Data: 2010-12-29 09:26:53 | |
Autor: MS | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
Witam
Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI, oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją. |
|
Data: 2010-12-29 10:10:36 | |
Autor: P | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iferch$qp2$1inews.gazeta.pl...
Witam Tego silnika niestety nie znam, jednak 1.6TDCI to baaaaardzo dynamiczny ale oszczêdny silnik. Auto ogólnie dostaje ode mnie bardzo dobr± opiniê (4,7). Fantastyczne zawieszenie. Z minusów: jako¶æ wykonania, s³abe wyciszenie, czsami rozkleja siê przednia szyba. |
|
Data: 2010-12-29 11:01:11 | |
Autor: AL | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
P pisze:
U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iferch$qp2$1inews.gazeta.pl... bo to jest dokladnie 1.6 HDi - pare watkow wyzej byla o tym dyskusja -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-12-29 12:04:30 | |
Autor: Piotr Czy¿ | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
MS pisze:
Witam 1.8 to zupe³nie inna bajka ni¿ 1.6 i 2.0. 1.8 to silnik fordowski, pozosta³e dwa to s± peugeot/citroen. Zajrzyj na forum.fordclubpolska.org tam doczytasz wiêcej. Imho warto jednak celowaæ w te francuskie, przy czym 1.6 by³ w wersji 90 i 109 KM. Ten drugi jest fajniejszy, a 2.0 jest z nich najfajnieszy :) -- Piotr Czy¿ |
|
Data: 2010-12-29 12:17:04 | |
Autor: Tomek | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
Jest taki samochód z przebiegiem 60 ty¶, oczywi¶cie po lifcie. Czy kto¶ ma do¶wiadczenia z tym silnikiem ??? generalnie 1.8TDCI za dobrej opinii nie maja. Ale dotyczy to silnikow z osprzetem delphi (padajace wtryski). W tym roczniku powinny juz byc wtryski siemensa i brak wiekszych problemow. Sam silnik jest OK - dynamika bardzo przyjemna, spalanie niewysokie. Ja bym sie zastanowil raczej, dlaczego ktos sprzedaje 2letniego diesla z przebiegiem 60tys. Takie rzeczy czesto sie nie zdarzaja. -- Tomek |
|
Data: 2010-12-29 12:45:41 | |
Autor: MS | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
W dniu 2010-12-29 12:17, Tomek pisze:
To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda.Jest taki samoch�d z przebiegiem 60 ty�, oczywi�cie po lifcie. Czy kto� ma |
|
Data: 2010-12-29 12:50:42 | |
Autor: kml | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
Użytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisał w wiadomości news:iff717$tm$1inews.gazeta.pl... To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda. 60 tys/km po 2 latach? Coś nie bałdzo. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-29 12:05:41 | |
Autor: Piotr Czy¿ | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
kml pisze:
U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci A niby dlaczego. Mamy w firmie ponad 3 letnie samochody ledwo z 70tys. km i jako¶ specjalnie nie zarastaj± pajêczyn± -- Piotr Czy¿ |
|
Data: 2010-12-29 13:05:06 | |
Autor: kml | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
U¿ytkownik "Piotr Czy¿" <imie@imieinazwisko.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:iff86l$cv8$2mx1.internetia.pl... 60 tys/km po 2 latach? Co¶ nie ba³dzo. W porównaniu z tym z czym ja mia³em do czynienia w zestawieniu "samochód flotowy" to jest to ewenement ;) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-29 12:32:57 | |
Autor: Piotr Czy¿ | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
kml pisze:
A niby dlaczego. Mamy w firmie ponad 3 letnie samochody ledwo z 70tys. Samochód flotowy to nie jest tylko narzêdzie pracy handlowca je¿d¿±cego od miasta do miasto. -- Piotr Czy¿ |
|
Data: 2010-12-29 13:35:40 | |
Autor: kml | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
U¿ytkownik "Piotr Czy¿" <imie@imieinazwisko.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:iff9pp$cv8$3mx1.internetia.pl... kml pisze: Prawda, tyle ¿e w PL jest zazwyczaj odwrotnie. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-12-29 14:18:36 | |
Autor: Marcin Jan | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
W dniu 10-12-29 12:50, kml pisze:
zależy. u mnie w firmie na tych samych stanowiskach pracy jedni robią 30/rok kkm rok a inni 80 kkm/rok. Nie mniej nie zdarzyło się aby auta z takim przebiegiem 60kkm były wymieniane. W dobrych czasach przebieg to wymiany to był cca. 180 tys teraz to nawet 230 kkm - kryzys panie kryzys ;). Do załozyciela wątku sprawdź jaka to firma była właścicielem, może coś się wyjaśni. pozdrawiam marcin |
|
Data: 2010-12-29 18:49:23 | |
Autor: MS | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
W dniu 2010-12-29 14:18, Marcin Jan pisze:
W dniu 10-12-29 12:50, kml pisze: Już wiem, autko było po dzwonku i odkupił je jeden z pracowników serwisu no i wstawił w komis teraz. Także przebieg możliwy. |
|
Data: 2010-12-29 19:36:56 | |
Autor: daxus | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
On 2010-12-29 09:26, MS wrote:
Witam ja od prawie półtora roku mam Focusa II 1.8 TDCI z 2006 roku. Kupiłem jako 3-latka z przebiegiem ok 70 tys. km. Do samego silnika nie mogę się przyczepić - w mieście (Wrocław) pali niecałe 7l, ale fakt że jeżdżę delikatnie. w Trasie ok 6l. Silnik całkiem mocny i dynamiczny 115KM, ale trzeba wachlować trochę biegami. Niestety trzeba uważać na osprzęt - alternator mi padł ot tak sobie przy 85 tys. km- 700zł poszło się jeb... bo nikt tego nie naprawia - nie ma części zamiennych. Ostatnio padł klakson :). Na szczęście skombinowałem za friko stary i przerobiłem wtyczke i chadzia. Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście. Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina , wtryski i kij go wie co tam jeszcze. Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :) Powodzenia |
|
Data: 2010-12-30 00:22:28 | |
Autor: Agent | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście. Najlepiej Matiza 0,8 |
|
Data: 2010-12-30 11:47:42 | |
Autor: daxus | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
On 2010-12-30 00:22, Agent wrote:
ee no nie przesadzajmy, jest mnostwo samochodow z pojemnoscia 1,2 albo 1,4 |
|
Data: 2010-12-30 10:06:02 | |
Autor: The_EaGle | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
W dniu 2010-12-29 19:36, daxus pisze:
Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś Diesel nigdy nie nadawał się do jazdy po mieście a nowe diesle z DFP już kompletnie się nie nadają a dodatkowo zużycie paliwa może być większe niż małej benzyny właśnie przez DFP. Do miasta nadaje się turbo benzyna - duży moment, większy zakres użytecznych obrotów i generalnie szybsze nagrzewanie się zimą. Co do padających turbin to padają one głownie przez samych kierowców - normalnie turbo wytrzymuje tyle co silnik. W turbo benzynach ten efekt może się tylko nasilić - turbina pracuje w dużo trudniejszych warunkach niż w dieslach. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2010-12-30 10:01:21 | |
Autor: The_EaGle | |
Focus 1.8 TDCI 2008 | |
W dniu 2010-12-29 09:26, MS pisze:
Witam Wg mechaników np ABS CAR i doradców z ASO którymi rozmawiałem już wielokrotnie na ten temat silniki 1.8 tdci cieszą się lepszą opinią niż 1.6 tdci. Co do osprzętu silników 1.8 tdci to nie było z nimi większych problemów. Natomiast jeżeli chodzi o dynamikę to 1.8 tdci 115KM ma większy moment i jest bardziej żwawy podczas jazdy niż 1.6 tdci pomimo że ten ma 16 a nie 8 zaworów i generalnie jest silnikiem nowocześniejszym. Zaleta 1.6 to przede wszystkim o około 0.5 l na 100km mniejsze zużycie paliwa i to koniec zalet w stosunku do 1.8 tdci. Pozdrawiam Rafał |