Data: 2010-02-02 17:04:13 | |
Autor: Bartosz | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
Szanowni Państwo
Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz. Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek. Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie ) Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie użytkowników tego modelu. Jak ma się ten model w stosunku do starszych wersji ? Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie dobrze jak w wersji poprzedniej ? Czy warto zainwestować w to auto ? Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami dłuższymi na trasę w ciągu roku. Sprowadzone będzie miało do 50 tys przejechane. Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to może być trafiony wybór. Będę wdzięczny za poradę. -- |
|
Data: 2010-02-02 09:39:14 | |
Autor: hamberg | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie u żytkowników | |
Będę wdzięczny za poradę. skoro dobrze sie spisuje a ma byc to zwykle przejscie z kompakta na kompakt to moze po prostu nie zmieniaj. |
|
Data: 2010-02-02 21:05:02 | |
Autor: kurdybanek | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
skoro dobrze sie spisuje a ma byc to zwykle przejscie z kompakta na kompakt to moze po prostu nie zmieniaj. dokładnie :) |
|
Data: 2010-02-02 18:01:51 | |
Autor: The_EaGle | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
Bartosz pisze:
Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz. Proponowałbym inny silnik niż 1.6, ponieważ nowy focus jest o min 100kg cięższy o MK I wiec dynamika będzie odpowiednio gorsza. Zastanów sie nad 1.6 SCi te 15KM oraz bezpośredni wtrysk to mniej więcej podobna dynamika i podobne zużycie paliwa. Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie Nie, ponieważ auto jest cięższe i spisuje się gorzej pod względem dynamiki. Czy warto zainwestować w to auto ?To nie Enzo że inwestujesz w auto a focus wiec zawsze na nim stracisz. :) Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami Jeżeli jesteś zadowolony z MK I to myślę że nie będziesz rozczarowany MK II szczególnie po faceliftingu. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2010-02-02 19:00:15 | |
Autor: aalinoe | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
Bartosz pisze:benz. > Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek. > > Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy Bardzo cenna uwaga, zapewne ją rozpatrzę, i najprawdopodobniej poszukam tej wersji właśnie. A jak ze spalaniem ? Mój obecny focus 1,6 spala w mieście średnio ok 7-7,5 l , na trasie 6,5 przy włączonej klimatyzacji i prędkości 110 km.h. POdobno te nowsze są znaczniej bardziej paliwożerne. Jak z zawieszeniem ? Czy jest równie komfortowe ? > Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie Czas pokaże ;) Oby ...
-- |
|
Data: 2010-02-02 21:39:26 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
aalinoe@op.pl pisze:
Mój obecny focus 1,6 spala w mieście Nie żebym chciał kolejnego flejma wywołać, ale muszę spytać: co to za miasto? :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż |
|
Data: 2010-02-02 23:50:52 | |
Autor: limken | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
aalinoe@op.pl pisze: ja bym inne pytanie zadał ;) -- limken polimken |
|
Data: 2010-02-03 00:57:07 | |
Autor: The_EaGle | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
aalinoe@op.pl pisze:
Bartosz pisze:benz. Zawieszenie w MK2 jest bardziej komfortowe niz w MKI - choć to niemal identyczna konstrukcja nastawy są inne. Dopiero w wersji sport nastawy są lekko bardziej twarde i obniżone zawieszenie. Spalać będzie więcej ponieważ w mieście na pokonanie siły bezwładności a wiec rozpędzanie samochód zużywa najwięcej energii (ciągłe rozpędzanie i hamowanie) natomiast w trasie ten z bezp. wtryskiem może spalić mniej o ile będziesz jechał ze stałą prędkością. To że ci spala 7,5 1.6l MKI to naprawdę spokojnie jeździsz bo np po wawie wszyscy znajomi mający ten silnik poniżej 8,5 nie schodzili nawet muskając gaz. W moim dieslu 1.8 tdci spalanie na poziomie 7l po wawie to dobry wynik. Wszystko zależy od trasy i sposobu jazdy. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2010-02-03 06:31:42 | |
Autor: to | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
The_EaGle wrote:
ProponowaĹbym inny silnik niĹź 1.6, poniewaĹź nowy focus jest o min 100kg JesteĹ tego pewien? Bo ja tam widzÄ tylko 1.6 Ti-VCT ze zmiennymi fazami rozrzÄ du (115 KM), ale nic mi nie wiadomo, Ĺźeby miaĹ teĹź bezpoĹredni wtrysk, google teĹź za bardzo 1.6 SCi w Focusie nie znajduje. W Mondeo byĹy przez jakiĹ czas silniki 1.8 SCi (z bezpoĹrednim wtryskiem), ale byĹa to konstrukcja doĹÄ egzotyczna i zostaĹa stosunkowo szybko wycofana -- cokolwiek |
|
Data: 2010-02-02 18:24:19 | |
Autor: MZ | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
W dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze:
Szanowni PaństwoJeździłem MK1 również z 2004 roku i właśnie w okolicy 105k km poleciał katalizator. Zamienniki leciały potem co 10k km. Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszyObecnie jeżdżę 1.6 z kwietnia 2008 (wymiana floty w firmie). Pierwsze wrażenie było niesamowite, pulpit jak w śmigłowcu:), znacznie więcej miejsca, niebo lepsza widoczność do tyłu, większe lusterka. Potem przyszło trochę krytycyzmu. Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinieZapomnij o 1.6 w nowej budzie. To co zgrabnie rozpędzało MK1 w MK2 jest straaaasznie mulaste. Do tego trzeba się przyzwyczaić do długich biegów, bo zmieniając jak w MK1 będziesz regularnie zostawać na światłach. Jako samochód na dłuższe trasy spisuje się całkiem nieźle, żeby nie powiedzieć super. O wiele wygodniej niż poprzednik. Ma więcej miejsca niż MK1, lepsze wyposażenie (ESP w standardzie). Niestety np. mój model nie ma kontrolki płynu do spryskiwaczy (mała rzecz, a wkurza) mimo posiadania pełnego komputera. Z usterek to samoistnie pękające tylne lampy (serwis powiedział że wada fabryczna). Co jakiś czas szaleje elektronika (głupieje zegarek i kalendarz). Na plus dla MK2 - brak tej upiornej gumy pod przednim zderzakiem, którą mi się w zimie udawało regularnie urywać. Kolejny plus nowej wersji to to że w końcu przypomniano sobie że tylne zagłówki można schować w siedzenia (jak np. w Scorpio sprzed 20 lat) co znacznie poprawia widoczność. Komputer w nowym mniej kłamie (nie ma efektu 100m=1km po wjechaniu z trasy do miasta przy szacowaniu dystansu do tankowania). Fajna, trochę oldschoolowa konsola, stylizowane chociaż lekko tandetne w wykonaniu zegary. Na stałe widać temperaturę zew (nie trzeba przełączać komputera). Jeśli masz bagażnik dachowy (bazę) do MK1 - sprzedaj. Chłopaki od Forda postarali się żebyś musiał kupić nowe do MK2. Jeśli chodzi o właściwości manewrowe to po staremu czyli marnie. Lekko wyżej się siedzi, więc jedzie się przyjemniej. To chyba tyle. Czy warto? Niby warto... ale ciężko mi osobiście jednoznacznie się wypowiedzieć. -- pozdrawiam MZ |
|
Data: 2010-02-02 19:05:25 | |
Autor: aalinoe | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
W dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze:benz. > Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek. Jeździłem MK1 również z 2004 roku i właśnie w okolicy 105k km poleciał Kolega pisał wyżej o silniku 1.6 bodajże w wersji 115 konnej. Może ten sprawuje się znaczniej lepiej niż standardowy 1,6 100 KM i nie będzie takiego dramatu ? > > Czy warto zainwestować w to auto ? Narzekam troszkę w obecnej wersji na siedzenia. O ile trzymanie boczne jest na poziomie przyzwoitym, to twardość siedzeń jest na dłuższą metę nie do zniesienia. Może to również poprawili w nowszej odsłonie ? Niestety np. mój model nie ma kontrolki płynu do spryskiwaczy (mała rzecz, a wkurza) mimo -- |
|
Data: 2010-02-04 19:44:19 | |
Autor: MZ | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
W dniu 2010-02-02 19:05, aalinoe@op.pl pisze:
Może...100KM to za mało, chociaż da się go rozpędzić do 193 km/hW dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze: (mierzone GPSem) i jeszcze szedł. Jeśli się przyzwyczaisz to da się tym jeździć, ale przy długich biegach po W-wie w zimie wg kompa spalanie w okolicy 11-11.5l/100km. W lecie niewiele mniej, bo około 10-10.5l/100 jak obszył. Fakt że lekkiej nogi nie mam. Aaa...sytuacja robi się dramatyczna jak masz 4 osoby na pokładzie. Narzekam troszkę w obecnej wersji na siedzenia. O ile trzymanie boczne jest naPowiem Ci tak - miałem Scorpio z 93 roku, w pełnej opcji i tam się jeździło wygodnie. W nowej wersji FF boki trzymają wg mnie marniej niż w MK1, za to siedzenie kierowcy jest lepiej wyprofilowane i można je dokładniej wyregulować (+ regulacja kolumny kierownicy pion/poziom) więc nie jest źle. Z tyłu znacznie więcej miejsca. Relaksem bym tego nie nazwał, ale 400-500km da się w jedną stronę zrobić bez większego bólu w d..plecach:) a i 1200 dziennie raz wypadło i przeżyłem. -- pozdrawiam MZ |
|
Data: 2010-02-02 19:58:05 | |
Autor: Budzik | |
Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników | |
Użytkownik Bartosz aalinoe@op.pl ...
Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, jezdziłem troche FF2008 ale w dieslu. W kazdym razie zanim przejechałem 20.000, auto było awaryjnie w serwisie bodaj 4 razy... |