Ford Focus vs. Honda City

Data: 2009-02-28 14:00:10
Autor: adamoxx1
Ford Focus vs. Honda City
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

//-\\ || )) //-\\ ][\/][

Data: 2009-02-28 13:56:22
Autor: Massai
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 wrote:

Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Jak jestem fanem hondy, to napiszę:
Focus. Focus, Focus.

Honda city to, hm... moze fajny samochód dla emeryta który się z poldka
przesiada, i "ficzery" tej hondy będą dla niego czyms fascynującym. O
ile na to city go bedzie stać.

Dla kazdego kto jeździł czymś normalnym - dramat.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-02-28 18:24:15
Autor: .Peeter
Ford Focus vs. Honda City
Massai wrote:
Jak jestem fanem hondy, to napiszę:
Focus. Focus, Focus.

Dokładnie. :) City to paskuda na kółkach od taczki.

Ale za to jak nie jestem fanem Hondy, to wczoraj oglądając
nowego Accorda (biała perła + czarna skóra, topowa wersja)
zbierałem szczękę z podłogi. Kupiłbym bez wahania mimo, że
ostatnio jakoś wolę diesle, a ten akurat był z silnikiem
benzynowym... To chyba pierwsze auto tej klasy, w którym
od pierwszej chwili poczułem się lepiej, niż w Mondeo. :)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-02-28 14:49:25
Autor: KZ
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 wrote:
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Do Hondy nie dał bym się wsadzić nigdy - to ekstraklasa brzydoty z malutkimi kółeczkami...

Pozdrawiam

LZ

Data: 2009-02-28 14:52:07
Autor: Wojtek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gobci4$r5$1news.onet.pl...
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Ford to awarie i rdza...

Pozdrawiam

Data: 2009-02-28 15:02:41
Autor: Uncle Pete
Ford Focus vs. Honda City
Ford to awarie i rdza...

Awarie? Możesz podać jakieś konkrety?

(I jak to się ma do bezawaryjności Taty? ;)))

Pozdrawiam,

Piotr

Data: 2009-02-28 19:06:55
Autor: Jarosław
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "Wojtek" <womax@op.pl> napisał w wiadomości news:gobg35$2dc$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ale On napisał o nowym aucie, a nie 10-15 letnim z Niemiec, jaki ty masz.
Za 5-8 lat sprzeda to auto i rdza będzie interesowała tych co kupują za 10 tyś

pozdr

Data: 2009-02-28 21:41:39
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Wojtek pisze:
[...]

Bo ty tak powiedziałeś?
Twój autorytet mnie oślepił...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 12:36:51
Autor: hamberg
Ford Focus vs. Honda City
Ford to awarie i rdza...

pomijajac czy to co napisales jest prawda - wole stac obok zepsutego
forda niz jechac tym czyms (kupa na kolkach od taczki to zbyt lagodne
okreslenie).

Data: 2009-02-28 15:49:29
Autor: vpw
Ford Focus vs. Honda City
Użytkownik "adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gobci4$r5$1news.onet.pl...
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Foczka na pewno. Jeśli byś wybierał pomiędzy Focusem a Civiciem to nie wiem czy by mnie ta zabawna "deska rozdzielcza" nie przekonała - ale city to jest nawet gorsza wyglądem od thali (czy jak to się tam pisze). Po co sobie robic przykrosc.

--
vpw

Data: 2009-02-28 16:42:32
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

Który ciekawszy?

Focus

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 18:09:22
Autor: robi
Ford Focus vs. Honda City
Który ciekawszy?
Focus,po lifcie wygląda naprawde fajnie.

Data: 2009-02-28 19:07:36
Autor: PeJot - Krk
Ford Focus vs. Honda City
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Dla wszystkich w wątku polecam zobaczyć najpierw jak wygląda City 2008 ...
http://city.honda.pl/

A fakt że Ford nie może sobie nadal poradzić z korozją nawet w nowych modelach,
przekonuje mnie, że tej marki nie można traktować poważnie ...

pozdro

PeJot

Data: 2009-02-28 19:20:11
Autor: Uncle Pete
Ford Focus vs. Honda City
Dla wszystkich w wątku polecam zobaczyć najpierw jak wygląda City 2008 ...
http://city.honda.pl/

Jak but sportowy, a co? :p

:)))

Piotr

Data: 2009-02-28 19:53:47
Autor: PeJot - Krk
Ford Focus vs. Honda City
Użytkownik "Uncle Pete" <pkozar@acn.waw.pl> napisał w wiadomości news:49a9805b$1news.home.net.pl...
Dla wszystkich w wątku polecam zobaczyć najpierw jak wygląda City 2008 ...
http://city.honda.pl/

Jak but sportowy, a co? :p

:)))

Nie mów, wszyscy mieli w pamięci poprzednią generację nowa wygląda już znacznie lepiej ... :)
Ale wygląd to kwestia gustu ...

Silnik nie jest super mocny (100KM, 11,5 sek.-100km) ale dzięki i-VTEC'owi bardzo
oszczędny i można po nim oczekiwać bezawaryjności jak to w Hondach.

Tak złej blachy jak mają Fordy (purchle juz po 3 latach) też się po tym aucie nie spodziewam ;)

pozdro

PeJot

Data: 2009-02-28 21:17:58
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

Nie mów, wszyscy mieli w pamięci poprzednią generację nowa wygląda już
znacznie lepiej ... :)

fakt. Pokusiłbym sie nawet o stwierdzenie ze ta nowa wygąda nieźle. Poprzednia - porażka.

Tylko ciekawe czy faktycznie o ta chodzi bo jesli to jakas z wyprzedazy rocznika to moze byc jeszcze stara.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 22:46:47
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

"Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> wrote in message

Nie mów, wszyscy mieli w pamięci poprzednią generację nowa wygląda już
znacznie lepiej ... :)

fakt. Pokusiłbym sie nawet o stwierdzenie ze ta nowa wygąda nieźle. Poprzednia - porażka.

Nie powinieneś wypowiadać sie porażkach, IMO porażka to to co masz SIGu.

-- Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v

Data: 2009-03-01 10:34:38
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

Nie powinieneś wypowiadać sie porażkach, IMO porażka to to co masz SIGu.

a czy ja gdzieś napisałem że jest ładna??

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 22:19:04
Autor: Seba
Ford Focus vs. Honda City
Sat, 28 Feb 2009 19:53:47 +0100, *PeJot - Krk* napisał(a):

Tak złej blachy jak mają Fordy (purchle juz po 3 latach) też się po tym aucie nie spodziewam

Nie wiem jak Focus, ale Mondeo z 2004 r. do dzisiaj nie wykazuje tej
słabości. Także nie generalizuj. I piszę to jako częściowy użytkownik tego auta od nowości (auto w
rodzinie).

Sebastian S.

Data: 2009-02-28 22:23:15
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Seba pisze:
[...]

U mnie z 2004r FF też żadnej rdzy nie zanotowano...
Wg ASO problem dotyczył serii jednej z 2002-2003 roku i ASO wymieniało całe elementy na nowe w ramach gwarancji.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-02-28 21:06:43
Autor: Rafał Grzelak
Ford Focus vs. Honda City
Dnia Sat, 28 Feb 2009 19:07:36 +0100, PeJot - Krk napisał(a):

[...]

Hmm... no ta wersja juz wyglada jak samochod. Poprzednia faktycznie byla
przykra dla oka. --
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-02-28 21:39:40
Autor: .Peeter
Ford Focus vs. Honda City
Rafał Grzelak wrote:
Hmm... no ta wersja juz wyglada jak samochod. Poprzednia faktycznie
byla przykra dla oka.

Ta też szału nie robi. Nadal ma nieproporcjonalnie małe kółka
i pokraczną stylistykę. Oglądałem ją wczoraj po drodze do przeżycia
szoku i roztrzaskania sobie szczęki o podłogę nowego Accorda. :)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-02-28 21:26:02
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
Dla wszystkich w wątku polecam zobaczyć najpierw jak wygląda City 2008 ...
http://city.honda.pl/

wyglada OK :)

A fakt że Ford nie może sobie nadal poradzić z korozją nawet w nowych modelach,
przekonuje mnie, że tej marki nie można traktować poważnie ...

aaaa troche wg mnie z tym fordem ludzie przesadzaja, pozatym chyba nadal jest 12 lat gwarancji  na blache ?

o focusie nowym wiele nie slyszalem ale wielu pozytywow o nowym Mondeo nie slyszalem, bo 1-2 letnie sypia sie jak choinki na wielkanoc :)

ale z drugiej strony jesli tanszy model hondy(City) jest tak samo lub bardziej niedopracowany jak najnowszy model Civica to niewiem czy to bedzie dobry wybor :)

troche jak wybor miedzy tradem a cholera, ale z dwojga zlego i tak wolal bym forda :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-02-28 21:43:13
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
PeJot - Krk pisze:
[...]

Z tą korozją w fordach to jest tak że wszyscy o niej mówią ale nikt jej nie widział.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 12:09:44
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

Z tą korozją w fordach to jest tak że wszyscy o niej mówią ale nikt
jej nie widział.

ja widziałem
w 2.5 letnim
taka zaleta blach z chin
problemem był brak otworów np. w drzwiach żeby woda mogła wypłynąć
po 2.5 roku nie było czego naprawiać - dziury na wylot...

Data: 2009-03-01 12:44:00
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
taka zaleta blach z chin

kraj pochodzenia nie ma znaczenia, znaczenie ma to za co producent placi.
jak ma byc tanio to dostanie towar marnej jakosci, jak ma byc dobrze to musi wiecej zaplacic czy to szwedowi, niemcowi czy chinczykowi.
nie wiem kiedy ludzie sie wreszcie naucza ze to ze cos jest made in china lub cos podobnego nie oznacza automatycznie ze jest zle.
to producent zleca produkcje i on ma kontrole jakosci ktora dopuszcza dany towar lub nie.

problemem był brak otworów np. w drzwiach żeby woda mogła wypłynąć
po 2.5 roku nie było czego naprawiać - dziury na wylot...

no to w konczu problemem byla chinska blacha czy wada konstrukcyjna ? :)

bo jak dla mnie to znowu inzynier sie nie popisal, albo raczej ksiegowy skroil samochod tak zeby mu sie budzet zgadzal i na czyms przyoszczedzil.
juz Scorpio, Sierry i  Escorty mialy zla konsturkcje tylnych nadkoli co powodowaly ze gnily na potege, ktorys Focus mial zle mocowane lusterka co powodowalo ze wycieral lakier pod swpodem i zaczynala sie korozja pod lakierem itd itp.

tak ze jak dla mnie to wiekszosc to sa wady konstrukcujne oraz ekologiczne lakiery(obecnie) co powoduje ze 2 letnia Honda Civic znajomych zaczyna juz rdzewiec :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 12:49:42
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
Piotrek wrote:
[...]

ogólnie masz rację
w chinach także da się znaleźć dobrze wykonane produkty
problemem chińczyków jest jednak park maszynowy
chińczycy nie są po prostu pewnych rzeczy zrobić tak dokładnie
np. jeans - nie ma takiej fabryki która zrobiła by dobry jeasn z chin
oni mogą szyć go - ale nie produkować tkaninę

niemniej jedank byłem w chinach i wiem doskonale jak wygląda tamten rynek
i mam świadomość, że można znaleźć tam także dobre jakościowo produkty

problemem był brak otworów np. w drzwiach żeby woda mogła wypłynąć
po 2.5 roku nie było czego naprawiać - dziury na wylot...

no to w konczu problemem byla chinska blacha czy wada konstrukcyjna ?
:)
wykonanie - bo raz dziury były - raz nie
znajomy był kier serwisu forda - wszystko mi ładnie pokazał jak miałem pomysł kupić mondeo... ;)

po prostu wybór fabryki oraz późniejsza kontrola jakości
IMHO żaden producent nie będzie strzelał sobie w kolano by wymieniać drzwi na gwarancji w co drugim egzemplarzu...

Data: 2009-03-01 13:10:47
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
chińczycy nie są po prostu pewnych rzeczy zrobić tak dokładnie
np. jeans - nie ma takiej fabryki która zrobiła by dobry jeasn z chin
oni mogą szyć go - ale nie produkować tkaninę

ok, ale to nie wina chinczykow ale producenta :)
bo to on sie decyduje na produkcje tam swoich towarow czy polproduktow i to on ten towar odbiera.
jak by mu zalezalo na jakosci to by nie produkowal w chinach albo by sobie wybudowal wlasna fabryke i zatrudnil chinczykow(inwestycja w park maszynowy jest wszedzie taka sama, a liczy sie jedynie tania sila robocza)

niemniej jedank byłem w chinach i wiem doskonale jak wygląda tamten rynek
i mam świadomość, że można znaleźć tam także dobre jakościowo produkty

ja swego czasu pracowalem dla firmy ktora robila opakowania w polsce.
robili jak im wyszlo, maszyny stare, brak  kontroli jakosci itd itp, ale odbiorcy byli wiec producent robil nie przejmujac sie jakoscia.
ale jak juz sie pojawila konkurencja i ciezej bylo sprzedac slaby towar, to sie linie zmienilo, kontrole jakosci zapewnilo i na rynek trafialy juz super produkty.

ta sama firma, ta sama farbyka, ci sami pracownicy a dwa rozne  towary. kwestia tego ile producent jest w stanie wydac na swoj  towar :)

tak samo jest z chinami :)
jak producent szuka gdzie taniej to bierze towar jaki mu dadza, a jak zalezy mu na jakosci to musi wymagac ale i wiecej zaplacic.

wykonanie - bo raz dziury były - raz nie
znajomy był kier serwisu forda - wszystko mi ładnie pokazał jak miałem pomysł kupić mondeo... ;)

nowe mondeo przecieka pod przednia szyba :)
to juz nie bedzie wina chinczyka a zlej konstrukcji :)

po prostu wybór fabryki oraz późniejsza kontrola jakości
IMHO żaden producent nie będzie strzelał sobie w kolano by wymieniać drzwi na gwarancji w co drugim egzemplarzu...

jak nie dopilnowali na kontroli jakosci to beda musieli skoro daja po 12 lat gwarancji na blache :)

wybacz ale co ma fabryka do tego ze sa dziury lub ich nie ma :)
jesli w dokumentacji technicznej byly zaznaczone to maja byc, a jak nie zrobili to kontrola jakosci ma tego nie przepuscic, jak przepusci to znaczy ze Ford ma gdzies jakosc i wezme wszystko co mu dadza. wybacz ale na lini montazowej mozna nie zauwazyc roznicy w jakosci blachy, ale nie mozna przeoczyc otworow kondtrukcyjnych(a dokladnie ich braku :)

natomiast jesli nie bylo tych otworow konstrukcyjnych w dokumentacji to znaczy ze popelnili blad konstrukcyjny:)

czyli znowu wracamy do producenta ktory zawinil a nie podwykonawcy.
to producent odpowiada za produkt koncowy nie podwykonawca.

co do dziur w drzwiach i drzwi, to np nowy Civic otwory ma, ale lubia sie zapchac :)
jak ktos nie zauwazy ze mu cos chlupie w drzwiach(rekordzisci spuszczali po 1,5 l wody z drzwi :) to za 3-4 lata beda miec piekna korozje na dole drzwi.
akcja serwisowa z recznym, zacinajaca sie klapka wlewu paliwa, wypadajace gumy przy zawieszeniu tylnym itd itp

to tylko mala probka wad w nowym Civicu ktore powoli sa poprawiane na akcjach serwisowych i pozniejsze modele juz na etapie produkcji mialy to poprawiane.

jak widac ciagle sa to problemy ze strony konstrukcji a nie jakosci wykonania(kraj produkcji)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 12:51:16
Autor: J.F.
Ford Focus vs. Honda City
On Sun, 1 Mar 2009 12:44:00 +0100,  Piotrek wrote:
[...]

Na potege .. jesli w 15 letniej scierce pojawia sie pierwsza dziurka w
nadkolu, to czy to jest na potege ? J.

Data: 2009-03-01 12:58:08
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
Na potege .. jesli w 15 letniej scierce pojawia sie pierwsza dziurka w
nadkolu, to czy to jest na potege ?

na potege bo w kazdym modelu od scierki, przez scorpio po escorta(o focusie i mondeo nie wiem), pojawia sie ta sama wada konstrukcyjna.
i jeszcze o ile w scierce blacha byla o tyle lepsza ze najczesciej po kilku kilkunastu latach zaczynaly sie problemy o tyle im pozniej tym gorzej, bo 4-5 letnie escorty juz mialy zjedzone nadkola tylne a problem jak sam wiesz nie byl nowy tylko sie ciagnie od 30 lat jak nie lepiej

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 13:01:25
Autor: J.F.
Ford Focus vs. Honda City
On Sun, 1 Mar 2009 12:58:08 +0100,  Piotrek wrote:
[...]

Przy 15 latach to ja watpie zeby to mozna bylo nazwac wada
konstrukcyjna. Tyle mial wytrzymac i tyle wytrzymal, co kogo
interesuje ile rdzy jest w zlomie ?

J.

Data: 2009-03-01 13:12:00
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
Przy 15 latach to ja watpie zeby to mozna bylo nazwac wada
konstrukcyjna. Tyle mial wytrzymac i tyle wytrzymal, co kogo
interesuje ile rdzy jest w zlomie ?

przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisalem i nie marnuj mojego czasu na tlumacznie o co chodzi w tekscie pisanym.
bo poki co udowadniasz raz za razem ze nie masz pojecia o czym piszesz.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 22:43:13
Autor: vpw
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:godr06$adg$1inews.gazeta.pl...
The_EaGle wrote:

[...]

Gdyby to była kwestia otworów do odpływu wody, to pierwsza dziura od rdzy powinna załatwic sprawę. Może element był naprawiany przez "fachowca". Ja jeździłem do zeszłego roku Mondkiem 2002 i rdza pojawiła się tylko na błotniku naprawianym po wypadku. Pozostałe elementy bez skazy. A wszyscy straszyli, że to ford i go zje rdza, zanim go sprzedam.

Poprzedni fokus 1998-2003 też nie zdążył zardzewiec. A moją RAV4 trochę już podgryzac zaczęło (rocznik 2003). No więc to jednak nie do końca kwestia producenta.

--
vpw

Data: 2009-02-28 21:14:45
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

"adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> wrote in message

Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

To nie kwestia ciekawszy czy nie - (F)ord jest na niewłasciwą literę.
Jak ta Honda, o której niektórzy w tym wątku powtarzają głupoty, wypisywane przez jeżdżącą szrotami po ca. 5kPLN małozarabiająca młodzież będzie miała na cyferblacie 300kkm i 10 lat życia, to temu (F)ordowi będą już tłoki wychodziły rura wydechową. A klimatyzację będzie miał naturalną - przez dziury w podłodze.
H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

Max

Data: 2009-02-28 21:26:27
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

To nie kwestia ciekawszy czy nie - (F)ord jest na niewłasciwą literę.

no i to jest najmocniejszy argument :D

[...]

pierdu pierdu. Fokusy sa juz na rynku od 11 lat. Pokaz jak duzo ma dziury w podłodze i zajechane silniki. Bo ja widze ze jest to najczesciej wybierany samochod flotowy ktory z powodzeniem tłucze setki tysiecy kilometrow i do tego jest poszukiwany i bardzo chetnie kupowany na rynku wtornym. Fakt ze rdzewieje ale sa to ranty drzwi czy klapy a nie dziury w podłodze.

H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

nie kazdy szuka tylko brzydkiego wozidła z punktu A do punktu B. Thalia i Logan tez mają swoich odbiorców. Focus jest po prostu ładny. pierwsza generacja wyprzedzila soją epokę zarowno wyglądem jak i prowadzeniem przez wielowahaczowe zawieszenie jako pierwsze w kompakcie montowane własnie w Focusie.

Magia japończyków produkowanych w GB czy Turcji czy Malezji :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 21:28:43
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

generacja wyprzedzila soją epokę zarowno wyglądem jak i prowadzeniem przez
wielowahaczowe zawieszenie jako pierwsze w kompakcie montowane własnie w Focusie.

chodzi oczywiscie o tylne zawieszenie

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-03-01 10:15:18
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Ford Focus vs. Honda City
Scyzoryk pisze:
generacja wyprzedzila soją epokę zarowno wyglądem jak i prowadzeniem przez
wielowahaczowe zawieszenie jako pierwsze w kompakcie montowane własnie w Focusie.

chodzi oczywiscie o tylne zawieszenie

ekhmmm czy aby na pewno pierwsze :):):)
bo Civic 6 generacji jest miał je już w 1995 roku. Taki przykład z kapelusza
wcześniejsze też nie miały belki a nie da się ich nie nazwać kompaktami
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-03-01 10:19:14
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Maciek "Sołtys" pisze:

ekhmmm czy aby na pewno pierwsze :):):)
bo Civic 6 generacji jest miał je już w 1995 roku. Taki przykład z kapelusza
wcześniejsze też nie miały belki a nie da się ich nie nazwać kompaktami

Mitsubishi colt też miał na pewno od 91 roku niezależne zawieszenie  z tyłu, model 91-96 jak najbardziej był kompaktem. kolejne modele to już seg B (model 96-02 jest dyskusyjny). Wszędzie tam było niezależne zawieszenie z tyłu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 13:41:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
Maciek "Sołtys" pisze:

[...]

No ale chyba "niezależne" =/= "wielowahaczowe". Nie mylę się?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-03-02 13:45:18
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Powiem tak, w zbiorze zawieszeń niezależnych znajdziemy :
m.in macpersony i wielowahaczowe i jeszcze wiele innych typów do siebie zbliżonych np: multilink.

Tutaj jest więcej: http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_suspension

Focus był chwalony za zawieszenie tylne nie z powodu tego że po raz pierwszy zastosowano w seg C zawieszenie niezależne (bo to bzdura opowiadana przez dziennikarzyny) ale za rodzaj tego zawieszenia i pogodzenie komfortu z prowadzeniem. Samo zawieszenie niezależne bądź pół-zalezne nie rozwiązuje problemu dobrego/złego prowadzenia się. Do zalet w FF był zaliczany także stabilizator przechyłów nie z przodu (to standard) ale z tyłu, co stanowiło rzadkość w tym segmencie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 21:44:30
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:

  Do
zalet w FF był zaliczany także stabilizator przechyłów nie z przodu (to standard) ale z tyłu, co stanowiło rzadkość w tym segmencie.

Też mam :) Honda Civic 1998 r.
Montowany w wersjach 125 KM od 1995 roku
a także w wyśmiewanych na forum Roverach 400 :)
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-03-02 21:58:09
Autor: Artur Maślag
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
(...)
[...]

ROTFL - zabiłeś mnie tym stabilizatorem z tyłu :) Nie ma to jak
marketing :)

Data: 2009-03-03 00:07:12
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Artur Maślag pisze:

ROTFL - zabiłeś mnie tym stabilizatorem z tyłu :) Nie ma to jak
marketing :)

Jak zwykle wniosłeś do dyskusji tyle ile wiedziałeś :)))))

Data: 2009-03-03 09:37:54
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
Artur Maślag pisze:

ROTFL - zabiłeś mnie tym stabilizatorem z tyłu :) Nie ma to jak
marketing :)

Jak zwykle wniosłeś do dyskusji tyle ile wiedziałeś :)))))

Tak się składa, że wiem dużo więcej na ten temat, więc nic dziwnego,
że teksty marketingowe o:
<cite>
Do zalet w FF był zaliczany także stabilizator przechyłów nie z przodu (to standard) ale z tyłu, co stanowiło rzadkość w tym segmencie.
</cite>
mnie serdecznie bawią :)

W sumie nie dziwi mnie Twoje stanowisko. Chwal sobie tego FF,
a swoje głębokie o mojej wiedzy przemyślenia zachowaj dla siebie.
Podobnie jak nie widziałeś rdzy na FF, która była dość powszechna
i usuwana na gwarancji (albo i nie, jak komuś się nie chciało).
FF to fajny samochód, ale ja nie lubię dyskusji z fanatykami
karmiącymi innych papką marketingową :)

Data: 2009-03-03 10:02:46
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
The_EaGle pisze:
Artur Maślag pisze:

[...]

Naprawdę mało mnie interesuje co ty na ten temat wiesz,ale nie powiesz. To jest grupa dyskusyjna a nie grupa wróżek, stąd moja ocena twoich opinii zgodna z treścią jaką przekazałeś.

Jeżeli chodzi o chwalenie FF to znowu coś ci się wydaje. FF wg mnie jak na samochód w swojej  klasie jest dość dobrą propozycją, i to moje zdanie popiera naprawdę dużo ludzi a także zdecydowana większość pismaków. To że ma wady jest sprawą oczywistą tak jak każdy samochód. To że rdzewieje  już nie zupełnie. Tak jak napisałem we wcześniejszych moich wypowiedziach, słyszałem że niektórzy mają z rdzą w FF Mk I problemy ale słyszałem też od różnych źródeł także z ASO że dotyczy to głownie samochodów z lat 02-03. Podobnie zresztą mondeo.

I jeszcze jedno, absolutnie fanatykiem nie jestem, jeżdżę FF przez 5 lat zrobiłem ponad 200tys km tym autem i mam prawo być z niego zadowolony bo po takim przebiegu jestem w stanie coś na ten temat powiedzieć. Dlatego rażą mnie bzdury które wypisują że sprężarka pada po 50tys co jest kompletną bzdura ja mam oryginalną, że każdy samochód rdzewieje - u mnie nic nie rdzewieje, że wtryskiwacze padają co 60tys - u mnie nie padły itd.  Zapewne auto będę zmieniał w tym lub przyszłym roku i wcale nie wykluczam że kolejnym autem nie będzie znowu focus, ale być może będzie to C4 albo nowa mazda 3 - nie wiem ale te auta biorę pod rozwagę na tą chwilę.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-03 10:33:20
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
(...)
Naprawdę mało mnie interesuje co ty na ten temat wiesz,ale nie powiesz.

Skoro tak, to bądź łaskaw nie komentować swoich wyobrażeń o tym,
o czym pojęcia nie masz.

To jest grupa dyskusyjna a nie grupa wróżek, stąd moja ocena twoich opinii zgodna z treścią jaką przekazałeś.

Cóż - baw się dalej :) Jak sam zauważyłeś, to jest grupa dyskusyjna
i pozwoliłem sobie skomentowałem głupawy tekst marketingowy.  Ty
oczywiście uznałeś to za "niewadomoco" i pozwoliłeś sobie na
wycieczkę osobistą pod moim adresem - w zakresie mojej wiedzy.
Podobnie głupawych teksów już dużo widziałem i słyszałem na
temat różnych samochodów.

Jeżeli chodzi o chwalenie FF to znowu coś ci się wydaje. FF wg mnie jak

I przy tym pozostań.

(...)

I bądź łaskaw nie przypisywać mi rzeczy, których nie pisałem.

Data: 2009-03-01 10:25:22
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

ekhmmm czy aby na pewno pierwsze :):):)
bo Civic 6 generacji jest miał je już w 1995 roku. Taki przykład z kapelusza
wcześniejsze też nie miały belki a nie da się ich nie nazwać kompaktami

może przesadziłem z tym słodzeniem :)

No ale prowadzi sie znakomicie i jest wzorem wśróg kompaktów :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 22:03:46
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Max_P pisze:

[...]

Podjedź sobie do OEM Automatic w Wawie i zobacz co stoi przed firmą. W 90% to focusy handlowców. Niektóre mają po 300-400tys km i jeżdżą. Są to focusy I, od zeszłego roku trwała wymiana parku samochodowego, zgadnij co kupili na następce tych samochodów... tak focusy II. Dodam że osoby lub firmy które kupiły te samochody jako nowe a nie zciągnięte z Niemiec z przebiegiem 500tys km czyli 120tys w Polsce bardzo rzadko na nie narzekali. Poczytaj opinie co piszą użytkownicy w autocentrum.pl na temat tego auta.

H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

Honda City to samochód taki sam jak siena czy inna thalia sedan seg B dla najbiedniejszych rejonów Europy. Jak nie stać kogoś na kompakt to honda wciska mu city. Jest więc dokładnie odwrotnie niż piszesz.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-02-28 22:50:35
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

"The_EaGle" <tsgs@hsh.com> wrote in message >

Podjedź sobie do OEM Automatic w Wawie i zobacz co stoi przed firmą. W 90% to focusy handlowców.

IMO mało (zero) przekonywyjące. Gdybyś napisał, że gostek, który zdecydowal o zakupie tej floty też jeździ  hehe (F)ocusem - noooo, to byłaby jakaś informacja.

Max

Data: 2009-02-28 22:48:18
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Max_P pisze:
[...]

Najczęściej kupowany samochód do flot to focus. To tez cię nie przekonuje? Myślisz że ktoś podejmuje taką decyzje ze względu na podwórkowe przekonania czy na rzetelne testy i rankingi niezawodności ?

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 10:27:02
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

Najczęściej kupowany samochód do flot to focus. To tez cię nie
przekonuje? Myślisz że ktoś podejmuje taką decyzje ze względu na podwórkowe przekonania czy na rzetelne testy i rankingi niezawodności ?

mysle ze nie tyle ranking co praktyka na to wskazuje. Kupuja cos co przez poprzednie kilka lat dobrze sie spisywało i w miarę bezproblemowo tłukło kilometry.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-03-02 13:34:58
Autor: kamil
Ford Focus vs. Honda City

"Max_P" <Max_P@xxl.pl> wrote in message news:goc5if$723$1news.onet.pl...

[...]

A czy klienta salonu obchodzi co sie z autem po 300kkm dzieje? Niech sie martwi malozarabiajaca mlodziez.

H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

Poki co wyniki sprzedazy pokazuja dobitnie, ze pol bogatszego swiata jezdzi Fordami, nie Hondami.

Sam marke na H cenie, mialem kilka Hond w zyciu, ale jesli bede szukac kiedys rodzinnego kompakta, na pewno rozejrze sie za Focusem. Przede wszystkim z uwagi na wiele drobnych, acz bardzo praktycznych rozwiazan.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-28 21:55:06
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 pisze:
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Honda City to segment B jak punto a focus to segment C czyli m.in civica. Gdybyś porónywał focusa do civica to ja bym wybrał focusa, a jak porównujesz city do focusa to ... nic chyba wiecej nie trzeba pisać.
Ten focus będzie praktycznie pod każdym względem lepszy od tej hondy,
miejsce, komfort, zawieszenie (bez porównania). Co do awaryjności to zamiast czytać opinie podwórkowych mędrców spójrz tu :

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/17838/__Ranking-niezawodno%C5%9Bci-DEKRA-2009.html

i tu:

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/18107/__Ranking-DEKRA-2009-raz-jeszcze.html

gdyby ci ktoś powiedział że rankingi DEKRY sa tendencyjne to masz potwierdzanie tego samego w TUV:

http://www.autoinformator.pl/news,1131.html

I nigdzie w czołówce żadnej hondy city nie widać a to oznacza że wbrew podwórkowym opinią honda civic i city jest bardziej awaryjna niż ford focus...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 08:20:44
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "The_EaGle" <tsgs@hsh.com> napisał w wiadomości news:goc8ba$6og$1news.telbank.pl...
[...]

[...]

Troche sie z Toba nie zgodze, bo ja tam widze Honde Jazz... oczywiscie Honda City i Jazz maja z soba bardzo wiele wspolnego.
Nazywaja sie roznie, ale technologicznie sa to identyczne.
Tak jak Clio i Thalia.. dwie rozne nazwy, jedne hatch,, drugi sedna.Sa karaje gdzie na thalie mowia CLIO sedan:)

Pozdr
Mirek

Data: 2009-03-01 10:15:48
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Mirek Ziółek pisze:

[...]

Ford mondeo i Mazda 6 to praktycznie te same samochody. Idąc tym tokiem rozumowania w pierszej 3ce mamy mondeo.
Oprócz tej samej konstrukcji ważna jest jeszcze jakość wykonania. Być może city i jazz produkuje się w innych fabrykach skoro jakość jest różna.

Data: 2009-03-01 10:32:35
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City
może city i jazz produkuje się w innych fabrykach skoro jakość jest różna.

Może. Jazz jest chyba produkowany w Japonii. City Turcja, Malezja i Japonia.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-03-03 07:54:09
Autor: Scypio
Ford Focus vs. Honda City
Dnia Sun, 1 Mar 2009 10:32:35 +0100, Scyzoryk napisal(a):
mo?e city i jazz produkuje si? w innych fabrykach skoro jako?? jest ró?na.

Mo?e. Jazz jest chyba produkowany w Japonii. City Turcja, Malezja i Japonia.

Jazz jest produkowany w Chinach. http://www.autokrata.pl/lod/1317/chinski_jazz/
to może trochę psuć nastrój użytkownikom ;)

--
scypio

Data: 2009-03-04 12:20:45
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "Scypio" <scypio.N0SP4M@poczta.fm> napisał w wiadomości news:slrngqpoh1.d06.scypio.N0SP4Matos.wmid.amu.edu.pl...
[...]

m.in. w chinach ;)
teraz, trzeba przeprowadzic dochodzenie, czy aby DEKRA badala wiecej Jazz-ow z JP czy z Chin!?!?!? ;)
hehehe

Pozdr
Mirek

Data: 2009-03-01 11:14:13
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "The_EaGle" <tsgs@hsh.com> napisał w wiadomości news:godjo3$a2j$1news.telbank.pl...
Mirek Ziółek pisze:

[...]

Ja nie mowie o kooperacji miedzy producentami aut, a o jednym producencie, spora roznica.
Faktycznie, miejsce produkcji moze miec znaczenie, ale czy w raporcie DEKRY jest napisane gdzie jest wyprodukowane porshe 911 czy focus? liczy sie model, nie miejsce produkcji (wg. Dekry).
Podobny problem jest z civikiem 96-00, napewno w raportach bedzie napisane HONDA CIVIC, a ze byly 3 modele, w tym 3D i 4D japonskie i 5D angielskie....
Dlatego, IMHO takie raporty mozna sobie interpretowac na swoj sposob ;)

Wracajac do meritum, osoboscie nowa H.City jest o wiele ladniejsza niz poprzedniczka,ale to samochód klasy B,Focus to juz kompakt, cenowo moze i podobne ale to przez "dziwna" polityke Hondy Polska.

Data: 2009-03-01 12:17:48
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
Mirek Ziółek wrote:

[...]

4d i 3d były jeszcze tureckie
a 2d amerykańskie

Wracajac do meritum, osoboscie nowa H.City jest o wiele ladniejsza niz
poprzedniczka,ale to samochód klasy B,Focus to juz kompakt, cenowo
moze i podobne ale to przez "dziwna" polityke Hondy Polska.

długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)

to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

Data: 2009-03-01 16:24:56
Autor: .Peeter
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] wrote:
długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

A silnikowo to nadal jednak segment B... :)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-01 16:49:32
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
..Peeter wrote:
zkruk [Lodz] wrote:
długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

A silnikowo to nadal jednak segment B... :)

i jeszcze biorąc pod uwagę kształt kołpaków to też ... :]

Data: 2009-03-01 17:03:37
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
..Peeter wrote:
zkruk [Lodz] wrote:
długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

A silnikowo to nadal jednak segment B... :)

no i czy to wina Hondy, że jej 1.4 = 1.6 z Forda ? :>

natomiast z jednym nie dyskutuje - City nie jest samochodem z dla b. wymagających klientów
ma to być tani samochód dla 4 osobowej rodziny

a takiej 11 s do 100 km/h wystarczy

jak ktoś chce coś lepszego to ma civica - droższego, szybszego i lepszego

Data: 2009-03-02 08:02:19
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:godr4m$bd1$1inews.gazeta.pl...
Mirek Ziółek wrote:

[...]

heheh, ale octavia.... to wg. wszystkich klasa d ( male d) ;)

Troche sie rozrosly samochody a granica pomiedzy segemantami juz dawno sie zatarly.

Pozatym... czy honda nie strzeliaby sobie w noge, majac dwa sedany w segemncie C?City i Civic?

pozdr
Mirek

Data: 2009-03-02 14:11:38
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:

to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

Co ty opowiadasz za banialuki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_City

Chcesz powiedzieć że Honda jako jedyna firma na świecie sprzedaje dwa samochody równocześnie z tego samego segmentu? Taka wewnętrzna japońska konkurencja tak? Honda civic i city wg ciebie to seg C? Jazz i city to ten sam samochód tak jak clio i thalia , tak jak punto i siena czy albea czli linea.
  Generalnie to małe auto WEWNĄTRZ z dużym wystającym bagażnikiem.

Jeszcze jedno:
Fiat linea ma jeszcze większa długośc niż city bo
Długość/Szerokość/Wysokość [mm]:
4560/1730/1494
a nikt nie kwestionuje tego że należy do seg B tak jak punto.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-03 08:48:26
Autor: Massai
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

zkruk [Lodz] pisze:

> [...]

i city to ten sam samochód tak jak clio i thalia , tak jak punto i
siena czy albea czli linea.   Generalnie to małe auto WEWNĄTRZ z

To fakt, ale z tą wielkością to bym nie przesadzał, różnice (czy to
jeszcze B czy już C) są kosmetyczne i sprowadzają się głównie do
wyposażenia i wykończenia.
Kiedyś tak do Thalii się przymierzałem i przyznam ze otwarty bagażnik
sprawia wrażenie czarnej dziury - że wszystko co włożysz się zmieści, a
żeby wyjąc z końca to trzeba będzie do tego bagażnika wejść...

[...]

Nie wiem, nie wiem.
A taka corolla sedan?

Od fiata linea wielkością się specjalnie nie różni...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-03-01 12:15:23
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

Honda City to segment B jak punto a focus to segment C czyli m.in
civica. Gdybyś porónywał focusa do civica to ja bym wybrał focusa, a

chyba delikatnie nie w temacie jestes
samochód który ma 4 metry 42 cm nazywasz segmentem B
a rozstaw osi - 2.55

coś Ci się pozajączkowało...

nowa octavia ma rozstaw 2.57
a długość całkowita 4.56

a niektórzy zaliczają ją do D z taką samą rozkoszną głupotą jak Ty ;]

Data: 2009-03-01 17:41:42
Autor: kamil d
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:
chyba delikatnie nie w temacie jestes
samochód który ma 4 metry 42 cm nazywasz segmentem B
a rozstaw osi - 2.55

A szerokość taka sama jak w Jazz, to jak to w końcu jest? Bierzemy B rozciągamy, dodajemy kufer i wychodzi kompakt? I jeśli City jest kompaktem to czym jest Civic 4D?

--
kamil d
red 206

Data: 2009-03-01 18:04:00
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
A szerokość taka sama jak w Jazz, to jak to w końcu jest? Bierzemy B rozciągamy, dodajemy kufer i wychodzi kompakt? I jeśli City jest kompaktem to czym jest Civic 4D?

nie od dzisiaj wiadomo ze samochody od paru lat "puchna" :)
wygladaja z zew na wieksze i sie wydaje ze sa klase wyzej, a w srodku dalej nedznie z miejscem.
z zew to one sobie moga wygladac i na E klase ale jak w srodku sa ciasne to nikt mi nie wmowi ze to bedzie klasa C.

ot marketingowy chwyt dla glupich klientow ktorzy chca "wiekszy" samochod ale ich nie stac :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 18:22:41
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
kamil d wrote:

A szerokość taka sama jak w Jazz, to jak to w końcu jest? Bierzemy B
rozciągamy, dodajemy kufer i wychodzi kompakt? I jeśli City jest
kompaktem to czym jest Civic 4D?

bo Honda ogólnie robi auta "chudsze"
accord 2003-2007 - 1760 mm
nowy city 1695mm

Data: 2009-03-02 13:53:28
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:
The_EaGle wrote:

[...]

Nikt normalny Octavii nie zalicza do seg D skoro to jest płyta podłogowa VW golfa który jest w seg C. Ale wracając do Jazz/city...

City jak ktoś napisał to Jazz z bagażnikiem. O przynależności do seg nie decyduje wystający bagażnik ale ilość miejsca w środku i płyta podłogowa. Ilośc miejsca w środku jest związana z rozstawem osi i jak sobie porównasz rozstaw osi City, Thalii i Stilo to okaże się że będa takie same jak Jazz, Clio i Punto co oznacza ze w srodku jest DOKŁADNIE tyle samo miejsca.
Z kolei Focus to ta sama płyta podłogowa co mazda 3, volvo s40/v40 i c30 i to sa samochody kompaktowe z tym że ostatnie to kompakty premium z względu na wyposażenie marke itp. Podobnie jest z Audi A3 i VW Golfem - te same samochody i te same segmenty z tym że Audi to niby premium i premium kosztuje ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 13:36:51
Autor: kamil
Ford Focus vs. Honda City

"The_EaGle" <the@tye.pl> wrote in message news:gogksa$lbf$1news.onet.pl...
zkruk [Lodz] pisze:

[...]

Daleko idace uproszczenie, bo ilosc miejsca w srodku to nie tylko rozstaw osi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-02 19:34:16
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:

[...]

To nie jest żadne uproszczenie. O miejscu w środku decyduje płyta podłogowa i praktycznie TYLKO ONA. Nie możesz praktycznie nic zrobić jak płyta jest taka sama. Producenci co prawda wydłużają o kilka cm rozstaw osi jak to jest w przypadku grande punto i linea ale to tylko tyle. W środku miejsca w punto i linea bedzie tyle samo tak samo jak jazz i city.
Rozstaw osi to najbardziej miarodajny wskaźnik ponieważ kazdy samochod z różnych względów musi w tym miejscu zmieścić :
- silnik na przedniej osi
- zbiornik paliwa po miedzy tylną osią a przednią (pod tylna kanapa najczęściej)
- cały przedział pasażerski ze wzmocnieniami

Dlatego właśnie rozstaw osi zwykle determinuje przynależność do segmentu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 23:35:30
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

[...]

no to dlatego staram Ci się uświadomić, że

Corsa - 244
skoda fabia - 246
sedici - 250
almera (00-06) - 253
City: rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
bravo (nowy) - 260
stara corolla - (01-06) -260
astra (nowa) - 261
focus (nowy) - 264 (największy w klasie)
Accord 03-07: 267
nowy Accord - 270 cm
Civic - 263

dla mnie wnioski nie są tak jednoznaczne jak dla Ciebie...

polecam Ci jeszcze ten artykuł:
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,71358,4088792.html

producenci znaleźli nową lukę
produkują samochody klasy D premium
oraz duże kompakty - a być może właśnie klasę D - standard...

Data: 2009-03-03 07:19:23
Autor: Scypio
Ford Focus vs. Honda City
Dnia Mon, 2 Mar 2009 23:35:30 +0100, zkruk [Lodz] napisal(a):
focus (nowy) - 264 (największy w klasie)

czyżby? nowe megane 264.1 :P
i30/cee'd 265
lancer 265.5
i30cw 270
astra 3 sedan/kombi 270.3
p308sw 270.8

pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-03-03 17:30:47
Autor: Weronika Styka
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

stara corolla - (01-06) -260
astra (nowa) - 261
focus (nowy) - 264 (największy w klasie)

Civic, to ma kolego 270, w każdym razie mój tak ma :)
Ciekawe, że Hondy mają najwięcej ;)

Weronika --

Data: 2009-03-08 11:21:41
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Weronika Styka pisze:
[...]

Najwięcej bo płyta podłogowa nowego civica jest najnowsza z kompaktów, pozostałe auta to płyta podłogowa mająca nie rzadko 10 lat której wyciągnąć się za bardzo nie da.

Data: 2009-03-08 11:06:37
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
Ok to ja sie podepne...
Mam ten sam dylemat.
Honda City Elegance 2008 4D 1,4 100KM
Ford Focus Trend Gold X 2008 5D 1,6 100KM
Ta sama oferta cenowa.

O Hondzie nie dam zlego slowa powiedziec, bo mam do czynienia z
Civiciem od generacji 6 (jezdze nadal Civic 5D 1996, 255000km
przebiegu i bez problemów), w rodzinie mam jeszcze sedana z 7
generacji, ponad 100000km i też bez najmniejszych problemow, oprocz
tego w pracy mam okazje jezdzic sedanem 8 generacji 1,8 140KM i mimo
tureckiego rodowodu 80000km zrobil bezawaryjnie... no ale City to nie
Civic...
Focusik podoba mi sie i bralbym go w ciemno gdyby wlasnie nie te
tabuny flotowych aut... po prostu wiem ze za 6lat ten Focus bedzie
wart jakies 40% mniej niz ta City...
Poza tym wiekszosc moich km robie po grodzie Kraka, a jednak Focus
pali chyba nieco więcej...
Ten silnik 1,6 100KM jest już osławiony pod względem solidności i
chyba bez specjalnych zmian przetrwał od premiery pierwszego Focusa,
ale jednak do najoszczędniejszych nie należy i z tego co mi przekazuje
kumpel to jego Focus I po Krakowie pali 9-10l/100km...
City jednak powinna być znacznie oszczędniejsza...
No ale poza tymi wadami Focus jest autem wyższej klasy o wyrobionej
marce... po liftingu jest po prostu ładny, no i ma lepsze akcje
finansowania i promocyjne... bo Honda pod tym względem jak zawsze leży
i kwiczy...

No i teraz mam dylemat co wybrać ;)
Dlatego tutaj piszę i szukam argumentów i doświadczeń kierowców, ale w
dotychczasowej dyskusji mało takowych, więcej przepychanek fanboyów i
tekstów marketingowych... ;)

Data: 2009-03-08 22:25:45
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

<gziajor@gmail.com> wrote in message

w pracy mam okazje jezdzic sedanem 8 generacji 1,8 140KM i mimo
tureckiego rodowodu 80000km zrobil bezawaryjnie...

Troche mnie rozbawileś tym rodowodem.
Wychodzi z tego, że japoński samochod wyprodukowany w Turcji przez Turka jest gorszej jakości niż japoński wyprodukowany przez Hindusa w Anglii. A najlepszy to pewnie amerykański wyprodukowany przez Jugosłowianina wraz z Turkiem w Niemczech, albo włoski przez Polaka ;)

Max

Data: 2009-03-08 23:17:34
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
On 8 Mar, 22:25, "Max_P" <Ma...@xxl.pl> wrote:
<gzia...@gmail.com> wrote in message
> [...]

najlepszy to pewnie amerykański wyprodukowany przez Jugosłowianina wraz z
Turkiem w Niemczech, albo włoski przez Polaka ;)

Take it easy Max. Napisalem to, takze aby ukrocic kolejne fanatyczne
dyskusje ze Honda to zlom bo produkowana w Turcji/Malezji/Anglii itd..
Jak widać nie taki zlom skoro 80k km bez napraw przejechala, i poza
przeglądami (no i jedną naprawą lakierniczą jak jakiś 18letni synalek
na parkingu w swoim Golfie III zapomniał się do tyłu spojrzeć, albo
przez swoje hyper-przyciemniane szyby nic po porstu nie widzial...)
nic nie bylo w niej robione.

Zresztą niegdyś gadano jak te hatchbacki 5D 6generacji będą do d... bo
je w Angli składają a nie w Japonii...
Jakoś z drug znikneły Fordy Escorty z roczników 95-96, znikneły
Renault 19 z tych roczników, pierwszej Meganki tez coraz mniej na
drogach, Peugeot 406 odszedł w zapomnienie,.. a jakoś Hanie 5D z
96roku mają się dobrze (mozna poznac po swietle stopu na dole szyby i
napisie Civic stylizowanym w literach pisanych a nie drukowanych)

Ale sam tu zajezdzam fanboyem... a szukam argumentow Focus vs City,
City vs Focus...

Data: 2009-03-09 08:32:12
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
Focusik podoba mi sie i bralbym go w ciemno gdyby wlasnie nie te
tabuny flotowych aut... po prostu wiem ze za 6lat ten Focus bedzie
wart jakies 40% mniej niz ta City...

Czemu twierdzisz, ze ladne auto klasy C bedzie warte o 40% mniej
niz pokraczny mały samochodzik z doczepioną dupą, podobny ogólnie
do kupy na kółkach?

Data: 2009-03-09 00:59:03
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
On 9 Mar, 08:32, "omega_fan" <o...@nomail.org> wrote:
> [...]

Czemu twierdzisz, ze ladne auto klasy C bedzie warte o 40% mniej
niz pokraczny mały samochodzik z doczepioną dupą, podobny ogólnie

Nie ma to jak stonowana i zargumentowana wypowiedz...
Moze z 40% przesadzilem, za to przepraszam, ale tak sobie patrze na
roznice w cenach Civica 7 generacji i Focusa I...
Rocznik 2002, srednia cena aut uzywanych Ford 19-20k PLN, Honda 25-26k
PLN
czyli ponad 25%... no poza tym od Forda to 80% na rynku to zajechane
trupy z floty, a Civicow jest duzo wiecej od prywatnych wlascicieli
krajowych z oryginalnym przebiegiem...
Poza tym Civic Hatchback (zelazko) z tamtego rocznika do pieknosci
takze nie nalezal...
A od wygladu nowej City sie odstosunkuj... http:\
\city.honda.pl  ...jesli poprzednia generacja rzeczywiscue wygladala
jak kupa na malych kolkach... to juz nowa na 16' alusach prezentuje
sie lepiej niz dobrze...
Ale oczywiscie nie tak dobrze jak Focus...

Zresztą o gustach się nie dyskutuje.

Nadal czekam na porady i argumenty...

Data: 2009-03-09 12:48:37
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
[...]

Ale Civic to nie City, czyz nie ?

no poza tym od Forda to 80% na rynku to zajechane
trupy z floty, a Civicow jest duzo wiecej od prywatnych wlascicieli
krajowych z oryginalnym przebiegiem...

No i? przeciez kupujesz nowy a nie uzywany, nie rozumiem tej argumentacji.
Sprzedajac auto pozniej jako prywatny, 1-szy wlasciciel wezmiesz z cala
pewnoscia wiecej niz za auto pofirmowe.

Poza tym Civic Hatchback (zelazko) z tamtego rocznika do pieknosci
takze nie nalezal...

Akurat mi sie podoba :) bardziej niz obecny z cala pewnoscia.

Eee... dla mnie dalej nieakceptowalnie.

Zresztą o gustach się nie dyskutuje.

Prawda.

Nadal czekam na porady i argumenty...

Prosze: bierz Focusa.

Data: 2009-03-10 07:17:01
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City

Prosze: bierz Focusa.

No to jest konkret... ;)

Ale ze ja lubie sobie uprzykrzyc zycie zastanawiam sie nad jeszcze
jednym pojazdem:

Mitsubishi Lancer Sedan 1,5 Invite za 62000zł w kredycie 50/50/24
(czyli połowa teraz połowa rozbita na 24raty bez odsetek).

Tez dosc mocny wypas... no i solidny Japoniec z Japonii...
Silnik wg osiągów to odpowiednik 1,6 115KM Forda

Autko mi się super podoba, no ale jest troszkę droższe...

Honda chyba odpadła mimo całego sentymentu bo właśnie podnieśli ceny i
za mój wybór chcą już 59,4k PLN i to bez akcji promocyjnych
finansowania... więc koszt zakupu dla mnie przekroczy koszt zakupu
Lancera...

Ale tak czy siak co polecacie:
Focus vs Lancer vs City ?

Data: 2009-03-10 15:57:42
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
Mitsubishi Lancer Sedan 1,5 Invite za 62000zł w kredycie 50/50/24
(czyli połowa teraz połowa rozbita na 24raty bez odsetek).

Auto dosc ladne, ale...
1. Sedan: nie trawie sedanow, wiec dla mnie odpada.
2. Kolejny producent ktory nie daje w swoich autach wskaznika
temperatury silnika. Bez sensu. Nie czułbym się komfortowo
w takim aucie.
3. Invite chyba nie ma ESP, a w Focusie zdaje sie jest ESP w kazdej wersj.

Focus vs Lancer vs City ?

Bralbym Focusa.

Data: 2009-03-11 09:10:57
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
Auto dosc ladne, ale...
Przod najbardziej meski z aktualnie dostepnych aut w tej cenie... w
srodku tez bez nadmiernych powierzchni srebnego plastiku, co teraz
jest nagminne... a jakość może nie tyle tworzyw co ich spasowania też
lepsza niż w Focusie... (subiektywna opinia organoleptyczna)

1. Sedan: nie trawie sedanow, wiec dla mnie odpada.
Sedany z wyglądu mi właśnie najbardziej podchodzą... większość
hatchbacków jest dla mie zbyt "garbata"...
jeśli już hatchback to taka żaba jaką była Civic 5 generacji... taka
sport-żaba to rozumiem ;)... ale to już kwestia gustu...
Focus z zewnątrz też zalicza się do czołówki jeśli chodzi o wygląd...
ale mi bardziej pasuje przód niż tył... szkoda że nie mam w takiej
ofercie sedana ;)

2. Kolejny producent ktory nie daje w swoich autach wskaznika
temperatury silnika. Bez sensu. Nie czułbym się komfortowo
w takim aucie.
Nie rozumiem... lampka ostrzegawcza jest, temperatura silnika też
możliwa do odczytu w kompie z tego co pamiętam, a że nie będę widział
wskazówki... no cóż moja staruszka się jeszcze nigdy nie zagotowała
niezależnie od obrotów, upałów i korków... choć wskazówka była na
czerwonym polu już kilka razy w ciągu 13latek... liczę że Lancer nie
będzie gorszy i też mi się nie zagotuje...

3. Invite chyba nie ma ESP, a w Focusie zdaje sie jest ESP w kazdej wersj..
Wg specyfikacji którą dostałem ma ASTC (czyli ESP po ichniejszemu)

> Focus vs Lancer vs City ?

Bralbym Focusa.

Nadal nie postanowiłem, ale Focus tak jak City też mi podrożał... z
silnikiem benz 1,6 115KM i wersji wyposażenia kosztuje już tyle co
Lancer...
ale rocznik produkcji już 2009 ale gwarancja na 2lata...

Szkoda, że sobie gadamy w dwójkę... bo każda świeża opinia była by
użyteczna... ;)

Data: 2009-03-12 16:31:00
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
[...]

Ja do tego pod chodze praktycznie - sedan moze litrow miec sporo,
ale mala dziura i ogolnie malo ustawny  bagaznik... odpada.
No ale to sa gusty rozne. BTW niedawno przesiadlem sie z kombi
na vana, bo mi bylo ciasno ;)

[...]

Ciekawe jak w tej sytuacji rozpoznasz, ze padl Ci termostat
i auto sie nie nagrzewa do temperatury roboczej - mialem taki przypadek
2 razy w swojej karierze kierowcy.

Dodatkowo 1 raz kiedy puszczal mi zaworek w ukladzie chlodzenia
i plynu ubywalo - zauwazylem to w pore po dziwnych wahaniach
temperatury silnika, nie zdazylo sie auto przegrzac (cale szczescie).

ale rocznik produkcji już 2009 ale gwarancja na 2lata...

Mimo wszystko bralbym Focusa :)

Szkoda, że sobie gadamy w dwójkę... bo każda świeża opinia była by
użyteczna... ;)

Oj tak tak :)))

Data: 2009-03-03 08:39:23
Autor: J.F.
Ford Focus vs. Honda City
On Mon, 02 Mar 2009 19:34:16 +0100,  The_EaGle wrote:
Rozstaw osi to najbardziej miarodajny wskaźnik ponieważ kazdy samochod z różnych względów musi w tym miejscu zmieścić :
- silnik na przedniej osi

Silnik moze byc przed osia, lub za osia, juz pomijajac nietypowe
przypadki.

- zbiornik paliwa po miedzy tylną osią a przednią (pod tylna kanapa najczęściej)

Tez roznie bywa.

- cały przedział pasażerski ze wzmocnieniami

Zostawiajac kwestie ile nadkoli wchodzi w ten przedzial i
przeszkadza..

J.

Data: 2009-03-03 09:58:26
Autor: kamil
Ford Focus vs. Honda City
"The_EaGle" <tsgs@hsh.com> wrote in message news:goh8r7$qkh$1news.telbank.pl...
kamil pisze:

[...]

Sportowe auta bardzo czesto maja szeroki rozstaw osi, ale nijak nie mozna ich porownywac z autem rodzinnym pod wzgledem miejsca w srodku. W kazdym aucie zreszta wystarczy inne rozmieszczenie elementow czy o 5cm dluzszy bagaznik, zeby z "wygodnie z tylu" zrobic "od biedy da sie pojechac z tylu".

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-06 19:28:10
Autor: adamoxx1
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 pisze:
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Pozdrawiam

A co powiecie jeszcze na Opla Vectre z maja 2007, zza granicy.
Najbogatsza wersja Cosmo.
Silnik: 1.9 CDTI ECOTEC 150KM
Przebieg: 171 000 km.

Przebieg duży, jak to widzicie?

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-03-06 19:29:12
Autor: adamoxx1
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 pisze:
adamoxx1 pisze:
[...]

Cena 49 000.

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-03-06 21:38:52
Autor: adamoxx1
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 pisze:
adamoxx1 pisze:
adamoxx1 pisze:
[...]

:(((((((

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-03-08 11:19:29
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 pisze:
adamoxx1 pisze:
[...]

Widzie że sie rozwijasz, z sam seg B po przez C doszedłeś do seg D.
Zapytaj jeszcze co myślimy o volvo S80 vs Peugeot 106...

Zanim zadasz pytanie na grupie sam się zastanów po co ci samochód.

Pozdrawiam
Rafał

Ford Focus vs. Honda City