Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

Data: 2010-01-11 21:22:02
Autor: fReLuZ
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia?


Czy lepiej lyknac ASTRA II 1600 cm3 rok mlodsza?


Chcialbym pojezdzic w miare bezawaryjnie tak z 3 latka...

Drozsze czesci do Astra II czy do Focusa?

Data: 2010-01-11 23:33:06
Autor: bratPit
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia?


Czy lepiej lyknac ASTRA II 1600 cm3 rok mlodsza?


Chcialbym pojezdzic w miare bezawaryjnie tak z 3 latka...

Drozsze czesci do Astra II czy do Focusa?

na korzyść Astry przemawia zawieszenie, z tyłu jest zwykła belka, i wymienia się w zasadzie tylko amortyzatory, z przodu części również tanie i wytrzymałe jak na polskie drogi, niestety nie prowadzi się tak jak Focus ze swoim nieco skomplikowanym zawieszeniem tylnym, i jest twardsza w porównaniu do Focusa (za twarda IMO),
poza tym w Astrach czasem padnie jakaś piasta przednia która jest zintegrowana z łożyskiem (na polskich drogach co jakieś 150-200kkm), czasem padnie skraplacz klimy (gniją w miejscach mocowania osłony wentylatora tłoczącego klimatyzacji),
silnik 1.6 cierpi na swoje wady (np padająca kaseta zapłonowa, EGR), Astra też będzie nieco odporniejsza na korozję,
wydaje mi się że po prostu trzeba się przejechać astrą i focusem i wybrać to co Ci bardziej odpowiada,
brat

Data: 2010-01-12 00:26:26
Autor: Bastion
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

U¿ytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hig8v5$bl$1inews.gazeta.pl...

poza tym w Astrach czasem padnie jaka¶ piasta przednia która jest zintegrowana z ³o¿yskiem (na polskich drogach co jakie¶ 150-200kkm),
Lewa przednia piasta jest chyba zintegrowana z czujnikiem ABS i ESP?
Wiec przy wymianie trzeba sie liczyc z kosztem 300- 600 zl

Data: 2010-01-12 09:17:40
Autor: bratPit[pr]
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

poza tym w Astrach czasem padnie jaka¶ piasta przednia która jest
zintegrowana z ³o¿yskiem (na polskich drogach co jakie¶ 150-200kkm),

Lewa przednia piasta jest chyba zintegrowana z czujnikiem ABS i ESP?
Wiec przy wymianie trzeba sie liczyc z kosztem 300- 600 zl

by³y dwie opcje,
czujnik prêdko¶ci w skrzyni biegów - rzadko¶æ - wówczas je¿eli nie ma ABSu to PL piasta te¿ jest bez czujnika,
druga wersja: czujnik prêdko¶ci w PL pia¶cie, je¿eli nawet auto nie ma ABSu to i tak PL piasta jest wówczas z czujnikiem,
gdy auto ma ABS (i ew ESP) to wówczas wszystkie pozosta³e ma równie¿ zintegrowane z czujnikami z których korzystaj± owe systemy,
cena piasty SKF (który idzie w oryginale) z czujnikiem na allegro to ok 300-350z³,
brat

Data: 2010-01-12 12:46:36
Autor: szymo
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?
na korzyść Astry przemawia zawieszenie, z tyłu jest zwykła belka, i wymienia się w zasadzie tylko amortyzatory, z przodu części również tanie i wytrzymałe jak na polskie drogi, niestety nie prowadzi się tak jak Focus ze swoim nieco skomplikowanym zawieszeniem tylnym, i jest twardsza w porównaniu do Focusa (za twarda IMO),
poza tym w Astrach czasem padnie jakaś piasta przednia która jest zintegrowana z łożyskiem (na polskich drogach co jakieś 150-200kkm), czasem padnie skraplacz klimy (gniją w miejscach mocowania osłony wentylatora tłoczącego klimatyzacji),
silnik 1.6 cierpi na swoje wady (np padająca kaseta zapłonowa, EGR), Astra też będzie nieco odporniejsza na korozję,
Co do EGR można go wyłączyć wgrywając starszy sterownik ECU.
Jeśli zaś chodzi o silnik 1.6 to pożeracz oleju
drogi jest też rozrząd (350 zł bez pompy wody)
Zdarzają się pęknięcia obudowy rozrządu ale nie tej plastikowej tylko tej aluminiowej co może skutkować wymianą pompy oleju , głowicy i generalnie silnika - lub też BARDZO kosztownej naprawy gdyż na tejże obudowie jest zawieszony napinacz paska rozrządu
(jednak to sytuacja nader rzadka - dwa takie przypadki miałem)
poza tym problemy z przewietrzaniem wnętrza. Do tego minusem jest też zintegrowana cewka zapłonowa która nie jest tania ok 300zł.

Pozdrawiam
s.

Data: 2010-01-12 13:53:58
Autor: .z.
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?
szymo pisze:
na korzyść Astry przemawia zawieszenie, z tyłu jest zwykła belka, i
....
zintegrowana cewka zapłonowa która nie jest tania ok 300zł.

Możecie polecić który silnik wybrać do tej Astry G?
WidzÄ™ że koledzy majÄ… wiÄ™kszÄ… wiedzÄ™ w tym temacie, a ja już mam mÄ™tlik w gÅ‚owie o czytania opinii i testów o silnikach benzynowych 8V i 16V oraz dieslach. Który najmniej problemowy? Praktycznie jestem zdecydowany   na AstrÄ™, tylko jaki silnik?
pozdrawiam

Data: 2010-01-12 17:33:35
Autor: bratPit
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

na korzyść Astry przemawia zawieszenie, z tyłu jest zwykła belka, i
...
zintegrowana cewka zapłonowa która nie jest tania ok 300zł.

Możecie polecić który silnik wybrać do tej Astry G?
Widzę że koledzy mają większą wiedzę w tym temacie, a ja już mam mętlik w głowie o czytania opinii i testów o silnikach benzynowych 8V i 16V oraz dieslach. Który najmniej problemowy? Praktycznie jestem zdecydowany na Astrę, tylko jaki silnik?

Jeżeli chodzi o astrę to ja bym brał 1.8-16v 115KM, oznaczenie X18XE1, był w tych astrach od 98 do 2001r,
dynamiczny, nie pali więcej niż 1.6-16V, jego przypadłością jest zasyfiająca się przepustnica ale to można spokojnie nawet samemu zrobić raz na czas, poza tym bez problemu można sekwencję założyć,
brat

Data: 2010-01-13 08:20:07
Autor: szymo
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?
bratPit pisze:

na korzyść Astry przemawia zawieszenie, z tyłu jest zwykła belka, i
...
zintegrowana cewka zapłonowa która nie jest tania ok 300zł.

Możecie polecić który silnik wybrać do tej Astry G?
Widzę że koledzy mają większą wiedzę w tym temacie, a ja już mam mętlik w głowie o czytania opinii i testów o silnikach benzynowych 8V i 16V oraz dieslach. Który najmniej problemowy? Praktycznie jestem zdecydowany na Astrę, tylko jaki silnik?

Jeżeli chodzi o astrę to ja bym brał 1.8-16v 115KM, oznaczenie X18XE1, był w tych astrach od 98 do 2001r,
dynamiczny, nie pali więcej niż 1.6-16V, jego przypadłością jest zasyfiająca się przepustnica ale to można spokojnie nawet samemu zrobić raz na czas, poza tym bez problemu można sekwencję założyć,
brat
Fakt 1.8 nie był zły.

Data: 2010-01-13 08:19:29
Autor: szymo
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?
..z. pisze:
szymo pisze:
na korzyść Astry przemawia zawieszenie, z tyłu jest zwykła belka, i
...
zintegrowana cewka zapłonowa która nie jest tania ok 300zł.

Możecie polecić który silnik wybrać do tej Astry G?
WidzÄ™ że koledzy majÄ… wiÄ™kszÄ… wiedzÄ™ w tym temacie, a ja już mam mÄ™tlik w gÅ‚owie o czytania opinii i testów o silnikach benzynowych 8V i 16V oraz dieslach. Który najmniej problemowy? Praktycznie jestem zdecydowany  na AstrÄ™, tylko jaki silnik?
pozdrawiam
Zastanowił bym się także nad 1.7 TD mało wysilony turbodiesel który nie jest kłopotliwy w eksploatacji ale trzeba znaleźć dobry egzemplarz

Data: 2010-01-12 14:07:30
Autor: bratPit[pr]
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

silnik 1.6 cierpi na swoje wady (np padająca kaseta zapłonowa, EGR),
Astra też będzie nieco odporniejsza na korozję,

Co do EGR można go wyłączyć wgrywając starszy sterownik ECU.

moment, o jakim silniku piszesz? mówimy tu o samochodzie z okolic 2000r a więc o silniku X16XEL,
soft _nowszy_ od fabrycznego w ECU, nie używający EGRa można wgrać do nowszysch silników Z16XE,
nie słyszałem żeby taki soft był do X16XELa,

Jeśli zaś chodzi o silnik 1.6 to pożeracz oleju

to fakt, zdarza się, tylko przyczyny w różnych silnikach są różne,

drogi jest też rozrząd (350 zł bez pompy wody)
Zdarzają się pęknięcia obudowy rozrządu ale nie tej plastikowej tylko tej aluminiowej co może skutkować wymianą pompy oleju , głowicy i generalnie silnika - lub też BARDZO kosztownej naprawy gdyż na tejże obudowie jest zawieszony napinacz paska rozrządu

znów jakie oznaczenie silnika, bo o takich przypadkach w X16XEL nie słyszałem,

(jednak to sytuacja nader rzadka - dwa takie przypadki miałem)
poza tym problemy z przewietrzaniem wnętrza. Do tego minusem jest też zintegrowana cewka zapłonowa która nie jest tania ok 300zł.

prawda,
brat

Data: 2010-01-12 09:24:51
Autor: Maciek
Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?
Chcialbym pojezdzic w miare bezawaryjnie tak z 3 latka...

Drozsze czesci do Astra II czy do Focusa?


To czy pojezdzisz w miare bezawaryjnie przez 3lata zalezy od tego w jakim stanie kupisz samochod. Jak zajezdzonego trupa to bedziesz dokladal i to obojetne czy do Astry czy Focusa. Na Twoim miejscu przygotowalbym sie - chcesz samochod w dobrym stanie-nie skarbonke to musisz dac kilka tys. zl wiecej niz typowe ceny dla tych rocznikow. Kupuj samochod z kims kto sie na nich dobrze zna. Sam raczej na poczatku nie ocenisz czy samochod nie byl tluczony czy mechanicznie wszystko jest ok itd. Okazji raczej nie ma, chyba, ze w rodzinie ;-) Jak zaczniesz szukac na powaznie, przekonasz sie jak jest ciezko znalezc cos w nienagannym stanie.

Silnik 1.8 w Focusie to optymalny wybor, stara dobra sprawdzona konstrukcja, praktycznie bezawaryjna jezeli poprzedni wlasciciel serwisowal samochod w normalnym trybie. Pewnie mechanik nawet go nie dotknie przez 3 lata ;)
Focusy konstrukcyjnie sa prostymi samochodami, nie sa tez przeszpikowane elektronika, ciesza sie wysoka bezawaryjnoscia, slyna ze swietnego prowadzenia. Wymienia sie praktycznie tylko czesci eksploatacyjne.
Wada fabryczna sa uszczelnienia drzwi. Nalezy przed zakupem dobrze ogladnac ranty wszystkich drzwi (klapy bagażnika), rdza lubi tam sie pojawiac, ale nie we wszystkich modelach wychodzi. Reszty jezeli nie byl tluczony rdza nie rusza.

Orientacyjne ceny podstawowych czesci dla Astry i Focusa masz chocby na allegro.

Pozdrawiam
Maciek

Ford Focus 1800cm3 z 1999 roku - polecicie? jak z awaryjnoscia? vs Astra II 1.6 ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona