Fon z Androidem

Data: 2010-06-01 01:48:30
Autor: Mario
Fon z Androidem
Witam.
Mam w Orange możliwość przedłużenia umowy z zakupem telefonu. Telefon byłby dla nastoletniego syna. Jedną z opcji jest telefon z Androidem LG Swift GT540.
Byłbym wdzięczny za parę uwag o zaletach i wadach tego telefonu i ewentualnie innych z Androidem.
Na razie mam jedną wątpliwość. Gdzieś w pisemku (bodajże PC World) wyczytałem ze telefon wymaga ciągłego dostępu do internetu z powodu przechowywania takich danych jak kontakty w chmurze - znaczy się na serwerze. Proszę nie kopcie za mocno jeśli bredzę bez sensu.
Inną opcją jest N97 mini ale to już 670 pln zamiast 1 zł za LG.

MD

Data: 2010-06-01 08:56:14
Autor: tumek
Fon z Androidem
W dniu 2010-06-01 01:48, Mario pisze:
[...]

napisze tak
mam sluzbowego HTC magic ,android rzecz jasna - i prywatnie nokia E51 i wedlug mnie HTC nie umywa sie do poczciwej 51.
1. Baardzo slabej jakosci aparat ,pomimo 2 mega nie zrobisz zdjecia pod wieczór
2. Duzy wyswietlacz bedzie sporym wyzwaniem dla syna - wiem po swoim - moze np usiasc gdy fon bedzie w kieszeni i po wyswietlaczu
3. Sredni czas oryginalnej baterii - przy korzystaniu z telefonu jako Telefonu - max 3 dni.
4. dla syna kupilbym raczej Iphone.

tuMEk

Data: 2010-06-01 10:07:28
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem
bierz  ten telefon jest boski !
UZywalem se, nokii takze z symbianem i wymiekaja, tylko przestrzegam bys wzial jakikolwiek pakiet internetu kilkuset megabajtowy lub kilka GB, bo bedziesz plakac po pobraniu kilku darmowych gier :)

pozdrawiam

Data: 2010-06-01 12:36:31
Autor: Mario
Fon z Androidem
W dniu 2010-06-01 10:07, wspolna-flaszka.pl pisze:
[...]

A da radę pobierać poprzez sieć domową dzięki Wifi czy USB albo w hot spotach? No i czy ma ten spis telefonów tylko na serwerze czy raczej lokalnie z możliwością synchronizacji z serwera.

MD

Data: 2010-06-01 12:43:53
Autor: Jacek Czerwinski
Fon z Androidem
Mario pisze:

No i czy ma ten spis telefonów tylko na serwerze czy raczej lokalnie z możliwością synchronizacji z serwera.

Powiem tak: upgradowałem Samsunga Android z 1.5 do 2.1. Kontakty, katastrofa, wcięło. Pojawiły się po kilku minutach. Zgaduję, zostały dosynchronizowane z sieci.

Androidy w zasadzie jako dwie dane podstawowe pytają o PIN do karty GSM i konto gmaila, z tym że konto jest jednak wazniejsze ;)

Można patrzeć jak na rodzący się monopol....

Na Wifi wszystkie znane mi telefony więcej zżerają więcej baterii niż na stałym połączeniu danych GSM (GPRS, EGDE, co tam gdzie jest). To nie jest telefon dla kogoś, kto szuka kazdego grosika na rachunku, pakiet na dane trzeba mieć, albo kupic inny telefon.

Data: 2010-06-01 13:29:10
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

Androidy w zasadzie jako dwie dane podstawowe pytają o PIN do karty GSM
i konto gmaila, z tym że konto jest jednak wazniejsze ;)

nic nie stoi na przeszkodzie by dodac wlasne maile na wlasnych domenach

Data: 2010-06-01 14:33:48
Autor: Jacek Czerwinski
Fon z Androidem
wspolna-flaszka.pl pisze:
Androidy w zasadzie jako dwie dane podstawowe pytają o PIN do karty GSM
i konto gmaila, z tym że konto jest jednak wazniejsze ;)

nic nie stoi na przeszkodzie by dodac wlasne maile na wlasnych domenach
nie mówie o mailu do pracy 'mailem' (mam ich jeszcze trzy), tylko o koncie w firmie google w celu synchronizacji, backupu i tego całego młynu, który przynajmniej mi nie do końca jest znany.

Data: 2010-06-01 14:33:07
Autor: Amir
Fon z Androidem
> [...]
stałym połączeniu danych GSM (GPRS, EGDE, co tam gdzie jest). To nie jest telefon dla kogoś, kto szuka kazdego grosika na rachunku, pakiet na dane trzeba mieć, albo kupic inny telefon.

w tak taku teraz staly dostep do neta za 9zł miesięcznie jest, więć to nie problem :)
sam tak zrobilem swojej pięknej Żonie :)
i teraz zadowolona bo moze sprawdzic na szybko jak cos potrzebuje w necie
a nie ma kompa

Data: 2010-06-01 19:32:02
Autor: Mario
Fon z Androidem
W dniu 2010-06-01 14:33, Amir pisze:
> [...]
trzeba mieć, albo kupic inny telefon.

w tak taku teraz staly dostep do neta za 9zł miesięcznie jest, więć to nie

Z jakim limitem? I to jest pewnie dodatek do umowy abonamentowej?

MD

Data: 2010-06-01 19:45:15
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Tue, 01 Jun 2010 19:32:02 +0200, Mario napisał(a):

> [...]

problem :)

Z jakim limitem? I to jest pewnie dodatek do umowy abonamentowej?

Bez limitu czyli 100MB ;) -  i to jest do Tak Taka, więc bez umowy.

"Nie zawsze wola ministrĂłw wyznacza bieg historii i niekoniecznie
pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

Data: 2010-06-01 19:36:52
Autor: Szymon M
Fon z Androidem
W dniu 10-06-01 14:33, Amir pisze:
> [...]

sam tak zrobilem swojej pięknej Żonie :)
i teraz zadowolona bo moze sprawdzic na szybko jak cos potrzebuje w necie

to jest pakiet 100MB, po którego wykorzystaniu prędkość spada do max. 2kB/s więc o "stałym" i "szybkim" dostępie ciężko tutaj mówić.

Data: 2010-06-01 19:42:28
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

Użytkownik "Szymon M" <szymon_m_23k@noforspam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hu3gfi$gnd$1node2.news.atman.pl...
> [...]

to jest pakiet 100MB, po którego wykorzystaniu prędkość spada do max. 2kB/s więc o "stałym" i "szybkim" dostępie ciężko tutaj mówić.

do predkosci nie wyzszej niz 2kb/s tak wiec moze to byc i 0,0001 kb /s, przerabialem to na bueconect
na kompie, nic nie dzialalo nawet gadu

Data: 2010-06-06 21:14:08
Autor: Piotr KUCHARSKI
Fon z Androidem
Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> wrote:
Na Wifi wszystkie znane mi telefony więcej zżerają więcej baterii niż na stałym połączeniu danych GSM (GPRS, EGDE, co tam gdzie jest).

To zależy od tego, jak się używa, jaki ma się zasięg sieci 3G i WiFi.
Jestem cały czas w zasięgu dobrej sieci wifi, więc jak sobie przełączyłem wifi sleep policy na "never" (w odróżnieniu od domyślnego "when screen turns off"), to mi wifi mniej zjada niż 3g.

p.

Data: 2010-06-01 13:28:13
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem
telefon ma wifi, aczkolwiek nie potrafilem z niego korzystac, byc moze andorid w wersji 1,6 (taka ma) nie radzi sobie z
siecia z haslem (taka mam, naturalnie wpisywalem), nie wykluczone ze ja po rpostu nie potrafilem wymusic korzystania z wifi przy aplikacjach, to moj pierwszy styk z androidem, ni etestowalem na otwartej sieci.
Mam karte ery z bluconnectem 4 GB, przy takich paczkach telefon jest rewelacyjny, jako przegladarka, lient poczty, youtube, i kilka gadzetow, w tym gry, i programy wykorzystujace net .

Data: 2010-06-01 14:31:35
Autor: Amir
Fon z Androidem

A da radę pobierać poprzez sieć domową dzięki Wifi czy USB albo w hot
spotach? No i czy ma ten spis telefonów tylko na serwerze czy raczej
lokalnie z możliwością synchronizacji z serwera.

da rade wszystko, ja mialem g1 telefon
operator mowi, ze obowiązkowo staly dostep do neta
niezbędny
poggoooglalem
i znalazly sie programy, ktore do blokowaly laczenie sie
z netem przez siec, nawigacje gralem sobie sygnic do tego
uzywalem neta tylko przez wifi
ale to wymaga troche pobawienia się softem

Data: 2010-06-01 14:37:08
Autor: Jacek Czerwinski
Fon z Androidem
Amir pisze:
da rade wszystko, ja mialem g1 telefon

i znalazly sie programy, ktore do blokowaly laczenie sie
z netem przez siec,

Są. Np APNDroid. O ile problem płatnych transmisji załatwiają, nie mam informacji czy wyłączają odpowiednie moduły celem np. oszczędności baterii. Przynajmniej na tej zasadzie wyłączania (oszukanie APN), to nie sądzę.

Nie po to się kupuje tego rodzaju telefony, by sie długotrwale odcinać od świata (wyłączam np na noc, żeby nie mieć dzwonków od maili)

Data: 2010-06-01 14:42:35
Autor: Amir
Fon z Androidem

Nie po to się kupuje tego rodzaju telefony, by sie długotrwale odcinać od świata (wyłączam np na noc, żeby nie mieć dzwonków od maili)

czesto łączył się nie widziedzieć dlaczego z netem
nabijał tylko rachunek niepotrzebnie
telefon ma się  łączyć kiedy ja chcę,
dlatego taki program, nazwę którego podałeś był niezbędny

owszem być może dało się to jakoś ustawić, aby się nie łaczył
ale mi się nie udało.
ten APN załatwił problem

teraz przesiadłem się na symbiana i jak narazie
telefon z zwykłą klawiaturą cenie sobie bardzo :)
czasami się przywiesi, przy androidzie mi się to nie zdarzyło

Data: 2010-06-01 14:53:14
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 1-06-10 14:42, Amir pisze:
[...]

Wybrałeś gówno to otrzymujesz gówno. Czego się spodziewałeś?

telefon ma się  łączyć kiedy ja chcę,

To trzeba było wybrać prawdziwy OS, a nie jego parodię.

teraz przesiadłem się na symbiana i jak narazie
telefon z zwykłą klawiaturą cenie sobie bardzo :)
czasami się przywiesi, przy androidzie mi się to nie zdarzyło

Rozsądny wybór.

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-01 15:44:11
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Tue, 01 Jun 2010 14:53:14 +0200, ALEX napisał(a):

telefon ma się  łączyć kiedy ja chcę,

To trzeba było wybrać prawdziwy OS, a nie jego parodię.

Ciekawe, ale u mnie ta "parodia" nie robi nic z tych rzeczy o ktĂłrych mowa,
da się wyłączyć synchronizację, niezależnie przez wi-fi i przez 3G, ba,
nawet uzależnić połączenia danych od tego czy telefon pracuje w roamingu
czy nie.

No ale to gĂłwniany OS przecieĹź.

teraz przesiadłem się na symbiana i jak narazie
telefon z zwykłą klawiaturą cenie sobie bardzo :)
czasami się przywiesi, przy androidzie mi się to nie zdarzyło

Rozsądny wybór.

Dla muzeum...

"Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

Data: 2010-06-01 18:57:39
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 1-06-10 15:44, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Masz prawa roota?

No ale to gĂłwniany OS przecieĹź.

Dokładnie.

[...]

Masz te prawa roota czy nie masz? Bo ja w symbianie mam prawa admina i mogę wszystko.

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-01 19:44:36
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Tue, 01 Jun 2010 18:57:39 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

Nie rootowałem telefonu póki co, bo nie ma takiej potrzeby. Jak będzie, to
zrootuję.

No ale to gĂłwniany OS przecieĹź.

Dokładnie.

Rozmawiam, zdaje się, z fanatykiem Nokii?

[...]

No ale co z tego, Ĺźe je masz? Lepiej ci od tego, Ĺźe moĹźesz wszystko? Jak
będę potrzebował roota, to go będę miał.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-06-01 20:18:11
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 1-06-10 19:44, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

A ja nie bo nie mam takiej potrzeby. MĂłj Symbian z automatu daje mi prawa admina :-D

No ale to gĂłwniany OS przecieĹź.

Dokładnie.

Rozmawiam, zdaje się, z fanatykiem Nokii?

Niestety nie.

[...]

No ale co z tego, Ĺźe je masz?

Bo to ja ustalam wszystko. Wszystko :-D

Lepiej ci od tego, Ĺźe moĹźesz wszystko?

Tak. Bo mam coś czego Ty nie masz :-D

  Jak
będę potrzebował roota, to go będę miał.

Wiesz jak umiera demokracja? Przy ogłuszającym aplauzie.
Jako starwarsowiec powinieneś znać te słowa

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-01 20:19:01
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Tue, 01 Jun 2010 20:18:11 +0200, ALEX napisał(a):

A ja nie bo nie mam takiej potrzeby. Mój Symbian z automatu daje mi prawa admina :-D

Serio? To podziel się informacją jak to robisz, miliony użytkowników
przestanie się męczyć z decertyfikacją systemu poprzez generowanie podpisów
na jakiś chińskich stronach.

"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-01 21:50:29
Autor: AL
Fon z Androidem
Waldek Godel pisze:
[...]

zlam symbiana - raz a dobrze i zapomnisz o certyfikatach
(nie daje glowy, ze da sie to zrobic skutecznie z tymi najnowszymi symbianami ale jeszcze z s60v3 da sie jak najbardziej)
Ale czy to jest jakis powod do dumy? Nie wiem, nie odczuwam tak tego ;)
--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-06-01 21:00:24
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Tue, 01 Jun 2010 21:50:29 +0200, AL napisał(a):

zlam symbiana - raz a dobrze i zapomnisz o certyfikatach

i twierdzisz, że to się kwalifikuje pod "z automatu" ???

I jak się to ma do rootowania Androida czy jailbreaka iPhone? Twierdzisz,
że tam to trzeba robić co dwa dni?

"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-01 22:06:44
Autor: AL
Fon z Androidem
Waldek Godel pisze:
[...]

ale co sie mie czepiasz?
Dla mnie Android jest przyszlosciowym systemem

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-06-01 20:57:06
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
[...]

No i super, masz akurat czym się podniecać. He-Man, władca Symbiana...
eee... wszechświata.

No ale co z tego, Ĺźe je masz?

Bo to ja ustalam wszystko. Wszystko :-D

<sarkazm>
No to... jak wyżej. Akurat dobry powód, żeby się popodniecać jaki to macho
jesteś. Masz władzę nad telefonem. Cóż, dobre i to, czyż nie?
</sarkazm>

Lepiej ci od tego, Ĺźe moĹźesz wszystko?

Tak. Bo mam coś czego Ty nie masz :-D

Jak rzekła młodziutka Cerro do króla Vridanka na ich pierwszej schadzce:
„Niebrzydka rzecz, ale czy ma jakieś zastosowanie praktyczne?”

  Jak
będę potrzebował roota, to go będę miał.

Wiesz jak umiera demokracja? Przy ogłuszającym aplauzie.
Jako starwarsowiec powinieneś znać te słowa

Gdzie tu widzisz aplauz, i skoro o tym mowa, analogię? Generalnie na
linuksach (a ostatnio również na windows) pracuje się na uprawnieniach
niższych niż root, ze względów bezpieczeństwa. I tak jak w razie czego mogę
się przelogować na superusera w dużym sprzęcie, tak mogę uzyskać roota na
telefonie. --
"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-06-02 11:39:51
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 1-06-10 20:57, Andrzej Libiszewski pisze:

[...]

  Mamy widać zupełnie odmienne podejście do Ĺźycia. W moim matrixie to urządzenie jest dla mnie. A nie odwrotnie.

[...]

W AppStore AndroidMarket i OviMarket. I jeszcze teksty iJohnka jaki to cudowny i wspaniały jest iPhone. Drugi PRL, kjm.

[...]

W 7 nie uruchomisz 90% programów bez uprawnień administratora.

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-02 12:40:29
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 02 Jun 2010 11:39:51 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

No ale to jest zupełnie niezależne jedno od drugiego. Na Linuksie
pracowałbyś na koncie root a na Windows na koncie System? Czy jednak
myślisz czasem logicznie?

Gdzie tu widzisz aplauz, i skoro o tym mowa, analogię?

W AppStore AndroidMarket i OviMarket. I jeszcze teksty iJohnka jaki to cudowny i wspaniały jest iPhone. Drugi PRL, kjm.

Choroby psychiczne expierda mnie niespecjalnie interesują.

[...]

Dobrze, że programy których używam o tym nie wiedzą. Bo aktualnie jedyny
program który wymaga podniesienia uprawnień jak się uruchamia to
Battlefield 2, cała reszta działa normalnie na obniżonych uprawnieniach.

"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

Data: 2010-06-02 18:55:01
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 2-06-10 12:40, Andrzej Libiszewski pisze:

[...]

Jak najbardziej zaleĹźne.

[...]

Ale tak umiera demokracja.

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-02 19:56:07
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem
a teraz tak konkretnie napisz co zlego jest w androidzie np na lg w porownaniu z symbianem na e51, mam oba telefony i chcialbym uslyszec konkret, zadne uprawnienia roota mnie nie interesuja gdyz nigdy nie mialem potrzeby z nich skorzystac.
KOrzystalem z obu  z neta, poczty, mp3(jako odtwarzacz), smsy, rozmowa i dla mnie android to rewelacja w porownaniu z symbianem ktorego od roku uzywam . Soft instalowany na symbianie czesto bywa upierdliwy wlasnie ze wzgledu na certyfikaty o ktorych byla mowa w watku, w adnroidzie nie ma takich przygod..

Data: 2010-06-02 18:59:17
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 19:56:07 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

Zainstaluj w tej rewelacji oprogramowanie na karcie pamięci oraz wyświetl
kontakt z książki adresowej w postaci Nazwisko, Imię (Firma).
Jak Ci się uda, to pogadamy.

". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-02 20:18:23
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
W dniu 2010-06-02 19:59, Waldek Godel pisze:

Zainstaluj w tej rewelacji oprogramowanie na karcie pamięci oraz wyświetl
kontakt z książki adresowej w postaci Nazwisko, Imię (Firma).
Jak Ci się uda, to pogadamy.

Oprogramowanie na karcie zainstalować można będzie po aktualizacji do v2.2. To znaczy bez rootowanego telefonu, bo na zrootowanym już można.

Co do książki, to pewnie się nie da, chyba że zapiszesz kontakty w takiej postaci. Albo jakaś inna aplikacja do kontaktów będzie - nie wiem, nie sprawdzałem, nie miałem potrzeby :)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-06-02 19:22:39
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 02 Jun 2010 20:18:23 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Oprogramowanie na karcie zainstalować można będzie po aktualizacji do v2.2. To znaczy bez rootowanego telefonu, bo na zrootowanym już można.

Jest już Froyo na LG? Jak będzie to pogadamy. Na razie był wspomniany
nierootowany telefon LG w porównaniu z E51, trzymajmy się założeń, dobrze?
I mając roota wciąz nie można zainstalować aplikacji na karcie pamięci,
można przenieść CAŁY folder aplikacji z WSZYSTKIMI aplikacjami na
specjalnie przygotowaną kartę pamięci, co zdecydowanie nie jest tym samym.
Nie wspominajac, że przekracza możliwości 99% użytkowników.

Co do książki, to pewnie się nie da, chyba że zapiszesz kontakty w takiej postaci. Albo jakaś inna aplikacja do kontaktów będzie - nie wiem, nie sprawdzałem, nie miałem potrzeby :)

Czy ja coś wspominałem o zapisywaniu? Prosiłem o WYŚWIETLENIE. W ŻADNYM innym normalnym telefonie nie trzeba zapisywać, bo KAŻDY inny
normalny telefon z rozbudowaną książką (tzn trochę lepszą niż w Nokii 5110)
ma ODDZIELNE pola Imię i Nazwisko. --

Data: 2010-06-02 22:09:49
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 19:22:39 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dnia Wed, 02 Jun 2010 20:18:23 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Oprogramowanie na karcie zainstalować można będzie po aktualizacji do v2.2. To znaczy bez rootowanego telefonu, bo na zrootowanym już można.

Jest juĹź Froyo na LG?

Froyo miał premierę w zeszłym tygodniu, w cuda wierzysz? Na razie nawet
Nexus nie dostał oficjalnego update.

[...]

Nie sprawdzałem czy są rozwiązania tego problemu - może jakaś inna niż
standardowa aplikacja do zarządzania kontaktami?

"A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
Alvy Singer

Data: 2010-06-02 21:21:15
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 22:09:49 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Froyo miał premierę w zeszłym tygodniu, w cuda wierzysz? Na razie nawet
Nexus nie dostał oficjalnego update.

No więc nie ma zastosowania do omawianej sytuacji.
Nie sprawdzałem czy są rozwiązania tego problemu - może jakaś inna niż
standardowa aplikacja do zarządzania kontaktami?

ZTCW - nie. Zwłaszcza, że to ograniczenie wynikające z przywiązania do książki
adresowej Google, które własnie nie potrafi odróżnić imienia od nazwiska

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-06 21:16:38
Autor: Piotr KUCHARSKI
Fon z Androidem
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Zwłaszcza, że to ograniczenie wynikające z przywiązania do książki
adresowej Google, które własnie nie potrafi odróżnić imienia od nazwiska

Potrafi. :)

p.

Data: 2010-06-06 21:16:07
Autor: Piotr KUCHARSKI
Fon z Androidem
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote:
Froyo miał premierę w zeszłym tygodniu, w cuda wierzysz? Na razie nawet
Nexus nie dostał oficjalnego update.

Kilka osób dostało... :)

[...]

Standardowa teĹź juĹź ma.

p.

Data: 2010-06-07 00:19:49
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Sun, 6 Jun 2010 21:16:07 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI napisał(a):

Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote:
Froyo miał premierę w zeszłym tygodniu, w cuda wierzysz? Na razie nawet
Nexus nie dostał oficjalnego update.

Kilka osób dostało... :)

A to nie wersja RC? była ;)

[...]

No cóş, ta z HTC Desire nie ma.

Data: 2010-06-06 21:15:06
Autor: Piotr KUCHARSKI
Fon z Androidem
[...]

W 2.2 można po jednej będzie przenosić.

[...]

MĂłj Android teĹź ma oddzielne pola.

p.

Data: 2010-06-07 12:26:37
Autor: W
Fon z Androidem
Piotr KUCHARSKI wystukał, co następuje:

[...]

Mój Android też ma oddzielne pola.

*imię* i *nazwisko*? zrzut ekranu poproszę... w gmailu google się jeszcze tej trudnej sztuczki nie nauczyło...

Data: 2010-06-08 11:07:56
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Fon z Androidem
On Mon, 7 Jun 2010 12:26:37 +0000 (UTC), W <acocieto@obchodzi.pl>
wrote:

[...]

Zrzutu Ci nie zrobię ale moje HTC Hero (aka Era G2) z systemem 1.5 ma
oddzielne pola Imię i Nazwisko wkontaktach i możliwość ustawienia
które jest wyświetlane w danym kontakcie pierwsze. Samsung Galaxy
i7500 wyciągnięty z szuflady tez z 1.5 ma to razem. Czyli nakładka HTC
to załatwia.

Zdrówko

Data: 2010-06-08 12:34:35
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
W dniu 08-06-2010 11:07, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

ZdrĂłwko

Interesujące, HTC Desire z A 2.1  NIE posiada takich pĂłl, mimo oprogramowania HTC

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-06-08 22:05:14
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Fon z Androidem
On Tue, 08 Jun 2010 12:34:35 +0200, Andrzej Libiszewski
[...]

Interesujące, HTC Desire z A 2.1  NIE posiada takich pól, mimo oprogramowania HTC

Jak nie wierzysz to jutro mogę Ci wysłać zrzut ekranu tylko potrezbuję
coś co działa na systemie bez root-a. Pola są oddzielne i z tego
korzytam dając czasami w polu "imię" imię i nazwisko a w polu
"nazwisko" nazwę firmy. Przydaje się do szybkiego szukania. Przydałoby
się do tego trzecie pole ale go niestety nie ma.

Zdrówko

Data: 2010-06-09 00:24:35
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Tue, 08 Jun 2010 22:05:14 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

MoĹźe jest to zaleĹźne od wersji oprogramowania. Desire z A 2.1 takiej
możliwości nie ma.

Data: 2010-06-02 20:27:36
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1fytj6pgs60w2$.dlglepper.institute.com...
[...]

mam ndrive, 400 mb na karcie micro sd.

cos jesczze kontakty pewnie tez sie da skonfiigurowac, Ty natomiast pokaz mi jak zmusic symbiana do wyswietlania na liscie kontaktow procz nazwy takze numeru telefonu bez wchodzenia w edycje numeru

Data: 2010-06-02 19:59:59
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 20:27:36 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

mam ndrive, 400 mb na karcie micro sd.

WOW!!!!!
Masz tego Ndrive zainstalowanego na karcie??? Serio??? To czemu Google się
tak męczyło implementując to w FroYo?

Data: 2010-06-02 21:21:35
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

WOW!!!!!
Masz tego Ndrive zainstalowanego na karcie??? Serio??? To czemu Google się
tak męczyło implementując to w FroYo?

:) moze dlatego ze mapy sa na karcie reszta na glownej.

Data: 2010-06-02 21:38:27
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@niesfornazyta.pl> napisał w wiadomości news:hu6b04$4h0$1inews.gazeta.pl...

WOW!!!!!
Masz tego Ndrive zainstalowanego na karcie??? Serio??? To czemu Google się
tak męczyło implementując to w FroYo?

:) moze dlatego ze mapy sa na karcie reszta na glownej.

no dobra ale czy fakt ze programy sa instalowane na glownej czyni andorid gownianym no i co ma do tego dostep roota ?

Data: 2010-06-02 20:44:10
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 21:38:27 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

no dobra ale czy fakt ze programy sa instalowane na glownej czyni andorid gownianym no i co ma do tego dostep roota ?

tak, czyni, bo pamięć telefonu jest ograniczona - wystarczy trochę
potestować aplikacji ze sklepu, żeby całą pamięć zapchać, mimo, że na
karcie będą wolne gigabajty.

"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-02 22:07:20
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:a4anld8mlp5$.dlglepper.institute.com...
[...]

ile pamieci maksymalnei mozna dodac do nokia e51 i czy 2 giga czyni ja ograniczona ?

Data: 2010-06-02 21:19:06
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 22:07:20 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

ile pamieci maksymalnei mozna dodac do nokia e51 i czy 2 giga czyni ja ograniczona ?

Na dzień dzisiejszy 32 GB. Zapewne wkrótce pokażą się karty 64 GB

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-02 22:59:12
Autor: wspolna-flaszka.pl
Fon z Androidem

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1tpn1bpfug0ti.dlglepper.institute.com...
[...]

czy nokia e51 obsluguje karty 32 gb ?

Data: 2010-06-02 22:25:50
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 22:59:12 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

czy nokia e51 obsluguje karty 32 gb ?

Nokia obsługuje karty SDHC. Karty SDHC na dzień dzisiejszy występują w pojemnościach do 32 GB

"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-04 12:00:58
Autor: J.F.
Fon z Androidem
On Wed, 2 Jun 2010 22:25:50 +0100,  Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 2 Jun 2010 22:59:12 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):
czy nokia e51 obsluguje karty 32 gb ?

Nokia obsługuje karty SDHC. Karty SDHC na dzień dzisiejszy występują w pojemnościach do 32 GB

Jedno z drugim nie jest tak prosto powiazane ..

J.

Data: 2010-06-02 23:03:05
Autor: Piotr M
Fon z Androidem
W dniu 2 czerwca 2010 22:59, wspolna-flaszka.pl pisze:
[...]

Wg arenagsm to do 16GB, chociaż ja nawet tyle nie wkładałem.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-02 22:12:15
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 20:44:10 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Znana ci jest opcja deinstalacji, która, jak mi się osobiście wydaje, jest
nieodłącznie związana z testowaniem aplikacji w poszukiwaniu tych, które są
godne uwagi?

Data: 2010-06-02 21:16:45
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 22:12:15 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Znana ci jest opcja deinstalacji, która, jak mi się osobiście wydaje, jest
nieodłącznie związana z testowaniem aplikacji w poszukiwaniu tych, które są
godne uwagi?

Android jest reklamowany jako posiadający tysiące aplikacji, jak to się ma
do bycia ograniczonym do zaledwie kilkunastu w pewnych przypadkach? I to w sytuacji posiadania wolnych gigabajtów na karcie?

"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-02 23:14:27
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 21:16:45 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

do bycia ograniczonym do zaledwie kilkunastu w pewnych przypadkach? I to w sytuacji posiadania wolnych gigabajtĂłw na karcie?

I wszystkie te tysiące musisz mieć zainstalowane na raz? Patrz, nawet na
stacjonarce z tysiącami GB przestrzeni dyskowej tylu na raz nie potrzebuję.

Data: 2010-06-02 22:28:00
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 23:14:27 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

I wszystkie te tysiące musisz mieć zainstalowane na raz? Patrz, nawet na
stacjonarce z tysiącami GB przestrzeni dyskowej tylu na raz nie potrzebuję.

ale w telefonie z Androidem w zalezności od modelu i wersji systemu nie
masz tysięcy GB (zazdroszczę normalnie, największy mój dysk ma jeden tysiąc
GB, przymierzam się do takiego co ma 2 tysiące GB, a dysku z wieloma
tysiącami GB mogę tylko zazdrościć... ) a kilkanaście do kilkudziesięciu
megabajtów. To wcale nie jest dużo, czasem kilkanaście aplikacji wystarczy,
żeby to zapchać.

Data: 2010-06-03 00:03:57
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 22:28:00 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Nie napisałem nigdzie, że to jest jeden dysk.

a kilkanaście do kilkudziesięciu
megabajtów. To wcale nie jest dużo, czasem kilkanaście aplikacji wystarczy,
żeby to zapchać.

Aplikacje też są mniejsze niż na PC, _wkrótce_ też będzie możliwość
instalacji na karcie bez rzeźbienia z rootowaniem. A do testów... cóş,
naprawdę uważam, że testować wypada jedną aplikację na raz i do tego
deinstalacja się przydaje.

Data: 2010-06-06 20:56:34
Autor: Piotr KUCHARSKI
Fon z Androidem
[...]

Bez problemu.

oraz wyświetl kontakt z książki adresowej w postaci Nazwisko, Imię (Firma).

Hm, bez "(Firma)", nie wystarczy?

Jak Ci się uda, to pogadamy.

I o czym gadamy?

p.

Data: 2010-06-06 22:44:53
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sun, 6 Jun 2010 20:56:34 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI napisał(a):

Bez problemu.

W nie rootowanym Androidzie 2.1 lub niższym? Serio?

Hm, bez "(Firma)", nie wystarczy?

a dlaczego nie? Nawet jak nie używam telefonu do pracy to często prywatnie
dzwonię do różnych firm. Czasem dzwonię do firmy ZZ, czasem do Jana
Kowalskiego który pracuje w firmie ZZ, a czasem do firmy ZZ w której
kontaktuję się najczęściej z Janem Kowalskim, ale niekoniecznie.
Bardzo użyteczne są wtedy wpisy w książce w postaci:
Jan Kowalski (ZZ)
ZZ
ZZ, Kowalski, Jan
Przy czym najlepiej, żeby to nie rozwalało bazy danych, czyli żeby wciąż
imię było w polu "imię" etc. Moje telefony sobie z tym radzą bez problemu
(choć przyznam, że Nokia nie aż tak świetnie, choć wciąż poprawnie)

I o czym gadamy?

O tym, że smartfon powinien ułatwiać życie przystosowujac się do potrzeb
właściciela a nie zmuszając go do stosowania się do własnych ograniczeń

"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-02 20:09:15
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
W dniu 2010-06-02 18:55, ALEX pisze:
[...]

Mamy widać zupełnie odmienne podejście do życia. W moim matrixie to
urządzenie jest dla mnie. A nie odwrotnie.

No ale to jest zupełnie niezależne jedno od drugiego.

Jak najbardziej zaleĹźne.

Niech ci będzie, nie będę się kopał z koniem po próżnicy.

[...]

Za dużo się filmów naoglądałeś.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-06-01 19:45:14
Autor: Szymon M
Fon z Androidem
W dniu 10-06-01 18:57, ALEX pisze:

[...]

Ja mam. Ale nie rozumiem czym się tak podniecasz. Uważasz że jakiś pseudo-system symbian, z którego wszyscy z wyjątkiem nokii się już wycofali jest lepszy od linuksa?

Data: 2010-06-01 20:43:16
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 1-06-10 19:45, Szymon M pisze:

[...]

Bez złamania systemu?

  Ale nie rozumiem czym się tak podniecasz.

prawdziwymi systemami operacyjnymi, a nie atrapami.

  UwaĹźasz Ĺźe jakiś
pseudo-system symbian, z którego wszyscy z wyjątkiem nokii się już
wycofali jest lepszy od linuksa?

To chyba oczywiste. Każdy linuks jest spierdolony od początku do końca. Z wyjątkowa rozkoszą wróciłem do Windowsa 7. Bo to jest system spójny, logiczny i konsekwentny A takie jazdy jak miałem w Hożej Hawajce czy Intrygującej Irance to nie życzę nawet najgorszemu wrogowi.

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-01 20:58:19
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Tue, 01 Jun 2010 20:43:16 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

I niby Symbian ma takim systemem być?

  UwaĹźasz Ĺźe jakiś
[...]

Na ubuntu świat się nie kończy.

Data: 2010-06-02 11:47:23
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 1-06-10 20:58, Andrzej Libiszewski pisze:

[...]

Jest.

   UwaĹźasz Ĺźe jakiś
[...]

Dopóki kernel jest do dupy to co za róşnica jakiego GUI uşyjesz?

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-02 10:55:16
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 02 Jun 2010 11:47:23 +0200, ALEX napisał(a):

Dopóki kernel jest do dupy to co za różnica jakiego GUI użyjesz?

Taka, że możesz nie mieć żadnego dostępu do tego kernela, oprogramowanie
również nie. Tak jak jest w Androidzie i Bada, albo ten dostęp może być
silnie i sztucznie ograniczony jak w iPhone.
A wszystkie te systemy mają bardzo dobry linuxowy kernel (no dobra, FreeBSD
w iPoo)

"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-02 12:15:56
Autor: Jacek Czerwinski
Fon z Androidem
Waldek Godel pisze:
[...]

Właściwie to trudno to inaczej zrobić, działając na rynku mierzonym w milionach sztuk sprzętu i dziesiątki tysięcy programów. Nie da się inaczej przyjąć odpowiedzialności za jakie-takie działanie.

ścieżkę Windows, gdzie głównym problemem jest to, że user "od zawsze" miał roota, już ćwiczyliśmy. Zwróć uwagę, główne "upierdliwości" np Visty (nie powiem XP, bo XP jest defaultowo otwarte), to próba wprowadzenia boczkiem-boczkiem ograniczeń, gdzie miliard ludzi od 15 lat nie miał żadnych ograniczeń. Nie w technice problem, lecz w ludziach i ich nawykach.

Data: 2010-06-02 11:44:42
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 02 Jun 2010 12:15:56 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

Właściwie to trudno to inaczej zrobić, działając na rynku mierzonym w milionach sztuk sprzętu i dziesiątki tysięcy programów. Nie da się inaczej przyjąć odpowiedzialności za jakie-takie działanie.

A ktokolwiek przyjmuje odpowiedzialność? Serio? Wykastrowanie z wszystkiego
co się da nie kojarzy mi się jakoś z odpowiedzialnością..

[...]

No dobrze, ale pomimo tego, jakoś stabilność i bezpieczeństwo Windows
Mobile nie miały jakoś specjalnych zagrożeń, więc jednak się da, prawda?
Okupienie tego brakiem możliwości uaktualnien on-line nie wydaje mi się
jakoś wysoką ceną, w pewnych sytuacjach to nawet zaleta.
Z drugiej strony na iPoo po jaibreaku są juz wirusy, więc też to świadczy,
że kompletny zamordyzm Dżobsa nie jest idealną drogą

Data: 2010-06-02 12:24:01
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 2-06-10 11:55, Waldek Godel pisze:

[...]

Czyli oba OSy są guzik warte?

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-02 11:37:22
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Wed, 02 Jun 2010 12:24:01 +0200, ALEX napisał(a):

Czyli oba OSy są guzik warte?

Bada jest guzik warta z definicji - flash to ZŁO.
A całe UI oraz oprogramowanie Bada jest we flashu.

Co do Androida - jak na gównianość założeń (całe oprogramowanie w Javie) to
chodzi zaskakująco nieźle, choć mocno cierpi na tym żywotność aku.

Data: 2010-06-02 12:45:04
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 2 Jun 2010 11:37:22 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Nie jest znacząco gorsza w porównaniu do ipoo czy podobnych sprzętowo
maszynek z WM, jak mi się wydaje.

Data: 2010-06-05 14:10:03
Autor: Brzezi
Fon z Androidem
śro, 02 cze 2010 o 12:37 GMT, Waldek Godel napisał(a):

Co do Androida - jak na gównianość założeń (całe oprogramowanie w Javie) to
chodzi zaskakująco nieźle, choć mocno cierpi na tym żywotność aku.

Android/aplikacje androida nie dzialaja w javie

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-05 13:13:10
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 5 Jun 2010 14:10:03 +0200, Brzezi napisał(a):

Android/aplikacje androida nie dzialaja w javie

O.. kolejny co wie lepiej niż Google w czym aplikacje jego własnego systemu
działaja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dalvik_(software)

Data: 2010-06-05 17:27:07
Autor: Brzezi
Fon z Androidem
sob, 05 cze 2010 o 14:13 GMT, Waldek Godel napisał(a):

[...]

I co jest tam sprzecznego w tym co napisalem?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-05 16:51:12
Autor: W
Fon z Androidem
Brzezi wystukał, co następuje:

[...]

Polecam ustalić o czym w ogóle mówicie i dyskutować dalej, bo na razie to rozmawiacie w sumie o przynajmniej dóch różnych rzeczach :P

Data: 2010-06-05 17:53:52
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 5 Jun 2010 16:51:12 +0000 (UTC), W napisał(a):

Polecam ustalić o czym w ogóle mówicie i dyskutować dalej, bo na razie to rozmawiacie w sumie o przynajmniej dóch różnych rzeczach :P

co by nie było - to i tak jest Java
http://developer.android.com/guide/basics/what-is-android.html
"Android platform using the Java programming language"

A on wpadł jak uczniak z podstawówki z wyraźnym oczekiwaniem pyskówki na
poziomie "nie jest", "jest", "nie jest", "jest". Najwyraźniej mnie z kimś pomylił.

Data: 2010-06-05 19:47:10
Autor: Borafu
Fon z Androidem
W dniu 2010-06-05 18:53, Waldek Godel pisze:
[...]

Szczerze mówiąc nie wiem w czym jest napisany Android i trochę mi to wisi, ale zacytowałeś koniec zdania, które przeczytane w całości brzmi zupełnie inaczej i mówi o czym innym.

Początek zdania brzmi "The Android SDK provides the tools and APIs necessary to begin developing applications on the "
"Android platform using the Java programming language"

Jak widać w tym zdaniu ogóle nie ma mowy o tym, w czym jest napisany Android, a jedynie do co daje SDK.

Co więcej, trochę niżej w dziale "Libraries" masz napisane:
"Android includes a set of C/C++ libraries used by various components of the Android system."

Jak widać "w temacie Androida" mamy już nie tylko Javę, ale i C/C++.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-06-05 20:42:07
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 05 Jun 2010 19:47:10 +0200, Borafu napisał(a):

[...]

Android jest normalnym linuxem i są biblioteki w systemie, głównie OpenGL,
ale samo oprogramowanie jest pisane w Javie. Nie jest to Java Suna, co nie
zmienia faktu, że wciąz jest to Java z wszystkim wadami tego rozwiązania.
Oprogramowanie nie jest kompilowane tylko de facto jest skrypcikiem
prekompilowanym w locie podczas uruchomienia co zajmuje czas i zasoby.

To już iPhone ma to zrobione dużo mądrzej, bo uzywa natywnego
oprogramowania a nie skrypcików w piaskownicy maszynki wirtualnej.

Data: 2010-06-06 20:27:53
Autor: W
Fon z Androidem
Waldek Godel wystukał, co następuje:

[...]

                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tego się czepiam.
Java jako język nie jest tożsama z JVM. Tak, w androidzie używa się Javy jako języka, ale mazsyna virtualna jest już inna i nie jest zgodna z JavaSE/EE/ME więc programów napisanych "w javie" w oparciu o tamtem powszechne sdk nie uruchomisz wprost na androidzie. Podobnież w drugą stronę.

Abstrahując już od faktu, że na JVM można uruchamiać programy napisane w innych językach... (;

Data: 2010-06-05 17:40:27
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 5 Jun 2010 17:27:07 +0200, Brzezi napisał(a):

O.. kolejny co wie lepiej niż Google w czym aplikacje jego własnego systemu
działaja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dalvik_(software)

I co jest tam sprzecznego w tym co napisalem?

jak przeczytasz - ze zrozumieniem - to się dowiesz. Polecam --
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-05 21:48:26
Autor: Brzezi
Fon z Androidem
sob, 05 cze 2010 o 18:40 GMT, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Ale ja juz to wiem, zanim przeczytalem link, a przeczytanie linka mnie
tylko utwierdzilo w tym co wiem...

Java w androidzie jest tylko jezykiem uzytym do programowania, dokladniej
skladnia javy wzieta doslownie zywcem, wykonywany kod na urzedzniu nie
jest juz java, nie dziala w maszynie wirtualnej javie, java jest tylko po
strnie developera, w zbudowanej paczce .apk nie ma nic z javy... Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-05 21:00:53
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 5 Jun 2010 21:48:26 +0200, Brzezi napisał(a):

jest juz java, nie dziala w maszynie wirtualnej javie,

no jak nie jak tak? to w takim razie po co w ogóle Dalvik skoro nic w nim
nie działa? zastanowiłeś się w ogóle jakie farmazony wypisujesz?

"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-05 22:23:49
Autor: Brzezi
Fon z Androidem
sob, 05 cze 2010 o 22:00 GMT, Waldek Godel napisał(a):

jest juz java, nie dziala w maszynie wirtualnej javie,

no jak nie jak tak? to w takim razie po co w ogóle Dalvik skoro nic w nim
nie działa? zastanowiłeś się w ogóle jakie farmazony wypisujesz?

Piszesz jakies maslo maslane zupelnie bez skladu.

Ja pisze ze nie dziala w javie, a Ty zdziwiony pytasz sie dlaczego nic nie
dziala w dalviku, chyba nieuwaznie czytasz, bo zebys znowu mi czegos nie
wmawial napisze jeszcze raz: na adroidzie, aplikacje nie dzialaja w
maszynie wurtualnej javy, nie sa juz aplikacjami javowymi, tylko sa
skonvertowane do zupelnie innego kodu i dzialaja w maszynie dalvik"

Dalvik powstal jako zastepstwo javy, tzn inaczej: programujesz w javie,
kompilujesz do bytekodu javy, ale potem kod jest dalej procesowany i
z bytekodu javy zmienia sie w bytekod dalvik, jest to zupelnie inna maszyna
wirtualna

Java jest uzyta tylko jako narzedzie wytworcze, do developowania, w
docelowej maszynie nie ma juz javy...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-05 22:14:46
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 5 Jun 2010 22:23:49 +0200, Brzezi napisał(a):

Piszesz jakies maslo maslane zupelnie bez skladu.

pozwolisz, że zostawię...

[...]

eee... jjjasssne.. maszyna wirtualna javy która nie jest maszyną wirtualną
javy tylko maszyna wirtualną ale nie javy tylko takiej innej javy.

Nie chce mi sie kopać z koniem, wiesz? to do niczego nie prowadzi.

Data: 2010-06-05 23:29:10
Autor: Brzezi
Fon z Androidem
sob, 05 cze 2010 o 23:14 GMT, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Ale czy ja cos takiego napisalem? komentujesz cos zupelnie innego niz ja
napisalem, i starasz mi sie to wmowic... czy nie przesadzasz troche? czy
jestes w stanie napisac cos rzeczowego?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-05 22:40:21
Autor: Waldek Godel
Fon z Androidem
Dnia Sat, 5 Jun 2010 23:29:10 +0200, Brzezi napisał(a):

Ale czy ja cos takiego napisalem? komentujesz cos zupelnie innego niz ja
napisalem, i starasz mi sie to wmowic... czy nie przesadzasz troche? czy
jestes w stanie napisac cos rzeczowego?

Miałem nie karmić, ale daję słowo, że to ostatni raz:
Oprogramowanie działa w maszynie wirtualnej zbudowanej poprzez niewielką
modyfikację maszyny wirtualnej Javy, pisane jest w języku Java, plik .apk
jest de facto plikiem .jar (wystarczy zmienić rozszerzenie, żeby się
przekonać), Google otwarcie i oficjalnie twierdzi, że to jest Java, ale ty
będziesz twierdził, że to nie jest Java?
Fakt prekompilacji przed uruchomieniem nie zmienia faktu, że to jest wciąż
Java, nie ma ŻADNEGO dostepu do kernela systemu (jak to Java)

Masz kilka zdań (pełnych, żeby nie było zarzutów jak poprzednio):

"Android includes a set of core libraries that provides most of the
functionality available in the core libraries of the Java programming
language."

"All applications are written using the Java programming language."

"Every Android application runs in its own process, with its own instance
of the Dalvik virtual machine. Dalvik has been written so that a device can
run multiple VMs efficiently. The Dalvik VM executes files in the Dalvik
Executable (.dex) format which is optimized for minimal memory footprint.
The VM is register-based, and runs classes compiled by a Java language
compiler that have been transformed into the .dex format by the included
"dx" tool."

Koniec kropka. Więcej nie karmię. Możesz sobie dalej tworzyć sztuczki
semantyczne, że jak się javę skompiluje w momencie startu, to będzie to już
natywne oprogramowanie linuxa, ale mnie w to bagno nie babraj.

Data: 2010-06-05 23:50:21
Autor: Brzezi
Fon z Androidem
sob, 05 cze 2010 o 23:40 GMT, Waldek Godel napisał(a):

Koniec kropka. Więcej nie karmię. Możesz sobie dalej tworzyć sztuczki
semantyczne, że jak się javę skompiluje w momencie startu, to będzie to już
natywne oprogramowanie linuxa, ale mnie w to bagno nie babraj.

Wkleic potrafisz z sensem, jednak ciezko sie z Toba dyskutuje bo imputujesz
ludziom cos czego nie napisali, i to juz nie pierwszy raz...

Mimo wszystko ciagle twierdze, ze to co napisalem jest prawda, bo jezeli
bytekod javy, przekonwertuje sie na kod .NET i uruchomi w maszynie .NET, to
to bedzie juz wtedy .NET a nie java..., nie ma zanaczenia jezyk zrodlowy,
tylko srodowisko uruchomieniowe

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-06 03:51:10
Autor: J.F.
Fon z Androidem
On Sat, 5 Jun 2010 23:50:21 +0200,  Brzezi wrote:
[...]

Tak czy inaczej - w klasycznym rozwiazaniu Javy programy tez nie
pracuja w Javie, tylko w rozkazach wirtualnej maszyny, ktora pochodzi
od Suna, ale jest dosc uniwersalna i nie tylko programy w javie moze
wykonywac. A na Androidzie pracuje tez maszynie wirtualnej, tylko
innej, ktorej glownym celem jest wykonywanie programow z javy.

Na jedno wychodzi.

W obu przypadkach mozna sie wspomoc JIT.

J.

Data: 2010-06-02 12:43:22
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
[...]

Rozum u waści zaczyna szwankować niczym u ekspierda.

Data: 2010-06-02 12:42:07
Autor: Andrzej Libiszewski
Fon z Androidem
Dnia Wed, 02 Jun 2010 11:47:23 +0200, ALEX napisał(a):

Na ubuntu świat się nie kończy.

Dopóki kernel jest do dupy to co za róşnica jakiego GUI uşyjesz?

A kiedy zrobił się z ciebie ekspert od linuksowego kernela?

Data: 2010-06-02 14:45:03
Autor: J.F.
Fon z Androidem
Użytkownik "ALEX" <kills@spamers.us> napisał w wiadomości news:hu3kc3$qg1$1inews.gazeta.pl...
To chyba oczywiste. Każdy linuks jest spierdolony od początku do końca. Z wyjątkowa rozkoszą wróciłem do Windowsa 7. Bo to jest system spójny, logiczny i konsekwentny

Spojny, logiczny i konsekwentny ?
Logika i konsekwencja w/g MS - jak juz osiagnelismy stan dobry, to teraz to wszystko pozmieniajmy.

Spojny, logiczny i konsekwentny to byl na koniec XP.
A potem zaczeli ta spojnosc wywracac.

J.

Data: 2010-06-02 19:42:57
Autor: ALEX
Fon z Androidem
W dniu 2-06-10 14:45, J.F. pisze:

To chyba oczywiste. Każdy linuks jest spierdolony od początku do
końca. Z wyjątkowa rozkoszą wróciłem do Windowsa 7. Bo to jest system
spĂłjny, logiczny i konsekwentny

Spojny, logiczny i konsekwentny ?

Owszem.

Logika i konsekwencja w/g MS - jak juz osiagnelismy stan dobry, to teraz
to wszystko pozmieniajmy.

Przesadzasz. Faktycznie 9x były mocno niedopracowane, ale NT to już nieco inna liga.
BTW "stanu zadowalającego nie ma i nigdy nie będzie" Jako bywalec militariów powinieneś to znać.

--
ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

Data: 2010-06-02 22:21:28
Autor: J.F.
Fon z Androidem
On Wed, 02 Jun 2010 19:42:57 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 2-06-10 14:45, J.F. pisze:
[...]

zartujesz :-)

Logika i konsekwencja w/g MS - jak juz osiagnelismy stan dobry, to teraz
to wszystko pozmieniajmy.

Przesadzasz. Faktycznie 9x były mocno niedopracowane, ale NT to już nieco inna liga.

Nawet nie o niedopracowanie mi chodzi, tylko o to ze cos wymysla .. a
za dwie wersje zlikwiduja. O tak - w tym MS jest konsekwetny od wielu
lat :-)

No ale coz, moze na tym ten biznes polega - musi sie krecic, zeby
klienci placili :-)

J.

Data: 2010-06-01 23:13:49
Autor: info
Fon z Androidem

Użytkownik "Mario" <mardyb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu1ht6$kub$2@news.onet.pl...
[...]

-- Pozdrawiam
MD

Witaj.

Oparte na przykładzie samsunga i5700 z Ery.
Fabrycznie żadne APN-y nie były ustawione, więc nie było mowy o niechcianych połączeniach z netem. Ogólnie android stworzony jest do ciągłego kontaktu z netem i kupowanie go po to aby tę symbiozę zakłócać mija się z celem. Wady jakie zauważyłem w moim przypadku (android 2.1) to problem z przełączaniem się z internetu "komórkowego" na Wifi.
Nokia z symbianem w moim odczuciu daje lepszą kontrolę nad połączeniami internetowymi. Jeśli nastolatek ma korzystać z netu, to pomyśl o blackberry 8520 i włączeniu usługi bis za około 24 zeta, w którym to komunikatory, mail i internet przez przeglądarkę telefonu są w w/w cenie z tym, że PODSTAWĄ w tym momencie będzie WYŁĄCZENIE dostępu do netu przez apn: internet.

pozdro.

Fon z Androidem