Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Flite vs Matts

Flite vs Matts

Data: 2011-07-27 11:03:37
Autor: Holden
Flite vs Matts
Przymierzam się do kupna roweru, te dwa modele w swoim przedziale cenowym mnie zainteresowały. Nie mam doświadczenia w temacie osprzętu więc może ktoś coś doradzi.
Unibike Flite http://unibike.pl/flite.html
Merida Matts TFS 300-D http://www.rowerymerida.pl/produkt26/matts-tfs-300-d-rower-merida.html
na googlach znalzłem trochę opinie o flite ale bardzo mało o tym modelu mattsa.
Pzdr

Data: 2011-08-08 23:36:18
Autor: Marcin Gryszkalis
Flite vs Matts
Holden wrote:

Przymierzam się do kupna roweru, te dwa modele w swoim przedziale cenowym
mnie zainteresowały. Nie mam doświadczenia w temacie osprzętu więc może
ktoś coś doradzi.
Unibike Flite http://unibike.pl/flite.html
Merida Matts TFS 300-D
http://www.rowerymerida.pl/produkt26/matts-tfs-300-d-rower-merida.html
na googlach znalzłem trochę opinie o flite ale bardzo mało o tym modelu

idź do sklepu i przymierz, merida numeruje ramy w parzystych wielkościach (16/18/20"), niby mała różnica ale może mieć znaczenie - mi np. jakoś nie bardzo pasowała merida (aczkolwiek inna) i ostatecznie latam na flicie ;)

Wyposażone, z tego co widzę podobnie - jedna różnica, która rzuca się w oczy to wyprowadzenie blokady amortyzatora na kierownice w unibike'u - dla mnie akurat bardzo wygodna rzecz (na przykład jak się nagle wpadnie w piach i bez zatrzymywania chcemy usztywnić rower, żeby jakoś się wykopać).

pozdrawiam
--
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Data: 2011-08-09 09:02:23
Autor: biodarek
Flite vs Matts
Marcin Gryszkalis pisze:
Wyposażone, z tego co widzę podobnie - jedna różnica, która rzuca się w oczy to wyprowadzenie blokady amortyzatora na kierownice w unibike'u - dla mnie akurat bardzo wygodna rzecz (na przykład jak się nagle wpadnie w piach i bez zatrzymywania chcemy usztywnić rower, żeby jakoś się wykopać).

To w nawiasie mnie odrobinę zaciekawiło. Rozumiem, że manetka blokady może być
przydatna, ale ja do tej pory używałem jej w sytuacjach typu przejazd przez tory
z małym podjazdem - równy podjazd, zablokowany amortyzator, podjeżdżam na
stojąco a na samych torach szybko manetką wyłączam blokadę i po przejechaniu
blokuję z powrotem. Posiadając blokadę przy goleni - już by mi się nie chciało
tak robić.

Ale ratowanie się z piachu poprzez blokowanie amortyzatora? Wydawało mi się, że
w piachu trzeba odciążać przednie koło.

--
biodarek


--


Data: 2011-08-10 00:26:32
Autor: Marcin Gryszkalis
Flite vs Matts
biodarek wrote:
piach i bez zatrzymywania chcemy usztywnić rower, żeby jakoś się
wykopać).

Ale ratowanie się z piachu poprzez blokowanie amortyzatora? Wydawało mi
się, że w piachu trzeba odciążać przednie koło.

Hm... może to kwestia wagi rowerzysty :) W moim przypadku >90kg co powoduje, że nie mogę za bardzo obciążyć jednego koła bo wtedy w ogóle utonę. A co do amorka - to po prostu tak mi doświadczalnie wyszło, ale może to faktycznie powinienem spróbować innej techniki. Inna rzecz, że zazwyczaj chodzi o sytuację, kiedy nie zdążyłem przed wjechaniem w na trudny grunt zrzucić biegu i potrzebuję więcej siły (i wtedy nie tracę jej na walkę z amortyztorem).

pozdrawiam
--
Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Flite vs Matts

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona