Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Focus 1.8 TDCI 2008

Focus 1.8 TDCI 2008

Data: 2010-12-29 09:26:53
Autor: MS
Focus 1.8 TDCI 2008
Witam

Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI, oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.

Data: 2010-12-29 10:10:36
Autor: P
Focus 1.8 TDCI 2008
U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iferch$qp2$1inews.gazeta.pl...
Witam

Jest taki samochód z przebiegiem 60 ty¶, oczywi¶cie po lifcie. Czy kto¶ ma do¶wiadczenia z tym silnikiem ??? s³ysza³em wiele dobrego o 1.6 TDCI,


Tego silnika niestety nie znam, jednak 1.6TDCI to baaaaardzo dynamiczny ale oszczêdny silnik.
Auto ogólnie dostaje ode mnie bardzo dobr± opiniê (4,7).
Fantastyczne zawieszenie.
Z minusów: jako¶æ wykonania, s³abe wyciszenie, czsami rozkleja siê przednia szyba.

Data: 2010-12-29 11:01:11
Autor: AL
Focus 1.8 TDCI 2008
P pisze:
U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iferch$qp2$1inews.gazeta.pl...
Witam

Jest taki samochód z przebiegiem 60 ty¶, oczywi¶cie po lifcie. Czy kto¶ ma do¶wiadczenia z tym silnikiem ??? s³ysza³em wiele dobrego o 1.6 TDCI,


Tego silnika niestety nie znam, jednak 1.6TDCI to baaaaardzo dynamiczny ale oszczêdny silnik.

bo to jest dokladnie 1.6 HDi
- pare watkow wyzej byla o tym dyskusja

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2010-12-29 12:04:30
Autor: Piotr Czy¿
Focus 1.8 TDCI 2008
MS pisze:

Witam

Jest taki samochód z przebiegiem 60 ty¶, oczywi¶cie po lifcie. Czy kto¶
ma do¶wiadczenia z tym silnikiem ??? s³ysza³em wiele dobrego o 1.6 TDCI,
ogl±da³em niedawno focusa z 1.6 i by³ dosyæ mocno brudny - na g³owicy
by³y ¶lady oleju, tak jakby uszczelka sie poci³a, fakt ¿e na pewno
w³a¶ciciel go nie my³. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancj±.

1.8 to zupe³nie inna bajka ni¿ 1.6 i 2.0. 1.8 to silnik fordowski, pozosta³e dwa to s± peugeot/citroen. Zajrzyj na forum.fordclubpolska.org tam doczytasz wiêcej.
Imho warto jednak celowaæ w te francuskie, przy czym 1.6 by³ w wersji 90 i 109 KM. Ten drugi jest fajniejszy, a 2.0 jest z nich najfajnieszy :)



--
Piotr Czy¿

Data: 2010-12-29 12:17:04
Autor: Tomek
Focus 1.8 TDCI 2008
Jest taki samochód z przebiegiem 60 ty¶, oczywi¶cie po lifcie. Czy kto¶ ma do¶wiadczenia z tym silnikiem ???

generalnie 1.8TDCI za dobrej opinii nie maja. Ale dotyczy to silnikow z osprzetem delphi (padajace wtryski). W tym roczniku powinny juz byc wtryski siemensa i brak wiekszych problemow. Sam silnik jest OK - dynamika bardzo przyjemna, spalanie niewysokie. Ja bym sie zastanowil raczej, dlaczego ktos sprzedaje 2letniego diesla z przebiegiem 60tys. Takie rzeczy czesto sie nie zdarzaja.

--
Tomek

Data: 2010-12-29 12:45:41
Autor: MS
Focus 1.8 TDCI 2008
W dniu 2010-12-29 12:17, Tomek pisze:
Jest taki samoch�d z przebiegiem 60 ty�, oczywi�cie po lifcie. Czy kto� ma
do�wiadczenia z tym silnikiem ???

generalnie 1.8TDCI za dobrej opinii nie maja. Ale dotyczy to silnikow z
osprzetem delphi (padajace wtryski). W tym roczniku powinny juz byc wtryski
siemensa i brak wiekszych problemow. Sam silnik jest OK - dynamika bardzo
przyjemna, spalanie niewysokie. Ja bym sie zastanowil raczej, dlaczego ktos
sprzedaje 2letniego diesla z przebiegiem 60tys. Takie rzeczy czesto sie nie
zdarzaja.

To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda.

Data: 2010-12-29 12:50:42
Autor: kml
Focus 1.8 TDCI 2008

Użytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisał w wiadomości news:iff717$tm$1inews.gazeta.pl...

To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda.

60 tys/km po 2 latach? Coś nie bałdzo.

--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-12-29 12:05:41
Autor: Piotr Czy¿
Focus 1.8 TDCI 2008
kml pisze:

U¿ytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:iff717$tm$1inews.gazeta.pl...

To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda.

60 tys/km po 2 latach? Co¶ nie ba³dzo.

A niby dlaczego. Mamy w firmie ponad 3 letnie samochody ledwo z 70tys. km i jako¶ specjalnie nie zarastaj± pajêczyn±



--
Piotr Czy¿

Data: 2010-12-29 13:05:06
Autor: kml
Focus 1.8 TDCI 2008

U¿ytkownik "Piotr Czy¿" <imie@imieinazwisko.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:iff86l$cv8$2mx1.internetia.pl...

60 tys/km po 2 latach? Co¶ nie ba³dzo.

A niby dlaczego. Mamy w firmie ponad 3 letnie samochody ledwo z 70tys. km
i jako¶ specjalnie nie zarastaj± pajêczyn±

W porównaniu z tym z czym ja mia³em do czynienia w zestawieniu "samochód flotowy" to jest to ewenement ;)

--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-12-29 12:32:57
Autor: Piotr Czy¿
Focus 1.8 TDCI 2008
kml pisze:

A niby dlaczego. Mamy w firmie ponad 3 letnie samochody ledwo z 70tys.
km i jako¶ specjalnie nie zarastaj± pajêczyn±

W porównaniu z tym z czym ja mia³em do czynienia w zestawieniu "samochód
flotowy" to jest to ewenement ;)

Samochód flotowy to nie jest tylko narzêdzie pracy handlowca je¿d¿±cego od miasta do miasto. --
Piotr Czy¿

Data: 2010-12-29 13:35:40
Autor: kml
Focus 1.8 TDCI 2008

U¿ytkownik "Piotr Czy¿" <imie@imieinazwisko.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:iff9pp$cv8$3mx1.internetia.pl...
kml pisze:

A niby dlaczego. Mamy w firmie ponad 3 letnie samochody ledwo z 70tys.
km i jako¶ specjalnie nie zarastaj± pajêczyn±

W porównaniu z tym z czym ja mia³em do czynienia w zestawieniu "samochód
flotowy" to jest to ewenement ;)

Samochód flotowy to nie jest tylko narzêdzie pracy handlowca je¿d¿±cego
od miasta do miasto.

Prawda, tyle ¿e w PL jest zazwyczaj odwrotnie.

--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-12-29 14:18:36
Autor: Marcin Jan
Focus 1.8 TDCI 2008
W dniu 10-12-29 12:50, kml pisze:

Użytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisał w wiadomości
news:iff717$tm$1inews.gazeta.pl...

To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda.

60 tys/km po 2 latach? Coś nie bałdzo.


zależy. u mnie w firmie na tych samych stanowiskach pracy jedni robiÄ… 30/rok kkm rok a inni 80 kkm/rok.  Nie mniej nie zdarzyÅ‚o siÄ™ aby auta z takim przebiegiem 60kkm byÅ‚y wymieniane. W dobrych czasach przebieg to wymiany to byÅ‚ cca. 180 tys teraz to nawet 230 kkm - kryzys panie kryzys ;).
  Do zaÅ‚ozyciela wÄ…tku sprawdź jaka to firma byÅ‚a wÅ‚aÅ›cicielem, może coÅ› siÄ™ wyjaÅ›ni.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-12-29 18:49:23
Autor: MS
Focus 1.8 TDCI 2008
W dniu 2010-12-29 14:18, Marcin Jan pisze:
W dniu 10-12-29 12:50, kml pisze:

Użytkownik "MS" <hmces@wp.pl> napisał w wiadomości
news:iff717$tm$1inews.gazeta.pl...

To auto z floty, stoi w komisie w salonie forda.

60 tys/km po 2 latach? Coś nie bałdzo.


zależy. u mnie w firmie na tych samych stanowiskach pracy jedni robią
30/rok kkm rok a inni 80 kkm/rok. Nie mniej nie zdarzyło się aby auta z
takim przebiegiem 60kkm były wymieniane. W dobrych czasach przebieg to
wymiany to był cca. 180 tys teraz to nawet 230 kkm - kryzys panie kryzys
;).
Do załozyciela wątku sprawdź jaka to firma była właścicielem, może coś
się wyjaśni.
pozdrawiam
marcin

Już wiem, autko było po dzwonku i odkupił je jeden z pracowników serwisu no i wstawił w komis teraz. Także przebieg możliwy.

Data: 2010-12-29 19:36:56
Autor: daxus
Focus 1.8 TDCI 2008
On 2010-12-29 09:26, MS wrote:
Witam

Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś
ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI,
oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy
były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.

ja od prawie półtora roku mam Focusa II 1.8 TDCI z 2006 roku.
Kupiłem jako 3-latka z przebiegiem ok 70 tys. km. Do samego silnika nie mogę się przyczepić - w mieście (Wrocław) pali niecałe 7l, ale fakt że jeżdżę delikatnie. w Trasie ok 6l. Silnik całkiem mocny i dynamiczny 115KM, ale trzeba wachlować trochę biegami.
Niestety trzeba uważać na osprzęt - alternator mi padł ot tak sobie przy 85 tys. km- 700zł poszło się jeb... bo nikt tego nie naprawia - nie ma części zamiennych. Ostatnio padł klakson :). Na szczęście skombinowałem za friko stary i przerobiłem wtyczke i chadzia.
Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina , wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)
Powodzenia

Data: 2010-12-30 00:22:28
Autor: Agent
Focus 1.8 TDCI 2008

Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina , wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)
Powodzenia

Najlepiej Matiza 0,8

Data: 2010-12-30 11:47:42
Autor: daxus
Focus 1.8 TDCI 2008
On 2010-12-30 00:22, Agent wrote:

Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju
wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina ,
wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)
Powodzenia

Najlepiej Matiza 0,8

ee no nie przesadzajmy, jest mnostwo samochodow z pojemnoscia 1,2 albo 1,4

Data: 2010-12-30 10:06:02
Autor: The_EaGle
Focus 1.8 TDCI 2008
W dniu 2010-12-29 19:36, daxus pisze:

Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś
ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI,
oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy
były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.

ja od prawie półtora roku mam Focusa II 1.8 TDCI z 2006 roku.
Kupiłem jako 3-latka z przebiegiem ok 70 tys. km. Do samego silnika nie
mogę się przyczepić - w mieście (Wrocław) pali niecałe 7l, ale fakt że
jeżdżę delikatnie. w Trasie ok 6l. Silnik całkiem mocny i dynamiczny
115KM, ale trzeba wachlować trochę biegami.
Niestety trzeba uważać na osprzęt - alternator mi padł ot tak sobie przy
85 tys. km- 700zł poszło się jeb... bo nikt tego nie naprawia - nie ma
części zamiennych. Ostatnio padł klakson :). Na szczęście skombinowałem
za friko stary i przerobiłem wtyczke i chadzia.
Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju
wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina ,
wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)

Diesel nigdy nie nadawał się do jazdy po mieście a nowe diesle z DFP już kompletnie się nie nadają a dodatkowo zużycie paliwa może być większe niż małej benzyny właśnie przez DFP.

Do miasta nadaje się turbo benzyna - duży moment, większy zakres użytecznych obrotów i generalnie szybsze nagrzewanie się zimą.

Co do padających turbin to padają one głownie przez samych kierowców - normalnie turbo wytrzymuje tyle co silnik. W turbo benzynach ten efekt może się tylko nasilić - turbina pracuje w dużo trudniejszych warunkach niż w dieslach.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-12-30 10:01:21
Autor: The_EaGle
Focus 1.8 TDCI 2008
W dniu 2010-12-29 09:26, MS pisze:
Witam

Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś
ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI,
oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy
były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.

Wg mechaników np ABS CAR i doradców z ASO  którymi rozmawiaÅ‚em już wielokrotnie na ten temat  silniki 1.8 tdci cieszÄ… siÄ™ lepszÄ… opiniÄ… niż 1.6 tdci. Co do osprzÄ™tu silników 1.8 tdci to nie byÅ‚o z nimi wiÄ™kszych problemów. Natomiast jeżeli chodzi o dynamikÄ™ to 1.8 tdci 115KM ma wiÄ™kszy moment i jest bardziej żwawy podczas jazdy niż 1.6 tdci pomimo że ten ma 16 a nie 8 zaworów i generalnie jest silnikiem nowoczeÅ›niejszym.
Zaleta 1.6 to przede wszystkim o około 0.5 l na 100km mniejsze zużycie paliwa i to koniec zalet w stosunku do 1.8 tdci.

Pozdrawiam
Rafał

Focus 1.8 TDCI 2008

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona