Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Focus ST- pytania

Focus ST- pytania

Data: 2009-03-30 15:17:21
Autor: scalem
Focus ST- pytania
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Pzdr,
scalem

Data: 2009-03-30 13:24:43
Autor: Jacek Rudowski
Focus ST- pytania
On 2009-03-30, scalem <scalem@gazeta.pl> wrote:
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-30 15:27:47
Autor: scatterbrain
Focus ST- pytania
Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)

To joke taki ?

Data: 2009-03-30 13:31:01
Autor: Jacek Rudowski
Focus ST- pytania
On 2009-03-30, scatterbrain <ojcze.dyrektorze@wysoka.izbo> wrote:
Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)

To joke taki ?

Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i
dobrze.
A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu
chciec wydawac duzo na paliwo :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-30 15:34:55
Autor: szerszen
Focus ST- pytania

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1ic4.obv.amilazarus.wkurw.org...

Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i
dobrze.
A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu
chciec wydawac duzo na paliwo :)

a gazowales st'ka czy tylko zapomniales dodac emotikona?

Data: 2009-03-30 13:37:04
Autor: Jacek Rudowski
Focus ST- pytania
On 2009-03-30, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:
Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i
dobrze.
A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu
chciec wydawac duzo na paliwo :)

a gazowales st'ka czy tylko zapomniales dodac emotikona?

Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-30 15:38:55
Autor: szerszen
Focus ST- pytania

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1ing.obv.amilazarus.wkurw.org...

Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :)

instalacja II generacji?

Data: 2009-03-30 13:44:09
Autor: Jacek Rudowski
Focus ST- pytania
On 2009-03-30, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1ing.obv.amilazarus.wkurw.org...

Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :)

instalacja II generacji?

Polak potrafi :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-30 15:48:38
Autor: szerszen
Focus ST- pytania

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1j4o.obv.amilazarus.wkurw.org...

Polak potrafi :)

pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi

Data: 2009-03-30 13:55:06
Autor: Jacek Rudowski
Focus ST- pytania
On 2009-03-30, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1j4o.obv.amilazarus.wkurw.org...

Polak potrafi :)

pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi

A to juz z reguly niestety jest zmartwienie kolejnego wlasciciela.

Ale juz tak nieco powazniej - bo chyba oczywistym jest, ze troszke sobie,
powiedzmy to wprost, potrollowalem - mozna oczywiscie po raz kolejny dyskutowac
czy sportowym/mocnym samochodem trzeba koniecznie drogo jezdzic oraz czy w ogole
Focus ST jest sportowym samochodem ;)

Na pewno w kazdym razie kupujac okolo 200konny samochod trzeba niestety sie
liczyc z tym, ze mistrzostwa w zawodach jazdy o kropelce sie takim samochodem
nie zdobedzie... konie znikad sie nie biora...

Jesli ekonomia ma byc kluczowa - to, byc moze przykro, ale zyciowo, trzeba
pomyslec realnie o nieco innym samochodzie.

Wspomniany przed chwila przyklad Skody RS jest oczywiscie ciekawy, ale tez
trzeba pamietac, ze o ile sie nie myle (bo sie juz gubie w oznaczeniach prawde
mowiac) jest to silnik na wtrysku bezposrednim? Te samochody chyba jezdza na
nieco ubozszej mieszance, co pozwala zmniejszych zuzycie paliwa faktycznie...
Nie wiem jak jest w ST...

Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod
sportowy (badz nawet sportawy) to nie tylko koszta paliwa, ale tez i czesci,
czasem nieco innych i nieco drozszych...


Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-30 16:00:25
Autor: szerszen
Focus ST- pytania

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1jp9.obv.amilazarus.wkurw.org...

Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod
sportowy (badz nawet sportawy) to nie tylko koszta paliwa, ale tez i czesci,
czasem nieco innych i nieco drozszych...

jak to sie mowi, nie ma nic za darmo ;)

Data: 2009-03-30 16:19:08
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Focus ST- pytania
szerszen pisze:

Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngt1j4o.obv.amilazarus.wkurw.org...

Polak potrafi :)

pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi
A co to gaziarza obchodzi?
Jeszce klient będzie wiecznie przyjeżdżał na regulacje i wymiany...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Data: 2009-03-30 16:53:53
Autor: szwagier
Focus ST- pytania
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)


Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)


ROTFL :D

Data: 2009-03-30 15:26:06
Autor: JG
Focus ST- pytania
scalem pisze:
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy?
Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :)
Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało...

Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer.

I ogolnie czy warto?
Moim zdaniem nie.
Kiedy rozważałem zakup hot-hatcha ST był dosyć drogą opcją.
Paradoksalnie wyszedł drożej niż Audi S3 (w Fordzie nie chcieli dać prawie żadnych rabatów), które ma AWD i 40 kucy więcej.

(...)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 15:34:18
Autor: Michal k.
Focus ST- pytania
Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer.

Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

M

Data: 2009-03-30 15:53:34
Autor: Pan Piskorz
Focus ST- pytania
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.


tak, a fiordy to ci z ręki jadły

P.

Data: 2009-03-30 16:20:47
Autor: scatterbrain
Focus ST- pytania
Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

Tiaaaaa.
1.8 TSI palila podemna w miescie 13-15 litrow (jezdzilem nia przez tydzien bo sie spoznila dostawa 2.0TDI i dealer dal mi na tydzien demowke z takim silnikiem).
2.0TDI robi na tej samej trasie 7-8 l/100. Corolla 1.4 VVTi robila ~ 10, Lanos 1.5 ~ 11.
W zyciu nie uwierze, ze uturbiona benzyna bedzie oszczednym autem w miescie.

Data: 2009-03-30 16:56:02
Autor: Seba
Focus ST- pytania
Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie
spokojnie w miescie pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

A ile przewiduje producent?

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Data: 2009-03-30 17:00:37
Autor: JG
Focus ST- pytania
Michal k. pisze:
Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11.
Bardzo spokojnej i to w międzyszczycie - uwierzę. Mój (co prawda manual) też jest w stanie tyle spalić.

W trasie to i nawet 6.
A w to już nie ;)
Ja niby mam deklarowane spalanie 6,6 l/100 km, ale udało mi się je osiągnąć tylko przy jeździe (const) 60 km/h. A jeśli nie rozkręcam turbiny, to spalanie w obu 2.0 TFSI powinno być podobne.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 22:03:58
Autor: Michal
Focus ST- pytania
W trasie to i nawet 6.
A w to już nie ;)
Ja niby mam deklarowane spalanie 6,6 l/100 km, ale udało mi się je osiągnąć tylko przy jeździe (const) 60 km/h. A jeśli nie rozkręcam turbiny, to spalanie w obu 2.0 TFSI powinno być podobne.

primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednim
secundo TSI - to twin turbo benzyna - kompresor + turbina + wtrysk bezposredni

wg. danych producenta
miasto 10,9 , trasa 6,2, srednio 7,9

takie spalanie da sie uzyskac i to wcale nie jezdzac specjalnie kapeluszniczo.
oczywiscie jezdzac ze sztywna noga na gazie moze byc duuuzo wiecej...

TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne...
(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)

M

Data: 2009-03-31 08:42:17
Autor: JG
Focus ST- pytania
Michal pisze:
primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednim
secundo TSI - to twin turbo benzyna - kompresor + turbina + wtrysk bezposredni
Oczywiście.
I tylko TFSI jest montowany w RSie.

wg. danych producenta
miasto 10,9 , trasa 6,2, srednio 7,9

takie spalanie da sie uzyskac i to wcale nie jezdzac specjalnie kapeluszniczo.
oczywiscie jezdzac ze sztywna noga na gazie moze byc duuuzo wiecej...
Ja nie mówię o sztywnej nodze na gazie.
Mówię tylko, że zejście poniżej 7 l/100 km w samochodzie z analogicznym silnikiem jest absurdalnie ciężkie i niemożliwe przy normalnej jeździe.
Bo jazdę z prędkością 60-70 km/h nie uważam za normalną.

TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne...
W to nie wątpię ;)

(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)
Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL?

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-31 19:39:38
Autor: Michal
Focus ST- pytania
(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)
Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL?

GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosi
(rzadko dostajemy do testow auta usportowione, Octa RS to chyba pierwsza sztuka)
ale np. Scirocco dane mi bylo pojezdzicprzed premiera w PL...

z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa +

mi to z doskosku czasami udaje sie jakas fajna furke wyrwac od pismaków i pojezdzic...

M

Data: 2009-03-31 19:41:49
Autor: JG
Focus ST- pytania
Michal pisze:
GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosi
(rzadko dostajemy do testow auta usportowione, Octa RS to chyba pierwsza sztuka)
ale np. Scirocco dane mi bylo pojezdzicprzed premiera w PL...
A, czyli to w tym miałeś to 2.0 TSI.
Bo mnie zaciekawiłeś tym silnikiem w Golfie VI - sprawdziłem, czy przypadkiem nie weszło do jakiegoś Golfa nie-GTI.

z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa +

mi to z doskosku czasami udaje sie jakas fajna furke wyrwac od pismaków i pojezdzic...
Pozazdrościć ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 17:09:00
Autor: szwagier
Focus ST- pytania


Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

11 l/100km w miescie to palila zwykla Octavia 1,6 102KM, w trasie zeby zejsc ponizej 6,5 l/100km to juz trzeba bylo kapeluszowac (co nie zmienia faktu ze kiedys wyszlo 4,9 l/100 ale to juz byl kapelusz kompletny, polaczony z podziwaniem krajobrazu naszego pieknego kraju)

szwagier

Data: 2009-03-31 09:51:39
Autor: kamil
Focus ST- pytania

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqqhaq$653$1inews.gazeta.pl...
scalem pisze:
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy?
Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :)
Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało...

Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer.

Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html

I ogolnie czy warto?
Moim zdaniem nie.
Kiedy rozważałem zakup hot-hatcha ST był dosyć drogą opcją.
Paradoksalnie wyszedł drożej niż Audi S3 (w Fordzie nie chcieli dać prawie żadnych rabatów), które ma AWD i 40 kucy więcej.


A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania.




Kamil

Data: 2009-03-31 17:37:56
Autor: JG
Focus ST- pytania
kamil pisze:
Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.
Ha, jeśli przejadę 10 km w większości w korku, to 1.8 l po takiej jeździe potrafi spalić - i o tym mówię.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html
No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania.
Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i naprawdę dużo wybaczający.
Nie ma też problemu z zamuleniem i prędkością działania systemu.

Ostatnio jeździłem jako pasażer 200-konnym dieslem z Haldexem i byłem zaskoczony, że gubił trakcję na mokrym prawie jak FWD - okazuje się, że tam był po prostu starszy Haldex, więc możesz mieć faktycznie jakieś złe doświadczenia.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-31 16:45:17
Autor: kamil
Focus ST- pytania

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqtde6$m4u$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.
Ha, jeśli przejadę 10 km w większości w korku, to 1.8 l po takiej jeździe potrafi spalić - i o tym mówię.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html
No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3 jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra siedzi..

Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i naprawdę dużo wybaczający.
Nie ma też problemu z zamuleniem i prędkością działania systemu.

Ostatnio jeździłem jako pasażer 200-konnym dieslem z Haldexem i byłem zaskoczony, że gubił trakcję na mokrym prawie jak FWD - okazuje się, że tam był po prostu starszy Haldex, więc możesz mieć faktycznie jakieś złe doświadczenia.

Calkiem mozliwe, bo szef ma Mazde 6 MPS ktora tez jakby nie bylo ma tylna os dolaczana i twierdzi, ze na sniegu da sie ja latwo poprowadzic podziwiajac droge przez boczna szybe. :)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-31 18:23:52
Autor: Brzezi
Focus ST- pytania
wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a):

No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3 jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra siedzi..

Jezdzac, a wlasciwie stojac tylko w korku, czyli przy predkosci zolwia,
spalanie spokojnie w A3 1.8T moze dojsc do poziomu 14l

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-04-01 11:39:20
Autor: kamil
Focus ST- pytania

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.gt4gso.cbb.brzezibrzezi.chello.pl...
wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a):

No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie
odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś
osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3
jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra
siedzi..

Jezdzac, a wlasciwie stojac tylko w korku, czyli przy predkosci zolwia,
spalanie spokojnie w A3 1.8T moze dojsc do poziomu 14l

No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil za to 3x wiecej.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-01 12:46:35
Autor: red
Focus ST- pytania
On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:

No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by
diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil
za to 3x wiecej.

A jest w tym coś nadzwyczajnego? Czasem trzeba postać w korku, żeby potem móc sobie przycisnąć na trasie.

Data: 2009-04-01 12:54:26
Autor: kamil
Focus ST- pytania

"red" <red@redplanet.com> wrote in message news:gqvgmb$q0k$1inews.gazeta.pl...
On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:

No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by
diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil
za to 3x wiecej.

A jest w tym cos nadzwyczajnego? Czasem trzeba postac w korku, zeby potem móc sobie przycisnac na trasie.

Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie, a jesli to jest "caly czas", warto pomyslec nad tanim dupowozem do pracy i trzymac ST jako weekendowa zabawke.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-01 20:20:28
Autor: red
Focus ST- pytania
On 2009-04-01 13:54:26 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:

Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie,
a jesli to jest "caly czas", warto pomyslec nad tanim dupowozem do pracy i
trzymac ST jako weekendowa zabawke.

Dlatego nie można zakładać od razu w ten sposób - bo gość podał spalanie w korku, to że bez sensu jest mieć takie auto :) Poza tym raczej będzie tak, że 2 samochody będą droższe w utrzymaniu niż jeden, nie wspominając o tym, że czasem przesiadanie się może być uciążliwe jak robisz te trasy np. po połowie.
Aczkolwiek na dojeżdzanie do pracy tylko w mieście taki ST (każdy hothatch) oczywiście jest kompletnie bez sensu.

Data: 2009-04-01 03:55:20
Autor: bartosz.slepowronski
Focus ST- pytania
On Mar 30, 2:26 pm, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:
scalem pisze:> Witam szanownych grupowiczow,

> Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
> Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy?

Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :)
Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało...

Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnie
tyle mial! :)

Pozdrawiam
BS

Data: 2009-04-02 07:52:01
Autor: JG
Focus ST- pytania
bartosz.slepowronski@gmail.com pisze:
Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnie
tyle mial! :)
Ano niestety nie - był to nowy model...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 15:38:12
Autor: szerszen
Focus ST- pytania

Użytkownik "scalem" <scalem@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqqgp4$2sv$1inews.gazeta.pl...

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.

chyba ci sie z mondeo pomieszalo ;)

I ogolnie czy warto?

to zalezy, czego oczekujesz

jak rozumiesz mowisz o uzywce, z ta mozesz miec problem aby kupic w dobrym stanie, oczywiscie wszystko zalezy od zasobnosci portfela

jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody

Data: 2009-03-30 20:21:18
Autor: Hektor
Focus ST- pytania
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.

chyba ci sie z mondeo pomieszalo ;)

A dlaczego tak myślisz?

Zbigniew Kordan

Data: 2009-03-31 02:14:31
Autor: TomiZS
Focus ST- pytania
jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody

Nie do końca rozumiem tok myślenia.

Osobiście uważam rade dotyczącą mosyfikacji za mocno chybioną...


--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

Data: 2009-03-30 16:55:49
Autor: szwagier
Focus ST- pytania

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.

szwagier

Data: 2009-03-30 17:11:39
Autor: scalem
Focus ST- pytania
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.

szwagier
Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl, do tego ubezpieczenie 6000zl rok, plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?

Pozdrawiam,
scalem

Data: 2009-03-30 17:18:50
Autor: JG
Focus ST- pytania
scalem pisze:
Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl,
Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy.

do tego ubezpieczenie 6000zl rok,
Nówka? Za Audi w Wa-wie płacę ok. 5k za pakiet.
W Fordzie pewnie będzie nawet mniej.

plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Podam przykładowe ceny serwisu S3 w DC, nie zdziwiłbym się, jakby w Focusie były podobne:
  - standardowy przegląd - 1000 zł
  - wymiana 4 klocki + 4 tarcze z robocizną - 3000 zł
  - wymiana napędu rozrządu - 3000 zł (sporo, ale za to co 180 tys. km)
  - amorek przód - 360 zł; z magnetic ride 2100(!) zł za sztukę

Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?
Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 16:37:29
Autor: Robert Rędziak
Focus ST- pytania
On Mon, 30 Mar 2009 17:18:50 +0200, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:

Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę.

 A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-30 19:11:29
Autor: JG
Focus ST- pytania
Robert Rędziak pisze:
 A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku?
Czyli dla lansu? Niektórzy na pewno tak.
Ja swoje kupiłem po to, by móc szybciej pojeździć ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 17:40:48
Autor: scalem
Focus ST- pytania
Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl,
Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy.

do tego ubezpieczenie 6000zl rok,
Nówka? Za Audi w Wa-wie płacę ok. 5k za pakiet.
W Fordzie pewnie będzie nawet mniej.

plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Podam przykładowe ceny serwisu S3 w DC, nie zdziwiłbym się, jakby w Focusie były podobne:
 - standardowy przegląd - 1000 zł
 - wymiana 4 klocki + 4 tarcze z robocizną - 3000 zł
 - wymiana napędu rozrządu - 3000 zł (sporo, ale za to co 180 tys. km)
 - amorek przód - 360 zł; z magnetic ride 2100(!) zł za sztukę

Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?
Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę.

pozdrawiam,
JG
Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.
Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.
Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.
No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln.

Pzdr,
scalem

Data: 2009-03-30 17:52:12
Autor: JG
Focus ST- pytania
scalem pisze:
Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.
To nie jest dużo ;)
Nie wiem, jak w Fordzie, ale weź pod uwagę, że zaleceniem producenta może być lanie 98 (ja np. mogę wlać 95, ale skutkuje to obniżeniem mocy). Nie wiem, co lejesz w tej chwili.

Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.
Stawka powinna być na mój gust podobna.

Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.
No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln.
Ha, zapomniałem o dość ważnym wydatku - nie wiem, jak w Hondzie, ale tu (i w każdym 200-konnym aucie) opony prawdopodobnie będziesz wymieniał częściej. Chociaż 2 sezony powinny wytrzymać.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 18:00:38
Autor: scalem
Focus ST- pytania

Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to
wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.
To nie jest dużo ;)
Nie wiem, jak w Fordzie, ale weź pod uwagę, że zaleceniem producenta może być lanie 98 (ja np. mogę wlać 95, ale skutkuje to obniżeniem mocy). Nie wiem, co lejesz w tej chwili.

Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.
Stawka powinna być na mój gust podobna.

Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.
No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln.
Ha, zapomniałem o dość ważnym wydatku - nie wiem, jak w Hondzie, ale tu (i w każdym 200-konnym aucie) opony prawdopodobnie będziesz wymieniał częściej. Chociaż 2 sezony powinny wytrzymać.

pozdrawiam,
JG
Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie.
Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda.

Pzdr,
scalem

Data: 2009-03-30 18:06:29
Autor: JG
Focus ST- pytania
scalem pisze:
Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie.
Taak. Z takich informacji też się dowiedziałem, że S3 palą ponoć po 30 l / 100 km w mieście ;) Nie demonizowałbym tutaj.
Z tego co wiem ten silnik w S-Maksie pali na poziomie 15 l w mieście, więc naprawdę wątpię, żeby w Focusie było gorzej.

Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda.
Dobre opony powinieneś za tyle móc kupić. Ja właśnie ok. 650 zł płaciłem za Pirelli Snowsport 225/40 R18.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 17:29:35
Autor: szwagier
Focus ST- pytania

Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl, do tego ubezpieczenie 6000zl rok, plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?

Porownujesz  standardowego Accorda z niestandardowym Focusem - ktory ma zupelnie inne zawieszennie, hamulce, uklad kierowniczy, silnik. Wiekszosc czesci eksploatacyjnych - na zamowienie.
W dodatku o parametrach dostosowanych do uzycia w mocnym, lekkim samochodzie..i znacznie czesciej wymagajacych wymiany.
Paliwo to inna historia bo taka zabawka spali tyle, ile jej wlejesz.

szwagier

Data: 2009-03-30 17:12:59
Autor: JG
Focus ST- pytania
szwagier pisze:
Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.
Bez przesady.
Ja też pytałem, trochę już przejechałem i okazuje się, że samochód nie kosztuje w eksploatacji dużo więcej od przeciętnego wozidła klasy średniej.

Chyba, że autor wątku będzie się pakował w okazyjną używkę...

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 15:15:00
Autor: Jacek Rudowski
Focus ST- pytania
On 2009-03-30, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:
szwagier pisze:
Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.
Bez przesady.
Ja też pytałem, trochę już przejechałem i okazuje się, że samochód nie kosztuje w eksploatacji dużo więcej od przeciętnego wozidła klasy średniej.

Poczekaj, az Cie spotka awaria ;) --
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-30 17:20:41
Autor: JG
Focus ST- pytania
Jacek Rudowski pisze:
Poczekaj, az Cie spotka awaria ;)
Ano tak.
Ale równie dobrze może mi szlag trafić turbo w turbodieslu. Mogą zwalić się wtryski, czy paść dwumasówka. Póki co autko jest na gwarancji, więc się nie martwię.
Mówię - koszty, jak w aucie klasy średniej, ze szczególnym uwzględnieniem turbodiesli ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 17:49:07
Autor: Max_P
Focus ST- pytania

"scalem" <scalem@gazeta.pl> wrote in message news:gqqgp4$2sv$1inews.gazeta.pl...
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak


Auto jest na podwójne "F".
IMO to podwójne problemy.
Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z tym autem - poczytaj.

Max

Data: 2009-03-30 19:06:09
Autor: red
Focus ST- pytania
On 2009-03-30 17:49:07 +0200, "Max_P" <Max_P@xxl.pl> said:

Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z
tym autem - poczytaj.

Nie z tym autem - poczytaj.

Data: 2009-03-30 20:07:39
Autor: krzyss
Focus ST- pytania
scalem pisze:
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

hej,

Nie wiem czy to mozna porownac, ale mialem Clio Sporta z 2002r. jezdzilem nim rok, a sprzedalem wlasnie na zbyt duze koszty eksploatacji.
Auto w wawie palilo mi ok 11-13L zaleznie od tego jak jezdzilem, a ze ja mam ciezka noge wiec czesciej palilo 13L, oczywiscie mowie o jezdzie z klima itp.
Dodatkowo ja robilem 30-40kkm rocznie co generowalo mase napraw i przegladow, finalnie auta musialem sie pozbyc bo mnie "zjadalo" ale co sie najezdzilem to moje :)
Podsumowujac, jezeli nie jest to twoje auto do pracy, tylko do normalnej jazdy to pewnie bedzie bardzo ok, i powinienes sie w tych kosztach zamknac. Aha i szukaj odrazu nie autoryzowanego serwisu ktory sie zna na tym aucie. To duze oszczednosci.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Focus ST- pytania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona