Ford Focus - jakie opony?

Data: 2010-07-05 11:55:51
Autor: Maciek
Ford Focus - jakie opony?
Poczytałem trochę opinii o nich i zdania jak zwykle są podzielone. Podpowiedzcie więc proszę czy warto brać te opony?

Z gory pisze, ze nie znam tych Barumow. Napisze Ci tyle, ze swoich doswiadczen i obserwacji budzetowe opony (polecane w necie) zazwyczaj zachowywaly mi sie przez pierwszy rok bardzo dobrze. W kolejnych latach nadchodzilo zdecydowne pogorszenie parametrow, robily sie sliskie i strasznie szybko sie scieraly (styl jazdy umiarkowany z naciskiem na energiczny bez palenia gumy czy tez ostrych piskow hamowania ;).
Teraz mam opony klasy premium, jezdze na nich kolejny sezon. Jakie byly takie sa, nie robia sie sliskie, hamuja na mokrym jak hamowaly, nie ma strachu w oczach, dalej sa przewidywalne;). Na oko scieralnosc duzo, duzo mniejsza (nie zapomne BFGoodrich Touring, ktore byly rewelacyjne dla osob szukajacych mocnych wrazen. Na szczescie wytrzymaly az 20kkm).
Budzetowki zdecydowanie polecilbym do spokojnej jazdy. Jezeli zamiezasz latac po 180km/h (oczywiscie pewnie nie w Polsce ;-) i miec podobne parametry opon w kolejnych latach to zastanow sie czy nie lepiej cos dolozyc wiecej. Wedlug mnie zwraca sie to w satysfakcji uzytkowania.

Maciek

Ford Focus - jakie opony?