Data: 2009-03-30 15:17:21 | |
Autor: scalem | |
Focus ST- pytania | |
Witam szanownych grupowiczow,
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?) I ogolnie czy warto? Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r. Prosba o Wasze zdanie. Pzdr, scalem |
|
Data: 2009-03-30 13:24:43 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30, scalem <scalem@gazeta.pl> wrote:
Witam szanownych grupowiczow, Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal niezle :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-30 15:27:47 | |
Autor: scatterbrain | |
Focus ST- pytania | |
Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal To joke taki ? |
|
Data: 2009-03-30 13:31:01 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30, scatterbrain <ojcze.dyrektorze@wysoka.izbo> wrote:
Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i dobrze. A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu chciec wydawac duzo na paliwo :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-30 15:34:55 | |
Autor: szerszen | |
Focus ST- pytania | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1ic4.obv.amilazarus.wkurw.org... Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i a gazowales st'ka czy tylko zapomniales dodac emotikona? |
|
Data: 2009-03-30 13:37:04 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:
Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-30 15:38:55 | |
Autor: szerszen | |
Focus ST- pytania | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1ing.obv.amilazarus.wkurw.org... Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :) instalacja II generacji? |
|
Data: 2009-03-30 13:44:09 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:
Polak potrafi :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-30 15:48:38 | |
Autor: szerszen | |
Focus ST- pytania | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1j4o.obv.amilazarus.wkurw.org... Polak potrafi :) pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi |
|
Data: 2009-03-30 13:55:06 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:
A to juz z reguly niestety jest zmartwienie kolejnego wlasciciela. Ale juz tak nieco powazniej - bo chyba oczywistym jest, ze troszke sobie, powiedzmy to wprost, potrollowalem - mozna oczywiscie po raz kolejny dyskutowac czy sportowym/mocnym samochodem trzeba koniecznie drogo jezdzic oraz czy w ogole Focus ST jest sportowym samochodem ;) Na pewno w kazdym razie kupujac okolo 200konny samochod trzeba niestety sie liczyc z tym, ze mistrzostwa w zawodach jazdy o kropelce sie takim samochodem nie zdobedzie... konie znikad sie nie biora... Jesli ekonomia ma byc kluczowa - to, byc moze przykro, ale zyciowo, trzeba pomyslec realnie o nieco innym samochodzie. Wspomniany przed chwila przyklad Skody RS jest oczywiscie ciekawy, ale tez trzeba pamietac, ze o ile sie nie myle (bo sie juz gubie w oznaczeniach prawde mowiac) jest to silnik na wtrysku bezposrednim? Te samochody chyba jezdza na nieco ubozszej mieszance, co pozwala zmniejszych zuzycie paliwa faktycznie... Nie wiem jak jest w ST... Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod sportowy (badz nawet sportawy) to nie tylko koszta paliwa, ale tez i czesci, czasem nieco innych i nieco drozszych... Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-30 16:00:25 | |
Autor: szerszen | |
Focus ST- pytania | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1jp9.obv.amilazarus.wkurw.org... Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod jak to sie mowi, nie ma nic za darmo ;) |
|
Data: 2009-03-30 16:19:08 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Focus ST- pytania | |
szerszen pisze:
A co to gaziarza obchodzi? Jeszce klient będzie wiecznie przyjeżdżał na regulacje i wymiany... -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-03-30 16:53:53 | |
Autor: szwagier | |
Focus ST- pytania | |
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. ROTFL :D |
|
Data: 2009-03-30 15:26:06 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
scalem pisze:
Witam szanownych grupowiczow,Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :) Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało... Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer. I ogolnie czy warto?Moim zdaniem nie. Kiedy rozważałem zakup hot-hatcha ST był dosyć drogą opcją. Paradoksalnie wyszedł drożej niż Audi S3 (w Fordzie nie chcieli dać prawie żadnych rabatów), które ma AWD i 40 kucy więcej. (...) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 15:34:18 | |
Autor: Michal k. | |
Focus ST- pytania | |
Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer. Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie pali 10-11. W trasie to i nawet 6. M |
|
Data: 2009-03-30 15:53:34 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Focus ST- pytania | |
pali 10-11. W trasie to i nawet 6. tak, a fiordy to ci z ręki jadły P. |
|
Data: 2009-03-30 16:20:47 | |
Autor: scatterbrain | |
Focus ST- pytania | |
Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie Tiaaaaa. 1.8 TSI palila podemna w miescie 13-15 litrow (jezdzilem nia przez tydzien bo sie spoznila dostawa 2.0TDI i dealer dal mi na tydzien demowke z takim silnikiem). 2.0TDI robi na tej samej trasie 7-8 l/100. Corolla 1.4 VVTi robila ~ 10, Lanos 1.5 ~ 11. W zyciu nie uwierze, ze uturbiona benzyna bedzie oszczednym autem w miescie. |
|
Data: 2009-03-30 16:56:02 | |
Autor: Seba | |
Focus ST- pytania | |
Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie A ile przewiduje producent? -- Pozdrawiam Sebastian S. |
|
Data: 2009-03-30 17:00:37 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
Michal k. pisze:
Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescieBardzo spokojnej i to w międzyszczycie - uwierzę. Mój (co prawda manual) też jest w stanie tyle spalić. W trasie to i nawet 6.A w to już nie ;) Ja niby mam deklarowane spalanie 6,6 l/100 km, ale udało mi się je osiągnąć tylko przy jeździe (const) 60 km/h. A jeśli nie rozkręcam turbiny, to spalanie w obu 2.0 TFSI powinno być podobne. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 22:03:58 | |
Autor: Michal | |
Focus ST- pytania | |
W trasie to i nawet 6.A w to już nie ;) primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednim secundo TSI - to twin turbo benzyna - kompresor + turbina + wtrysk bezposredni wg. danych producenta miasto 10,9 , trasa 6,2, srednio 7,9 takie spalanie da sie uzyskac i to wcale nie jezdzac specjalnie kapeluszniczo. oczywiscie jezdzac ze sztywna noga na gazie moze byc duuuzo wiecej... TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne... (jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6) M |
|
Data: 2009-03-31 08:42:17 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
Michal pisze:
primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednimOczywiście. I tylko TFSI jest montowany w RSie. wg. danych producentaJa nie mówię o sztywnej nodze na gazie. Mówię tylko, że zejście poniżej 7 l/100 km w samochodzie z analogicznym silnikiem jest absurdalnie ciężkie i niemożliwe przy normalnej jeździe. Bo jazdę z prędkością 60-70 km/h nie uważam za normalną. TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne...W to nie wątpię ;) (jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL? pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-31 19:39:38 | |
Autor: Michal | |
Focus ST- pytania | |
(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL? GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosi (rzadko dostajemy do testow auta usportowione, Octa RS to chyba pierwsza sztuka) ale np. Scirocco dane mi bylo pojezdzicprzed premiera w PL... z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa + mi to z doskosku czasami udaje sie jakas fajna furke wyrwac od pismaków i pojezdzic... M |
|
Data: 2009-03-31 19:41:49 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
Michal pisze:
GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosiA, czyli to w tym miałeś to 2.0 TSI. Bo mnie zaciekawiłeś tym silnikiem w Golfie VI - sprawdziłem, czy przypadkiem nie weszło do jakiegoś Golfa nie-GTI. z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa +Pozazdrościć ;) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 17:09:00 | |
Autor: szwagier | |
Focus ST- pytania | |
11 l/100km w miescie to palila zwykla Octavia 1,6 102KM, w trasie zeby zejsc ponizej 6,5 l/100km to juz trzeba bylo kapeluszowac (co nie zmienia faktu ze kiedys wyszlo 4,9 l/100 ale to juz byl kapelusz kompletny, polaczony z podziwaniem krajobrazu naszego pieknego kraju) szwagier |
|
Data: 2009-03-31 09:51:39 | |
Autor: kamil | |
Focus ST- pytania | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqqhaq$653$1inews.gazeta.pl... scalem pisze: Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy. http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html I ogolnie czy warto?Moim zdaniem nie. A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania. Kamil |
|
Data: 2009-03-31 17:37:56 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
kamil pisze:
Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.Ha, jeśli przejadę 10 km w większości w korku, to 1.8 l po takiej jeździe potrafi spalić - i o tym mówię. http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.htmlNo widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta. A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania.Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i naprawdę dużo wybaczający. Nie ma też problemu z zamuleniem i prędkością działania systemu. Ostatnio jeździłem jako pasażer 200-konnym dieslem z Haldexem i byłem zaskoczony, że gubił trakcję na mokrym prawie jak FWD - okazuje się, że tam był po prostu starszy Haldex, więc możesz mieć faktycznie jakieś złe doświadczenia. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-31 16:45:17 | |
Autor: kamil | |
Focus ST- pytania | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqtde6$m4u$1inews.gazeta.pl... kamil pisze: Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3 jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra siedzi.. Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i naprawdę dużo wybaczający. Calkiem mozliwe, bo szef ma Mazde 6 MPS ktora tez jakby nie bylo ma tylna os dolaczana i twierdzi, ze na sniegu da sie ja latwo poprowadzic podziwiajac droge przez boczna szybe. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-31 18:23:52 | |
Autor: Brzezi | |
Focus ST- pytania | |
wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a):
No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta. Jezdzac, a wlasciwie stojac tylko w korku, czyli przy predkosci zolwia, spalanie spokojnie w A3 1.8T moze dojsc do poziomu 14l Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-04-01 11:39:20 | |
Autor: kamil | |
Focus ST- pytania | |
"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.gt4gso.cbb.brzezibrzezi.chello.pl... wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a): No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil za to 3x wiecej. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-04-01 12:46:35 | |
Autor: red | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:
No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by A jest w tym coĹ nadzwyczajnego? Czasem trzeba postaÄ w korku, Ĺźeby potem mĂłc sobie przycisnÄ Ä na trasie. |
|
Data: 2009-04-01 12:54:26 | |
Autor: kamil | |
Focus ST- pytania | |
"red" <red@redplanet.com> wrote in message news:gqvgmb$q0k$1inews.gazeta.pl... On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said: Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie, a jesli to jest "caly czas", warto pomyslec nad tanim dupowozem do pracy i trzymac ST jako weekendowa zabawke. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-04-01 20:20:28 | |
Autor: red | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-04-01 13:54:26 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:
Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie, Dlatego nie moĹźna zakĹadaÄ od razu w ten sposĂłb - bo goĹÄ podaĹ spalanie w korku, to Ĺźe bez sensu jest mieÄ takie auto :) Poza tym raczej bÄdzie tak, Ĺźe 2 samochody bÄdÄ droĹźsze w utrzymaniu niĹź jeden, nie wspominajÄ c o tym, Ĺźe czasem przesiadanie siÄ moĹźe byÄ uciÄ Ĺźliwe jak robisz te trasy np. po poĹowie. Aczkolwiek na dojeĹźdzanie do pracy tylko w mieĹcie taki ST (kaĹźdy hothatch) oczywiĹcie jest kompletnie bez sensu. |
|
Data: 2009-04-01 03:55:20 | |
Autor: bartosz.slepowronski | |
Focus ST- pytania | |
On Mar 30, 2:26 pm, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:
scalem pisze:> Witam szanownych grupowiczow, Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnie tyle mial! :) Pozdrawiam BS |
|
Data: 2009-04-02 07:52:01 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
bartosz.slepowronski@gmail.com pisze:
Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnieAno niestety nie - był to nowy model... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 15:38:12 | |
Autor: szerszen | |
Focus ST- pytania | |
Użytkownik "scalem" <scalem@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqqgp4$2sv$1inews.gazeta.pl... Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. chyba ci sie z mondeo pomieszalo ;) I ogolnie czy warto? to zalezy, czego oczekujesz jak rozumiesz mowisz o uzywce, z ta mozesz miec problem aby kupic w dobrym stanie, oczywiscie wszystko zalezy od zasobnosci portfela jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody |
|
Data: 2009-03-30 20:21:18 | |
Autor: Hektor | |
Focus ST- pytania | |
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. A dlaczego tak myślisz? Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-31 02:14:31 | |
Autor: TomiZS | |
Focus ST- pytania | |
jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody Nie do końca rozumiem tok myślenia. Osobiście uważam rade dotyczącą mosyfikacji za mocno chybioną... -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6. |
|
Data: 2009-03-30 16:55:49 | |
Autor: szwagier | |
Focus ST- pytania | |
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi: Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie. szwagier |
|
Data: 2009-03-30 17:11:39 | |
Autor: scalem | |
Focus ST- pytania | |
Dzieki za opinie.Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja? Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl, do tego ubezpieczenie 6000zl rok, plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie. Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic? Pozdrawiam, scalem |
|
Data: 2009-03-30 17:18:50 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
scalem pisze:
Dzieki za opinie.Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy. do tego ubezpieczenie 6000zl rok,Nówka? Za Audi w Wa-wie płacę ok. 5k za pakiet. W Fordzie pewnie będzie nawet mniej. plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.Podam przykładowe ceny serwisu S3 w DC, nie zdziwiłbym się, jakby w Focusie były podobne: - standardowy przegląd - 1000 zł - wymiana 4 klocki + 4 tarcze z robocizną - 3000 zł - wymiana napędu rozrządu - 3000 zł (sporo, ale za to co 180 tys. km) - amorek przód - 360 zł; z magnetic ride 2100(!) zł za sztukę Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 16:37:29 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Focus ST- pytania | |
On Mon, 30 Mar 2009 17:18:50 +0200, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote: Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę. A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-30 19:11:29 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
Robert Rędziak pisze:
A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku?Czyli dla lansu? Niektórzy na pewno tak. Ja swoje kupiłem po to, by móc szybciej pojeździć ;) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 17:40:48 | |
Autor: scalem | |
Focus ST- pytania | |
Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.Dzieki za opinie.Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy. Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota. Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord. No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln. Pzdr, scalem |
|
Data: 2009-03-30 17:52:12 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
scalem pisze:
Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.To nie jest dużo ;) Nie wiem, jak w Fordzie, ale weź pod uwagę, że zaleceniem producenta może być lanie 98 (ja np. mogę wlać 95, ale skutkuje to obniżeniem mocy). Nie wiem, co lejesz w tej chwili. Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.Stawka powinna być na mój gust podobna. Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.Ha, zapomniałem o dość ważnym wydatku - nie wiem, jak w Hondzie, ale tu (i w każdym 200-konnym aucie) opony prawdopodobnie będziesz wymieniał częściej. Chociaż 2 sezony powinny wytrzymać. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 18:00:38 | |
Autor: scalem | |
Focus ST- pytania | |
Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie.Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde toTo nie jest dużo ;) Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda. Pzdr, scalem |
|
Data: 2009-03-30 18:06:29 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
scalem pisze:
Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie.Taak. Z takich informacji też się dowiedziałem, że S3 palą ponoć po 30 l / 100 km w mieście ;) Nie demonizowałbym tutaj. Z tego co wiem ten silnik w S-Maksie pali na poziomie 15 l w mieście, więc naprawdę wątpię, żeby w Focusie było gorzej. Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda.Dobre opony powinieneś za tyle móc kupić. Ja właśnie ok. 650 zł płaciłem za Pirelli Snowsport 225/40 R18. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 17:29:35 | |
Autor: szwagier | |
Focus ST- pytania | |
Dzieki za opinie. Porownujesz standardowego Accorda z niestandardowym Focusem - ktory ma zupelnie inne zawieszennie, hamulce, uklad kierowniczy, silnik. Wiekszosc czesci eksploatacyjnych - na zamowienie. W dodatku o parametrach dostosowanych do uzycia w mocnym, lekkim samochodzie..i znacznie czesciej wymagajacych wymiany. Paliwo to inna historia bo taka zabawka spali tyle, ile jej wlejesz. szwagier |
|
Data: 2009-03-30 17:12:59 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
szwagier pisze:
Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:Bez przesady. Ja też pytałem, trochę już przejechałem i okazuje się, że samochód nie kosztuje w eksploatacji dużo więcej od przeciętnego wozidła klasy średniej. Chyba, że autor wątku będzie się pakował w okazyjną używkę... pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 15:15:00 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:
szwagier pisze: Poczekaj, az Cie spotka awaria ;) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-30 17:20:41 | |
Autor: JG | |
Focus ST- pytania | |
Jacek Rudowski pisze:
Poczekaj, az Cie spotka awaria ;)Ano tak. Ale równie dobrze może mi szlag trafić turbo w turbodieslu. Mogą zwalić się wtryski, czy paść dwumasówka. Póki co autko jest na gwarancji, więc się nie martwię. Mówię - koszty, jak w aucie klasy średniej, ze szczególnym uwzględnieniem turbodiesli ;) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-30 17:49:07 | |
Autor: Max_P | |
Focus ST- pytania | |
"scalem" <scalem@gazeta.pl> wrote in message news:gqqgp4$2sv$1inews.gazeta.pl... Witam szanownych grupowiczow, Auto jest na podwójne "F". IMO to podwójne problemy. Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z tym autem - poczytaj. Max |
|
Data: 2009-03-30 19:06:09 | |
Autor: red | |
Focus ST- pytania | |
On 2009-03-30 17:49:07 +0200, "Max_P" <Max_P@xxl.pl> said:
Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z Nie z tym autem - poczytaj. |
|
Data: 2009-03-30 20:07:39 | |
Autor: krzyss | |
Focus ST- pytania | |
scalem pisze:
Witam szanownych grupowiczow, hej, Nie wiem czy to mozna porownac, ale mialem Clio Sporta z 2002r. jezdzilem nim rok, a sprzedalem wlasnie na zbyt duze koszty eksploatacji. Auto w wawie palilo mi ok 11-13L zaleznie od tego jak jezdzilem, a ze ja mam ciezka noge wiec czesciej palilo 13L, oczywiscie mowie o jezdzie z klima itp. Dodatkowo ja robilem 30-40kkm rocznie co generowalo mase napraw i przegladow, finalnie auta musialem sie pozbyc bo mnie "zjadalo" ale co sie najezdzilem to moje :) Podsumowujac, jezeli nie jest to twoje auto do pracy, tylko do normalnej jazdy to pewnie bedzie bardzo ok, i powinienes sie w tych kosztach zamknac. Aha i szukaj odrazu nie autoryzowanego serwisu ktory sie zna na tym aucie. To duze oszczednosci. -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |