce raczej nie będą.

Wydajnosc nieistotna, tylko konsoli tam uzywam.

No to moż ejakaś płyta RBxxx albo coś podobnego?
O przykładowo: http://www.routerboard.com/

Zdrówko

Fit-PC 2 - czy warto?