Folie na ekran smartfonu

Data: 2013-08-28 01:42:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu
Czy ktoś tego używa? i (jeśli tak) czy może
mi coś ciekawego napisać na ten temat.

Data: 2013-08-27 21:24:05
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 8/27/2013 7:42 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Czy ktoś tego używa? i (jeśli tak) czy może
mi coś ciekawego napisać na ten temat.

jak masz dobry telefon, to nie ma potrzeby. chyba, ze np. przeszkadza ci blyszczacy ekran, to wtedy mozesz sobie nakleic folie matowa. <rs>

Data: 2013-08-28 19:21:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 521d5138$0$17097$c3e8da3$dd9697d2@news.astraweb.com

jak masz dobry telefon, to nie ma potrzeby. chyba, ze np. przeszkadza ci blyszczacy ekran, to wtedy
mozesz sobie nakleic folie matowa. <rs>

Rzekomo OGS, ale jest efekt jacuzzi, więc nie wiem,
na ile to szkóo jest ,,pancerne''.

Data: 2013-08-28 08:56:54
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu
Czy ktoś tego używa? i (jeśli tak) czy może
mi coś ciekawego napisać na ten temat.

Od bardzo niedawna się przekonałem że można używać i bez folii. Oczywiście tylko w przypadku gdy sprzęt nie jest używany w jakichś ekstremalnych warunkach. Ja od dwu miesięcy noszę swojego Alcatela w różnych kieszeniach, czasem leży w skrytce samochodu, w której jest cała masa różnego rodzaju przedmiotów, i jak na razie ani ryski na wyświetlaczu.

Data: 2013-08-28 23:21:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" kvk71f$ugr$1@usenet.news.interia.pl

[...]

I jakie to szkło? GG czy OGS?

Ekranik LCD w lustrzance fotograficznej Canona jest plastykowy -- nie
nakleiłem tam żadnej folii i bez lupy raczej nie widać śladów rys,
a i pod lupą nie wygląda to koszmarnie. Aparat nie ma swego
pokrowca -- plecak itp...

Jednak po tym ekraniku nie ciąga się stale palcami...

Data: 2013-08-29 09:28:20
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu

[...]

Nie mam pojęcia, pewnie jedno z tych najgorszych skoro telefon kosztował 700zł, bez złotówki. Nawet nie wiem czy to jest szkło czy plastik. Druga sprawa jest taka że jakby były dostępne folie ochronne na ten fonik, to bym taką dokupił jak telefon był nowy teraz to już nie jestem zainteresowany.

Tu chyba nie chodzi o palce, takie ekrany zarysowują się w dotyku z twardymi przedmiotami.

Data: 2013-08-29 20:40:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" kvmt7b$vv2$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Monster kosztował 674 pln - 5% z AliorSyneCka za płacenie via net,
a ponoć na OGS, którego ponoć nożem kuchennym nie można porysować.

Tu chyba nie chodzi o palce, takie ekrany zarysowują się w dotyku z twardymi przedmiotami.

Data: 2013-09-02 15:25:48
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu
W dniu 29.08.2013 20:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

No, trzeba  wziąć pod uwagę to że Pentagram to dość młoda firma, a więc ona na pewno nie bierze kasy za samo logo i każdy detal urządzenia, a więc tym samym może sobie pozwolić przy niskiej cenie na zamontowanie niektórych elementów z tzw górnej półki w swoim produkcie. Także ekranu z GG czy OGS.. Taki Samsung czy Sony każe sobie za takie coś płacić ekstra kasę..

Data: 2013-09-02 16:07:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l023ks$e6t$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Ekran Monstera u dołu wygląda jak zasikany.
(żółta plamka)
Na szczęście tylko tak wygląda a mnie raczej ;)
zależy na funkcjonalności, nie na samym wyglądzie.

Gorzej z p#$#@#$#@#$#m SipDroidem -- zadzwonił sam z siebie. :)
Czy to nie parodia?! 3CX sam uruchamia się, a SipDroid sam dzwoni...
Musiałem aplikacje wywalić!!!

Gdy Ace był nieco ;) nierówny -- na myśl cisnęło się -- to drobiazg...
Gdy wyczuwam palcami podobną nierówność w Monsterze -- to coś już razi!!!

IMO jest jakoś tak:

 -- kupujesz BMW za 200 kpln i widzisz, jak silnik gaśnie przy skręconych kołach...
    ale mówisz sobie, że to drobiazg...

 -- kupujesz cokolwiek za 50 kpln i widzisz, jak silnik gaśnie przy skręconych kołach...
    mówisz sobie, że to tragedia, absurd, niedorzeczność...

Ekran Ace nie uginał się -- nie było jacuzzi, a w Monsterze to ,,zjawisko'' jest.

Pentagram jest firma starą jak świat elektroniki -- nawet ponoć przed 20 laty
zarzekłem się, że nigdy nie kupię nic Pentagramu, czego ja akurat nie potwierdzam.
Nie kupowałem, bo było dla mnie za drogie.

Co ten Monster ma? HSPA+ i dualSIM oraz pojemną baterię a także wysoką gęstość pikseli.
DualSIM to domena tanich smartfonów (Gigabyte chociażby) bo kto z tego ma korzystać,
jeśli nie biedak? Bogaty ma wszystko w jednej SIMkarcie. Duża pojemność baterii chyba
jest dobra dla każdego kto chce ze smartfonu korzystać.

Sony (xperia z) to wyższa półka, ale i 5 razy wyższa cena. Mnie nie stać na ten luksus.
Inne tablety czy smartfony Sony to tragedia!
Samsung? S4 z ZOOMem czy wodoodporny? Dobre, ale nie na moja kieszeń.

-=-

IMO masz rację co do tego że moje posty nie są propagowane ;) na wszystkie serwery.
Ty ślesz z tego news.interia.pl serwera? I jest OK?

Z jakiego można korzystać, aby posty były rozgłaszane wszędzie?
Aby z tego (news.interia.pl) korzystać, chyba trzeba logować się?

Data: 2013-09-03 14:10:02
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu

[...]

Pewnie jakoś wadliwie działały. Sprawdzałeś antywirusem przy instalacji?

[...]

Naprawdę dziwne, może to nie ekran a ta folia na wyświetlaczu sprawia wrażenie że ekran się ugina?

Pentagram jest firma starą jak świat elektroniki -- nawet ponoć przed 20 laty
zarzekłem się, że nigdy nie kupię nic Pentagramu, czego ja akurat nie potwierdzam.
Nie kupowałem, bo było dla mnie za drogie.

Przed dwudziestu laty to karty sieciowe i modemy,  później (jakieś pięć lat temu) debiut w produkcji tabletów, no i dopiero w ostatnim czasie zabawa z telefonami.. Przynajmniej tak myślę.

[...]

To jest zastanawiające - dlaczego w sprzęcie z wyższej półki nikt nie eksperymentuje z dualsimem? Twoja teoria o "bogatych" zdaje się być tylko spakulacją, no bo przecież taki "socjalny" net mobilny to tylko spacjalność Polska, a na nasz kraj nikt nie robi ekstra modeli telefonów..

[...]

Ja mam konta na różnych serwerach  news.neostrada.pl, news.atman.pl czy właśnie interia. Każdy ma swoje wady i zalety. Np neostrada nie chodzi z Aero2, Interia potrafi się ładować przez minutę, atman nie widzi  postów  z anonimowych serwerów usenecie... Tak że trudno coś konkretnego polecić. Twoje posty wysłane z każdego z ww serwerów będą widoczne.  Tak, Interia wymaga logowania, a więc musiałbyś założyć konto pocztowe w tym serwisie.

Data: 2013-09-03 17:57:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l04jk4$q4e$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Nie sprawdzam niczego antywirusem.

Naprawdę dziwne, może to nie ekran a ta folia na
wyświetlaczu sprawia wrażenie że ekran się ugina?

Raczej ekran -- efekt widziałem w masie innych smartfonow i tabletów.

[...]

Mały rynek? 40 milionów ludzi?

Sony (xperia z) to wyższa półka, ale i 5 razy wyższa cena. Mnie nie

Trochę przesadziłem -- nie jestem mocny w arytmetyce. ;)
Ze 4 razy.

[...]

Wysyłam obecnie tylko z dwóch serwerów:

  news.aioe.org
  news.atman.pl

Nawet nie wiedziałem do tej pory (teraz zobaczyłem) że atman
jest na haslo. W interii zamierzam założyć konto.

Chcę być w kontakcie z ludźmi -- to jeden z powodów kupna Monstera.
Na Ace nie mieściło się zbyt wiele aplikacji a te do usenetu nie są
małe. Brak tego kontaktu przypłaciłem utratą (być może nie na stałe)
300 pln. Informacja jest w cenie. Dla mnie komputer (smartfon czy TV
z dostępem do netu) to po prostu sposób na kontakt ze światem.

Aero2 jest dla mnie ważnym elementem -- a i tak mało ,,podróżuję''.
Nie wyobrażam sobie aktywnego życia bez natychmiastowego (bo i co po
tym, że dostęp jest, ale tylko w ,,domu'') i łatwego dostępu do netu.
Ace nie chciał ani ojciec, ani matka -- nikogo innego pod ręką nie
miałem, a chciałem oddać (wraz z zawartością -- skrzętnie zbieraną
i testowaną) za darmo.

Za jakiś czas rodzice opamiętają się? IMO już żałują.
Zdjęcia, muzyka, film, masa informacji -- i wszystko za darmo!
Do tego mapy i (jak na zwykłego człowieka bardzo dobry) odbiornik GPS.
Zamiast kłopotliwej klawiatury -- ,,wpisywanie'' głosem...
Mówisz -- i masz!

Data: 2013-09-08 08:35:55
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu

[...]

Może właśnie w tym był problem.. Nie jest tego wiele, ale zdarza się że antywirus ostrzega przed instalacją niektórych programów, nawet tych z Google Play.

Naprawdę dziwne, może to nie ekran a ta folia na
wyświetlaczu sprawia wrażenie że ekran się ugina?

Raczej ekran -- efekt widziałem w masie innych smartfonow i tabletów.

Skoro tak piszesz, ale na moim sprzęcie nie odnoszę wrażenia uginania ekranu pod dotykiem. Ani w  bez foliowym  telefonie, ani zafoliowanym tablecie.

[...]

Niby duży, ale znasz jakieś telefony dedykowane na nasz rynek?

Sony (xperia z) to wyższa półka, ale i 5 razy wyższa cena. Mnie nie

Trochę przesadziłem -- nie jestem mocny w arytmetyce. ;)
Ze 4 razy.

3 czy 4 - w sumie mała różnica... ;-)

[...]

Atman nie wymaga logowania! I jak z pewnością zauważyłeś - nie widać postów pisanych z aioe na serwerze atmana?
W sumie Interia by była na dzień dzisiejszy najlepsza, gdyby nie jedno małe ale - straszny muł, zwłaszcza gdy używa się AERO2.

[...]

Ja taki telefon kupiłem tylko z powodu posiadanego przez niego modułu GPS i możliwość instalowania map czy pozycjonerów. Wykorzystywanie netu to tylko wyznaczanie pozycji w czasie wypraw na ryby czy do lasu, i do nawigacji drogowej, połączonej z ostrzeganiem przed korkami czy patrolami drogówki.

No chyba żartujesz.. AERO2 i filmy? Także to chyba żart z tym zadowoleniem z możliwości "wpisywania głosem", no ale może ty masz jakiś specyficzny "oksfordzki akcent" że masz z tej funkcji jakikolwiek użytkowy pożytek.?

Data: 2013-09-08 20:51:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l0h5rs$f74$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Nie twierdzę, że tak jest z każdym ekranem.

Mały rynek? 40 milionów ludzi?

Niby duży, ale znasz jakieś telefony dedykowane na nasz rynek?

Te, które mają 900 MHz dla UMTS.

Sony (xperia z) to wyższa półka, ale i 5 razy wyższa cena. Mnie nie

Trochę przesadziłem -- nie jestem mocny w arytmetyce. ;)
Ze 4 razy.

3 czy 4 - w sumie mała różnica... ;-)

I różnica duża, i iloraz duży. ;)

 news.aioe.org
 news.atman.pl

Nawet nie wiedziałem do tej pory (teraz zobaczyłem) że atman
jest na haslo. W interii zamierzam założyć konto.

Atman nie wymaga logowania!

Można logować się, ale bez logowania też idzie.

I jak z pewnością zauważyłeś - nie widać
postów pisanych z aioe na serwerze atmana?

Nie zauważyłem. Ślę tu, widzę tam. (zaraz zobaczę, czy tak jest)

W sumie Interia by była na dzień dzisiejszy najlepsza, gdyby
nie jedno małe ale - straszny muł, zwłaszcza gdy używa się AERO2.

Mulenie to spora wada.

[...]

Ja też chciałem mieć odbiornik GPS -- dlatego kupiłem Ace.
Później apetyt wzrósł. :) Akurat wtedy wymieniłem telefon,
gdy zapanowałem nad masą aplikacji.

Przyznam, że Monster jest łatwiejszy pod tym względem.

No chyba żartujesz.. AERO2 i filmy?

Nie żartuuję. Nawet TV Trwającą można wytrwać.

Także to chyba żart z tym zadowoleniem z możliwości "wpisywania głosem",

Trafność niemal stuprocentowa?
Przy normalnym użytkowaniu stuprocentowa.
Trudności bywają wówczas, gdy ja chcę 23 a program zapisze dwadzieścia trzy. :)
Zazwyczaj odgaduje poprawnie -- Ulica 23 i dwadzieścia trzy pomarańcze...
Ale czasami bywa inaczej -- dwadzieścia 3 pomarańcze...

Są też słowa trudne.

Mogę uznać, że rozpoznawanie mowy jest niemal bezbłędne.

[gdyby tak jeszcze rozpoznawał myśli...]

no ale może ty masz jakiś specyficzny "oksfordzki akcent"
że masz z tej funkcji jakikolwiek użytkowy pożytek.?

To coś rozumie język polski? To coś rozumie polską mowę,
potrafi tłumaczyć z języka (także polskiego) na inny
język, a nawet mówić w polskim języku. :)

-=-

Czy już pojmujesz, dlaczego mi akumulator szybko siada?
Ja tego czegoś (smartfona) używam często, niemal stale.

-=-

Wywaliłem klawiaturę Swype ,,na dysk'' -- nie ładuje jej teraz przy restarcie.
Klawiatura zajmuje ze 40 MB -- szkoda, że musi być w ,,pamięci'' zamiast ,,na dysku''.

Reglamentują tę pamięć jak lód na Arktyce.

  RAMek około 580 MB i naprawdę to mało
  ,,pamięci na aplikacje'' raptem 1.1 GB (w połowie zająłem)
  ,,dysku'' 1.8 GB ( i zostało raptem ze 400 MB)

Czy naprawdę nie można ładować RAMek ze 2 GB (w PeCecie to tyle,
co nic) i flasha 16 GB ,,na aplikacje'' itp. potrzeby? Przenoszenie
aplikacji z ,,pamięci'' ,,na kartę'' -- tracenie miejsca, czasami
nawet makabryczne duże tracenie. Ponadto te programy nie będą
pracowały po restarcie.

Data: 2013-09-08 21:00:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Eneuel Leszek Ciszewski" l0ih02$81m$1@node2.news.atman.pl

I jak z pewnością zauważyłeś - nie widać
postów pisanych z aioe na serwerze atmana?

Nie zauważyłem. Ślę tu, widzę tam. (zaraz zobaczę, czy tak jest)

Tak jest?

Data: 2013-09-10 13:21:52
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu

[...]

Pewnie używasz tego samego czytnika. Ja twoich postów pisanych na Aioe na swoim czytniku  z atmanem nie widzę.

Data: 2013-09-11 01:56:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l0mvcb$qeh$2@usenet.news.interia.pl

Pewnie używasz tego samego czytnika. Ja twoich postów pisanych na Aioe na swoim czytniku  z atmanem nie widzę.

A jaki z tego wniosek?

Data: 2013-09-10 13:21:21
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu

[...]

No tak, a w Ace sie uginał?

Mały rynek? 40 milionów ludzi?

Niby duży, ale znasz jakieś telefony dedykowane na nasz rynek?

Te, które mają 900 MHz dla UMTS.

Jest to międzynarodowy standard, a nie coś wymyślonego ekstra na nasz rynek..

Atman nie wymaga logowania!

Można logować się, ale bez logowania też idzie.

Nawet nie wiedziałem.. Oczywi.scie otym że można się logować.

[...]

Nie jestem czy ta mułowatość Interii  to reguła. Być może u mnie to antywirus sprawia że jest taka mułowata.

[...]

No wiadomo, przecież nawet nazwa do czegoś zobowiązuje..;-)

No chyba żartujesz.. AERO2 i filmy?

Nie żartuuję. Nawet TV Trwającą można wytrwać.

Ale jak to robisz - zostawiasz na jakiś czas do zbuforowania i później oglądasz, czy masz aż takie dobre warunki że możesz oglądać na żywo?

[...]

To wiem że pojedyncze słowa są rozpoznawane, ale chodzi mi o funkcjonalność, np. zdanie złożone z kilku/nastu wyrazów, w tworzeniu emaila czy sms-u?

[...]

Chodzi o brzmienie danego słowa czy wyrazu, to miałem na myśli pisząc o oksfordzkim akcencie. Widać masz jakąś ekstra odpowiadającą temu translatorowi sposób wymowy.

Czy już pojmujesz, dlaczego mi akumulator szybko siada?
Ja tego czegoś (smartfona) używam często, niemal stale.

-=-

Zbyt oględne, nie powiesz mi przecie że przez cały dzień bawisz się telefonem..?

Wywaliłem klawiaturę Swype ,,na dysk'' -- nie ładuje jej teraz przy restarcie.
Klawiatura zajmuje ze 40 MB -- szkoda, że musi być w ,,pamięci'' zamiast ,,na dysku''.

Nie musi, w Andku serii 4xxx jest swoboda w wyborze miejsca instalacji programów.

[...]

Ten problem nie jest mi znany, Nigdy nie miałem kłopotów z przenoszeniem programów między kartą SD a pamięcią telefonu. wystarczy kliknąć i poczekać 3-4 sekundy.

Data: 2013-09-11 02:11:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l0mvbb$qeh$1@usenet.news.interia.pl

Nie twierdzę, że tak jest z każdym ekranem.

No tak, a w Ace sie uginał?

Nie uginał.

Dokładniej -- on nie ugina się w Monsterze, ale ulega uginaniu.

Te, które mają 900 MHz dla UMTS.

Jest to międzynarodowy standard, a nie coś wymyślonego ekstra na nasz rynek..

Ale w chińskich sklepach zazwyczaj tego nie ma.

[...]

Na żywo. Tego typu program:

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ahmett.poland&hl=pl

To wiem że pojedyncze słowa są rozpoznawane, ale chodzi mi o funkcjonalność, np. zdanie złożone z kilku/nastu wyrazów, w tworzeniu
emaila czy sms-u?

Nie używam, ale pewnie można i tak, choć zapewne bez stosownej interpunkcji.

Chodzi o brzmienie danego słowa czy wyrazu, to miałem na myśli pisząc o oksfordzkim akcencie. Widać masz jakąś ekstra
odpowiadającą temu translatorowi sposób wymowy.

Raczej nie.

Zbyt oględne, nie powiesz mi przecie że przez cały dzień bawisz się telefonem..?

Dni są dłuższe. Teraz piszę post, ale ekran smartfonu świeci.
Przed chwilą sprawdzałem nawigację, o której piszesz -- copilot...
Wrzuciłem też (będąc ,,w sklepie'' laptopem) aplikację do pobrania.

Jem z włączonym, chodzę ulicami czasami z włączonym, jeżdżę samochodem z włączonym...

[...]

Wywalona na ,,kartę'' po restarcie nie chce ładować się.
(trzeba ustawić ręcznie)

[...]

Jasne -- ale ,,na karcie'' miejsce też jest ograniczone.
W cudzysłowie, bo to nadal wewnętrzna pamięć telefonu.

Data: 2013-09-11 02:41:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Eneuel Leszek Ciszewski" l0ocfc$ni8$1@node1.news.atman.pl

[...]

Ten program jest zarażony jakimiś spamami. Teraz ściągnąłem inny
i oglądam TV poprzez Aero2 -- jakość marna, ale oglądać można.
(zwłaszcza w parku czy na lace)

TVTRwajacą oglądam w innym programie, którego teraz nie widzę w sklepie.

Ponadto w mieszkaniu mam szybki net.
A w ogóle nie oglądam TV zbyt chętnie.

Data: 2013-09-11 15:50:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

[...]

Nie działają prawidłowo takie aplikacje jak -- rmaps (nie
zapisuje śladu) czy mBank (nie pracuje widżet) i cała masa
innych. Ponadto ,,w telefonie'' zajmują one kilkaset KB, ale
,,na dysku'' już kilka MB.

Data: 2013-08-29 19:29:47
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jachu.pl>

[...]

Mam BlueAngel gdzieś z 2003 roku i też nie ma. Swego czasu pisałem na największym forum smartfonów (zapomniałem nazwy) i mnie zbanowali jak tak napisałem.

Data: 2013-08-29 20:38:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"John Kołalsky" kvo13t$5pd$1@mx1.internetia.pl

Mam BlueAngel gdzieś z 2003 roku i też nie ma. Swego czasu pisałem na największym forum smartfonów (zapomniałem nazwy) i mnie zbanowali jak tak napisałem.

Wolność słowa -- widocznie miałeś zbyt szybkie słowo. ;)

Ja na moim Ace nie widziałem rys, choć pod mikroskop nie brałem.

Data: 2013-09-16 15:00:13
Autor: A.L.
Folie na ekran smartfonu
On Thu, 29 Aug 2013 19:29:47 +0200, John Kołalsky <john@kowal.invalid>
wrote:

[...]

A swoim telefonoem nadajecie pieszczotliwe imiona i na noc ukadacie je
na miekkich poduszeczkach?

A.L.

Data: 2013-09-16 23:43:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"A.L." 0poe399c36661qa1pr8sm49ejid6jlhpsj@4ax.com

A swoim telefonoem nadajecie pieszczotliwe imiona

Ja nie muszę. Kto inny nazwał pieszczotliwie bestią.

i na noc ukadacie je na miekkich poduszeczkach?

Dlaczego tylko na noc? W dzień mają leżeć na twardym pod_łożu?

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-17 20:40:37
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

Użytkownik "A.L." <alewando@aol.com>

[...]

To nazwa producenta.

Data: 2013-08-29 19:36:23
Autor: J.F
Folie na ekran smartfonu
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
[...]

A ja powiedzmy ze uwazam co z telefonem wyprawiam, i co - spadl raz przypadkowo w samochodzie pod nogi, zanim byla okazja podniesc, to kawalek sie gesto porysowal.
Chwila nieuwagi wystarcza.

Fakt, jakby nie bylo folii, to moze dobre szklo by sie nie porysowalo ...

J.

Data: 2013-08-29 20:16:10
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Każde szkło jest twardsze od folii

Data: 2013-08-29 22:22:08
Autor: J.F
Folie na ekran smartfonu
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości
[...]

Ale piasek tez twardy.
I co - szklo by na pewno sie nie porysowalo ?

J.

Data: 2013-08-29 23:54:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F" 521fadbf$0$1263$65785112@news.neostrada.pl

Ale piasek tez twardy.
I co - szklo by na pewno sie nie porysowalo ?

Kolejne wypusty GG są odporniejsze na zarysowania od poprzednich...
A co to znaczy? Że jednak GG jest podatna także na zarysowania.

Data: 2013-08-30 17:34:43
Autor: Pszemol
Folie na ekran smartfonu
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kvofur$5rk$2speranza.aioe.org...
Ale piasek tez twardy.
I co - szklo by na pewno sie nie porysowalo ?

Kolejne wypusty GG są odporniejsze na zarysowania od poprzednich...
A co to znaczy? Że jednak GG jest podatna także na zarysowania.

Ale to nie powód aby oszpecić smartfona folią i pogorszyć
właściwości jego ekranu w taki głupi sposób...

Data: 2013-08-31 01:49:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Pszemol" kvr6me$j2g$1@dont-email.me

Ale to nie powód aby oszpecić smartfona folią i pogorszyć
właściwości jego ekranu w taki głupi sposób...

Nie jest to powodem, dlatego zasięgam języka.

Data: 2013-09-05 21:23:20
Autor: ddddddd
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-08-31 00:34, Pszemol pisze:
[...]

Ppierwsze nie każdy kupuje telefon na pokaz - np. na mój telefon spoglądam tylko ja. Po drugie właściwości ekranu nie są dużo gorsze. Po trzecie po tygodniu użytkowania Xperii Z na wyświetlaczu miałem już delikatne ryski (nie wiem od czego, ale telefon to przedmiot który wyciągam i chowam, nie celebruję jego przemieszczania dokładnie sprawdzając powierzchnie na jakie go kładę) - dlatego szybko kupiłem folię.

p.s. latarka w telefonie to fajna rzecz, ale jak musisz ją postawić gdzieś żeby przyświecić to szybko się może porysować

Łukasz

Data: 2013-09-08 21:53:40
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Fri, 30 Aug 2013 17:34:43 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Powod, jesli ryzyko trwalego zarysowania istnieje.
Za to oszpecania praktycznie nie ma.

P.S. GG jest do d* ... skoro istnieje produkt wielokrotnie lepszy
http://www.youtube.com/watch?v=vsCER0uwiWI

A tak swoja droga - nie powinni z tego plaskich tafli odlewac ?
Bo ciecie w plasterki jest raczej kosztowne.

J.

Data: 2013-09-09 01:25:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 18z1wk4apggpz$.1l1ctqly5dnbu$.dlg@40tude.net

Powod, jesli ryzyko trwalego zarysowania istnieje.
Za to oszpecania praktycznie nie ma.

Szkoda, że nie masz smartfona. Gdybyś miał jakiś, wiedziałbyś wówczas
o tym, że folia rysuje się szybko a szkło -- niekoniecznie. Po oklejeniu
folią masz stale porysowany ekran, tyle tylko, że przed sprzedażą (komuś,
kto modli się ,,dniami nocami'' -- ach, Boże, żeby tanio, bez zarysowań,
od jakiegoś przymuła, który kupił i myśli, że mu nie pasuje...]* możesz
folie zdjąć lub wymienić na nową...

P.S. GG jest do d* ... skoro istnieje produkt wielokrotnie lepszy
http://www.youtube.com/watch?v=vsCER0uwiWI

Zaczyna się od reklamy Nokii...

A tak swoja droga - nie powinni z tego plaskich tafli odlewac ?
Bo ciecie w plasterki jest raczej kosztowne.

Raczej tak.

Ciekawe, kiedy będą produkowane szkła okularowe z szkła twardości GG czy OGS...

(]* -- celowo różne nawiasy, bo nie wiem, czy o tym pisać, czy tylko myśleć ;)

Data: 2013-09-09 07:21:15
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Mon, 9 Sep 2013 01:25:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Moge tez wymienic jak rysy zaczna mnie przeszkadzac :-)

[...]

Juz sa rozne ulepszenia, szczegolnie plastikow.

Ale ... szklanych nie ma potrzeby. Chyba ze ktos "tylko do czytania",
a potem wsadza do kieszeni, albo czysci recznikiem z plazy ...

J.

Data: 2013-09-09 13:57:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 1wsbwzha6w8ne.1vgfvi9pze63i.dlg@40tude.net

Moge tez wymienic jak rysy zaczna mnie przeszkadzac :-)

Ja na wybielaczu (Galaxy Ace) nie miałem ani jednej
rysy na ekranie -- ale smartfon wymieniłem.

Ciekawe, kiedy będą produkowane szkła okularowe z szkła twardości GG czy OGS...

Juz sa rozne ulepszenia, szczegolnie plastikow.

To prawda. Okulary plastykowe są mniej porysowane niż mineralne.
Ale mineralne nosiłem 5 lat, a plastykowe tylko 2. :)

Ale ... szklanych nie ma potrzeby. Chyba ze ktos "tylko do czytania",
a potem wsadza do kieszeni, albo czysci recznikiem z plazy ...

Ja czyszczę tylko szmatami z mikroczegoś.
I mineralne mam porysowane niemiłosiernie.
Noszę je niemal stale.

[dobrze, że Bóg zlitował się nade mną -- lekko tłukąc je...
szkoda, że nie dał mi na nie dodatkowych środków; dobrze,
że starczy tych, które mam]

Data: 2013-09-09 14:07:44
Autor: J.F
Folie na ekran smartfonu
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
[...]

-wywal to mikrocos, mydlo i recznik frotte najlepiej czyszcza,
-naucz sie dbac o okulary - nie nosimy w jednej kieszeni z kluczami, nie kladziemy szklami na stole :-)

Moje szklane po 5 latach nie maja zadnej rysy.

J.

Data: 2013-09-11 02:14:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F" 522dba10$0$1249$65785112@news.neostrada.pl

-wywal to mikrocos, mydlo i recznik frotte najlepiej czyszcza,
-naucz sie dbac o okulary - nie nosimy w jednej kieszeni z kluczami, nie kladziemy szklami na stole :-)

Moje szklane po 5 latach nie maja zadnej rysy.

Używam okularów ponad 46 lat -- raczej Twe nauki nie dotyczą mnie. :)

Możesz równie dobrze napisać:

  -- smartfonu nie używaj jako podstawki pod wiadukt
  -- głowy nie odcinaj od tułowia zbyt często
  -- nie jedz cyjanku potasu więcej niż litr dziennie

Data: 2013-09-12 00:57:37
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Wed, 11 Sep 2013 02:14:48 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Chyba dotycza, skoro narzekasz ze sie latwo rysuja :-P

J.

Data: 2013-09-12 01:30:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 1pk2sniw9stpf.1srw9po75cm40.dlg@40tude.net

Używam okularów ponad 46 lat -- raczej Twe nauki nie dotyczą mnie. :)

Chyba dotycza, skoro narzekasz ze sie latwo rysuja :-P

No cóż... [ciekawe, po co mam wkładać okulary do kieszeni,
skoro są mi potrzebne stale? a skąd JF może wiedzieć o tym,
że potrzebuję stale okularów? bo jest domyślny, czujny i wie,
że astygmatyzm raczej wymaga takiego stałego noszenia... no,
chyba, że JF nie wie, co to astygmatyzm, ale JF przecież wie
wszystko...]

   "Eneuel Leszek Ciszewski" l0kd3l$htb$1@speranza.aioe.org

   > To prawda. Okulary plastykowe są mniej porysowane niż mineralne.
   > Ale mineralne nosiłem 5 lat, a plastykowe tylko 2. :)

Czy to znaczy, że narzekam? Okulary zwykle wymieniamy co 2 lata. :)
[poza okresem, gdy człowiek, jako małe dziecko, wdaje się w bijatyki
z koleżankami i kolegami...]

Aby było jasne... ;) Okulary z plastykowymi (organicznymi) szkłami
rozdeptałem wielokrotnie, zaś te z mineralnymi tylko jeden raz.
Pod tym względem jest coraz lepiej -- jak tak dalej pójdzie, za
jakiś czas nawet po 50 latach nie rozdepczę, nie potłukę, nie
zgubię wkrętów -- już nie gubię... Od wielu lat. :)

[wiem -- po śmierci człowiek jest uważniejszy niż za życia]

Data: 2013-09-13 12:05:11
Autor: J.F
Folie na ekran smartfonu
[...]

W czasie noszenia na nosie okulary sie nie rysuja.

No chyba ze ... nie wiem, na Saharze mieszkasz, na szlifierce pracujesz ...

J.

Data: 2013-09-13 20:41:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F" 5232e35a$0$1266$65785112@news.neostrada.pl

W czasie noszenia na nosie okulary sie nie rysuja.

No chyba ze ... nie wiem, na Saharze mieszkasz, na szlifierce pracujesz ...

Za mało wiesz JF o okularach. Na szkłach są powłoki
antyodblaskowe/utwardzające/uszlachetniające, które
ścierają się -- bo nic na świecie nie jest cudownie
wieczne poza duchem/myślą.

Człowiek stale poci się, okulary są blisko twarzy, więc
pot odkłada się na szkłach. Czymś ten pot (i brud -- bo
te szkła stale brudzą się pomimo różnych cudownych powłok
antybrudzących) trzeba zmyć...

Powłoka antyodblaskowa nawet lekko podrapana nie spełnia
swoich powinności należycie -- wiesz, dlaczego? Znasz
zasadę pracy takiej powłoki? Interferencja -- to jasne,
ale przecież światło pada nie tylko prostopadle, a jednak
powłoki dają wygaszanie odbić... :)

[aby było jasne -- ja wiem, jak te powłoki pracują]

Nie ma powietrza wolnego od ostrego kurzu.
Nie tylko na Saharze jest piasek.

Nawet obiektywy aparatów fotograficznych potrafią brudzić
się, choć są zwykle nieźle chronione i konstrukcją obiektywu,
i deklem, i rzadko robimy zdjęcia kilkanaście godzin każdego
z siedmiu dni każdego tygodnia...

Data: 2013-09-14 14:53:01
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Fri, 13 Sep 2013 20:41:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Nie mam moze 46 lat doswiadczenia, ale troche jednak te okulary nosze.

Człowiek stale poci się, okulary są blisko twarzy, więc
pot odkłada się na szkłach. Czymś ten pot (i brud -- bo
te szkła stale brudzą się pomimo różnych cudownych powłok
antybrudzących) trzeba zmyć...

Pisalem czym. Choc nie gwarantuje ze na wszystkie powloki dobre.

Nie ma powietrza wolnego od ostrego kurzu.
Nie tylko na Saharze jest piasek.

Na Saharze nie bylem, ale obaj w Polsce zyjemy.
A to maly kraj, o podobnych warunkach :-)

J.

Data: 2013-09-14 20:14:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 1l3n4na5dx45x$.e9dxnlqmbnlj.dlg@40tude.net

Na Saharze nie bylem, ale obaj w Polsce zyjemy.
A to maly kraj, o podobnych warunkach :-)

W tym kraju warto zmieniać okulary nie rzadziej niż raz na 2 lata.

Data: 2013-09-14 22:59:22
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Sat, 14 Sep 2013 20:15:55 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 1l3n4na5dx45x$.e9dxnlqmbnlj.dlg@40tude.net
Na Saharze nie bylem, ale obaj w Polsce zyjemy.
A to maly kraj, o podobnych warunkach :-)

W tym kraju warto zmieniać okulary nie rzadziej niż raz na 2 lata.

Z powodu ? A wiem, bo sie rysuja ... ale tylko tobie :-P

J.

Data: 2013-09-14 23:34:42
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-14 22:59, J.F. pisze:
[...]

Z powodu ?

Tego nie wiem.

A wiem, bo sie rysuja ... ale tylko tobie :-P

Mi też i opowieści optyków o super utwardzanych powierzchniach
mogą sobie w buty włożyć :>

Data: 2013-09-15 01:08:25
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Sat, 14 Sep 2013 23:34:42 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

No, sporo "szkiel" jest teraz z plastiku i rysuje sie latwo.
Choc tu to "utwardzanie" wydaje mi sie podejrzane.

Prawdziwe szklo porysowac tez mozna ... ale trzeba sie postarac.
I okulary kompletnie nie dbac :-)

J.

Data: 2013-09-15 17:00:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 11s54wx9gup1a.7g8v4vl7hzlo$.dlg@40tude.net

[...]

Nie ma niezniszczalnych rzeczy na tym świecie.

Prawdziwe szkło to substancja amorficzna/niekrystaliczna -- metal
zbyt szybko skrzepnięty, ,,szkło okienne'', mineralna soczewka,
ale i organiczna/plastykowa...

Data: 2013-09-15 17:48:59
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-15 01:08, J.F. pisze:
[...]

Z kontekstu wywnioskowałem że właśnie takie miałeś na myśli.
Używam okularów ponad 40 lat i niestety opcja 'plastik' to
problem z zarysowaniami itd. - niezależnie od tego jak to
utwardzą i z jakiego materiału zrobią. Opcja 'szkło' jest
dużo odporniejsza (choć są cięższe itd.) i tutaj żadne
bajki Eneuela rzeczywistości nie zmienią.

Prawdziwe szklo porysowac tez mozna ... ale trzeba sie postarac.
I okulary kompletnie nie dbac :-)

Trzeba się mocna postarać i wiem coś o tym.

Data: 2013-09-15 19:36:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" 5235d6eb$0$1464$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Ani to baśnie, ani bajki. Mam plastyki/organiczne Hoi z zielonymi
(ponoć najlepszymi) antyrefleksami (antyrefleksy są zwyczajowo
łączone z utwardzaczami i uszlachetniaczami) -- po 2 latach
używania są mniej podrapane niż mineralne (z fioletowymi
antyodblaskami) po 5 latach używania.

Mineralne były rozdeptane tylko jeden raz, zaś organiczne
były rozdeptane wielokrotnie.

Rozdeptane oprawki czasami pękają, czasami można je lutować,
czasami po prostu wracają do siebie ;) a czasami trzeba je
giąć, co z czasem prowadzi do łamania.

Prawdziwe szklo porysowac tez mozna ... ale trzeba
sie postarac. I okulary kompletnie nie dbac :-)

Trzeba się mocna postarać i wiem coś o tym.

Wystarczy raz upuścić je na beton, aby było ,,już po wszystkiem''.
Można też dać komuś do potrzymania lub do obejrzenia. ;)

U mnie mineralne spadły na terakotę -- 2 na 2. ;) Dwa razy spadły
i mam dwie dziury (w dwóch różnych szkłach/okularach) przy prawych
zausznikach.

Organiczne są niby odporniejsze na uderzenia, ale IMO to złudzenie,
bo tak brutalnie potraktowana soczewka jest zazwyczaj bezużyteczna.

Natomiast organiczne są zdecydowanie lżejsze niż mineralne.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 22:27:17
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu
[...]

Ani to baśnie, ani bajki.

Pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu, a wbrew temu co
piszesz, 'szklane' są dość odporne na uderzenia.

Data: 2013-09-15 23:21:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" 52361825$0$1470$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jeszcze **żadne** szkło mineralne nie spadło mi tak na
twardą (glazura, terakota, beton itp.) podłogę lub coś
podobnego do podłogi, aby nie potłukło się, jeśli nie
liczyć smartfonu czy upadków z wysokości 5 cm. :)

Na szkłach (plastykach) Hoi nie widać gołym okiem (ani przez
lupę) rys; na mineralnych (które teraz mam na nosie) widać
gołym okiem masę rys. I te rysy tak mocno przeszkadzają, że
oczy często odmawiają posłuszeństwa, o ile oczy mogą słyszeć. ;)

Mam i okulary z szkłami organicznymi Hoi, i mam masę okularów
ze szkłami mineralnymi -- mogę w razie potrzeby udowodnić
swoje słowa.

,,Plastyki'' naprawdę wcale nie są aż tak wrażliwe, na jakie
wyglądają. Matka miała i ma plastyki -- mówi to samo, co ja.
A co uszkodziła? Metalowe oprawki.

Jeśli nosisz metalowe oprawki -- sprawdź, ile na nich zostaje
farby/lakieru po paru ,latach. Nawet na firmowych (najwyższych
lotów) oprawki po paru latach są wytarte z lakieru.

Komuniści refundowali okulary. Jako dziecko śmiałem się -- refundują
raz na 2 lata, a ja potrzebuję nowych nie rzadziej niż 2 razy do roku.
Co za świat, co za władza ludowa...

Teraz NFZ zrefunduje raz na 2 lata co najwyżej koszt 2 śrubek
do zauszników, a i to być może nie całe 2 sztuki, lecz 1 cała
i tylko część drugiej... :)

-=-

Zaraz dowiem się, czy naprawdę nosisz okulary. :)
Ile Twoje ważą? Moje noszone od ponad 5 lat ważą nieco
ponad 24 gramy; nowe (których nadal nie mam i z którymi
są problemy nieoptyczne) ważą niemal dokładnie 23 gramy.

Człowiek z chorym kręgosłupem jest doskonale zorientowany co
do tego, ile co waży -- worek domowych/kuchennych śmieci na
przykład; zaś notoryczny okularnik wie, ile ważą jego okulary;
rajdowiec zna masę felg; dżokej zna masę butów i reszty swego
ubrania...

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 17:01:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" 5234d674$0$1248$65785112@news.neostrada.pl

Mi też i opowieści optyków o super utwardzanych powierzchniach
mogą sobie w buty włożyć :>

Powłoki utwardzające są, ale i tak każdy optyk
proponuje wymianę szkieł nie rzadszą niż raz na 2 lata.

Data: 2013-09-15 17:35:35
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Sun, 15 Sep 2013 17:01:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

A co ma mowic "jak ja panu zrobie, to juz nigdy nie bedzie pan musial
dac mi zarobic" ? Co dwa lata. A lepiej co rok. I uzywac najlepszych szkiel. Po 500zl.
I najlepszych oprawek. Po 500 zl.

J.

Data: 2013-09-15 17:52:51
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-15 17:35, J.F. pisze:
[...]

Po 500zł? To jakoś tanio :>

I najlepszych oprawek. Po 500 zl.

Eeeee, rozmowa była o szkłach.

Data: 2013-09-15 18:12:49
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Sun, 15 Sep 2013 17:52:51 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Moze byc za sztuke :-)

I najlepszych oprawek. Po 500 zl.
Eeeee, rozmowa była o szkłach.

Oprawki tez wazne, i na pewno trzeba je wymieniac nie rzadziej niz co
2 lata. Na wlasnym zdrowiu bedziesz oszczedzal ? :-P

J.

Data: 2013-09-15 19:55:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 172sbx30mgq4m.xko01hs3c7m2$.dlg@40tude.net

Po 500zł? To jakoś tanio :>

Moze byc za sztuke :-)

Zajdź do optyka i popytaj o ceny. Półkowa/magazynowa soczewka
Zeissa kosztuje 60 pln, ale sferocylindryczna z powłokami
i na zamówienie -- raczej ;) jest droższa. :) Półkowa soczewka
z JZO ponoć jest droższa od półkowej soczewki z Zeissa.

Ale ludzie w moim wieku lubią (ja nie) różne wynalazki takie
jak soczewki pozbawione (przynajmniej częściowo) aberracji
sferycznej, soczewki progresywne, fotochromatyczne...

Popytaj, ile to kosztuje a zobaczysz, że 500 pln to
dziesięcioprocentowa zaliczka na niezbyt ;) drogie okulary.

-=-

I dlatego ja nie lubię fotochromów. Nie tęsknie za asferycznymi
nowościami i nienawidzę progresywnych?... Niezupełnie. IMO nie
można zobaczyć tego, czego nie ma a jeśli już coś jest, można
zobaczyć także zwykłymi, cylindrycznymi...

cylindryczne -- czyli mają różną liczbę dioptrii w różnych kierunkach
progresywne -- czyli liczba dioptrii rośnie w pionie, ale niezupełnie

-=-

Oprawki tytanowe za 500 pln -- to raczej tanie oprawki.
Oczywiście są i oprawki tańsze, nie z tytanu czy z włókna węglowego.

Data: 2013-09-15 22:15:06
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Sun, 15 Sep 2013 19:55:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

No ale jest plastikowa, fotochromowa i sciemnia sie w samochodzie :-)

Choc masz racje - jakis straszny rozboj w tych szklach, szczegolnie
cyloindryczne, w aparatach sluchowych, u dentystow ... mam wrazenie ze
kazdy chce tego biednego pacjenta wycyckac.
A cenami nikt sie nie chwali.

[...]

500 bylo na same szkla, na okulary drugie 500 .. co nie znaczy ze nie
da sie zrobic za calosci za 200.

I dlatego ja nie lubię fotochromów.

A ja lubie. I szklane sa nawet niedrogie.

J.

Data: 2013-09-15 23:45:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 1ph5fbpdjjsti.11k5nbv4y6i61.dlg@40tude.net

[...]

Fotochromowa z JZO kosztuje 6 dych? Życzę powodzenia w negocjacjach. ;)

-=-

Choc masz racje - jakis straszny rozboj
w tych szklach, szczegolnie cyloindryczne,

Te pewnie są naprawdę w zbójeckich cenach.
Na szczęścia ja używam cylindrycznych.

w aparatach sluchowych, u dentystow ... mam wrazenie ze
kazdy chce tego biednego pacjenta wycyckac.

(; To nie ze nam te numery -- ja mam jaja,  nie cycki. ;)

A cenami nikt sie nie chwali.

Dam Ci dobra radę -- produkuj ty szkło optyczne. Zbijesz zapewne fortunę. :)

[...]

500 bylo na same szkla,

Ale jakie? Z powłokami czy bez, z jeśli z powłokami -- z jakimi?
Jakie średnice? Jaki materiał? Jaki indeks? Jaka geometria
(sferyczna, asferyczna) itd...

na okulary drugie 500 .. co nie znaczy ze nie
da sie zrobic za calosci za 200.

Okularów korekcyjnych za 200 pln raczej nie kupisz.
Najtańsze szkła półkowe to cena niewiele niższa. Do
tego dochodzą oprawki z futerałem.

Nierzadko za proste rozwiązania dla astygmatyka optyk policzy sobie 2.5 kpln. :)
IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,
ale astygmatyzmu (nawet takiego na 2 dioptrie) raczej niczym innym nie skorygujesz.

I dlatego ja nie lubię fotochromów.

A ja lubie. I szklane sa nawet niedrogie.

Dla zdrowego są bezsensem, dla stosownie chorego (na ,,światłowstręt'')
zapewne mają sens. Ja mam źrenice. :)

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 23:51:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Eneuel Leszek Ciszewski" l159q3$8td$1@node2.news.atman.pl

w aparatach sluchowych, u dentystow ... mam wrazenie ze
kazdy chce tego biednego pacjenta wycyckac.

(; To nie ze nam te numery -- ja mam jaja,  nie cycki. ;)
+ (; To nie ze mną te numery -- ja mam jaja,  nie cycki. ;)

Nierzadko za proste rozwiązania dla astygmatyka optyk policzy sobie 2.5 kpln. :)
IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,
+ IMO dalekowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,

Krótkowidzem nie jestem -- więc nie wypowiem się.
IMO akomodacja jest tu bez szans.

U dalekowidza akomodacja potrafi wiele, choć
**ponoć** zaburza widzenie przestrzenne...

Data: 2013-09-16 09:10:19
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu
(...)
IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować
okularami/soczewkami,

Co za brednie :>

Data: 2013-09-16 11:58:49
Autor: J.F
Folie na ekran smartfonu
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować
okularami/soczewkami,

Co za brednie

Cos w tym moze jest, tylko co proponuje w zamian ?
Jakies cwiczenia, czy zyc z tym ?

Bo zyc sie wlasciwie nie da :-)

J.

Data: 2013-09-16 15:11:55
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-16 11:58, J.F pisze:
[...]

Mi proponowano operację/zabieg z zakresu chirurgii refrakcyjnej :)

Bo zyc sie wlasciwie nie da :-)

Nie no, można jak w zamierzchłych czasach - rzucasz granat
i wiesz kto szedł ;)

Data: 2013-09-16 19:21:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F" 5236d65e$0$1215$65785112@news.neostrada.pl

IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować
okularami/soczewkami,

Co za brednie

Cos w tym moze jest, tylko co proponuje w zamian ?

Raczej nic nie uczynisz z krótkowzrocznością +3, gdyż krótkowidz
to ten, kto ma za długie oko i raczej potrzebuje -3. Mój oczywisty
błąd, poprawiony w kilka minut po wysłaniu postu, wziął się stąd,
że usunąłem omyłkowo słowo 'dalekowzroczności' zamiast słowa
'krótkowzroczności'.

Szkoda, że rozmawiam z ludźmi, którzy nie mają pojęcia o tym, o czym chcą pisać.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-16 21:24:07
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu

Zacytuję co napisałeś, oraz co sobie sam odpowiedziałeś:
"
> IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,
+ IMO dalekowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,
"
Krótko mówiąc bredzisz i tyle. Nie tylko w tej materii.

Szkoda, że rozmawiam z ludźmi, którzy nie mają pojęcia o tym, o czym
chcą pisać.

To fakt, szczególnie że najczęściej dyskutujesz sam ze sobą:>

Data: 2013-09-16 23:47:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" 52375ad9$0$1457$65785112@news.neostrada.pl

Krótko mówiąc bredzisz i tyle. Nie tylko w tej materii.

Gdyby wiewiórka potrafiła myśleć, zauważyłaby, że ludzie bredzą. :)

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-17 06:15:52
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Mon, 16 Sep 2013 19:21:52 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Skoro potrzebuje okularow -3, to znaczy ze oko ma +3 :-)

Mój oczywisty
błąd, poprawiony w kilka minut po wysłaniu postu, wziął się stąd,
że usunąłem omyłkowo słowo 'dalekowzroczności' zamiast słowa
'krótkowzroczności'.

O ile + z - pomylic latwo, to "daleko" z "krotko" juz nie..

Szkoda, że rozmawiam z ludźmi, którzy nie mają pojęcia o tym, o czym chcą pisać.

Wychodzi na to ze sam nie masz pojecia o czym piszesz :-)

J.

Data: 2013-09-16 18:44:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" l16ass$5uj$1@node2.news.atman.pl

IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,

Co za brednie :>

Skorygowałem ów oczywisty błąd w kilka minut po wysłaniu tego postu.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 19:19:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" 5235d7d3$0$1464$65785112@news.neostrada.pl

Co dwa lata. A lepiej co rok. I uzywac najlepszych szkiel. Po 500zl.

Po 500zł? To jakoś tanio :>

Refunduje JF.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 19:13:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." 1onaqjcqartxj$.1lggqbc9dz846.dlg@40tude.net

Co dwa lata. A lepiej co rok. I uzywac najlepszych szkiel. Po 500zl.

Tak -- progresywnych po 500 złotych za soczewkę.

I najlepszych oprawek. Po 500 zl.

Owszem. Z włókien węglowych, z zawiasami tytanowymi...
Albo całych z cieniutkiego tytanu -- po 50 złotych.
Może nawet po 50 złotych.

Resztę kosztów (3 kpln) pokryje J.F.

Data: 2013-09-15 17:49:49
Autor: Artur Maśląg
Folie na ekran smartfonu

[...]

A co ma do rzeczy, skoro 'platiki' potrafią się dorobić zarysowań
po kilku/kilkunastu tygodniach?

Data: 2013-09-15 19:18:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Artur Maśląg" 5235d71d$0$1247$65785112@news.neostrada.pl

A co ma do rzeczy, skoro 'platiki' potrafią się dorobić zarysowań
po kilku/kilkunastu tygodniach?

Moje nie dorobiły się zadrapań widocznych gołym okiem w czasie
dwuletniej eksploatacji -- choć były wielokrotnie rozdeptywane
tak, iż wypadały z oprawki...

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 13:13:12
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/13/2013 2:41 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

wygląda na to jakbyś coś wiedział to i owo o okularach i zniszczeniach ich powłok wićc pozwolę sobie zapytać.
parę dni temu widziałem fotografa, Nienca, podczas sesji zdjeciowej. w pewnym momencie spadły mu na ziemie okulary. podniósł je szybko, wyciągnął z kieszeni gruby czarny flamaster, który zamiast sztyftu miał filc, ale w kształcie młotka i zaczął jego wierzchem pucować okulary. co jakiś czas patrzył pod światło. sądząc po sprzęcie i całej ekipie, to był jakiś gruby profesjonalista, wiec co jak co, ale na sprzęcie fotograficznym, a tym samym soczewach znać się chyba powinien. kiedy miał przerwę, chciałem do niego zagadać, ale jakoś mnie zbył, mało elegancko.
pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"? <rs>

Data: 2013-09-15 19:24:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 5235ea9d$0$10353$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com

[...]

Nie, ale mam różne ,,flamastry''. Mają  i pędzle, i coś, co zostaje
na szkle w czasie czyszczenia. Fotografowie mają też gruszki służące
wydmuchiwaniu piachu/kurzu oraz przeróżne płyny i szmatki.

IMO dobry fotograf niczym nie czyści obiektywów. ;)
[ale wymienia na nowe]

Data: 2013-09-15 15:09:50
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/15/2013 1:24 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

wiem o tym, ale chodziło mi o to konkretne rozwiązanie.

IMO dobry fotograf niczym nie czyści obiektywów. ;)
[ale wymienia na nowe]

nie widziałem co robił z obiektywami, zakładałem, ze jako fotograf wie więcej ode mnie na temat powierzchni szkieł. <rs>

Data: 2013-09-15 23:29:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 523605f4$0$61279$c3e8da3$5e5e430d@news.astraweb.com

[...]

Jeśli to te młotki, o których ktoś tu pisze,
to żadne profesjonalne rozwiązania.

Taki flamaster może kosztować:

 () od 2 pln za flamaster z gruszką i płynem
    oraz ściereczka
 () do 22 pln za sam flamaster. :)

Taki za 22 pln mam w samochodzie (nigdy nie używam)
a taki za 2 pln mam w mieszkaniu i raczej ;) rzadko
używam -- flamastra wcale, zaś gruszki i płynu oraz
szmatki czasami używam, ale nie do obiektywów. Tyle
tylko, że ja jestem amatorem.

[...]

Profesjonalista nie czyści obiektywów. Wymienia je. ;)
Wymienia albo na nowe, albo zmienia na inne, dbając
o to, aby nie brudzić ich.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 19:07:38
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/15/2013 5:29 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

a gdzie ja pisałem, ze to ma być profesjonalne rozwiązanie? nigdzie. zapytałem, dostałem podpowiedź. znalazłem to co chciałem. co ty mi chcesz więcej przekazać?

[...]

znowu ci się coś pomyliło ci się, ja nie pisałem o czyszczeniu obiektywów. <rs>

Data: 2013-09-16 04:12:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 52363db0$0$10516$c3e8da3$33881b6a@news.astraweb.com

a gdzie ja pisałem, ze to ma być profesjonalne rozwiązanie? nigdzie.

Tutaj pisałeś:

_____________________________________^^^^^^^^^^^^^^^

fotograficznym, a tym samym soczewach znać się chyba powinien.
kiedy miał przerwę, chciałem do niego zagadać, ale jakoś mnie zbył,

IMO dobrze uczynił. :)

mało elegancko.

Pewnie Cię znał. :)

pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"?

zapytałem, dostałem podpowiedź. znalazłem to
co chciałem. co ty mi chcesz więcej przekazać?

3 worki złota. :)

Profesjonalista nie czyści obiektywów. Wymienia je. ;)

znowu ci się coś pomyliło ci się, ja nie pisałem o czyszczeniu obiektywów.

Czy ja twierdzę, że pisałeś? Jeśli tak, to gdzie ja tak twierdzę?
IMO to Tobie coś myli się. Nic dziwnego, że Niemiec Cię zbył.
Pewnie masz na Twarzy wymalowane swoje chamstwo.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 22:52:00
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/15/2013 10:12 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

dla ciebie profesjonalne rozwiązanie = profesjonalista. gratuluje czytania ze zrozumieniem.

[...]

o prosze, prosze. i od razu wycieczki osobiste. bo uraziłem majestat i wybrałem odpowiedz P.B. zamiast twojej. no strasznie mi przykro.

pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"?
zapytałem, dostałem podpowiedź. znalazłem to
co chciałem. co ty mi chcesz więcej przekazać?
3 worki złota. :)

tia.

[...]

piłeś nie pisz. albo zmień okulary.

IMO to Tobie coś myli się. Nic dziwnego, że Niemiec Cię zbył.
Pewnie masz na Twarzy wymalowane swoje chamstwo.

no dobra. wylazłeś mi z KFa na chwile, myślałem, ze się czegoś dowiem, bo przez chwile do rzeczy mówiłeś, ale widzę, ze jaki burak byleś taki jesteś. szkoda mi czasu na szarpanie się takim palantem. PLONK. <rs>

Data: 2013-09-16 18:47:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 52367247$0$1322$c3e8da3$b1356c67@news.astraweb.com

no dobra. wylazłeś mi z KFa na chwile, myślałem, ze się czegoś dowiem, bo przez chwile do rzeczy mówiłeś, ale widzę, ze jaki burak byleś taki jesteś. szkoda mi czasu na szarpanie się takim palantem. PLONK. <rs>

Widzisz chamie, że nie warto z Tobą rozmawiać bez względu na narodowość.

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 20:48:59
Autor: P.B.
Folie na ekran smartfonu
On Sun, 15 Sep 2013 13:13:12 -0400, rs <no.address@no.spam.info> wrote:
pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"? <rs>

PodpowiedĹş: lenspen

--
Pozdrawiam, Przemek

Data: 2013-09-15 15:11:21
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/15/2013 2:48 PM, P.B. wrote:
On Sun, 15 Sep 2013 13:13:12 -0400, rs <no.address@no.spam.info> wrote:
pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"? <rs>

PodpowiedĹş: lenspen

aż tak prosto? dzięki. już mam. <rs>

Data: 2013-09-15 23:30:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 5236064e$0$61279$c3e8da3$5e5e430d@news.astraweb.com

Podpowiedź: lenspen

aż tak prosto? dzięki. już mam. <rs>

Gdzie tu widzisz młotek?

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....  atman

Data: 2013-09-15 19:18:09
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/15/2013 5:30 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"rs" 5236064e$0$61279$c3e8da3$5e5e430d@news.astraweb.com

Podpowiedź: lenspen

aż tak prosto? dzięki. już mam. <rs>

Gdzie tu widzisz młotek?

tu to znaczy gdzie?
nie znalazłem dokładnie takiego samego przyrządu jak miał ten gostek (specjalnie głęboko nie szukałem), ale zasada działania tych, które znalazłem była taka sama. to mi w zupełności wystarczy. <rs>

Data: 2013-09-16 04:02:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 52364027$0$59819$c3e8da3$e074e489@news.astraweb.com

Gdzie tu widzisz młotek?

tu to znaczy gdzie?

W lenspenie.

Data: 2013-09-15 22:53:38
Autor: rs
Folie na ekran smartfonu
On 9/15/2013 10:02 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"rs" 52364027$0$59819$c3e8da3$e074e489@news.astraweb.com

Gdzie tu widzisz młotek?

tu to znaczy gdzie?

W lenspenie.

no to odpowiedz juz dostales. <rs>

Data: 2013-09-16 18:49:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"rs" 523672a7$0$1322$c3e8da3$b1356c67@news.astraweb.com

no to odpowiedz juz dostales. <rs>

Dostałem -- piszesz od rzeczy i warto Cię omijać
tak, jak uczynił to wzmiankowany Niemiec. :)

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-15 21:08:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"P.B." almarsoft.4684596321591766440@news.atman.pl

pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"? <rs>

Podpowiedź: lenspen

Takie coś?

  http://www.ceneo.pl/;szukaj-lenspen?se=7yUKtgqII372YJH_NKlkxMsuYNmaiX-8&gclid=CPP9iKmMzrkCFU5f3godPhAAAQ

Tego użył wzmiankowany profesjonalista?
I to coś przypomina młotek?

-=-

Mnie kiedyś dekiel wpadł w kałużę tak, że nie pobrudził się ani trochę. :)

  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... atman

Data: 2013-09-03 14:15:12
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-08-29 19:36, J.F pisze:
[...]

Sytuacja jaką opisujesz to już  wypadek, a nie zwykłe użytkowanie. Na wypadki nie ma rady, przy porzadnym walnięciu o podłoże może się nie tylko zarysować ekran, a cały telefon rozsypać. ;-)

Data: 2013-09-03 18:20:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l04ju2$qro$1@usenet.news.interia.pl

Sytuacja jaką opisujesz to już  wypadek, a nie zwykłe użytkowanie.
Na wypadki nie ma rady, przy porzadnym walnięciu o podłoże może
się nie tylko zarysować ekran, a cały telefon rozsypać. ;-)

I dlatego warto zadać sobie pytamie. Szkło do Ace kosztuje około 100 pln.
A ile kosztuje folia? 50 razy mniej? Ale wymiana szkła ratuje przed
każdym zadrapamniem. ;) Nie łuszczy się i nie jest wrażliwa na wodę.

Naprawdę nie wiem, czy folie są warte używania, czy nie są.

Ta fabryczna nie jest klarowna -- ale nie zrywam jej.
Monster ma dwie -- jedną odkleiłem, druga zostawiłem.

Komórki z plastykowymi ekranami oklejałem taśmą.
,,Myszka'' w notebooku tez jest oklejona -- i rzecz jasna
często tę okleinę zmieniam. Zegarek z pancernym szkłem
sprzed 30 lat -- też oklejałem, bo bez okleiny łapał
silne zadrapania/

Ale zegarek jest ponadczasowy -- dziś i za 100 lat wskazuje godzinę.
A telefon? Najlepszy dziś jest antykiem za 10 lat?

I tak, i nie -- do przeglądania netu taki Ace jest bardzo dobry i dziś, i za 5 lat.

-=-

BTW Monstera -- Electro.pl nadal nie śle bonu wakacyjnego...

Data: 2013-09-04 21:23:29
Autor: Pszemol
Folie na ekran smartfonu
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:l05294$35c$1speranza.aioe.org...
[...]

Niech zgadnę - na kanapie też masz folię i na folii siedzisz od nowości?
A na na Twoim telewizorze Trinitron jest wciąż nalepka SONY w rogu,
zakrywająca 1/4 powierzchni ekranu "bo tak producent nalepił to jest"? :-)

Data: 2013-09-05 15:02:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Pszemol" l08pv5$r2q$1@dont-email.me

Niech zgadnę - na kanapie też masz folię i na folii siedzisz od nowości?
A na na Twoim telewizorze Trinitron jest wciąż nalepka SONY w rogu,
zakrywająca 1/4 powierzchni ekranu "bo tak producent nalepił to jest"? :-)

Nie zgadłeś -- nie mam telewizora z kineskopem Trinitron.

Kupowanie ochraniaczy ma sens i nie ma zarazem.
Miło popatrzeć na czynne zegarki sprzed 30 lat.
Warto tez ochronić obiektyw warty 1000 jednostek
filtrem o wartości 1 jednostki. Nie warto filtrem
wartości 1 jednostki chronić obiektywu wartego
3 jednostki.

Zapewne należy zachować jakiś umiar w obie strony -- ani nie
przesadzać z ochranianiem, ani nie niszczyć niepotrzebnie.

Data: 2013-09-08 08:38:37
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu

[...]

Z pewnością nie warto ich zrywać zaraz po zakupie skoro mają ją założoną fabrycznie. Także myślę że warto kupić gdy jest niedroga i łatwo dostępna, no i oczywiście ma się zdolności manualne do samodzielnego, porządnego naklejenia.

BTW Monstera -- Electro.pl nadal nie śle bonu wakacyjnego...

Chujki...

Data: 2013-09-08 21:11:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Trybun" l0h60s$f74$2@usenet.news.interia.pl

[...]

I ja uważam, że warto jakoś oklejać ekrany, choćby były
twardsze niż diament. Może za jakiś czas uznam, że nie
warto, ale na razie, gdy telefon jest jednak sporym
wydatkiem, IMO warto.

Dlaczego zatem nie okleiłem ekranu w lustrzance/aparacie_fotograficznym?
Bo telefon jest stale używany. Ponadto zazwyczaj aparatem nie rzucamy. :)
Nie wkładamy aparatu byle gdzie, nie szorujemy nim blisko metalowych
ząbków zamków błyskawicznych...

BTW Monstera -- Electro.pl nadal nie śle bonu wakacyjnego...

Chujki...

Niestety.

news.atman.pl

Data: 2013-09-08 21:12:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Eneuel Leszek Ciszewski" l0ii4o$9ac$1@node2.news.atman.pl

news.atman.pl

Ten widzę na obu.

news.aioe.org

Data: 2013-09-08 21:13:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Eneuel Leszek Ciszewski" l0ii78$9c3$1@node2.news.atman.pl

news.atman.pl

Ten widzę na obu.

news.aioe.org

Ten też.

-=-

Ale wiem, że niekoniecznie zawsze tak jest.

Data: 2013-08-29 00:09:06
Autor: Chris
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-08-28 01:42, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:> Czy ktoś tego używa? i (jeśli tak) czy może
> mi coś ciekawego napisać na ten temat.

Na SGS3 dałem profilaktycznie, miasto, klucze nie straszne folia jak nowa ale wakacje, plaża, piasek już dały grubą rysę na foli .. nie wiem jak GG by się zachował ale dobra folia po prostu jest na ekranie i nie ma żadnego wpływu na pracę. Wcześniej na HTC Desire HD piasek z wakacji tak mi załatwił folię że była rysa na rysie choć folia dobrej jakości a miasto itp. brak problemów i rys (może jedna od kluczy).

Data: 2013-08-29 09:30:25
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-08-29 00:09, Chris pisze:
> [...]

Na SGS3 dałem profilaktycznie, miasto, klucze nie straszne folia jak nowa ale wakacje, plaża, piasek już dały grubą rysę na foli ..

Na folii owszem, ale czy rysa wystąpiłaby gdyby było samo szkło?

Data: 2013-08-29 09:48:24
Autor: Chris
Folie na ekran smartfonu
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Na HTC bez foli udało się zrobić ryskę na szkle a tam też podobno GG siedziało. Pewnie dużo trudniej ale nie jest to niewykonalne.
Co do foli to jak byś chciał kupić pomyśl nad polskim producentem 3Khttp://3mk.pl/ zbierają bardzo dobre opinie.

Data: 2013-08-29 19:32:15
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl>

Co do foli to jak byś chciał kupić pomyśl nad polskim producentem 3Khttp://3mk.pl/ zbierają bardzo dobre opinie.

Szybki nie idą tak dobrze jak folie ?

Data: 2013-08-29 23:53:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"Chris" kvmuc8$kur$1@node1.news.atman.pl

Co do foli to jak byś chciał kupić pomyśl nad polskim producentem 3Khttp://3mk.pl/ zbierają bardzo dobre opinie.

Ile to kosztuje, gdzie to kupić i jaką wybrać? Matową?

Data: 2013-09-02 15:26:07
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu
W dniu 29.08.2013 09:48, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Jedno jest pewne - szkło, nawet nie to GG jest dużo odporniejsze od folii ochronnej. Może złapać co najwyżej parę procent zarysowań które powstają na folii. A więc gdy telefon nie jest używany w jakichś ekstremalnych warunkach to potrzeba  folia ochraniającej ekran jest wielce dyskusyjna..

Dzięki za info, teraz to już raczej nie skorzystam, ale w przyszłości kto wie..

Data: 2013-08-30 17:35:01
Autor: Pszemol
Folie na ekran smartfonu
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kvjdhv$4v2$1speranza.aioe.org...
Czy ktoś tego używa? i (jeśli tak) czy może
mi coś ciekawego napisać na ten temat.

Nie ma takiej potrzeby - wręcz pogarszają jakość wizji.

Data: 2013-09-05 17:02:09
Autor: ddddddd
Folie na ekran smartfonu
Czy ktoś tego używa? i (jeśli tak) czy może
mi coś ciekawego napisać na ten temat.

ja używam i powiem jedno: strasznie ciężko taką folię nakleić - mi się nie udało zrobić tego idealnie. Używam, bo moje telefony pracują w ciężkich warunkach (czasem w spodniach roboczych, gdzie choć staram się nie trzymać nic innego to trafia tam pył, kurz czy odłamki betonu do kieszeni). Bez folii po 2 latach nie da się korzystać z telefonu, każdy na którego nie nakleiłem folii rysował się więc zawsze zastanawiam się dlaczego inni piszą że folia jest zbędna. Ale ja z tych, co po roku na laptopie mają wytarty numer seryjny i naklejkę windows, bo sprzęt kupuję po to, by go używać...

Łukasz

Data: 2013-09-05 17:25:51
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

Użytkownik "ddddddd" <brak@email.com>

[...]

Nalepiłeś już folię na tego swojego laptopa ?

Data: 2013-09-05 21:11:11
Autor: ddddddd
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-05 17:25, John Kołalsky pisze:

[...]

a ty naklejasz?
rozumiem że dla ciebie folia na ekranie to zniewaga bo koledzy z ławki będą się śmiali że nie stać cię na wymianę telefonu co rok jak się porysuje? A może dbasz o telefon żeby później sprzedać go za dobre pieniądze?
Ostatnio zmieniałem telefon właśnie dlatego że nie dało się korzystać z tak porysowanego ekranu (Samsung Solid)

Łukasz

Data: 2013-09-05 23:25:42
Autor: animka
Folie na ekran smartfonu

UĹźytkownik "ddddddd" <brak@email.com>

[...]

Mój nowy tablet mial folię, ale nawet nie pokapowalam się (nie odrożniala się) i z pocztku i jeżdzilam palcami po tej folii ale jak się zorientowałam, że to folia to ją zdjęłam. Bardzo trudno było umć wyświetlacz, bo rozjechane białe paluchy na nim były. Koszmarnie to wyglądało.Jak sobie póżniej uzmysłowiłam to ta folia tak się odciskała. Przecierałam wyświetlacz platkiem-wacikiem ze spirytusem (prawdziwym), nic nie pomogło. Dopiero Ludwik pomógł w przywróceniu wyświetlacza do stanu jakby nowego, niedotykanego. Wypolerowałam na sucho ręcznikiem i jest ok.

--
animka

Data: 2013-09-06 04:06:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"animka" l0atet$2oc$1@node1.news.atman.pl

Mój nowy tablet mial folię, ale nawet nie pokapowalam się (nie

Już raz pisałem, ale ośmielę się i napiszę raz jeszcze:

  "animka" kv7qic$68v$1@node1.news.atman.pl

  > To taki tablet:
  > http://tanio.net/tablet-goclever-m813g.html

Możesz napisać, ile on ma RAMek i ,,dysku''?
Przykładowo -- co mówi ten:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dynotes.miniinfo&hl=pl

lub ten:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eolwral.osmonitor&hl=pl

program?

Data: 2013-09-08 08:38:59
Autor: Trybun
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-05 23:25, animka pisze:

[...]

Jest  specjalny płyn do czyszczenia takich ekranĂłw. Czyszczenie spirytusem czy Ludwikiem to trochę ryzykowna sprawa...;-)

Data: 2013-09-16 00:16:54
Autor: the_foe
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-08 08:38, Trybun pisze:
[...]

z ludwikiem nie; spiritus moze być problemem bo polistyren z nim reaguje, ale nie wyobrazam sobie by ktos uzywał tego do produkcji "szybek" do tabletów.

--
@foe_pl

Data: 2013-09-16 20:04:58
Autor: animka
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-16 00:16, the_foe pisze:
[...]

"szybek" do tabletĂłw.

Jakiś tłuszcz "fabryczny" czy sklepowy trzeba było jakoś zmyć. Jak zdjęłam dosyć grubą folię z ekranu (a nie od razu ją zauważyłam, normalnie się na niej "pracowało" ) to były rozjechane smugi po dotykach na wyświetlaczu, które nie dawały się wyczyścić.
Tak samo miałam kiedyś z nowym ekranem monitora. Był jakiś tłusty i myłam go chyba z 5 razy. Potem już normalnie użytkowany.

--
animka

Data: 2013-09-05 23:26:12
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

[...]

Nie, ale ja go nie używam :-) to nie muszę :-)

rozumiem że dla ciebie folia na ekranie to zniewaga bo koledzy z ławki będą się śmiali że nie stać cię na wymianę telefonu co rok jak się porysuje?

W parku piję :-)

A może dbasz o telefon żeby później sprzedać go za dobre pieniądze?

Tak, z zyskiem chcę sprzedać :-)

Ostatnio zmieniałem telefon właśnie dlatego że nie dało się korzystać z tak porysowanego ekranu (Samsung Solid)

Ile miał wieków ?

Data: 2013-09-06 08:41:22
Autor: ddddddd
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-05 23:26, John Kołalsky pisze:

Nie, ale ja go nie używam :-) to nie muszę :-)

tak myślałem :)

rozumiem że dla ciebie folia na ekranie to zniewaga bo koledzy z ławki
będą się śmiali że nie stać cię na wymianę telefonu co rok jak się
porysuje?

W parku piję :-)

tym gorsze warunki, wypadnie na żwirek i się porysuje

Ostatnio zmieniałem telefon właśnie dlatego że nie dało się korzystać
z tak porysowanego ekranu (Samsung Solid)

Ile miał wieków ?

miał poniżej 3 lat, ale po 2 latach ekran był jednym wielkim polem rys.

p.s.
Pokrowców w aucie nie używam - bo mam skórzaną tapicerkę. Jak miałem welur to tapicerka mocno się brudziła, bo pomijając moje zdolności (śniadanie i obiad jem w aucie) dzieciaki potrafią nieźle nabrudzić :)
Ale akurat ubrudzenie to nie problem, bo za pokrowce trzeba dać 100zł, a za pranie tapicerki 200zł (lub zrobić to samemu za 50zł) więc nie opłaca się tego kupować. Jak kupuję telefon za 2000zł to nie chcę za rok wymieniać wyświetlacza albo się wkurwiać że folii nie nakleiłem.
Kupiłem droższy telefon nie po to by oglądać filmy super full hade, po prostu chciałem coś co będę miał dłużej i nie zapcham szybko RAMu, łatwo odczytam maila czy pdf'a z załącznika. Akurat walory wyświetlacza są dla mnie bez znaczenia, ma być czytelny, a folia w tym nie przeszkadza.

Łukasz

Data: 2013-09-07 10:54:13
Autor: John Kołalsky
Folie na ekran smartfonu

Użytkownik "ddddddd" <brak@email.com>

Nie, ale ja go nie używam :-) to nie muszę :-)

tak myślałem :)

Wiem. Napisałeś wyraźnie, że uważasz, że wszyscy ci ludzie to tylko kupują, ale nie używają :-) To ja to potwierdzam byś był zadowolony :-)

[...]

Ale koledzy inni :-)

[...]

Chyba dam tego swojego 10-letniego Blue Angela na szlifierkę bo odstaję :-)

[...]

Weź nie świruj. Telefon za dwa koła ma dobry ekran, który nie chce się rysować. Opowieści, że nalepienie folii jest do czegoś potrzebne wkładam między bajki bo nie raz to już sprawdziłem. Jak mi się ten telefon porysuje to cały a nie akurat szybka. I ten cały po dwóch latach bym chętnie zmielił, ale na złość żaden aż tak zjechany nie jest. 10-letni Blue Angel właściwie prawie jak nowy wygląda. Bateria mu się nie chce skończyć. Tylko nie ma już chętnego na używanie go. Ostatnio pomyślałem by zrobić z niego terminal do składania zamówień na zakupy w kuchni. Jak się jeden Artemis skończył się to miał z 5 lat a zaliczył ileś upadków i zgniecenie drzwiami na poczcie. Ramka obudowy w końcu popękała tak, że śruby nie były w stanie trzymać go skręconego. Więc gdybym chciał telefon zabezpieczyć to bym futerał kupił a nie folię na ekran. Używałem nawet, ale że trzeba było urządzenie wyjmować do dokowania to w końcu dałem se spokój. No i pranie drugiemu Artemisowi zaszkodziło. Kupiłem więc używanego w bardzo dobrym stanie za 80zł. Tyle był wart po kilku latach.

Zawracanie gitary, to jest na 2 lata, więc nie ma sensu modlić się do szybki.

Data: 2013-09-08 11:31:28
Autor: ddddddd
Folie na ekran smartfonu
W dniu 2013-09-07 10:54, John Kołalsky pisze:
Weź nie świruj. Telefon za dwa koła ma dobry ekran, który nie chce się
rysować.

nie wykluczam, ale do tej pory każdy telefon mi się rysował - mając telefon za dwa koła wolę nie ryzykować porysowania jego ekranu

Łukasz

Data: 2013-09-08 12:06:24
Autor: J.F.
Folie na ekran smartfonu
Dnia Sun, 08 Sep 2013 11:31:28 +0200, ddddddd napisał(a):
[...]

Cena zobowiazuje - powinien miec dobre szklo :-)

Ale faktycznie - mozna poczekac z testowaniem dwa lata :-)

J.

Data: 2013-09-08 20:49:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Folie na ekran smartfonu

"J.F." r8boywko7mio.5epj2tpyn0np.dlg@40tude.net

Cena zobowiazuje - powinien miec dobre szklo :-)

Ale faktycznie - mozna poczekac z testowaniem dwa lata :-)

Nie czekaj -- kup (za swoje pieniądze) i testuj! ;)

Folie na ekran smartfonu