Flejm o owijkach.

Data: 2011-06-15 11:13:35
Autor: geos
Flejm o owijkach.
Ryszard Mikke wrote:
Przy zakładaniu bardzo chce zaczepiać o cyngle manetek, a przy tej długości co jakiś czas się rozłazi i trzeba poprawiać. W tym roku już dwa razy...

korzystam z podobnego patentu. zawijam dwukrotnie, od dwóch lat nie ruszam, nie ślizga się, nie rozłazi. może w tym roku wymienię, ale tylko ze względów higienicznych. używam fizika jeśli to może mieć jakieś znaczenie.

geos

Data: 2011-06-15 12:32:50
Autor: Ryszard Mikke
Flejm o owijkach.
geos <geos@nowhere.invalid> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:
> Przy zakładaniu bardzo chce zaczepiać o cyngle manetek, a przy tej długości c
o > jakiś czas się rozłazi i trzeba poprawiać. W tym roku już dwa razy...

korzystam z podobnego patentu. zawijam dwukrotnie,

W sensie, ze dwie warstwy?

od dwóch lat nie ruszam, nie ślizga się, nie rozłazi. może w tym roku wymienię, ale tylko ze względów higienicznych. używam fizika jeśli to może mieć jakieś znaczenie.

Finansowe ;)

Oraz, fizika mialem na poczatku, jest znacznie cienszy niz to, co mam teraz
(jakis Cork+) - wygladal zupelnie jak owijka do rakiety tenisowej.

Hmm... A moze by uzyc owijki od rakiety?

rmikke

Data: 2011-06-15 15:07:08
Autor: Coaster
Flejm o owijkach.

Ryszard Mikke wrote:
[...]

Zamiast obrzydliwego sztucznego tworzywa uzyj owijki bawelnianej i pokryj szelakiem - bedziesz barzdziej eko!
<http://velo-orange.blogspot.com/2009/01/shellac-and-bar-tape-guide.html>
<http://www.instructables.com/id/Handlebar-barwrapgrips-- -whipping-and-shellac-cov/>
<http://www.classical-bicycles.com/Tips.htm>

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-15 15:14:25
Autor: geos
Flejm o owijkach.
Ryszard Mikke wrote:
W sensie, ze dwie warstwy?

tak.

od dwóch lat nie ruszam, nie ślizga się, nie rozłazi. może w tym roku wymienię, ale tylko ze względów higienicznych. używam fizika jeśli to może mieć jakieś znaczenie.

Finansowe ;)

no nie wiem. za opakowanie płaciłem 3X pln. starcza mi na dwa lata, ale nie jeżdżę świątek piątek plucha słońce. z tego co widzę na zdjęciach to rogi wymagałyby własnego opakowania. przy bardziej intensywnej eksploatacji może faktycznie nie warto się w to pakować. jak to mówią: ryzyk-fi':zi:k :)

Oraz, fizika mialem na poczatku, jest znacznie cienszy niz to, co mam teraz
(jakis Cork+) - wygladal zupelnie jak owijka do rakiety tenisowej.

zgadza się, jest cieńszy. i klej był do bani w moim egzemplarzu. ponadto dwukrotna warstwa może nie być ciągle komfortowa (dla mnie jest OK, ale nie nazwę jej 'komfortową').

geos

Data: 2011-06-15 13:56:44
Autor: Ryszard Mikke
Flejm o owijkach.

no nie wiem. za opakowanie płaciłem 3X pln.

To powiedz gdzie, bo OIDP ze mnie zdarli wiecej.

starcza mi na dwa lata, ale nie jeżdżę świątek piątek plucha słońce. z tego co widzę na zdjęciach to rogi wymagałyby własnego opakowania.

Nieee, daje sie obskoczyc calosc jednym opakowaniem.

> [...]

zgadza się, jest cieńszy. i klej był do bani w moim egzemplarzu. ponadto dwukrotna warstwa może nie być ciągle komfortowa (dla mnie jest OK, ale nie nazwę jej 'komfortową').

Fizik sprzedaje do kompletu podkladki zelowe...

rmikke

Data: 2011-06-15 20:04:20
Autor: geos
Flejm o owijkach.
Ryszard Mikke wrote:

To powiedz gdzie, bo OIDP ze mnie zdarli wiecej.

na allegro. o, tutaj była jakaś całkiem niedawno:

http://allegro.pl/i1609110449.html

Fizik sprzedaje do kompletu podkladki zelowe...

a takie coś to kupowałem osobno, też fizika.

pozdrawiam,
geos

Data: 2011-06-15 18:31:35
Autor: Ryszard Mikke
Flejm o owijkach.
Ryszard Mikke wrote:

> To powiedz gdzie, bo OIDP ze mnie zdarli wiecej.

na allegro. o, tutaj była jakaś całkiem niedawno:

http://allegro.pl/i1609110449.html

Czyli trzeba polowac, bo np w tej chwili nic ponizej 42zl nie ma...
http://42.pl/u/2BLm

A w dodatku, jak juz mam sie bawic, to chce niebieskie.

> Fizik sprzedaje do kompletu podkladki zelowe...

a takie coś to kupowałem osobno, też fizika.

No osobno, osobno, drozej niz same owijki...

rmikke

Data: 2011-06-15 15:37:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Flejm o owijkach.
Ryszard Mikke, Wed, 15 Jun 2011 12:32:50 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Hmm... A moze by uzyc owijki od rakiety?

A może...
<http://www.brooksengland.com/en/Shop_ProductPage.aspx?cat=bags+-+other+brooks+products&prod=Leather+Bar+Tape>
(aka http://goo.gl/Ornu1)?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-15 13:51:26
Autor: Ryszard Mikke
Flejm o owijkach.
Ryszard Mikke, Wed, 15 Jun 2011 12:32:50 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > Hmm... A moze by uzyc owijki od rakiety?

Made in China, 50 EUR... Hmm...

rmikke

Data: 2011-06-15 07:03:26
Autor: Wilk
Flejm o owijkach.
On 15 Cze, 15:51, "Ryszard Mikke" <rmi...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Made in China

To akurat nie ma żadnego znaczenia, wiele doskonałych komponentów
rowerowych jest z Azji

50 EUR... Hmm...

To już niestety jest zdrowe przegięcie jak na owijkę. Ciekaw jest czy
rzeczywiście jest duża różnica w porównaniu do zwykłej owijki, czy
warto zapłacić aż tyle więcej, jak się sprawuje skóra przy częstych
deszczach (siodła przecież zalecają zakrywać)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-15 17:00:18
Autor: Coaster
Flejm o owijkach.
On 6/15/11 4:03 PM, Wilk wrote:
jak się sprawuje skóra przy częstych
deszczach (siodła przecież zalecają zakrywać)

Miales skorzane kamasze? Zakrywales przed deszczem? Nie? ;-)
Owijka ze skory to co innego a skorzane siodlo _rozpiete_ na ramie to co innego. Skorzana owijka w przeciwienstwie do siodla nie pracuje na rozciaganie, dobrze naciagnieta i zaimpregnowana wytrzyma wiele.
Jakbys zostawial codziennie mokry rower z taka owijka w ciemnej i wolgotnej piwnicy, to mogla by zaczac plesniec, choc nie jest to regula. Jest wiele ekwipunku ze skory, ktorego uzywa sie na deszczu nic zlego sie z nim nie dzieje o ile dba sie o nie choc troche. Np. oglowie konskie, sakwy motocyklowe, kurtki, buty, kapelusze. Oczywiscie wyprawia sie taka skore inaczej niz skore na fotel do domu.

PS. W komentarzach-pytaniach odpowiedzi Brooksa w tej kwestii.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-15 22:38:52
Autor: Wojtek Paszkowski
Flejm o owijkach.

"Wilk" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:4e6c9b05-5a95-4f85-8adb-a455f9c45c90q30g2000yqb.googlegroups.com...

50 EUR... Hmm...
To już niestety jest zdrowe przegięcie jak na owijkę. Ciekaw jest czy
rzeczywiście jest duża różnica w porównaniu do zwykłej owijki, czy
warto zapłacić aż tyle więcej

patrząc po cenach rzemieślniczych pasków, pewnie taką owijkę można byłoby zamówić u rymarza za równowartość tej kwoty w pln. Chodził mi nawet ostatnio pomysł kupienia jakiegoś niedrogiego paska klejonego z 2 kawałków cienkiej skóry, ale testowałbym toto w mieszczuchu, gdzie jednak dystanse są dużo mniejsze.

pozdr

Data: 2011-06-15 22:49:18
Autor: Wojtek Paszkowski
Flejm o owijkach.

"Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:ita8pi$5oa$1inews.gazeta.pl...
Oraz, fizika mialem na poczatku, jest znacznie cienszy niz to, co mam teraz
(jakis Cork+) - wygladal zupelnie jak owijka do rakiety tenisowej.

rzeczywiście jest przeraźliwie cienki - gdy po raz pierwszy przesiadłem się na owijkę Fizika poczułem się, jakbym trzymał gołą kierownicę. Bardzo dziwnie używało się klamek. Bałem się, że w trudnym terenie będzie problem z kontrolą, ale jakoś szybko się przyzwyczaiłem i gdy zmieniłem na typową owijkę, musiałem się przyzwyczajać na nowo do grubszej warstwy.

Ostatnio używałem Cinelli - bardzo fajna, wygodna, wytrzymała. Tylko klej trzyma bardzo mocno - z jednej strony dobrze, bo nic się nie przesuwa, z drugiej - owijki nie da się drugi raz założyć.

Od dłuższego czasu mam owijkę na całości kiera+rogi (zaczynam od rogów, owijka jest zabezpieczona przy manetkach taśmą izolacyjną). Nie wyobrażam sobie za bardzo osobnego zawijania rogów i kierownicy (choć akurat zaczynałem od owijki wyłącznie na rogach) - głównie dlatego, że przeważnie jadę ze spodem dłoni opartym a kierownicy, a palcach na rogach - gdyby owijki nie było na obejmie rogów, najprawdopodobniej byłoby bardzo mocno dyskomfortowo - w tym miejscu daję nawet pod spód dodatkowy mały pasek, aby ręka nie drętwiała przy dłuższej jeździe.

pozdr

Data: 2011-06-16 12:01:05
Autor: Ryszard Mikke
Flejm o owijkach.
Wojtek Paszkowski <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał(a): [...]
Od dłuższego czasu mam owijkę na całości kiera+rogi (zaczynam od rogów, owijka jest zabezpieczona przy manetkach taśmą izolacyjną).

A mozesz wrzucic fotke?

rmikke

--

Flejm o owijkach.