Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno

Data: 2009-11-08 11:25:07
Autor: Feniks
Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno
Krzysztof Magosa wrote:
Focus z 2001r., 150 kkm przebiegu, 1.8 tdci (115 KM).
Odkąd temperatura za oknem spada poniżej 10 stopni zaczął się dziwnie
zachowywać. Muszę go dość długo kręcić zanim odpali, jak temperatura
spada ponizej 0, to dopiero za 2 razem załapuje.

Sprawdź świece żarowe.

 Po odpaleniu trzęsie
się co kilka sekund jak benzyniak, w którym 1 cylinder ma problemy z
iskrą.

Wersja optymistyczna to świeca lub świece do wymiany. Pesymistyczna to problemy z kołem dwumasowym które niestety lubi się wysypać przy przebiegach >100tyś km.

Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim
wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km.

To normalne w tych silnikach.

W czasie gdy
jest zimny zupełnie nie ma mocy - tico ucieka mi spod świateł.

Nie jest to normalne, nawet zimny powinien przyspieszać tak na te 115KM przystało. Lepiej odwiedź serwis, niech sprawdzą go na komputerze.

Feniks

Data: 2009-11-09 20:05:23
Autor: CeSaR
Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno
Sprawdź świece żarowe.

I akumulator.

> [...]

Wersja optymistyczna to świeca lub świece do wymiany. Pesymistyczna to problemy z kołem dwumasowym które niestety lubi się wysypać przy przebiegach

Albo akumulator :-) Miałem tak właśnie kilka dni temu - było chłodniej to odpalał z takimi wstrząsami właśnie. Aż aku padł :-( Po wymianie pali jak złoto a wibracji nie ma.

Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim
wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km.

To normalne w tych silnikach.

Nie sądzę. 12 - 15km to było potrzeba jak na dworze było -15stopni.

Data: 2009-11-09 23:16:28
Autor: Krzysztof Magosa
CeSaR pisze:
> [...]

Albo akumulator :-) Miałem tak właśnie kilka dni temu - było chłodniej to odpalał z takimi wstrząsami właśnie. Aż aku padł :-( Po wymianie pali jak złoto a wibracji nie ma.
Hm... Kilka dni temu ledwo kręcił, wziąłem aku do domu i ładowałem całą noc, w/g prostownika był rozładowany do połowy... Zmierzę jutro napięcie   w aucie pod obciążeniem, zobaczę czy na pewno ładowanie w normie mam i czy aku trzyma napięcie.

Bardzo powoli się rozgrzewa - za oknem 7 stopni, a zanim
wskazówka temp. dojdzie do połowy mija około 12-15 km.

To normalne w tych silnikach.

Nie sądzę. 12 - 15km to było potrzeba jak na dworze było -15stopni.

;)

Focus 1.8 tdci - nierówna praca na zimno