Focus II 2007 - sprzêg³o

Data: 2012-01-12 17:10:20
Autor: radekp@konto.pl
Focus II 2007 - sprzêg³o
Thu, 05 Jan 2012 22:37:50 +0100, w <je557j$pv5$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej
Zbierzchowski <andrzejzb@gazeta.pl> napisa³(-a):

Autko jak w temacie, w czerwcu stuknie mu pi±ty roczek, je¿d¿ony g³ownie w mie¶cie (DC), spor± czê¶æ ¿ycia w korkach. Ostatnio zauwa¿y³em, ¿e zrobi³ siê jaki¶ taki leniwy przy ruszaniu, przy przyspieszaniu, mam coraz silniejsze przekonanie, ¿e ju¿ mu siê ¶lizga sprzêg³o.

My¶lê, ¿e siê mylisz. ¦lizgaj±ce siê sprzêg³o od razu rozpoznasz -- obroty
rosn±, a auto nie jedzie.

Zrób parê ostrych startów z jedynki, a poczujesz to (je¿eli oczywi¶cie masz
rzeczywi¶cie sprzêg³o uszkodzone).

Data: 2012-01-12 20:31:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
Focus II 2007 - sprzęgło
On 2012-01-12, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

Z dwójki lepiej, na jedynce przy sprawnym sprzêgle obroty rosn± tak
szybko, ¿e patrz±c tylko na wska¼niki wydaje siê, ¿e siê ¶lizga.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-01-30 15:42:06
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Focus II 2007 - sprzêg³o
W dniu 2012-01-12 17:10, radekp@konto.pl pisze:
Zrób parê ostrych startów z jedynki, a poczujesz to (je¿eli oczywi¶cie masz
rzeczywi¶cie sprzêg³o uszkodzone).

Wczoraj zrobi³em inaczej - przeæwiczy³em ostre przyspieszanie od 110-120 km/h na pi±tce na A2. Po którym¶ depniêciu za³apywa³o. I efekt by³ taki: ja mu w gaz, auto nie idzie, spalanie chwilowe ro¶nie.

Data: 2012-01-31 12:31:32
Autor: radekp@konto.pl
Focus II 2007 - sprzêg³o
Mon, 30 Jan 2012 15:42:06 +0100, w <jg6a7u$q6b$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej
> [...]

Wczoraj zrobi³em inaczej - przeæwiczy³em ostre przyspieszanie od 110-120 km/h na pi±tce na A2. Po którym¶ depniêciu za³apywa³o. I efekt by³ taki: ja mu w gaz, auto nie idzie, spalanie chwilowe ro¶nie.

Ale wa¿ne czy obroty przy tym rosn±.

Data: 2012-02-01 17:33:45
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Focus II 2007 - sprzêg³o
W dniu 2012-01-31 12:31, radekp@konto.pl pisze:
Ale wa¿ne czy obroty przy tym rosn±.

Si³± rzeczy...

Data: 2012-02-01 17:38:34
Autor: radekp@konto.pl
Focus II 2007 - sprzêg³o
Wed, 01 Feb 2012 17:33:45 +0100, w <jgbphc$q63$2@inews.gazeta.pl>, Andrzej
Zbierzchowski <andrzejzb@gazeta.pl> napisa³(-a):

W dniu 2012-01-31 12:31, radekp@konto.pl pisze:
> Ale wa¿ne czy obroty przy tym rosn±.

Si³± rzeczy...

Niekoniecznie si³± rzeczy, spalanie chwilowe ro¶nie bardziej z si³± naciskaj±c±
ped³a gazu, niekoniecznie z prêdko¶ci± :).

Jak obroty skacz± z 3k na 6k, a auto nie przyspieszy³o proporcjonalnie, to albo
do warsztatu, albo trzymaj w kieszenie wizytówkê do laweciarza...

Focus II 2007 - sprzêg³o