Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash

Data: 2009-05-13 05:16:34
Autor: Rafal M
Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash
Hej

W przypadku updatu BIOSa programem Q-Flash (do plyt Gigabyte) musze
cos robic z ustawieniami BIOSu?

W sensie czy po updacie BIOSu trzeba cos jeszcze w nim na nowo
ustawiac?
W instrukcji ze strony Gigabyta pisze, ze po updacie Q-flash'em nalezy
ponownie wejsc do BIOSu i dac " Load Optimized Defaults" Czy to
wystarczy? Czy moze pozniej trzeba cos jeszcze w BIOSie robic?

Kolejna sprawa, bo widzialem na roznych forach dwa zdania: Gigabyte w
poradniku pisze, ze przy aktualizacji BIOSu Q-Flash'em zostawic
wlaczona opcje "Keep DMI Data". Natomiast na kilku forach z opisami
flashowania BIOSu spotkalem sie z opinia, zeby ta funkcje wylaczyc. Co
zrobic? Do czego w ogole jest ta funkcja?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-14 15:57:05
Autor: Rafal M
On 13 Maj, 14:16, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

W przypadku updatu BIOSa programem Q-Flash (do plyt Gigabyte) musze
cos robic z ustawieniami BIOSu?

Heh mam problem :( Q-flash nie widzi mi pamieci USB :(

Zaczyna sie od tego, że nie mam stacji dyskow FDD i musze wgrac BIOSa
z pendriva USB.
Z tego co pisze na www gigabyta Q-flash bez problemu radzi sobie z
nowym biosem zapisanym na pendrivie.
Ale niestety teoria teoria, a praktyka praktyka :/

Zrobilem format pendriva w FAT32 (czyli tak jak zaleca Gigabyte).
Zgralem nowy bios na pena i...
Po wejsciu do BIOSu z wlozonym pendrivem i uruchomieniu Q-Flash'a nie
widac pendriva :(

Q-flash u mnie wyglada tak:

http://img188.imageshack.us/img188/9181/bios1.jpg

I jest do wyboru tylko "Floppy". Nie mam zielonego pojecia jak to
zmienic na czytanie danych z pendriva.
Jak to przeskoczyc? W sensie zrobic sobie kopie aktualnego biosu na
penie i wczytac z niego nowy bios?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-15 10:33:35
Autor: BQB
Rafal M pisze:
[...]

Coś mi się kojarzy, że w biosie coś tam odnośnie USB trzeba przestawić i w menu głównym zalecam wciśnięcie CTRL + 1
Będzie więcej opcji. Teraz nie mam jak tego sprawdzić.

Data: 2009-05-17 11:43:16
Autor: digitaladam
Rafal M pisze:
[...]

Włącz w BIOSie Legacy USB Support.

Data: 2009-05-17 08:22:49
Autor: Rafal M
Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash
On 17 Maj, 11:43, digitaladam <digitalfilter_na_Wirtualnej_Polsce>
wrote:

Włącz w BIOSie Legacy USB Support.

Jest wlaczone. I nie dziala :(

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-18 09:12:15
Autor: digitaladam
Rafal M pisze:
  > Jest wlaczone. I nie dziala :(

Pozdrawiam
Rafal

To spróbuj z innym pendrivem i robiąc wcześniej Load Bios Default. Nigdy nie miałem problemu z flashowaniem biosu z pendrive, przy pomocy Qflasa.
Choć pamiętam starszą płytę, która to miała już Qflash, ale nie potrafił   jeszcze odczytywać 'pendrajwa'.
Pozdrawiam!

Data: 2009-05-18 08:41:41
Autor: Rafal M
Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash
On 18 Maj, 09:12, digitaladam <digitalfilter_na_Wirtualnej_Polsce>
wrote:

[...]

Mam Gigabyta GA-965P-DS3 (rev. 1.0). Q-Flash wg info na www pisze ze
obsluguje pendrivy, ale w samej papierowej instrukcji do plyty ani
slowa :/

Pozdrawiam
Rafal

Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash