Fitr dpf-fap-rekojmia

Data: 2013-10-10 14:43:02
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mam pytanie.
Ktos zakupil auto, po 10tys km od zakupu (3 miesiace) zapchal sie filtr i doprowadzil do zatarcia silnika.
Auto zakupine od firmy.
Czy nalezy sie rekojmia czy raczej nie?
warto walczyc?
Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..

Data: 2013-10-10 14:50:07
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 14:43:02 +0200, wchpikus
Ktos zakupil auto, po 10tys km od zakupu (3 miesiace) zapchal sie filtr i doprowadzil do zatarcia silnika.

Silnik się zatarł do zapchanego filtra DPF? Wolne żarty.
10 tys. to dużo km, wszystko się mogło stać w tym czasie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 15:01:53
Autor: ToMasz
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 10.10.2013 14:43, wchpikus pisze:
Mam pytanie.
Ktos zakupil auto,
które miało lat?
po 10tys km od zakupu (3 miesiace)
długi czas. nawet 1000 to juz jest czas na masę błędów
zapchal sie filtr
i doprowadzil do zatarcia silnika.
DFP-FAP? raczej nie powoduje uszkodzeń silnika, ale kupno auta z takimi dodatkami sugeruje że albo kupujący nie wie "o co kaman" albo wie i liczy się z tym albo ma wszystko w dupie - ale wtedy nie ma co płakać, trzeba płacić
Auto zakupine od firmy.
Czy nalezy sie rekojmia czy raczej nie?
TAk, albo mniej więcej. Musiałbyś udowodnić że sprzedający wiedział o wadzie i ją zataił. w innym przypadku marne szanse. Choć rzecznik praw konsumenta powie coś innego. znaczy ze nawet bez oleju silnikowego auto ma działać.
warto walczyc?
nie, nie warto
Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..
fap - dfp? Diesel, pytanie jaki stary i jaka marka auta. mam do sprzedania HDi2.0 za 1000zł i niema chętnych. Wiec koszt nie mały, ale AC+OC kosztuje podobnie, wiec życiowego dramatu nie masz

ToMasz

Data: 2013-10-10 15:09:13
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

Auto z 2006r, przebieg 170tys.
Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co doprowadzilo do zatarcia.

auto volvo v50 2.0 diesel.

Data: 2013-10-10 13:17:43
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-10, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote:

Auto z 2006r, przebieg 170tys.
Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co doprowadzilo do zatarcia.

Ach ta dzisiejsza nowoczesnosc...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-11 15:58:31
Autor: robot
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-10, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote:

Auto z 2006r, przebieg 170tys.
Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co
doprowadzilo do zatarcia.

Ach ta dzisiejsza nowoczesnosc...

Ale za to zwierzątka się cieszą i tańczą.

--
pozdro

Data: 2013-10-10 15:15:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 15:09, wchpikus pisze:

Auto z 2006r, przebieg 170tys.
Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co
doprowadzilo do zatarcia.

I nie było żadnych objawów? Nie świecił się żaden "check enginge"? Dziwne.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-10-10 15:27:18
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

I nie było żadnych objawów? Nie świecił się żaden "check enginge"? Dziwne.

> I nie było żadnych objawów? Nie świecił się żaden "check enginge"? Dziwne.

Nie bylo, przeciez zauwazyl bym.
W tym modelu nie ma kontrolki, wiec nie ma co wskazywac.
Info z serwisu volvo:
"Pana samochód nie posiada kontrolki informującej o zabrudzeniu filtra DPF i jego zapełnienie nie jest wskazywane w żaden sposób przez samochód"

Data: 2013-10-11 17:52:45
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l369vm$3i8$1@node2.news.atman.pl...

> [...]

"Pana samochód nie posiada kontrolki informującej o zabrudzeniu filtra DPF i jego zapełnienie nie jest wskazywane w żaden sposób przez samochód"

To jak już, to pretensje do volvo.
Sprzedawca Ci kontrolki nie zabrał.

Data: 2013-10-11 21:51:43
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 15:27:18 +0200, wchpikus
Info z serwisu volvo:
"Pana samochód nie posiada kontrolki informującej o zabrudzeniu filtra DPF i jego zapełnienie nie jest wskazywane w żaden sposób przez samochód"

Zaraz się jeszcze okaże, że to auto nie ma DPFu ;P
Zapodaj VIN, sprawdzi się. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 15:27:19
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 15:09:13 +0200, wchpikus
Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co doprowadzilo do zatarcia.

Nie pisz takich rzeczy w ogóle. Zapchany filtr w moment unieruchomiłby auto
fizycznie, choć dużo wcześniej zrobiłby to komputer. Jeśli olej został
rozrzedzony to znaczy, że lały wtryski -- ale wtedy też doszłoby do
unieruchomienia auta PRZED zatarciem silnika. Jak od dawna interesuję się zagadnieniem filtrów DPF, w życiu nie dotarłem
do podobnej informacji tj. silnik się zatarł bo się olej rozrzedził (nawet
jeśli został zalany zły olej). Rozrzedzanie oleju w silnikach z DPFem jest
rzeczą naturalną -- jest przewidziane przez producenta.

Ale nadal nie jest to kwestia zapchanego filtra.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 15:33:28
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 15:27, Myjk pisze:
[...]

To chyba jestes lepszym fachowiecem od serwisu volvo..
no coz.

Data: 2013-10-10 15:37:30
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dokladnie wygladalo to tak.
Zapchal sie filtr, podnosil sie poziom oleju, az silnik wyplul zawartosc do intercoolera prze odme czy cos...dostalo sie to to turbiny i nastapilo samorozkecenie sie silnika.
W kilka sekund dostal okolo 8 lub wiecej tys/obr, po czym stanal.
Dzialo sie to na autostradzie przy przedkosci ok 130km/h,
Dobrze ze nikomu sie nic nie stalo.

Wiec nei mow ze tak sobie sie zatarl, sam z siebie..

Data: 2013-10-10 15:51:12
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 15:37:30 +0200, wchpikus
Wiec nei mow ze tak sobie sie zatarl, sam z siebie..

Ale twój tekst sugerował, że olej się tak rozrzedził paliwem, że w wyniku
tego nastąpiło zatarcie. Rozbieganie silnika to inna kwestia i pomimo, że
może wystąpić, to nie musi wystąpić w wyniku przepełnienia mieszanki
olejowej. Rozbieganie możę wystąpić przez zwykłą nieszczelność IC, turbo itp. nawet w
autach bez DPF. Nie wiem jak po rozbiegnięciu się silnika serwis
stwierdził, że to wynik rozrzedzenia mieszanki olejowej. Mają szklaną kulę?
Czy pobrali próbki oleju którego po zatarciu już nie było? Jak dla mnie to
wygodna wymówka, taka trochę tajemnicza, wprost dla obsługiwanego pelikana.
I owszem, słyszałem już takie tłumaczenia serwisów oraz rozhisteryzowanych
właścicieli aut, pomimo że z rzeczywistością nie miało to wiele wspólnego.

Tym bardziej rozbieganie nie mogło nastąpić dlatego, że filtr się ZAPCHAŁ.
Jak się filtr zatyka, to auto staje najdalej po 300km i zwyczajnie odmawia
posłuszeństwa. Pomijam już, że oleju nie przybywa z dnia na dzień bez
sygnalizowania problemĂłw przez komputer.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 16:02:11
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

A skad olej napedowy w oleju?
Poziom dwukrotnie wyzszy, to widzialem na wlasne oczy...
Rura od turbo mokra cala w oleju.
Olej smierdzial ropa.

Data: 2013-10-11 08:00:23
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 16:02:11 +0200, wchpikus
A skad olej napedowy w oleju?

Jest to efekt uboczny wypalania DPF.

Poziom dwukrotnie wyzszy, to widzialem na wlasne oczy...

Zwykła rzecz. Nie jest to zatem żaden argument przemawiający za tym, że to
było przyczyną rozbiegnięcia silnika, a zwłaszcza zapchany filtr.

Rura od turbo mokra cala w oleju.

Wniosek jest prosty.

Olej smierdzial ropa.

J.w. zwykła rzecz w przypadku pojazdów z DPF.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 17:40:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 15:51, Myjk pisze:
[...]

Tak się zastanawiam - czyżby volvo wykastrowało czujnik róznicowy filtra? Jego wskazania w, chociażby peugeotach, są dla ecu informacją, kiedy ma użyszkodnikowi wypluć kontrolką "check engine", albo komunikatem komputera (słynne Antipolution Fault/Depolution System Faulty). Oczywiście wskazania czujnika sterują też procedurą wypalania.

Data: 2013-10-12 23:27:56
Autor: Mirek Ptak
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia 2013-10-10 15:37, *wchpikus* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Na luzie jechał?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-10-10 15:43:43
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 15:31:56 +0200, wchpikus
To chyba jestes leprze fachowiec od serwisu volvo..

To jakaś tajemnica że w serwisach (zwłaszcza w ASO) często G* wiedzą na
temat DPFu bo bardzo mało tego typu serwisów prowadzą? No cóż...

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 15:47:19
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 15:43, Myjk pisze:
w serwisach (zwłaszcza w ASO) często

Serwis nie aso, w aso nie bawia sie w naprawy silnikow, wymieniaja..
Sorry, ale jesli masz takie rozeznanie, to wypowiedz sie co sie stalo?
Auto spalalo normalnie, nie bylo mulowate, musialo sie to stac na odcinku 100km,
Nie kopcil, zero objawow zeby cos sie dzialo..
Apropo, serwis tez sie zdziwil ze tak szybko to sie stalo, ze nie dawal oznakow.

Data: 2013-10-10 15:54:36
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 15:47:19 +0200, wchpikus
Auto spalalo normalnie, nie bylo mulowate, musialo sie to stac na odcinku 100km,

Po prostu, walnął IC albo turbo, karuzela i po sprawie. Jeśli serwis
stwierdził przyczynę po zapchanym filtrze, to śpieszę poinformować że filtr
zapchał się w wyniku ROZBIEGANIA się silnika a nie był przyczyną tego
rozbiegania.

Aha, właścicielowi przekaż na przyszły raz, że jak mu się silik rozbiegnie
to staje na poboczu, zaciąga ręczny, wciska jeszcze hamulec, wrzuca piątkę
i _strzela_ ze sprzęgła.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 16:56:30
Autor: cef
Fitr dpf-fap-rekojmia
Myjk wrote:

Aha, właścicielowi przekaż na przyszły raz, że jak mu się silik
rozbiegnie to staje na poboczu, zaciąga ręczny, wciska jeszcze
hamulec, wrzuca piątkę i _strzela_ ze sprzęgła.

A skrzynia automatyczna czego potrzebuje?

Data: 2013-10-10 20:47:03
Autor: Lewis
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 16:56, cef pisze:
Myjk wrote:

Aha, właścicielowi przekaż na przyszły raz, że jak mu się silik
rozbiegnie to staje na poboczu, zaciąga ręczny, wciska jeszcze
hamulec, wrzuca piątkę i _strzela_ ze sprzęgła.

A skrzynia automatyczna czego potrzebuje?

Otwarcia maski i zamknięcia klapy gaszącej, jak takowa nie występuje to ręcznego zaciśnięcia przewodu dolotowego do kolektora.

Lewis

Data: 2013-10-10 20:51:10
Autor: RadoslawF
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia 2013-10-10 16:56, Użytkownik cef napisał:

Aha, właścicielowi przekaż na przyszły raz, że jak mu się silik
rozbiegnie to staje na poboczu, zaciąga ręczny, wciska jeszcze
hamulec, wrzuca piątkę i _strzela_ ze sprzęgła.

A skrzynia automatyczna czego potrzebuje?

Modlitwy i boskiej przychylności.

Pozdrawiam

Data: 2013-10-10 22:28:53
Autor: WOJO
Fitr dpf-fap-rekojmia
A skrzynia automatyczna czego potrzebuje?
Modlitwy i boskiej przychylności.

To samo miałem napisać :)
WOJO

Data: 2013-10-11 08:01:50
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Thu, 10 Oct 2013 16:56:30 +0200, cef
A skrzynia automatyczna czego potrzebuje?

Zatkania dolotu powietrza. Tylko 99% osób nie wie jak to zrobić, zwłaszcza
w kłębach dymu.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 08:50:30
Autor: cef
Fitr dpf-fap-rekojmia
Myjk wrote:
Thu, 10 Oct 2013 16:56:30 +0200, cef

A skrzynia automatyczna czego potrzebuje?

Zatkania dolotu powietrza. Tylko 99% osób nie wie jak to zrobić,
zwłaszcza w kłębach dymu.

Aaaa, to juĹź było  kiedyś tutaj na grupie.
Trzeba wetknąć jakąś starą szmatę, choćby to co masz na sobie :-)

Data: 2013-10-11 13:39:58
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 08:50:30 +0200, cef
Trzeba wetknąć jakąś starą szmatę, choćby to co masz na sobie :-)

Byle nie bokserki, bo zassa do środka. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-10 22:13:50
Autor: PlaMa
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 15:54, Myjk pisze:

Aha, właścicielowi przekaż na przyszły raz, że jak mu się silik rozbiegnie
to staje na poboczu, zaciąga ręczny, wciska jeszcze hamulec, wrzuca piątkę
i _strzela_ ze sprzęgła.

nie zawsze się udaje

https://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=player_embedded

Data: 2013-10-10 22:41:21
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-10 22:13, PlaMa pisze:
[...]

Najgłupszy komentarz pod tym filmikiem:
"
Należy znaleźć przewód paliwowy i go przeciąć, tak by silnik nie dostawał paliwa i samoczynnie zgaśnie. Przyczyn jest wiele. Od turbo począwszy poprzez zacięcie się regulatora obrotów aż do listwy zębatej (np w ciągnikach). ważne by nie wyłączać zapłonu bo możemy spalić alternator
"

"znaleźć przewód paliwowy i go przeciąć" - nie prościej zagiąć w dłoni? (gdyby to w ogóle coś dawało)

"ważne by nie wyłączać zapłonu bo możemy spalić alternator" - tej bzdury już nie sposób logicznie skomentować, zwłaszcza że w wielu autach wyłączenie zapłonu uruchomi klapę gaszącą, co zlikwiduje problem.

Zastanawiam się, skąd się biorą ludzie, którzy nie mając pojęcia o czym mówią, koniecznie chcą zaistnieć opowiadając kompletne bzdury.

Data: 2013-10-11 09:12:35
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
Ok, ale pytanie jest nie o przyczyne, ale o to, czy da sie walczyc w sodzie i jakie sa szanse.
Znalazlem cos takiego :

Wyrok SA w Katowicach z dnia 3 lipca 2008 r., sygn. V ACa 239/08

"Nie ulega wątpliwości, iż przepisy o rękojmi za wady fizyczne rzeczy odnoszą się także do sprzedaży rzeczy używanych, a wobec tego także w takim przypadku sprzedana rzecz winna być właściwej jakości i nadawać się do użytku ze względu na zwyczajne przeznaczenie rzeczy. Jeśli rzecz takich cech nie osiąga to przypisać jej można wadliwość fizyczną w rozumieniu art. 556§1 kc. Tak jest w rozpatrywanej sprawie, jeśli zważyć, iż przedmiotowe urządzenie miało usterki powodujące zmniejszenie jego wartości ze względu na cel wynikający ze zwyczajnego przeznaczenia rzeczy, skoro wydane pozwanej urządzenie nie było zdolne do podjęcia pracy zgodnie z przeznaczeniem. To, iż ujawnione usterki wynikały z naturalnego zużycia rzeczy tej oceny zmienić nie może, gdyż obowiązkiem sprzedawcy było wydanie rzeczy nadającej się do użytku. Tak samo nie ma wpływu na (...)"

Dlatego pytam o sama rekojmie, mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi sie ze to ayto raczej sprawne nie bylo.

Jeszcze cos takiego:
http://www.lex-pol.pl/2012/12/za-jakie-wady-odpowiada-sprzedawca-uzywanego-samochodu/

"Często podstawą dochodzenia roszczeń wynikających z rękojmi za sprzedany samochód jest wystąpienie usterek. Należy tutaj jednak wyróżnić trzy odrębne sytuacje. Usterki mogą bowiem wynikać z normalnego użytkowania samochodu, co powoduje jak wiadomo zużywanie się określonych rzeczy jak np. wycieraczek. W takim przypadku sprzedający nie odpowiada za zaistniałą sytuację, bowiem wynika ona z normalnego zużywania się poszczególnych elementów samochodu. Kolejną sytuacją jest wystąpienie usterki, której nie można było przewidzieć, a która kwalifikowana jest jako wada fizyczna. Za taką wadę sprzedawca będzie odpowiedzialny, jeżeli kupujący o niej nie wiedział. Może to być bowiem sytuacja awarii silnika wynikająca z jego zatarcia, bądź awaria skrzyni biegów, co było niezauważalne podczas zakupu samochodu. W tym wypadku sprzedający obowiązany jest uwzględnić roszczenie kupującego wynikające z rękojmi za wady fizyczne. Kupujący może bowiem żądać bądź obniżenia ceny, bądź może od umowy odstąpić. Sprzedawca powinien więc obniżyć cenę samochodu, lub też wadę usunąć. Poza uregulowaniami kodeksowymi, w sytuacji kiedy kupujący jest konsumentem, zastosowanie będzie mieć art. 4 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, który zakłada, iż sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Tworzy to niewątpliwie korzystną sytuację dla kupującego, gdzie okres ochronny względem sprzedającego wynosi aż sześć miesięcy."

Nie wiem czy dobrze mysle, ale czy ktos moze powiedziec, jak do tego podejsc?
Moze zna takie przypadki?

Data: 2013-10-11 09:28:28
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 09:12:35 +0200, wchpikus
Dlatego pytam o sama rekojmie, mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi sie ze to ayto raczej sprawne nie bylo.

Ale wiesz, że turbo można zajechać w chwilę moment? Wiesz, że na
użytkowniku spoczywa konieczność kontroli poziomu oleju itp.? Rozumiem tysiąc kilometrów, rozumiem dwa, pięć. Ale dziesięć tysięcy przelotu? Jakiś żart, poważnie.

To tak jak ja bym sprzedał swoje auto (z DPFem!) posiadane od nowości
(obecnie 125tkm), z którym nigdy nie było kłopotów i po 10 tys. przyszedłby
do mnie pacjent, że mu się silnik rozbiegł -- a ja wiem co on przez tyle
kilometrów robił z autem? Dlaczego ja miałbym niby za to bekać?

PS w jakich warunkach było użytkowane auto? Miasto, trasa, jakie odcinki?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 09:33:30
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

[...]

Uzytkowane normalnie, trasa co 2 tygodnie ok 300km, miasto tez codziennie,
Jako osoba prywatna rozumiem, ale jako firma masz obowiazek (tak mysle) udzielenia rekojmi i znania stanu technicznego pojazdu, stad pytanie,
Nie znam sie na prawie, tyle co wyczytalem, dlatego tutaj pytam.

Data: 2013-10-11 10:24:43
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 09:33:30 +0200, wchpikus
Uzytkowane normalnie

Na to stwierdzenie trzeba brać poprawkę, bo dla jednego normalnie to jest
jazda 1-2km do pracy z prędkościami obrotowymi silnika do 1,5 tys. a dla
innego 30 km dziennie ze średnią ponad 3 tys. obrotów. Każdy będzie miał
rację że to "normalne" użytkowanie mieszczące się w normach, jednak dla
konkretnego egzemplarza to może robić różnicę. Tymczasem z samochodem jest
jak z kobietą, każdy lubi coś innego i zwyczajnie trzeba model poznać (choć
poczytać) by nie mieć z nim kłopotów.

miasto tez codziennie,

Jak duĹźe odcinki? Korki?

Jako osoba prywatna rozumiem, ale jako firma masz obowiazek (tak mysle) udzielenia rekojmi i znania stanu technicznego pojazdu

AleĹź ja znam stan techniczny i stwierdzam, Ĺźe jest bardzo dobry. Nie
odpowiadam natomiast za to, co zrobi kolejny właściciel z autem przez 10
tys. km. Dla przykładu, przy tzw. "normalnym" użytkowaniu można zabić filtr
DPF w pierwszych 1000km i to tylko samym stylem jazdy (kapelusz mode). Jak
się nie studzi turbo to podobnie i rezutlatem będzie jego uszkodzenie a w
konsekwencji np. rozbieganie silnika. Może też wystąpić zwykła usterka w
ramach poprawnego uĹźytkowania. No ale to juĹź jest IMHO ryzyko wkalkulowane
w zakup uĹźywanego auta. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 08:32:43
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-11, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Uzytkowane normalnie

[...]

To co piszesz idealnie pokazuje jakie to mity kraza o DPFach i ich uzytkowaniu...

Kto kiedys zastanawial sie jak jest jezdzony samochod? Samochod to narzedzie
i ma byc jak najmniej upierdliwe w uzytkowaniu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-11 11:06:56
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 08:32:43 +0000 (UTC), AZ
To co piszesz idealnie pokazuje jakie to mity kraza o DPFach i ich uzytkowaniu...

Mity to krążą o ich problematyczności. Tylko większość tych mitów tworzą
ignoranci, którzy nawet instrukcji obsługi nie przeczytali.

Kto kiedys zastanawial sie jak jest jezdzony samochod? Samochod to narzedzie i ma byc jak najmniej upierdliwe w uzytkowaniu.

Aha, czyli jak se kupisz siekierę to łupiesz nią krawężniki, co więcej jej
w życiu nie naostrzysz, bo to przecież narzędzie -- ma działać i być jak
najmniej upierdliwe w użytkowaniu. Jak się złamie trzonek, albo sobie mały
palec u nogi utniesz, to też lament podnosisz że narzędzie jest do dupy? Mam auto z DPFem, przejechane 125 tys. głównie po zakorkowanej Wawie, i ani
razu nie miałem problemu z DPFem -- czyt. mam auto bezobsługowe. Tylko poza
przeczytaniem instrukcji i jej zrozumieniem, zainteresowałem się jak działa
narzędzie którego używam i jak go używać w trudnych warunkach
(diesel+korki), by nie mieć problemów.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 13:18:53
Autor: J.F
Fitr dpf-fap-rekojmia
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości
[...]

O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?

J.

Data: 2013-10-14 11:26:23
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-14, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Wtryski podlewaja wiecej ON i przez pierscienie leci w olej i masz silnik
smarowany olejem silnikowym z dodatkiem ON :-) Piekna sprawa...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-14 13:31:08
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

Wtryski podlewaja wiecej ON i przez pierscienie leci w olej i masz silnik
smarowany olejem silnikowym z dodatkiem ON :-) Piekna sprawa...

Dokladnie, ale kolega Myjk nie widzi powiazania przyczynowo-skutkowego..\
Dlaczego?
Bo nie!

Data: 2013-10-14 13:30:53
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 13:18:53 +0200, J.F
O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?

Jest to wynik dodawania większej dawki paliwa potrzebnej do wypalenia
filtra. DPF w przeciwieństwie do FAP (wspomaganego płynem EOLYS) potrzebuje
osiągnąć temperaturę 550 sC aby dokonać przepalenia. To wiąże się z dużo
dłuższą i większą fazą wtrysku naddatku paliwa. W wyniku tego dużo większa
część paliwa spływa po ściankach tłoka i miesza się z olejem powodując jego
przyrost.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 13:35:56
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 13:30, Myjk pisze:
[...]

Przed chwila napisales:

"Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika."

Wiec juz zmieniasz zdanie?

Data: 2013-10-14 22:06:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Fitr dpf-fap-rekojmia

Przed chwila napisales:

[...]

Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Czym innym jest zatarcie się silnika przez złe smarowanie w trakcie normalnej pracy od rozbiegania się silnika, które to powoduje "zniknięcie smarowidła" z miski i tym samym zatarcie silnika pracującego na sucho.

Data: 2013-10-14 02:34:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Auto z 2006r, przebieg 170tys. Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co doprowadzilo do zatarcia. auto volvo v50 2.0 diesel.

czy to ten silnik w ktorym musisz dolewac plynu do DPF co 60tkm i co 120tkm wymieniac sam DPF ? looknij w necie

-- Info z serwisu volvo:"Pana samochód nie posiada kontrolki informującej o zabrudzeniu filtra DPF i jego zapełnienie nie jest wskazywane w żaden sposób przez samochód"

strona 153
http://www.volvocars.com/pl/sales-services/services/SERWIS/Documents/V50_op..pdf

ps z opisu wyglada to tak ze zdechl czujnik, ktory pokazuje stan wypelnienia DPF co w polaczeniu z uzytkownikiem, ktory nie kontroluje stanu oleju dalo to katastrofe ... 2 opcje: czasami zli ludzie psuja czujniki i takie auto czeka w koszernej cenie u tureckiego (DPF do wymiany, w DE jakies 1000 ojro) a czasami ludzie w dupie maja komunikaty i jezdza dalej mimo ze auto do nich przemawia ludzkim glosem -> jedz na serwis

ps2 mimo mojej nieukrywanej niecheci do komisow samochodowych :-) nie widze tutaj winy sprzedawcy (no chyba ze sam wykonczyl ten czujnik) a te 10tkm przebiegu sugeruje ze obie opcje sa mozliwe ...

P.

Data: 2013-10-14 13:08:43
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 02:34:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
z opisu wyglada to tak ze zdechl czujnik, ktory pokazuje stan wypelnienia DPF co w polaczeniu z uzytkownikiem

Czujnik to sobie _może_ i można wyłączyć, kontrolkę zakryć -- ale gdyby DPF
się przepełnił to i tak daleko by nie ujechał, bo PCM by zatrzymało silnik.
Ingerencji w PCM sprzedawca nie zrobi, bo to skomplikowana i kosztowna
sprawa.

Aha, a tu widać jakość serwisu posiłkowego wątkotwórcy. Podobno to auto nie
ma kontrolki DPF? Ma nawet więcej, bo podaje konkretny błąd na
wyświetlaczu, a nie tak jak w większości świecenie/miganie a żeby wiedzieć
co się stało, to trzeba auto pod komputer, za 2 paczki, podłączyć.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 04:42:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- ale gdyby DPF się przepełnił to i tak daleko by nie ujechał, bo PCM by zatrzymało silnik.

tak mowi ksiazka a ja widzialem jezdzacy 1.6HDI z zatkanym DPF i bez plynu, komp jak tylko silnik osiagal wymagana temperature probowal zainicjowac wypalanie, proces sie przerywal, wyrzucalo ogolny komunikat o bledzie silnika itd czytalem tez o ciekawym przypadku kiedy w tym Volvo komp zameldowal problem z DPF dopiero po uzupelnieniu plynu w serwisie :-)

P.

Data: 2013-10-14 13:47:25
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 04:42:28 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
tak mowi ksiazka a ja widzialem jezdzacy 1.6HDI z zatkanym DPF

Uhm. Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;>

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 04:57:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;> -- Pozdor Myjk

wychodzi na to ze nawet zapchany DPF nie oznacza calkowitej szczelnosc ukladu ... zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl ze 1.6HDI bierze 12-14L na setke przy nedznych 100km/h na autostradzie ... P.

Data: 2013-10-14 11:59:58
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-14, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Na pewno klamiesz. Na PMSie czytalem, ze z DPF-ami nie ma zadnych problemow
tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja co 2 dni samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-14 05:08:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Na pewno klamiesz. Na PMSie czytalem, ze z DPF-ami nie ma zadnych problemow tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja co 2 dni samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF). -- Artur ZZR 1200

koledze Hans wkleil takiego P307 1.6HDI i raczej nie mialby interesu zeby mnie w maliny wpuszczac ... skonczylo sie wizyta w ASO (niemieckim) dolali plynu i wypalanie DPF ruszylo ...

P.

Data: 2013-10-14 12:04:04
Autor: masti
Fitr dpf-fap-rekojmia

On 2013-10-14, przemek.jedrzejczak@gmail.com
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

swoją drogą to piękne urządzenie, któ¶e zmusza właściciela do jeżdżenia kiedy nie chce :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-14 12:08:13
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-14, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Ale nie musisz jezdzic, wtedy samochod sam za Ciebie rozpocznie procedure
lejac wiecej paliwa zeby zwiekszyc temperature spalin (tylko wskazane jest
by mu tego nie przerywac). Niektorzy nie widza w tym nic dziwnego...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-14 12:10:22
Autor: masti
Fitr dpf-fap-rekojmia

On 2013-10-14, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

podobnie jak z koniecznością czekania po zatrzymaniu aż turbina się wychłodzi. Dlatego kocham stare samochody :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-14 12:13:34
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-14, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Ewolucja panie. Ciesz sie, ze nie musisz palic i gasic w kotle ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-14 12:16:56
Autor: masti
Fitr dpf-fap-rekojmia

On 2013-10-14, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

ewolucja składa się głównie ze ślepych uliczek :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-14 14:24:22
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 12:04:04 +0000 (UTC), masti
swoją drogą to piękne urządzenie, któ¶e zmusza właściciela do jeżdżenia kiedy nie chce :)

Jeżdżę po Wawie w niekorzystnych warunkach i ani razu przez ponad 5 lat nie
widziałem konktrolki DPF. O przepraszam, ostatnio widziałem, przypomaniła
mi o serwisie olejowym bo go przegapiłem (jedną wymianę wstecz, 3 tys.
przed planem zrobiłem wymianę oleju, przy okazji rozrządu i filtrów --
przed ruszeniem do Francji). ;P Mnóstwo pojazdów z DPFem jeździ, większość użytkowników nawet nie wie że
taki element ma -- niestety nieliczne problematyczne przypadki, w stosunku
do ilości pojazdów, pelikany łykające historyjki i je rozprzestrzeniające
pocztą pantoflową jakie to jest wielkie zło, robią swoje. Cóż, nic się na to nie poradzi. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 05:29:41
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Jeżdżę po Wawie w niekorzystnych warunkach i ani razu przez ponad 5 lat nie widziałem konktrolki DPF.

podobna dyskusja juz sie tu toczyla wiec napisz moze jakim autem bo w tym konkretnym Volvo DPF powinien sie wypalac co 300-900 km ... tak zeby uniknac nieporozumien :-)

P.

Data: 2013-10-14 14:34:37
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 05:29:41 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
podobna dyskusja juz sie tu toczyla wiec napisz moze jakim autem

Ja jeżdżę ponoć najbardziej problematycznym autem ze wszystkich
posiadających filtr DPF. Mazda6 CiTD. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 05:47:58
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Ja jeżdżę ponoć najbardziej problematycznym autem ze wszystkich posiadających filtr DPF. Mazda6 CiTD. -- Pozdor Myjk

faktycznie, brzmi przerazajaco:

Dawka niespalonego paliwa może trafić do oleju (np. w wyniku eksploatacji na krótkich dystansach), stąd bagnet w tym silniku ma trzy poziomy - L, F i dodatkowy X. Po osiągnięciu krytycznego poziomu X należy niezwłocznie wymienić olej, jazda w takim wypadku grozi bowiem "rozbieganiem" silnika i jego zniszczeniem.

i w ciagu 5-ciu lat nie dolewales plynu czy moze masz wersje bezobslugowa DPF, ktora niezbyt przystaje do sytuacji z tym konkretnym Volvo ?

P.

Data: 2013-10-14 14:54:29
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 05:47:58 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
faktycznie, brzmi przerazajaco:

O dziękuję, sam to pisałem heheheh ;P

i w ciagu 5-ciu lat nie dolewales plynu

W M6 nie ma płynu.

czy moze masz wersje bezobslugowa DPF, ktora niezbyt przystaje do sytuacji z tym konkretnym Volvo ?

Przystaje jeszcze bardziej, bo w DPFach z płynem katalitycznym przybywa
mniej paliwa w oleju -- EOLYS obniża temperaturę spalania sadzy, przez co
faza wtrysku paliwa jest mniejsza i krĂłtsza. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 06:13:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Przystaje jeszcze bardziej, bo w DPFach z płynem katalitycznym przybywa mniej paliwa w oleju -- EOLYS obniża temperaturę spalania sadzy, przez co faza wtrysku paliwa jest mniejsza i krótsza. -- Pozdor Myjk

byc moze ale pod warunkiem ze plyn jest ... tutaj go zabraklo, DPF nie zasygnalizowal wypelnienia, wypalanie nie zaszlo i Volvo wyzionelo ducha ... moj koles mial farta ze pojechal do serwisu i mu tego plynu dolali inaczej jego P307 mogl skonczyc jak Volvo, bo tez oleju nie sprawdza ... ps kwestia wymiany DPF po 120tkm (wg producenta) byc moze wplynie na odpowiedzialnosc sprzedawcy, o ile sprzedal auto przy przebiegu 170 tkm z pierwszym, fabrycznym DPF-em ...

P.

Data: 2013-10-14 15:26:22
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 15:13, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Dlatego moj post,ale jak na razie same dobre rady:)
Ale widze ze sa ludzie ktory maja inne podejscie i doswiadczenia,ja niestety nier, moj pierwszy DPF i juz taka wtopa.
Mam nadzieje ze jakos sie to uda zalatwic bez ciagania sie po sadach, ale raczej bedzie ciezko.

Data: 2013-10-14 06:31:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Dlatego moj post,ale jak na razie same dobre rady:) Ale widze ze sa ludzie ktory maja inne podejscie i doswiadczenia,ja niestety nier, moj pierwszy DPF i juz taka wtopa.

Myjk IMHO blednie przyklada swoja miarke do tego przypadku, tego nie mozna wprost porownywac ale co do zaniedban uzytkownika jestesmy zgodni

-- Mam nadzieje ze jakos sie to uda zalatwic bez ciagania sie po sadach, ale raczej bedzie ciezko.

para pojdzie w gwizdek, producent zabezpieczyl sie instrukcja serwisowa no chyba ze capniesz sprzedawce na ewidentnym klamstwie np lewa ksiazka serwisowa w ktorej stoi 120tkm wymiana DPF ...

P.

Data: 2013-10-14 15:56:04
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 06:31:47 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Myjk IMHO blednie przyklada swoja miarke do tego przypadku,

Przy czym znam obydwa systemy. 4 lata temu temat przeorałem dosyć mocno. W
Mazdzie3 dla przykładu jest montowany silnik 1.6 HDI właśnie z PSA, tylko
nazwę ma mazdowską czyli MZR-CD. ;)

tego nie mozna wprost porownywac ale co do zaniedban uzytkownika jestesmy zgodni

Myślę, że wprost nie. Ale ja właśnie nie zakładam ignorancji użytkownika.

para pojdzie w gwizdek, producent zabezpieczyl sie instrukcja serwisowa no chyba ze capniesz sprzedawce na ewidentnym klamstwie np lewa ksiazka serwisowa w ktorej stoi 120tkm wymiana DPF ...

Nawet to niewiele zmieni, bo te 120tkm nie jest regułą a zaleceniem. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 00:02:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Nawet to niewiele zmieni, bo te 120tkm nie jest regułą a zaleceniem. -- Pozdor Myjk

nieprawda, 120tkm jest granica po ktorej producent auta umywa rece, mozesz oczywiscie jezdzic dalej ale na wlasne ryzyko (na uszkodzenia wynikajace z wypelnienia DPF nie obowiazuje juz gwarancja - patrz link powyzej) jesli wiec sprzedawca spreparowal ksiazke serwisowa w ktorej przy 120tkm wymieniono DPF to jak najbardziej mozna go pociagnac do sadu ... a jest to raczej czesta praktyka w DE, Hans nie wylozy 1000 ojro na nowy DPF tylko pchnie fure tureckiemu do komisu, ten albo sam pokombinuje albo pchnie na wschod gdzie, ktos tez chce zarobic i tak pozniej powstaja historie ze DPF to samo zlo ....

P.

Data: 2013-10-15 09:25:44
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Tue, 15 Oct 2013 00:02:12 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
-- Nawet to niewiele zmieni, bo te 120tkm nie jest regułą a zaleceniem.
nieprawda, 120tkm jest granica po ktorej producent auta umywa rece,

Tak, producent. Nowego auta. My po pierwsze rozmawiamy o uĹźywanym, po
drugie tylko głupiec będzie wymieniał filtr, gdy ten jest jeszcze sprawny.
Oczywiście, przekracza się granicę 120 tkm i się tego PILNUJE (oszacować
nie jest trudno ile jeszcze można przejechać), poza tym mimo wszystko
zawsze coś wywali na kompie -- trzeba tylko słuchać sygnałów. No, chyba że problemem nie jest filtr DPF, a naprzykład walnie turbo i
silnik się rozbiega -- na to nie ma sygnałów ostrzegawczych na desce, ale
czasem da się usłyszeć. ;P

mozesz oczywiscie jezdzic dalej ale na wlasne ryzyko (na uszkodzenia
wynikajace z wypelnienia DPF nie obowiazuje juz gwarancja - patrz link
powyzej)

Możesz wymienić te zagrożenia o ile nie ignoruje się ostrzeżeń?

Hans nie wylozy 1000 ojro na nowy DPF

Nie trzeba wykładać tyle pieniędzy i wymieniać go na nowy. Tlenek ceru
przemywa się wodą pod ciśnieniem, a jak ktoś sprytnieszy, to nieco chemii
użyje i się jeszcze mniej namęczy. Za 300 zł netto taką usługę robią z
wygrzebaniem DPF.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 00:11:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- Przy czym znam obydwa systemy.

no i wyciagamy krolika z kapelusza, najpierw piszesz o 5-cio letniej eksploatacji bezobslugowego DPF w Mazdzie 6 a teraz hokus pokus i wracamy do poczciwego 1.6HDI, ktory wymaga dolewki ...

-- Ale ja właśnie nie zakładam ignorancji użytkownika.
no jasne ze nie:
"Gorzej jak ktoś to ignorował i se jeździł z choinką na desce -- a takich wcale jest niemało."

podsumowujac:
silniki z obslugowym DPF, wymagaja wiekszej uwagi uzytkownika, a te o niejasnej historii serwisowej jeszcze wiekszej, stary Niemiec co jezdzil do kosciola autkiem z 1.6HDI jest niczym Swiety Mikolaj ale nawet on nie wymienia DPF-a przed sprzedaza :-) czyli trzeba zachowac czujnosc albo kupic auto z bezobslugowym DPF.
EOT
P.

Data: 2013-10-14 15:50:51
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 06:13:40 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
[...]

Wszystko to faza domysłów. Fakt jest natomiast taki, że do rozbiegania
silnikĂłw diesla dochodziło na długo zanim wsadzono do nich DPFy.
ps kwestia wymiany DPF po 120tkm (wg producenta) byc moze wplynie na
odpowiedzialnosc sprzedawcy, o ile sprzedal auto przy przebiegu 170 tkm
z pierwszym, fabrycznym DPF-em ...

To jest czas zalecany przy bardzo niekorzystnym uĹźytkowaniu pojazdu. Kiedy
go trzeba wymienić/przepłukać to już do sprawdzenia w serwisie. Jeśli auto
latało spokojnie w trasie, to i 200 tys. ujedzie i filtr będzie bardziej
czysty niż auto jeżdżące po mieście po 120 tkm. Więc nawet wtedy nic nie
ugra. Nie ugra także jeśli będzie chciał się powołać na brak płynu, bo to
są elementy eksploatacyjne. Równie dobrze mógłby się ciskać, że mu
sprzedawca nie wymienił klocków czy tarcz na nowe i ten po 10 tys. km wpadł
na ścianę, bo mu hamulców zabrakło.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 14:50:33
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 14:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

V50 2006r 2.0 136KM

Data: 2013-10-15 09:50:02
Autor: Mirek Ptak
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia 2013-10-14 14:24,  *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:
[...]

Podobnie, tyle, Ĺźe przez 6+ lat i po Gliwicach :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-10-15 10:03:20
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Tue, 15 Oct 2013 09:50:02 +0200, Mirek Ptak
Jeżdżę po Wawie w niekorzystnych warunkach i ani razu przez ponad 5 lat nie widziałem konktrolki DPF. [...]
Podobnie, tyle, Ĺźe przez 6+ lat i po Gliwicach :)

Na pewno klamiesz. Na PMS czytałem wypowiedzi wybitnych specjalistów, że DPF to zło, diabeł wcielony w ekologa biegającego za wielorybami.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-15 14:32:45
Autor: Mirek Ptak
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia 2013-10-15 10:03,  *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
Na pewno klamiesz. Na PMS czytałem wypowiedzi wybitnych specjalistów,
że DPF to zło, diabeł wcielony w ekologa biegającego za wielorybami.

Przepraszam...
:)

Data: 2013-10-14 14:02:34
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 13:59, AZ pisze:
On 2013-10-14, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
[...]

Tylko ze auto bylo przeganiane co 2-3 tygodnie 300km w trasie.
Nie tylko same miasto

Data: 2013-10-14 19:21:57
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 04:42:28 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
wyrzucalo ogolny komunikat o bledzie silnika itd

Więc informacja była. Zapewnne po podłączeniu diagnostyki wszystko stawało
się jasne. Gorzej jak ktoś to ignorował i se jeździł z choinką na desce --
a takich wcale jest niemało.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 13:21:29
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
Widac jakie masz rozeznanie w tym temacie.

http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=109327

[...]

Jak mowie ze w tym akurat roczniku (moze pozniejsze juz mialy ta kontrolke) NIE MA INFORMACJI O stanie filtra, to gdzie jest szukasz?

Poczytaj troche i dowiedz sie, ze sa takie modele.

Data: 2013-10-14 05:04:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Fitr dpf-fap-rekojmia
-- http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=109327

"27 grudnia mam wizytę umówioną w serwisie Volva. Mówią mi, że to DPF. Bo ma już 130tys nalatane."

ale przy 120tkm jest wymiana DPF wiec ze padl przy 130tkm to normalny objaw (po polsku nie znalazlem ale ASO powinno to wiedziec)

Bei Weigerung, das Additiv-Dosierungsmodul (ADM) alle 60.000 km/37.500 Meilen nachfßllen und/oder den Dieselpartikelfilter (DPF) alle 120.000 km/75.000 Meilen (reguläres Serviceintervall) tauschen zu lassen, kÜnnen folgende Probleme hervor gerufen werden:

  - Starke Rußansammlung und dadurch hohe DPF-Temperatur während der Regeneration.
  - Stärke ÖlverdĂźnnung (Diesel im Öl) und dadurch Schäden am Motor bzw. Gefahr des Überdrehens des Motors!
  - Starker Anstieg des Kraftstoffverbrauchs.Wenn dies eintritt, Ăźbernehmen weder die Volvo Car Corporation noch der zuständige Händler die Garantie/Kulanzkosten fĂźr die Schäden.

Wenn dies eintritt, ßbernehmen weder die Volvo Car Corporation noch der zuständige Händler die Garantie/Kulanzkosten fßr die Schäden.

P.

Data: 2013-10-14 19:20:45
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 13:21:29 +0200, wchpikus
NIE MA INFORMACJI O stanie filtra, to gdzie jest szukasz?

Jest informacja. Nawet w tym wątku jest opisane, że jest.

Poczytaj troche i dowiedz sie, ze sa takie modele.

Najwyżej dowiem się ponownie, że są na tym świecie ignoranci. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 20:51:06
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 19:20, Myjk pisze:
ę ponownie, że są na tym świecie ignoranci
To sprawdz, chetnie sie dowiem.

Data: 2013-10-10 15:17:59
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
odezwij sie do mnie na priv.

Data: 2013-10-11 10:07:14
Autor: Przemeq
Fitr dpf-fap-rekojmia
W renault nie ma takiego problemu że olej się rozrzedza.
Tam jest dodatkowy wtryskiwacz ON  w wydechu.
I filtr wypala się na spokojnie nawet jak stoisz.
Nie wierze że od filtra zatarł się silnik, co najwyżej błąd na desce.

Przemeq

Data: 2013-10-11 10:14:25
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-11 10:07, Przemeq pisze:
[...]

Ja nie wnikam co sie stalo, olej zostal wymieniony po zakupie, rozrzad nie strzelil a silnik sie zatarl.
Oczywiscie mozna zrobic ekspertyze, co chyba bedzie konieczne, chodzi o fakt uszkodzenia silnika, prawdopodobnie nie z winy uzytkownika.
To jest meritum sprawy.

Data: 2013-10-11 10:27:52
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 10:14:25 +0200, wchpikus
Oczywiscie mozna zrobic ekspertyze, co chyba bedzie konieczne, chodzi o fakt uszkodzenia silnika, prawdopodobnie nie z winy uzytkownika.

Jeśli chcesz wykazywać, że powodem było przepełnienie mieszanki, to jest to
wina użytkownika. W instrukcji stoi (a przynajmniej powinno stać, zwłaszcza
jeśli jest to diesel z dpf), że należy cyklicznie kontrolować poziom oleju. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 10:29:59
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-11 10:27, Myjk pisze:
[...]

Przepelnienie mieszanki jest nastepstwem awarii a co za tym idzie zatarcie.
Normalny silnik sam z siebie nie przepelnia stanu oleju.

Co do sprawdzenia, olej byl wymieniony zaraz po zakupie.

Data: 2013-10-11 10:35:46
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 10:29:59 +0200, wchpikus
Przepelnienie mieszanki jest nastepstwem awarii a co za tym idzie zatarcie.

Nie jest. Wiele razy już napisałem, że rozbieganie silnika występuje także
pojazdach, gdzie tego efektu nie ma. Wystarczy uszkodzenie turbo/IC, a to
może stać się nagle.

Normalny silnik sam z siebie nie przepelnia stanu oleju.

Napisałem już wielokrotnie, że przepełnia. Chyba, że tak jak zauważył
Przemeq, ma dodatkowy wtrysk w wydechu. Jednak takie rozwiązania są
stosunkowo rzadkie.

Co do sprawdzenia, olej byl wymieniony zaraz po zakupie.

Czyli 10 tys. wcześniej. Ile razy był sprawdzony w tym czasie?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 10:43:46
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-11 10:35, Myjk pisze:
[...]

To ile razy byl sprawdzany nie ma znaczenia, ale byl i nie zostalo zauwazone by cos sie dzialo nie tak.
Oczywiscie uzytkownik mogl to przeoczyc, ale to nie oznacza ze jesli przelewal, to jesli to robil zaraz po zakupie (jak pisalem olej byl wymieniany) to usterka musiala byc juz w aucie obecna.

Jestes rzeczoznawca, ze twierdzisz ze to wina uzytkownika czy to Tylko twoje zdanie?
Ja nie szukam winnych, jest prawo i mozna z niego korzystac.
Ustalenie co naprawde sie stalo nie lezy po stronie uzytkownika, on zostal postawiony przed faktem dokonanym, przy czym normalne uzytkowanie auta nie doprowadza do tak szybkiej awarii jednostki napedowej,
Rozumiem jakby stanal, lub pekl pasek, to inne historie.
Tutaj masz zatarcie silnika, ktore nie da sie przewidziec przez uzytkownika.

Data: 2013-10-11 11:14:33
Autor: Ergie
Fitr dpf-fap-rekojmia
Użytkownik "wchpikus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l38do2$d6c$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Nie rozumiesz. Silnik się zatarł prawdopodobnie przez uszkodzone turbo. Ciężko zakładać że Turbo było niesprawne w momencie sprzedaży skoro podziałało jeszcze 10 tysięcy kilometrów. Gdyby to się wydarzyło dwa dni po zakupie to sprawa byłaby do wygrania, ale nie 10 tysięcy później!

Oczywiście można próbować jakiejś prawniczej ekwilibrystyki może się trafi kiepski adwokat po drugiej stornie i sędzia w stanie pomroczności jasnej, ale szanse są mizerne. IMO Szkoda pieniędzy na rzeczoznawcę i adwokata.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-10-11 17:17:34
Autor: John Kołalsky
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>

[...]

To ono miało się zużyć ?

Data: 2013-10-14 10:18:17
Autor: Ergie
Fitr dpf-fap-rekojmia
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l395hj$uja$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Nie "miało" a "mogło".
Rękojmia nie oznacza że sprzedawany towar będzie działał wiecznie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-10-11 11:14:54
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 10:43:46 +0200, wchpikus
To ile razy byl sprawdzany nie ma znaczenia, ale byl i nie zostalo zauwazone by cos sie dzialo nie tak.

Zatem dopuść do siebie fakt, że przepełnienie oleju nie musiało być
przyczyną rozbiegania silnika.

Oczywiscie uzytkownik mogl to przeoczyc, ale to nie oznacza ze jesli przelewal, to jesli to robil zaraz po zakupie (jak pisalem olej byl wymieniany) to usterka musiala byc juz w aucie obecna.

Jeśli nie przelewał od początku, to nie ma możliwości aby usterka była
obecna. Przelewanie ON do oleju silnikowego odbywa się najczęściej w dwóch
przypadkach: lejących wtrysków (co ujawniłoby się odrazu nie tylko
przybywaniem oleju, ale takĹźe a moĹźe przedewszystkim notorycznym
zapychaniem filtra) lub bardzo częstym, i nie dokańczanym procesem
przepalania DPF (co z kolei jest zazwyczaj wynikiem krĂłtkich odcinkĂłw
przebywanych przez pojazd, lub częstym postojem w korkach -- ale tu też
odezwałby się pierwszy filtr DPF zanim doszłoby do tak skrajnego
przepełnienia mieszanki).

Jestes rzeczoznawca, ze twierdzisz ze to wina uzytkownika czy to Tylko twoje zdanie?

Oczywiście, że to tylko moje zdanie. Opieram je na swojej wiedzy o tym
elemencie i na tym co opisujesz.

Ja nie szukam winnych

Inaczej to wygląda z mojej perspektywy. Co więcej, z grona winnych od
startu został wykluczony użytkownik -- a statystycznie to właśnie
użytkownik doprowadza najczęściej do awarii urządzeń którymi się posługuje.

Tutaj masz zatarcie silnika, ktore nie da sie przewidziec przez uzytkownika.

Ale może być wynikiem działania użytkownika. Samochód to nie jest cep --
choć i cep można przecież zepsuć.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 13:26:00
Autor: Wiwo
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:l38do2$d6c$1node1.news.atman.pl...

Ja nie szukam winnych, jest prawo i mozna z niego korzystac.

Szukasz, szukasz...

[...]

DPF Ci pasuje do teorii, ale zrozum, że z Twojego opisu wynika inna przyczyna awarii.
Zapytaj wujka google o taką frazę: "samozapłon oleju diesel". Zobacz jakie są efekty i poczytaj o przyczynach.
Potem wróć i opowiedz, czy pasuje to do Twojej historii.

Tutaj masz zatarcie silnika, ktore nie da sie przewidziec przez uzytkownika.

Ale użytkownik może się do niego przyczynić...
Według Twojego opisu zatarcie silnika jest skutkiem innej awarii i nieumiejętności zapanowania nad nią przez użytkownika.

Wiwo

Data: 2013-10-11 13:51:11
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

Ale użytkownik może się do niego przyczynić...
Według Twojego opisu zatarcie silnika jest skutkiem innej awarii i
nieumiejętności zapanowania nad nią przez użytkownika.

Jasne, sprobuj cos takiego zrobic na autostradzie, dzie masz juz 5-tke i auto nagle przyspiesza z e 130 do 180 w kilka sekund..
Oczywiscie bys hamowal, ale to nic nie dalo,a masz ludzi na pokladzie..
Bedziesz sie wymadrzal czy po prostu
chcesz zjechac bezpiecznie z autostrady??
Byles w takiej sytuacji?

Data: 2013-10-11 13:54:35
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 13:51:11 +0200, wchpikus
Jasne, sprobuj cos takiego zrobic na autostradzie, dzie masz juz 5-tke i auto nagle przyspiesza z e 130 do 180 w kilka sekund..
Oczywiscie bys hamowal, ale to nic nie dalo,a masz ludzi na pokladzie..

Sprzęgło też w aucie zepsute?

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 14:04:34
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-11 13:54, Myjk pisze:
[...]

nie,jest cale, mam nadzieje
co innego jest hamowanie w normalnych warunkach, nie da sie tego zrobic w warunkach, kiedy nie masz panowania nad silnikiem,
Nie wiem jak w innych autach, ale nie da sie chyba jednoczesnie dodawac gazu i hamowac, komputer podczas hamowania automatycznie nie reaguje na gaz, probowalem w stilo, nie wiem jak jest w innych, po prostu wcisniecie hamulca bylo jednoznaczne w brakiem reakcji na gaz.
A teraz masz jednostke na max obrotach i max momencie obrotowym, doladowana olejem + iles tam koni extra..sprobuj zahamowac, przedzej zjarasz klocki i tarcze, szczegolnie przy 130km/h.
Ciezki przypadek, ale jak ktos nie przezyl tego to bedzie dewagowal, co to on by nie zrobil.

Data: 2013-10-11 21:54:14
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 14:04:34 +0200, wchpikus
nie,jest cale, mam nadzieje

Chyba jednak nie jest, skoro jego wciśnięcie nie doprowadziło do zaprzestania przyśpieszania. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 22:04:37
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-11 21:54, Myjk pisze:
Fri, 11 Oct 2013 14:04:34 +0200, wchpikus

nie,jest cale, mam nadzieje

Chyba jednak nie jest, skoro jego wciśnięcie
nie doprowadziło do zaprzestania przyśpieszania. :P

Na razie nic nie wiemy, jedynie to ze jest zatarty.
Wracajac do neritum, wada ukryta czy nie?

Data: 2013-10-11 23:11:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-11 22:04, wchpikus pisze:
[...]

Nie. Przypadek losowy.

Data: 2013-10-12 20:13:51
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
[...]

Ok, ja uwazam ze to nie losowy a wada ukryta, ale ok, niewazne.
Juz wszystko wiem i niestety sprawa idzie da sadu.

Data: 2013-10-12 22:40:08
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Sat, 12 Oct 2013 20:13:51 +0200, wchpikus
i niestety sprawa idzie da sadu.

I niestety przegrasz, chyba że wymodlisz sobie z drugiej strony jakąś debilowatą papugę...

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-12 22:46:37
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wcwchpikus@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l3c3gv$f78$1@news.dialog.net.pl...
[...]

A masz jakiekolwiek podstawy do twierdzenia, że filtr był zapchany jak go kupowałeś?

Data: 2013-10-12 23:33:21
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

A masz jakiekolwiek podstawy do twierdzenia, że filtr był zapchany jak
go kupowałeś?

Ja nie musze nic udowadniac.
To Sprzedajacy musi.

Poczytaj
:
[...]

Za jakie wady odpowiada sprzedawca uĹźywanego samochodu ? - lex-pol.pl

[...]

Starczy?

Data: 2013-10-12 14:49:49
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
Tutaj podobna sprawa:

Niedawno taką sprawę rozpatrywał Sąd Okręgowy w Lublinie, sygnatura akt II Ca 139/13. Klient autokomisu kupił używany samochód, w którym po dwóch tygodniach urwało się koło rozrządu, czyniąc pojazd niesprawnym do jazdy. Kupujący zgłosił sprzedawcy niezgodność towaru z umową i wezwał sprzedawcę do usunięcia usterki. Ten nie zareagował, a po ponownym wezwaniu które pozostało bez odpowiedzi kupujący złożył odstąpienie od umowy kupna pojazdu i wezwał sprzedającego do zwrotu kosztów.

Sprawa trafiła do sądu, najpierw rejonowego, a potem okręgowego. Ostatecznie Sąd Okręgowy w Lublinie wydał wyrok przychylający się do wniosku kupującego. Według Sądu zastosowanie miały tu przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Sąd argumentował, że urwanie koła zębatego rozrządu nastąpiło przed okresem pół roku od daty zakupu samochodu w komisie, a więc nie była to wada wynikająca z zużycia materiału. Dlatego domniemuje się niezgodność towaru z umową, a niezgodność ta istniała już w chwili transakcji kupna pojazdu. Dlatego Sąd zarządził na rzecz kupującego zwrot ceny samochodu oraz wypłatę odszkodowania.

Data: 2013-10-13 00:38:30
Autor: J.F.
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia Sat, 12 Oct 2013 14:49:49 -0700 (PDT), wchpikus@gmail.com
[...]

No wlasnie - nie rekojmia, tylko ta ustawa, tyczaca sie tez sprzedazy
komisowej.
Roznica jest drobna - przez pol roku domniemywa sie ze niezgodnosc
wystepowala w momencie sprzedazy.

[...]

Hm, niebezpieczna argumentacja. Bo sad niejako przyznaje ze to sie
moze stac ze starosci. A poniewaz przedmiotem sprzedazy byl stary
samochod, to gdzie tu jest niezgodnosc z umowa ?
No chyba ze handlarz pisal "zadbany, oryginalny przebieg", no to do
planowej wymiany rozrzadu powinien wytrzymac :-)

J.

Data: 2013-10-13 11:03:49
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ory10vmfcp52.1vy6426z2l7jp$.dlg@40tude.net...
[...]

Konsumenckiej.

Roznica jest drobna - przez pol roku domniemywa sie ze niezgodnosc
wystepowala w momencie sprzedazy.

Tutaj to raczej o co innego poszło, a przynajmniej iść powinno, skoro umowa podlegało pod tą ustawę, a sprzedawca nie odpowiedział na reklamację w 14 dni, to w ten sposób automatycznie uznał reklamację.
Więc nawet jeśli byłby w stanie udowodnić, że wada powstała później, to i tak już miał pozamiatane.

Data: 2013-10-13 13:12:10
Autor: J.F.
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia Sun, 13 Oct 2013 11:03:49 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale tyczaca sie tez rzadkiego przypadku gdy jeden obywatel kupil towar
od drugiego obywatela za posrednictwem komisu.
Wtedy komis odpowiada jak sprzedawca ... i chyba ma regres do drugiego
obywatela.

[...]

Tak czy inaczej musialby udowodnic ze zepsucie nie nastapilo z jego
winy, co moze byc trudne, bo w zasadzie z czyjej. No chyba ze np kupujacy zaniedbal serwisu co 15kkm, zgodnie z
licznikiem.

Przy czym ... ustawa w zasadzie nie mowi o wadach, tylko o zgodnosci z
umowa. A umowa opiewa na pojazd uzywany w stanie takim jak widac na

J.

Data: 2013-10-13 15:01:38
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kbu376wkxrbl$.1pj4n7tzkq9dz.dlg@40tude.net...
[...]

Jesteś pewien?
A zwłaszcza, czy to był ten przypadek, że właścicielem sprzedawanego auta faktycznie była osoba fizyczna?

[...]

I to już zapewne nie byłoby ciężko udowodnić, mało kto robi serwis w używkach, a już szczególnie z wpisami w książce gwarancyjnej.
Już nie mówiąc o braku ad blue czy co tam mogło spowodować, że dpf nie zadziałał.
Zresztą pewnie idzie określić czy zapchanie filtra było pierwotną przyczyną, a jeśli tak, to czy samochód mógł jeździć 10 kkm z zapchanym filtrem.
Pewnie nie.

Data: 2013-10-13 15:34:55
Autor: J.F.
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia Sun, 13 Oct 2013 15:01:38 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Art. 7701. Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez
komisanta z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z
jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy o
sprzedaży konsumenckiej

A zwłaszcza, czy to był ten przypadek, że właścicielem sprzedawanego auta faktycznie była osoba fizyczna?

Pewnie nie, bo teraz malo prawdziwych komisow.

Ale warto o tym pamietac. I chyba lepiej nie sprzedawac auta przez
komis, gdyz Art. 12.
1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności
towaru konsumpcyjnego z umową, sprzedawca może dochodzić odszkodowania
od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego
działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży
konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się
przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

Hm, nawiasem mowiac przy sprzedazy handlarzowi (moze byc pod nazwa
komis) tez obowiazuje.

I co ciekawe - swietnie sie tyczy przekreconych licznikow. Mozna
jezdzic 5 miesiecy za darmo :-)

Jednego tylko nie rozumiem ...
2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1, przedawnia się z upływem
sześciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia
kupującego, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca
obowiązany był to uczynić.

To jak - jak sie komisant zacznie sadzic, to liczy sie od wyroku, czy
dwa tygodnie od zgloszenia ?
[...]

Tym gorzej - domniemywa sie ze niezgodnosc byla w chwili sprzedazy.
Jakakolwiek.

I teraz niech sprzedawca dowodzi ze silnik sie zatarl z powodu
zatkanego filtra dfp, a ten byl zapchany z powodu braku przegladu :-)

J.

Data: 2013-10-13 15:49:17
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-13 15:34, J.F. pisze:
iemywa sie ze niezgodnosc byla w chwili sprzedazy.

Dokladnie, to sprzedawca ma dowiesc ze tak nie bylo.
W serwisie dostalem info ze to standardowa usterka spowodowana zapchaniem fitra.
Oczywiscie jak chce, moze wziac rzeczoznawce.
Wiec jednak da sie, moze malo kto wie.
I to NIE JEST material ekspoatacyjny.

Chyba ze ktos ma inne podloze prawne, obalajace ta teze.

Data: 2013-10-13 16:08:20
Autor: J.F.
Fitr dpf-fap-rekojmia
Dnia Sun, 13 Oct 2013 15:49:17 +0200, wchpikus napisał(a):
[...]

Dziwne to jakies. Bardzo dziwne. Co ma wydech do smarowania ?

Oczywiscie jak chce, moze wziac rzeczoznawce.
Wiec jednak da sie, moze malo kto wie.
I to NIE JEST material ekspoatacyjny.

No, jesli sie zapycha z czasem, to chyba jest :-)

Zapewne daje sie od producenta wyciagnac oswiadczenie ze trwalosc
szacuje na xxx km, wiec kto kupuje auto z przebiegiem wiekszym,
powinien sie z tym liczyc :-)
No i uzyskac opis jakie sa objawy zapchania i dowiesc z nich ze przy
sprzedazy tych objawow nie bylo.

J.

Data: 2013-10-13 18:07:12
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wcwchpikus@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l3e8cr$dlh$1@news.dialog.net.pl...
[...]

A dopytałeś na jakim dystansie się to dzieje?
Czyli ile km potrzeba do zapchania filtra, a ile do zatarcia silnika z tego powodu?

Data: 2013-10-14 10:48:58
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Sun, 13 Oct 2013 15:49:17 +0200, wchpikus
Dokladnie, to sprzedawca ma dowiesc ze tak nie bylo.

Ciekawe.

W serwisie dostalem info ze to standardowa usterka spowodowana zapchaniem fitra.

Ale to tylko zdanie serwisu, który niestety nie ma pojęcia o czym mówi.

Oczywiscie jak chce, moze wziac rzeczoznawce.

Najpierw to Ty weĹş rzeczoznawce, bo na opinii serwisu daleko nie zajedziesz.

Wiec jednak da sie, moze malo kto wie.
I to NIE JEST material ekspoatacyjny.

Nie jest, ale trzeba go używać zgodnie z instrukcją.
Poza tym NIE jest przyczyną rozbiegania silnika.

Chyba ze ktos ma inne podloze prawne, obalajace ta teze.

Bez sensu jest szukać podstawy prawnej, gdy błąd popełniasz już w podstawach.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 12:30:00
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 10:48, Myjk pisze:

> Ciekawe.
Nie wiem czy ciekawe, ale prawdziwe.

> Ale to tylko zdanie serwisu, który niestety nie ma pojęcia o czym mówi.

Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz goscie co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy Volvo.

> Najpierw to Ty weź rzeczoznawce, bo na
> opinii serwisu daleko nie zajedziesz.

Dziwne masz podejscie, tlumaczylem juz kto ma obowiazek udowadniac, jak masz inne zdanie podaj przepis lub jakis przyklad, gdzie kupujacy musial cos udowadniac.

..

> Nie jest, ale trzeba go używać zgodnie z instrukcją.
> Poza tym NIE jest przyczyną rozbiegania silnika.

To tez tylko twoje zdanie.
PIsalem ze rozbieganie jest koncowym efektem, Ty ciagle swoje:/

> Bez sensu jest szukać podstawy prawnej,
> gdy błąd popełniasz już w podstawach.

Jasne, wszystko jest bez sensu, Po Twoich wypowiedziach wnioskuje ze opierasz je tylko na swoim zdaniu a argumentacja jest "tak bo tak"...

Data: 2013-10-14 13:07:48
Autor: J.F
Fitr dpf-fap-rekojmia
> [...]

Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz goscie co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy Volvo.

Akurat Volvo ... rozne silniki wsadzalo. I serwisanci czesto nie mieli o nich pojecia.

Tym niemniej ich wypowiedz budzi spore zastrzezenia - gdzie dpf a gdzie miska olejowa.
Jak to paliwo przeplynelo.

J.

Data: 2013-10-14 11:16:08
Autor: AZ
Fitr dpf-fap-rekojmia
On 2013-10-14, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A nie jest tak, ze wypalanie polega na tym, ze wtryski podlewaja wiecej
ON przez co podwyzszaja temperature spalin i wypala sie w ten sposob DPF?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-14 13:19:16
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Mon, 14 Oct 2013 12:30:00 +0200, wchpikus
Jasne, oczywiscie Ty masz lepsze rozeznanie w tych modelach niz goscie co od wielu lat siedza tylko w Volvo..apropo, byli pracownicy Volvo.

Pisze się "a propos" -- abstrahując jednak od tego małego szczegółu o
niczym to nie świadczy. Nie raz i nie dwa wykazywano pracownikom ASO, że
mają małe pojęcie -- bo zazwyczaj się z takimi przypadkami nie spotykają, a
niewielu jest takich mechaników ASO, co poszerzają swoją wiedzę poza bramą
serwisu.

To z prostej przyczyny, wbrew pozorom takie rozbieganie silnika nie jest
wcale częste, przyczyn może być parę, a jednoznaczne stwierdzenie co
zawiodło przy towarzyszącej temu zjawisku dewastacji elementów, praktycznie
niemożliwe -- chyba że mają szklaną kulę.

Dziwne masz podejscie, tlumaczylem juz kto ma obowiazek udowadniac, jak masz inne zdanie podaj przepis lub jakis przyklad, gdzie kupujacy musial cos udowadniac.

On będzie musiał udowdnić, jak ty podasz mu co ma udowodnić. Jak podasz mu
to tak jak nam tutaj, to się bardzo szybko z tego wymiga -- i dobrze.

[...]

Ja się opieram na logice i na poszanowaniu drugiego człowieka. Szukanie na
siłę problemu żeby sobie kieszeń uratować, jest dla mnie jakieś takie
niemęskie. Jak już pisałem, staram się też postawić na miejscu sprzedawcy.

Nie życzyłbym sobie, aby ktoś po 10 tys. km przejechanych odkupionym
odemnie samochodzie, który był w stanie normalnego użytkowania i bez
żadnych wad, zakładał mi sprawę w sądzie, zarzucał celowe działanie na
szkodę kupującego i mnie obciążał kosztami własnych zaniedbań i uszkodzeń w
samochodzie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-14 13:30:04
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

[...]

Jakos nikt na ten serwis nie narzeka, to nie jest pierwszy z brzegu, ale ok, mysl co chcesz

[...]

Malo widziales chyba

On będzie musiał udowdnić, jak ty podasz mu co ma udowodnić. Jak podasz mu
to tak jak nam tutaj, to się bardzo szybko z tego wymiga -- i dobrze.

Powiedzialem co, zapchany fitr, ma udowodnic ze nie byl.

Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika.

To tylko Twoje zdanie, nie wiem skad masz takie doswiadczenie...

[...]

Oczywiscie, sprzedajcy bee a kupujacy cacy.
Poszanuj wiec wydane pienadze, aa nie, przeciez kupujacy bee..
To nie jest prywatna ani osobista sprawa, tylko o podlozu prawnym

[...]

To lepiej nei zakladaj firmy i nie sprzedawaj, poniewaz z nieuczciwymi sprzedawcami trzeba walczyc.
Skonczyly sie czasy gdzie mozesz wcisnac cokowiek i siedziec zadowolony.

A widze ze dalej tkwisz w tych czasach.

Data: 2013-10-15 16:34:29
Autor: R2r
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-14 13:30, wchpikus pisze:

[...]

To teraz odwróć sytuację. Wyobraź sobie, że chcesz sprzedać _używany_
samochód. Nie boisz się, że kupujący wyskoczy wobec Ciebie z potężnym
roszczeniem, gdyż przed 6 miesiącami od kupna coś mu się popsuje
pociągając za sobą duże koszty? Bo wiesz - to Ty będziesz musiał wtedy
dowodzić swojej niewinności, a on będzie Cię nazywał nieuczciwym
sprzedawcą...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-10-16 07:20:19
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Tue, 15 Oct 2013 16:34:29 +0200, R2r
To teraz odwróć sytuację.

Wątpię aby koleś pojął analogię. To jest typowy roszczeniowiec co widzi tylko i wyłącznie koniec własnego nosa.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-16 08:33:45
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-16 07:20, Myjk pisze:
Tue, 15 Oct 2013 16:34:29 +0200, R2r

To teraz odwróć sytuację.

Wątpię aby koleś pojął analogię.

To jest typowy roszczeniowiec co widzi tylko
i wyłącznie koniec własnego nosa.

Watpie czy Ty tez pojmujesz, widzisz tylko koniec swojego nosa i nawet nie masz argumentow.
Co innego jak Ty, jako osoba prywatna sprzedajesz, a co innego jak podmiot gospodarczy.
Zreszta widze ze dla Ciebie nie liczy sie nikt tylko Twoja racja.

Jak tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=Tb1XTIcqaa4

Data: 2013-10-16 17:04:27
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l3lc09$qoo$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale nie czujesz, że w przypadku starych aut, to właśnie nie do końca jest co innego, a ta ustawa na inne przypadki była pisana?
Tylko że jak zwykle ją skopali, skoro nie uwzględnia różnicy czy dany przedsiębiorca zawodowo handluje autami.

Data: 2013-10-16 18:14:37
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-16 17:04, Cavallino pisze:
koro nie uwzględnia różnicy czy dany przedsiębiorca zawodowo handluje
autami.

Jest napisane:

Porównanie pozycji „profesjonalisty” (bez względu na jego charakter) z sytuacją kontrahenta – nabywcy rzeczy, zaliczanego z istoty rzeczy do „słabych”, uzasadnia posługiwanie się domniemaniem, że wady wynikły z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej. Dlatego na nabywcy nie spoczywa ciężar dowodu, że wada powstała z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy. Nie można więc mówić o odpowiedzialności z tytułu wady fizycznej rzeczy dopiero wówczas, gdy wynikła ona z uszkodzenia rzeczy przez kupującego po przejściu na niego niebezpieczeństwa.
Z wadą fizyczną rzeczy łączy się wyjaśnienie, kto ma – ze względu na swoje obowiązki – ponosić ujemne skutki wadliwości rzeczy i zachwiania ekwiwalentności świadczeń. Otóż ryzyka wadliwej produkcji i ryzyka związanego ze sprzedażą rzeczy wadliwych nie może ponosić nabywca. Nabywcy nie mogą też obciążać ujemne skutki niekompetencji sprzedawców w zakresie znawstwa, fachowości, staranności w odniesieniu do samej produkcji, w zakresie badań towaroznawczych jakości towarów, ich właściwego transportowania, zabezpieczenia. Fakt, że sprzedawca nie jest wytwórcą rzeczy, nie uzasadnia przyjęcia poglądu, że szkoda jest następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Na sprzedawcy bowiem spoczywa obowiązek kontroli dostarczonego towaru pod tym względem, czy nie ma on wad fizycznych.

Data: 2013-10-16 18:43:31
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wcwchpikus@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l3me1d$1f9$1@news.dialog.net.pl...
[...]

No właśnie o tym przegięciu mowa.
Czym się niby różni sytuacja kogoś, kto pracuje jako "samozatrudniony" dajmy na to księgowy, biurko w biurko z kimś na etacie?
Jaki z niego profesjonalista w zakresie samochodu który posiada w ewidencji środków trwałych i chce go sprzedać?

Data: 2013-10-16 19:14:25
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
W dniu 2013-10-16 18:43, Cavallino pisze:

[...]

Jaki z niego profesjonalista w zakresie samochodu ktĂłry posiada w
ewidencji środków trwałych i chce go sprzedać?

Ja kupiem gdzie mial z 10 aut na posesji..
Nie mnie to oceniac, taki przepis.
Ale jest tak?

Data: 2013-10-16 22:45:46
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wcwchpikus@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l3mhhg$30r$1@news.dialog.net.pl...
[...]

To zupełnie inna sprawa, w tym przypadku zastrzeżeń nie ma, a przepis działa sensownie.
Tylko zapomniano, Ĺźe nie kaĹźdy przypadek jest taki.
IMO w ogóle nie pomyślano, że to obejmie stare samochody.

Nie mnie to oceniac,

Ale ja się właśnie o ocenę pokusiłem.
Dla mnie kretynizm.

Data: 2013-10-13 18:05:52
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

[...]

To właśnie powyżej napisałem.

Data: 2013-10-13 07:48:56
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik <wchpikus@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:04ded592-9711-410f-84aa-cde859e24322@googlegroups.com...
Tutaj podobna sprawa:

Niedawno taką sprawę rozpatrywał Sąd Okręgowy w Lublinie, sygnatura akt II Ca 139/13. Klient autokomisu kupił używany samochód, w którym po dwóch tygodniach

I na tym polega zasadnicza różnica.
Na tych dwóch tygodniach.

Data: 2013-10-13 00:05:52
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia

I na tym polega zasadnicza różnica.

Na tych dwóch tygodniach.

Nie ma nic w ustawie o 2 tygodniach, masz rekojmie rok, a jesli usterka nastapila w ciagu pol roku, domniema sie ze byla w momencie sprzedazy.
Umiesz czytac?
Jesli domniema sie, to czemu kupujacy ma udowadniac? sprzedajacy owszem.

"Dlatego sprzedający powinien udowodnić, że w momencie zakupu pojazd nie posiadał wad ukrytych. Do tego celu niezbędna jest opinia biegłego. Na pewno kupujący nie ma obowiązku udowadniać, że w momencie zakupu przedmiot posiadał wadę ukrytą. Obecność wady ukrytej lub jej brak musi udowodnić sprzedający. Jeśli tego nie zrobi, sąd przyzna rację kupującemu i zasądzi wobec niego zwrot kosztów zakupu oraz opcjonalnie odszkodowanie."

W tym problem ze czesto ludzie o tym nie wiedza.

Data: 2013-10-13 11:00:01
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik <wchpikus@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0e61ab9a-a7a5-4e5a-9a98-95fc77cd4899@googlegroups.com...

I na tym polega zasadnicza różnica.

Na tych dwóch tygodniach.

Nie ma nic w ustawie o 2 tygodniach, masz rekojmie rok, a jesli usterka nastapila w ciagu pol roku, domniema sie ze byla w momencie sprzedazy.

Coś Ci się pomyliło, obstawiam, że akty prawne na które się powołujesz.
Jest ich kilka, więc sprawdź który Ciebie dotyczy.

Kupowałeś w komisie, czy tylko od przedsiębiorcy?
Przedmiot sprzedaży był związany z rodzajem prowadzonej przez sprzedawcę działalności (w sensie, czy zajmował się handlem samochodami)?

Umiesz czytac?
Jesli domniema sie

"Domniemuje" jeśli już.
No i domniemuje się w określonym przypadku, o którym była mowa w wyroku, a nie zawsze, tak jak Ty byś chciał.

Data: 2013-10-13 02:06:50
Autor: wchpikus
Fitr dpf-fap-rekojmia
Zakupione od przedsiebiorcy zajmujacego sie sprzedaza samochodow, na fakture.
Przepisy chyba mowia jasno, odwolalem sie do tych co powinieniem.
Jesli nie, podaj przepisy ktore mowia cos innego.

Data: 2013-10-13 11:14:17
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Uzytkownik <wchpikus@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:674df5d6-7198-425c-8e03-e7a95a523780@googlegroups.com...
Zakupione od przedsiebiorcy zajmujacego sie sprzedaza samochodow, na fakture.

A kupno nie bylo w ramach prowadzonej dzialalnosci gospodarczej?

No to spróbuj zlozyc ta reklamacje, lacznie z zadaniem odstapienia od umowy najlepiej, masz troche do wygrania.
Moze tak jak w tym przypadku oleje Cie i przegra automatem, wiec uda Ci sie skorzystac z kruczka prawnego.

Ale na zdrowy rozum, racji nie masz, a usterka raczej powstala pózniej.

Data: 2013-10-13 07:48:23
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wcwchpikus@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l3cf75$kdq$1@news.dialog.net.pl...

A masz jakiekolwiek podstawy do twierdzenia, że filtr był zapchany jak
go kupowałeś?

Ja nie musze nic udowadniac.

Otóş musisz.
Że rzecz miała usterki W MOMENCIE SPRZEDAŻY (a nie pół roku później).
Tego nie wiesz i nawet nie masz cienia podstaw do takiego twierdzenia.

Data: 2013-10-12 22:41:50
Autor: Myjk
Fitr dpf-fap-rekojmia
Fri, 11 Oct 2013 22:04:37 +0200, wchpikus
Na razie nic nie wiemy,

Że można było wcisnąć sprzęgło, następnie hamulec i się bezpiecznie zatrzymać? Owszem, wiemy to.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-10-11 17:51:17
Autor: Cavallino
Fitr dpf-fap-rekojmia

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l367cm$47h$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Pewnie że nie, gdyby się popsuł po 100 km, to jeszcze.
Sprzedawca miał Ci o filtr dbać?

Fitr dpf-fap-rekojmia