Flaris ma wziecie na Le Bourget. Kolejka do zakupu

Data: 2015-06-20 12:59:57
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Flaris ma wziecie na Le Bourget. Kolejka do zakupu
http://www.biztok.pl/biznes/frontman-iron-maiden-kupi-polski-odrzutowiec_a21588

Frontman Iron Maiden kupi polski odrzutowiec
27265odsłon Bruce Dickinson, wokalista zespołu Iron Maiden, na targach lotniczych w Paryżu zainteresował się "kieszonkowym odrzutowcem", który powstał na Dolnym Śląsku. Być może będzie jednym z pierwszych jego nabywców.

- Przechodziłem obok, zobaczyłem to i powiedziałem "wow" - wyznał przed kamerami telewizji TVN 24 z uznaniem Bruce Dickinson, wskazując na odrzutowiec Flaris. - Jestem zainteresowany samolotami tego typu. To naprawdę świetna maszyna - dodał i wsiadł za stery "kieszonkowego odrzutowca".

Maszyna była prezentowana podczas Airshow Le Bourget, największych targów lotniczych na świecie.

FLARIS LAR 1 to jednosilnikowy samolot odrzutowy o bardzo lekkiej, kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych, lekkich odrzutowców dyspozycyjnych, zaprojektowanych do szybkiego przemieszczania się.

Samolot cechuje niska masa startowa, nowoczesny napęd i efektywna aerodynamika, co pozwala ograniczyć emisję spalin i gwarantuje niskie zużycie paliwa. Dwuprzepływowy silnik odrzutowy nowej generacji opracowała firma Williams International.

Tytus Żmijewski/PAP

Na razie Flaris jest w fazie testów. Producentem samolotu jest firma Metal-Master.

Przedsiębiorstwo zostało założone przez Sylwię i Rafała Ładzińskich w 2000 roku. Realizuje między innymi innowacyjne linie montażowe, na których wykonywane są podzespoły elektryczne samochodów osobowych.

Bruce Dickinson kupi kilka Flarisów

Frontman heavymetalowej grupy zapowiedział, że chce kupić kilka sztuk tych samolotów. Muzyk i producenci odrzutowca planują też kooperację w sprzedaży w Wielkiej Brytanii - czytamy w komunikacie na stronie producenta.

Bruce Dickinson jest od połowy 2012 roku współzałożycielem i właścicielem firmy Cardiff Aviation, zajmującej się serwisowaniem samolotów pasażerskich a zarazem doświadczonym pilotem o nalocie ponad 10 tysięcy godzin.

- Flaris cieszy się, podobnie jak dwa lata temu, olbrzymim zainteresowaniem. Nasze stoisko odwiedza wielu przedstawicieli mediów, biznesu, polityki czy branży lotniczej - mówi Sylwia Ładzińska, producentka odrzutowca.

Data: 2015-06-21 14:07:05
Autor: mrbluesky.pl
Flaris ma wziecie na Le Bourget. Kolejka do zakupu
Ladne to cacko wiec pewnie ladnie tez lata, a pisaliscie ze nie bedzie miec wziecia na rynku -bo nisza juz zajeta ;)

Data: 2015-06-21 16:35:42
Autor: TJ_Blues
On Sunday, June 21, 2015 at 5:07:05 PM UTC-4, mrblue...@gmail.com wrote:
Ladne to cacko wiec pewnie ladnie tez lata, a pisaliscie ze nie bedzie miec wziecia na rynku -bo nisza juz zajeta ;)

Hmmm, a masz jakies informacje o podpisanym kontrakcie? Kiedy odbyl sie oblot?
Nisza nie jest zajeta, tylko jest cholernie mala, a co za tym idzie, malo
rentowna. cheers

Data: 2015-06-23 17:06:18
Autor: KiloSierra
W dniu 2015-06-22 01:35, TJ_Blues pisze:
[...]

no i Honda juz w zasadzie tam weszla...

Data: 2015-06-24 12:03:28
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 17:06:20 UTC+2 użytkownik KiloSierra napisał:

> Hmmm, a masz jakies informacje o podpisanym kontrakcie? Kiedy odbyl sie oblot?
> Nisza nie jest zajeta, tylko jest cholernie mala, a co za tym idzie, malo
> rentowna.

Jakim cudem mala? Przeciez to segment rodzinny ;)

no i Honda juz w zasadzie tam weszla...

Myslisz o Hondzie FUZ-O? :)
http://psipunk.com/the-honda-fuzo-concept-flying-car/

Data: 2015-06-25 00:57:53
Autor: Marek
On Wed, 24 Jun 2015 12:03:28 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:
Myslisz o Hondzie FUZ-O? :)
http://psipunk.com/the-honda-fuzo-concept-flying-car/

No ubranko dla pilota tego ustrojstwa całkiem "swobodne"...

--
Marek

Flaris ma wziecie na Le Bourget. Kolejka do zakupu