Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno

Data: 2009-11-08 02:25:07
Autor: Krzysztof Magosa
Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno
Witam.

Focus z 2001r., 150 kkm przebiegu, 1.8 tdci (115 KM).
Odkąd temperatura za oknem spada poniżej 10 stopni zaczął się dziwnie zachowywać. Muszę go dość długo kręcić zanim odpali, jak temperatura spada ponizej 0, to dopiero za 2 razem załapuje. Po odpaleniu trzęsie się co kilka sekund jak benzyniak, w którym 1 cylinder ma problemy z iskrą. Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km. W czasie gdy jest zimny zupełnie nie ma mocy - tico ucieka mi spod świateł. Jak wskazówka dojdzie do połowy skali, to silniczek pracuje ciszej, równiej i bardzo ładnie przyśpiesza.

Obawiam się, że jak przyjdzie porządny mróz to albo nie odpali, albo nie   rozgrzeje się w drodze do pracy (25 km) i będzie mulił jak kaszlak ...

Proszę o jakieś sugestie.

P.S.
To mój pierwszy diesel, zrobiłem nim ok. 16 kkm od czerwca bez żadnych komplikacji.

Pozdrawiam.

Data: 2009-11-08 10:00:18
Autor: macko
Użytkownik "Krzysztof Magosa" <krzysztof@magosa.pl> napisał w wiadomości:

[...]

Wydaje mi się że padła Ci świeca żarowa (jedna lub więcej).
No chyba że nie jesteś pewny przebiegu to można jeszcze sprawdzić kompresję.

[...]

Zimny Diesel nie jest demonem prędkości więc rozgrzane Tico "pyknie" Cie bez problemu. Zawory stukają, wszystko się trzęsię wrrr... trzeba delikatnie rozgrzewać. Tak długi czas rozgrzewania moim zdaniem wskazuje na awarię termostatu.

-- -
pzdr. macko
Astra F Kombi X17DTL 96r.
krk

Data: 2009-11-08 11:08:38
Autor: Feniks
macko wrote:
Zimny Diesel nie jest demonem prędkości więc rozgrzane Tico "pyknie"
Cie bez problemu.

Lepiej tak nie żartuj bo ktoś pomyśli że to prawda :) Nie wiem jakimi dieslami jeździłeś ale skoro na zimnym traciły moc w tak dużym stopniu to musiały być niezłe szroty.

Zawory stukają, wszystko się trzęsię wrrr... trzeba
delikatnie rozgrzewać.

To nie stary Ursus tylko nowoczesny diesel na CR. W wersji słabszej tdci 100KM którą jeździłem to nawet na zimnym nie trzęsło a głośność była tylko troche wyższa niż przy silniku nagrzanym. Różnicy w mocy silnika między ciepłym a zimnym nie odczuwało się żadnej.

Feniks

Data: 2009-11-08 11:33:36
Autor: macko
Użytkownik "Feniks" <Fenio@nie.ma.maila> napisał w wiadomości > macko wrote:
[...]

Użyłem porównania dość mocnego i dobitnego. Jeździłem wieloma Dieslami i tymi nowoczesnymi (2.5 D4D-Toyoty, 1.4TDcośtam Forda, 1.9JTD w Stilo) oraz tymi starymi (X17DTL, DW8 a i dzieciństwo spędziłem na Ursusie C-360) i wiem że jazda zimnym Dieslem to nic przyjemnego (chociaż w tym ostatnim nie czuć różnicy) :)

[...]

To ja chyba jestem przewrażliwiony bo widzę dużą różnice w poziomie hałasu między nowoczesnym zimnym Dieslem a rozgrzanym.

-- -
pzdr. macko
Astra F Kombi X17DTL 96r.
krk

Data: 2009-11-08 11:42:06
Autor: Feniks
macko wrote:
Użyłem porównania dość mocnego i dobitnego.

Inaczej mówiąc przesadziłeś i to sporo. Ktoś to czyta i może uznać za normalne że jego tdci na zimno traci moc a normalne to na pewno nie jest.

[...]

W pracy czasami używam Corolli z 2.0 D4D i ciepła czy zimna to różnic w mocy ciężko się dopatrzyć.

To ja chyba jestem przewrażliwiony bo widzę dużą różnice w poziomie
hałasu między nowoczesnym zimnym Dieslem a rozgrzanym.

Nawet jeśli by przyjąć że różnica w hałasie jest dla kogoś znaczna to na pewno nie powinno zimnym dieslem z CR telepać i stukać. Takie objawy wskazują na możliwe problemy z dmumasowym kołem zamachowym co akurat w tdci jest dosyć normalne przy przebiegu 150tyś km.

Feniks

Data: 2009-11-08 11:48:00
Autor: Krzysztof Magosa
Feniks pisze:
macko wrote:
[...]

Czy oprócz szarpania, stukania i nierównej pracy coś się może stać przy uszkodzonym kole dwumasowym? Z tego co się orientowałem koszt wymiany tego koła jest dość spory, w portfelu kryzys, a jeździć do pracy trzeba (choćby po to, żeby uzbierać na koło, hehe) ... ;)

Data: 2009-11-08 13:41:38
Autor: bartekkr
Użytkownik "Krzysztof Magosa" <krzysztof@magosa.pl> napisał w wiadomości news:hd67kt$1c1$1polsl.pl...
Czy oprócz szarpania, stukania i nierównej pracy coś się może stać przy uszkodzonym kole dwumasowym? Z tego co się orientowałem koszt wymiany tego koła jest dość spory, w portfelu kryzys, a jeździć do pracy trzeba

Komplet koło i sprzeglo to jakies 1400zl - chyba nie jest to taka astronomiczna suma. Ostatnio kupowalem dla znajomych i auto jak nowe.
Przedtem trzeslo, szarpalo, huczalo i jezdzilo sie strasznie.
Hmmm, czy moze stac sie cos wiecej? Na pewno objawy beda sie nasilac - coraz mocniej bedzie huczalo. W ostatnim etapie przed wymiana, po kazdej zmianie biegu i wcisnieciu gazu, spod maski bylo slychac dzwieki jakby zaraz caly silnik mial sie rozpasc.

Data: 2009-11-08 23:50:19
Autor: Krzysztof Magosa
bartekkr pisze:
[...]

Astronomiczna może i nie, ale uważam, że jednak nie jest mała.
Ale wydaje mi się, że gdyby to było koło, to cały czas chodziłby nierówno. A jak on się rozgrzeje, to chodzi elegancko, równiutko, również na niskich obrotach.

Data: 2009-11-09 08:55:45
Autor: Fenio
Krzysztof Magosa wrote:
[...]

W Focusie tdci 100KM po 100tyś zaczeło się telepanie podczas odpalania. Przy 130tyś nasiliło się tak że czasami rozrusznikiem trzeba trzymać po 4s żeby odpalił. Sporadycznie jak po odpaleniu mocno trzęsie to trzeba zgasić i odpalać ponownie. Przy gaszeniu wstrząs i stukot z dwumasy. Za to podczas jazdy cisza jak by auto było w pełni sprawne. Wolne obroty równe, nic nie stuka, nie trzęsie. Tak że wcale nie musi cały czas stukać przy walniętej dwumasie. Wszystko kwestia jak bardzo jest zużyta a ona zdycha stopniowo. Jak już stuka cały czas to jest jej zgon.

Feniks

Data: 2009-11-09 11:37:16
Autor: kamil
"Feniks" <Fenio@nie.ma.maila> wrote in message news:hd6575$1t3$1news.onet.pl...

[...]

Tymi nowoczesnymi dieslami na CR jezdzilem z wypozyczalni (fiesty, focusy) i kultura pracy to one akurat Ursusowi niewiele ustepuja. Nie wiem skad ludzie peany na czesc tych jednostek biora, ale juz nawet kobiety 306-tka z 95 roku przyjemniej klekotala.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-08 11:17:30
Autor: Krzysztof Magosa
macko pisze:
[...]

Da się jakimiś domowymi metodami sprawdzić świece żarowe? Czy są potrzebne jakieś nietypowe narzędzia? Co do przebiegu... Kupione od obcego, więc nigdy nic nie wiadomo. Ale oleju nie bierze ani kropelki.

[...]

Rozumiem, że na zimno nie ma atrakcji, i nie miałbym nic przeciw gdyby dało się go szybko rozgrzać do temp. roboczej. Zauważyłem jeszcze jeden objaw, mianowicie jak stanę w korku to temperatura momentalnie spada.

Data: 2009-11-08 11:41:12
Autor: macko
[...]

Wykręcić świece i podłączyć do akumulatora. Nie wiem jak to jest w Fordzie ale czasami trzeba odkręcać pompe wtryskową żeby mieć łatwiejszy dostęp.

[...]
Rozumiem, że na zimno nie ma atrakcji, i nie miałbym nic przeciw gdyby dało się go szybko rozgrzać do temp. roboczej. Zauważyłem jeszcze jeden objaw, mianowicie jak stanę w korku to temperatura momentalnie spada.

Na 95% padł Ci termostat. Jak chcesz mieć szybko rozgrzany samochód to polecam Webasto :)

-- -
pzdr. macko
Astra F Kombi X17DTL 96r.
krk

Data: 2009-11-08 11:25:07
Autor: Feniks
Krzysztof Magosa wrote:
[...]

Sprawdź świece żarowe.

 Po odpaleniu trzęsie
się co kilka sekund jak benzyniak, w którym 1 cylinder ma problemy z
iskrą.

Wersja optymistyczna to świeca lub świece do wymiany. Pesymistyczna to problemy z kołem dwumasowym które niestety lubi się wysypać przy przebiegach >100tyś km.

Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim
wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km.

To normalne w tych silnikach.

W czasie gdy
jest zimny zupełnie nie ma mocy - tico ucieka mi spod świateł.

Nie jest to normalne, nawet zimny powinien przyspieszać tak na te 115KM przystało. Lepiej odwiedź serwis, niech sprawdzą go na komputerze.

Feniks

Data: 2009-11-09 20:05:23
Autor: CeSaR
Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno
Sprawdź świece żarowe.

I akumulator.

> [...]

Wersja optymistyczna to świeca lub świece do wymiany. Pesymistyczna to problemy z kołem dwumasowym które niestety lubi się wysypać przy przebiegach

Albo akumulator :-) Miałem tak właśnie kilka dni temu - było chłodniej to odpalał z takimi wstrząsami właśnie. Aż aku padł :-( Po wymianie pali jak złoto a wibracji nie ma.

Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim
wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km.

To normalne w tych silnikach.

Nie sądzę. 12 - 15km to było potrzeba jak na dworze było -15stopni.

Data: 2009-11-09 23:16:28
Autor: Krzysztof Magosa
CeSaR pisze:
> [...]

Albo akumulator :-) Miałem tak właśnie kilka dni temu - było chłodniej to odpalał z takimi wstrząsami właśnie. Aż aku padł :-( Po wymianie pali jak złoto a wibracji nie ma.
Hm... Kilka dni temu ledwo kręcił, wziąłem aku do domu i ładowałem całą noc, w/g prostownika był rozładowany do połowy... Zmierzę jutro napięcie   w aucie pod obciążeniem, zobaczę czy na pewno ładowanie w normie mam i czy aku trzyma napięcie.

Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim
wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km.

To normalne w tych silnikach.

Nie sądzę. 12 - 15km to było potrzeba jak na dworze było -15stopni.

;)

Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno