Ford Focus vs. Honda City

Data: 2009-02-28 21:14:45
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

"adamoxx1" <adamox@poczta.onet.pl> wrote in message

Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

To nie kwestia ciekawszy czy nie - (F)ord jest na niewłasciwą literę.
Jak ta Honda, o której niektórzy w tym wątku powtarzają głupoty, wypisywane przez jeżdżącą szrotami po ca. 5kPLN małozarabiająca młodzież będzie miała na cyferblacie 300kkm i 10 lat życia, to temu (F)ordowi będą już tłoki wychodziły rura wydechową. A klimatyzację będzie miał naturalną - przez dziury w podłodze.
H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

Max

Data: 2009-02-28 21:26:27
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

To nie kwestia ciekawszy czy nie - (F)ord jest na niewłasciwą literę.

no i to jest najmocniejszy argument :D

[...]

pierdu pierdu. Fokusy sa juz na rynku od 11 lat. Pokaz jak duzo ma dziury w podłodze i zajechane silniki. Bo ja widze ze jest to najczesciej wybierany samochod flotowy ktory z powodzeniem tłucze setki tysiecy kilometrow i do tego jest poszukiwany i bardzo chetnie kupowany na rynku wtornym. Fakt ze rdzewieje ale sa to ranty drzwi czy klapy a nie dziury w podłodze.

H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

nie kazdy szuka tylko brzydkiego wozidła z punktu A do punktu B. Thalia i Logan tez mają swoich odbiorców. Focus jest po prostu ładny. pierwsza generacja wyprzedzila soją epokę zarowno wyglądem jak i prowadzeniem przez wielowahaczowe zawieszenie jako pierwsze w kompakcie montowane własnie w Focusie.

Magia japończyków produkowanych w GB czy Turcji czy Malezji :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 21:28:43
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

generacja wyprzedzila soją epokę zarowno wyglądem jak i prowadzeniem przez
wielowahaczowe zawieszenie jako pierwsze w kompakcie montowane własnie w Focusie.

chodzi oczywiscie o tylne zawieszenie

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-03-01 10:15:18
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Ford Focus vs. Honda City
Scyzoryk pisze:
generacja wyprzedzila soją epokę zarowno wyglądem jak i prowadzeniem przez
wielowahaczowe zawieszenie jako pierwsze w kompakcie montowane własnie w Focusie.

chodzi oczywiscie o tylne zawieszenie

ekhmmm czy aby na pewno pierwsze :):):)
bo Civic 6 generacji jest miał je już w 1995 roku. Taki przykład z kapelusza
wcześniejsze też nie miały belki a nie da się ich nie nazwać kompaktami
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-03-01 10:19:14
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Maciek "Sołtys" pisze:

ekhmmm czy aby na pewno pierwsze :):):)
bo Civic 6 generacji jest miał je już w 1995 roku. Taki przykład z kapelusza
wcześniejsze też nie miały belki a nie da się ich nie nazwać kompaktami

Mitsubishi colt też miał na pewno od 91 roku niezależne zawieszenie  z tyłu, model 91-96 jak najbardziej był kompaktem. kolejne modele to już seg B (model 96-02 jest dyskusyjny). Wszędzie tam było niezależne zawieszenie z tyłu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 13:41:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
Maciek "Sołtys" pisze:

[...]

No ale chyba "niezależne" =/= "wielowahaczowe". Nie mylę się?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-03-02 13:45:18
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Powiem tak, w zbiorze zawieszeń niezależnych znajdziemy :
m.in macpersony i wielowahaczowe i jeszcze wiele innych typów do siebie zbliżonych np: multilink.

Tutaj jest więcej: http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_suspension

Focus był chwalony za zawieszenie tylne nie z powodu tego że po raz pierwszy zastosowano w seg C zawieszenie niezależne (bo to bzdura opowiadana przez dziennikarzyny) ale za rodzaj tego zawieszenia i pogodzenie komfortu z prowadzeniem. Samo zawieszenie niezależne bądź pół-zalezne nie rozwiązuje problemu dobrego/złego prowadzenia się. Do zalet w FF był zaliczany także stabilizator przechyłów nie z przodu (to standard) ale z tyłu, co stanowiło rzadkość w tym segmencie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 21:44:30
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:

  Do
zalet w FF był zaliczany także stabilizator przechyłów nie z przodu (to standard) ale z tyłu, co stanowiło rzadkość w tym segmencie.

Też mam :) Honda Civic 1998 r.
Montowany w wersjach 125 KM od 1995 roku
a także w wyśmiewanych na forum Roverach 400 :)
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-03-02 21:58:09
Autor: Artur Maślag
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
(...)
[...]

ROTFL - zabiłeś mnie tym stabilizatorem z tyłu :) Nie ma to jak
marketing :)

Data: 2009-03-03 00:07:12
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Artur Maślag pisze:

ROTFL - zabiłeś mnie tym stabilizatorem z tyłu :) Nie ma to jak
marketing :)

Jak zwykle wniosłeś do dyskusji tyle ile wiedziałeś :)))))

Data: 2009-03-03 09:37:54
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
Artur Maślag pisze:

ROTFL - zabiłeś mnie tym stabilizatorem z tyłu :) Nie ma to jak
marketing :)

Jak zwykle wniosłeś do dyskusji tyle ile wiedziałeś :)))))

Tak się składa, że wiem dużo więcej na ten temat, więc nic dziwnego,
że teksty marketingowe o:
<cite>
Do zalet w FF był zaliczany także stabilizator przechyłów nie z przodu (to standard) ale z tyłu, co stanowiło rzadkość w tym segmencie.
</cite>
mnie serdecznie bawią :)

W sumie nie dziwi mnie Twoje stanowisko. Chwal sobie tego FF,
a swoje głębokie o mojej wiedzy przemyślenia zachowaj dla siebie.
Podobnie jak nie widziałeś rdzy na FF, która była dość powszechna
i usuwana na gwarancji (albo i nie, jak komuś się nie chciało).
FF to fajny samochód, ale ja nie lubię dyskusji z fanatykami
karmiącymi innych papką marketingową :)

Data: 2009-03-03 10:02:46
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
The_EaGle pisze:
Artur Maślag pisze:

[...]

Naprawdę mało mnie interesuje co ty na ten temat wiesz,ale nie powiesz. To jest grupa dyskusyjna a nie grupa wróżek, stąd moja ocena twoich opinii zgodna z treścią jaką przekazałeś.

Jeżeli chodzi o chwalenie FF to znowu coś ci się wydaje. FF wg mnie jak na samochód w swojej  klasie jest dość dobrą propozycją, i to moje zdanie popiera naprawdę dużo ludzi a także zdecydowana większość pismaków. To że ma wady jest sprawą oczywistą tak jak każdy samochód. To że rdzewieje  już nie zupełnie. Tak jak napisałem we wcześniejszych moich wypowiedziach, słyszałem że niektórzy mają z rdzą w FF Mk I problemy ale słyszałem też od różnych źródeł także z ASO że dotyczy to głownie samochodów z lat 02-03. Podobnie zresztą mondeo.

I jeszcze jedno, absolutnie fanatykiem nie jestem, jeżdżę FF przez 5 lat zrobiłem ponad 200tys km tym autem i mam prawo być z niego zadowolony bo po takim przebiegu jestem w stanie coś na ten temat powiedzieć. Dlatego rażą mnie bzdury które wypisują że sprężarka pada po 50tys co jest kompletną bzdura ja mam oryginalną, że każdy samochód rdzewieje - u mnie nic nie rdzewieje, że wtryskiwacze padają co 60tys - u mnie nie padły itd.  Zapewne auto będę zmieniał w tym lub przyszłym roku i wcale nie wykluczam że kolejnym autem nie będzie znowu focus, ale być może będzie to C4 albo nowa mazda 3 - nie wiem ale te auta biorę pod rozwagę na tą chwilę.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-03 10:33:20
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle pisze:
(...)
Naprawdę mało mnie interesuje co ty na ten temat wiesz,ale nie powiesz.

Skoro tak, to bądź łaskaw nie komentować swoich wyobrażeń o tym,
o czym pojęcia nie masz.

To jest grupa dyskusyjna a nie grupa wróżek, stąd moja ocena twoich opinii zgodna z treścią jaką przekazałeś.

Cóż - baw się dalej :) Jak sam zauważyłeś, to jest grupa dyskusyjna
i pozwoliłem sobie skomentowałem głupawy tekst marketingowy.  Ty
oczywiście uznałeś to za "niewadomoco" i pozwoliłeś sobie na
wycieczkę osobistą pod moim adresem - w zakresie mojej wiedzy.
Podobnie głupawych teksów już dużo widziałem i słyszałem na
temat różnych samochodów.

Jeżeli chodzi o chwalenie FF to znowu coś ci się wydaje. FF wg mnie jak

I przy tym pozostań.

(...)

I bądź łaskaw nie przypisywać mi rzeczy, których nie pisałem.

Data: 2009-03-01 10:25:22
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

ekhmmm czy aby na pewno pierwsze :):):)
bo Civic 6 generacji jest miał je już w 1995 roku. Taki przykład z kapelusza
wcześniejsze też nie miały belki a nie da się ich nie nazwać kompaktami

może przesadziłem z tym słodzeniem :)

No ale prowadzi sie znakomicie i jest wzorem wśróg kompaktów :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-02-28 22:03:46
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Max_P pisze:

[...]

Podjedź sobie do OEM Automatic w Wawie i zobacz co stoi przed firmą. W 90% to focusy handlowców. Niektóre mają po 300-400tys km i jeżdżą. Są to focusy I, od zeszłego roku trwała wymiana parku samochodowego, zgadnij co kupili na następce tych samochodów... tak focusy II. Dodam że osoby lub firmy które kupiły te samochody jako nowe a nie zciągnięte z Niemiec z przebiegiem 500tys km czyli 120tys w Polsce bardzo rzadko na nie narzekali. Poczytaj opinie co piszą użytkownicy w autocentrum.pl na temat tego auta.

H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

Honda City to samochód taki sam jak siena czy inna thalia sedan seg B dla najbiedniejszych rejonów Europy. Jak nie stać kogoś na kompakt to honda wciska mu city. Jest więc dokładnie odwrotnie niż piszesz.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-02-28 22:50:35
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

"The_EaGle" <tsgs@hsh.com> wrote in message >

Podjedź sobie do OEM Automatic w Wawie i zobacz co stoi przed firmą. W 90% to focusy handlowców.

IMO mało (zero) przekonywyjące. Gdybyś napisał, że gostek, który zdecydowal o zakupie tej floty też jeździ  hehe (F)ocusem - noooo, to byłaby jakaś informacja.

Max

Data: 2009-02-28 22:48:18
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Max_P pisze:
[...]

Najczęściej kupowany samochód do flot to focus. To tez cię nie przekonuje? Myślisz że ktoś podejmuje taką decyzje ze względu na podwórkowe przekonania czy na rzetelne testy i rankingi niezawodności ?

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 10:27:02
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City

Najczęściej kupowany samochód do flot to focus. To tez cię nie
przekonuje? Myślisz że ktoś podejmuje taką decyzje ze względu na podwórkowe przekonania czy na rzetelne testy i rankingi niezawodności ?

mysle ze nie tyle ranking co praktyka na to wskazuje. Kupuja cos co przez poprzednie kilka lat dobrze sie spisywało i w miarę bezproblemowo tłukło kilometry.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-03-02 13:34:58
Autor: kamil
Ford Focus vs. Honda City

"Max_P" <Max_P@xxl.pl> wrote in message news:goc5if$723$1news.onet.pl...

[...]

A czy klienta salonu obchodzi co sie z autem po 300kkm dzieje? Niech sie martwi malozarabiajaca mlodziez.

H. City za chwilę będzie jeździło pół pogatszego świata, ale dla Polka ma za małe kólka! Puknijcie się niektórzy w pałę.

Poki co wyniki sprzedazy pokazuja dobitnie, ze pol bogatszego swiata jezdzi Fordami, nie Hondami.

Sam marke na H cenie, mialem kilka Hond w zyciu, ale jesli bede szukac kiedys rodzinnego kompakta, na pewno rozejrze sie za Focusem. Przede wszystkim z uwagi na wiele drobnych, acz bardzo praktycznych rozwiazan.

Pozdrawiam
Kamil

Ford Focus vs. Honda City