Ford Focus vs. Honda City

Data: 2009-02-28 21:55:06
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
adamoxx1 pisze:
Honda za 53000 (rocznik 2008)
Ford za 55800 (2009)

Który ciekawszy?

Honda City to segment B jak punto a focus to segment C czyli m.in civica. Gdybyś porónywał focusa do civica to ja bym wybrał focusa, a jak porównujesz city do focusa to ... nic chyba wiecej nie trzeba pisać.
Ten focus będzie praktycznie pod każdym względem lepszy od tej hondy,
miejsce, komfort, zawieszenie (bez porównania). Co do awaryjności to zamiast czytać opinie podwórkowych mędrców spójrz tu :

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/17838/__Ranking-niezawodno%C5%9Bci-DEKRA-2009.html

i tu:

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/18107/__Ranking-DEKRA-2009-raz-jeszcze.html

gdyby ci ktoś powiedział że rankingi DEKRY sa tendencyjne to masz potwierdzanie tego samego w TUV:

http://www.autoinformator.pl/news,1131.html

I nigdzie w czołówce żadnej hondy city nie widać a to oznacza że wbrew podwórkowym opinią honda civic i city jest bardziej awaryjna niż ford focus...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-01 08:20:44
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "The_EaGle" <tsgs@hsh.com> napisał w wiadomości news:goc8ba$6og$1news.telbank.pl...
[...]

[...]

Troche sie z Toba nie zgodze, bo ja tam widze Honde Jazz... oczywiscie Honda City i Jazz maja z soba bardzo wiele wspolnego.
Nazywaja sie roznie, ale technologicznie sa to identyczne.
Tak jak Clio i Thalia.. dwie rozne nazwy, jedne hatch,, drugi sedna.Sa karaje gdzie na thalie mowia CLIO sedan:)

Pozdr
Mirek

Data: 2009-03-01 10:15:48
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Mirek Ziółek pisze:

[...]

Ford mondeo i Mazda 6 to praktycznie te same samochody. Idąc tym tokiem rozumowania w pierszej 3ce mamy mondeo.
Oprócz tej samej konstrukcji ważna jest jeszcze jakość wykonania. Być może city i jazz produkuje się w innych fabrykach skoro jakość jest różna.

Data: 2009-03-01 10:32:35
Autor: Scyzoryk
Ford Focus vs. Honda City
może city i jazz produkuje się w innych fabrykach skoro jakość jest różna.

Może. Jazz jest chyba produkowany w Japonii. City Turcja, Malezja i Japonia.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-03-03 07:54:09
Autor: Scypio
Ford Focus vs. Honda City
Dnia Sun, 1 Mar 2009 10:32:35 +0100, Scyzoryk napisal(a):
mo?e city i jazz produkuje si? w innych fabrykach skoro jako?? jest ró?na.

Mo?e. Jazz jest chyba produkowany w Japonii. City Turcja, Malezja i Japonia.

Jazz jest produkowany w Chinach. http://www.autokrata.pl/lod/1317/chinski_jazz/
to może trochę psuć nastrój użytkownikom ;)

--
scypio

Data: 2009-03-04 12:20:45
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "Scypio" <scypio.N0SP4M@poczta.fm> napisał w wiadomości news:slrngqpoh1.d06.scypio.N0SP4Matos.wmid.amu.edu.pl...
[...]

m.in. w chinach ;)
teraz, trzeba przeprowadzic dochodzenie, czy aby DEKRA badala wiecej Jazz-ow z JP czy z Chin!?!?!? ;)
hehehe

Pozdr
Mirek

Data: 2009-03-01 11:14:13
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "The_EaGle" <tsgs@hsh.com> napisał w wiadomości news:godjo3$a2j$1news.telbank.pl...
Mirek Ziółek pisze:

[...]

Ja nie mowie o kooperacji miedzy producentami aut, a o jednym producencie, spora roznica.
Faktycznie, miejsce produkcji moze miec znaczenie, ale czy w raporcie DEKRY jest napisane gdzie jest wyprodukowane porshe 911 czy focus? liczy sie model, nie miejsce produkcji (wg. Dekry).
Podobny problem jest z civikiem 96-00, napewno w raportach bedzie napisane HONDA CIVIC, a ze byly 3 modele, w tym 3D i 4D japonskie i 5D angielskie....
Dlatego, IMHO takie raporty mozna sobie interpretowac na swoj sposob ;)

Wracajac do meritum, osoboscie nowa H.City jest o wiele ladniejsza niz poprzedniczka,ale to samochód klasy B,Focus to juz kompakt, cenowo moze i podobne ale to przez "dziwna" polityke Hondy Polska.

Data: 2009-03-01 12:17:48
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
Mirek Ziółek wrote:

[...]

4d i 3d były jeszcze tureckie
a 2d amerykańskie

Wracajac do meritum, osoboscie nowa H.City jest o wiele ladniejsza niz
poprzedniczka,ale to samochód klasy B,Focus to juz kompakt, cenowo
moze i podobne ale to przez "dziwna" polityke Hondy Polska.

długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)

to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

Data: 2009-03-01 16:24:56
Autor: .Peeter
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] wrote:
długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

A silnikowo to nadal jednak segment B... :)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-01 16:49:32
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
..Peeter wrote:
zkruk [Lodz] wrote:
długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

A silnikowo to nadal jednak segment B... :)

i jeszcze biorąc pod uwagę kształt kołpaków to też ... :]

Data: 2009-03-01 17:03:37
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
..Peeter wrote:
zkruk [Lodz] wrote:
długość całkowita 4.42
rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

A silnikowo to nadal jednak segment B... :)

no i czy to wina Hondy, że jej 1.4 = 1.6 z Forda ? :>

natomiast z jednym nie dyskutuje - City nie jest samochodem z dla b. wymagających klientów
ma to być tani samochód dla 4 osobowej rodziny

a takiej 11 s do 100 km/h wystarczy

jak ktoś chce coś lepszego to ma civica - droższego, szybszego i lepszego

Data: 2009-03-02 08:02:19
Autor: Mirek Ziółek
Ford Focus vs. Honda City

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:godr4m$bd1$1inews.gazeta.pl...
Mirek Ziółek wrote:

[...]

heheh, ale octavia.... to wg. wszystkich klasa d ( male d) ;)

Troche sie rozrosly samochody a granica pomiedzy segemantami juz dawno sie zatarly.

Pozatym... czy honda nie strzeliaby sobie w noge, majac dwa sedany w segemncie C?City i Civic?

pozdr
Mirek

Data: 2009-03-02 14:11:38
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:

to nie jest B - to jest normalne C z dużym bagażnikiem (500 litrów)

Co ty opowiadasz za banialuki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_City

Chcesz powiedzieć że Honda jako jedyna firma na świecie sprzedaje dwa samochody równocześnie z tego samego segmentu? Taka wewnętrzna japońska konkurencja tak? Honda civic i city wg ciebie to seg C? Jazz i city to ten sam samochód tak jak clio i thalia , tak jak punto i siena czy albea czli linea.
  Generalnie to małe auto WEWNĄTRZ z dużym wystającym bagażnikiem.

Jeszcze jedno:
Fiat linea ma jeszcze większa długośc niż city bo
Długość/Szerokość/Wysokość [mm]:
4560/1730/1494
a nikt nie kwestionuje tego że należy do seg B tak jak punto.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-03 08:48:26
Autor: Massai
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

zkruk [Lodz] pisze:

> [...]

i city to ten sam samochód tak jak clio i thalia , tak jak punto i
siena czy albea czli linea.   Generalnie to małe auto WEWNĄTRZ z

To fakt, ale z tą wielkością to bym nie przesadzał, różnice (czy to
jeszcze B czy już C) są kosmetyczne i sprowadzają się głównie do
wyposażenia i wykończenia.
Kiedyś tak do Thalii się przymierzałem i przyznam ze otwarty bagażnik
sprawia wrażenie czarnej dziury - że wszystko co włożysz się zmieści, a
żeby wyjąc z końca to trzeba będzie do tego bagażnika wejść...

[...]

Nie wiem, nie wiem.
A taka corolla sedan?

Od fiata linea wielkością się specjalnie nie różni...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-03-01 12:15:23
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

Honda City to segment B jak punto a focus to segment C czyli m.in
civica. Gdybyś porónywał focusa do civica to ja bym wybrał focusa, a

chyba delikatnie nie w temacie jestes
samochód który ma 4 metry 42 cm nazywasz segmentem B
a rozstaw osi - 2.55

coś Ci się pozajączkowało...

nowa octavia ma rozstaw 2.57
a długość całkowita 4.56

a niektórzy zaliczają ją do D z taką samą rozkoszną głupotą jak Ty ;]

Data: 2009-03-01 17:41:42
Autor: kamil d
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:
chyba delikatnie nie w temacie jestes
samochód który ma 4 metry 42 cm nazywasz segmentem B
a rozstaw osi - 2.55

A szerokość taka sama jak w Jazz, to jak to w końcu jest? Bierzemy B rozciągamy, dodajemy kufer i wychodzi kompakt? I jeśli City jest kompaktem to czym jest Civic 4D?

--
kamil d
red 206

Data: 2009-03-01 18:04:00
Autor: Piotrek
Ford Focus vs. Honda City
A szerokość taka sama jak w Jazz, to jak to w końcu jest? Bierzemy B rozciągamy, dodajemy kufer i wychodzi kompakt? I jeśli City jest kompaktem to czym jest Civic 4D?

nie od dzisiaj wiadomo ze samochody od paru lat "puchna" :)
wygladaja z zew na wieksze i sie wydaje ze sa klase wyzej, a w srodku dalej nedznie z miejscem.
z zew to one sobie moga wygladac i na E klase ale jak w srodku sa ciasne to nikt mi nie wmowi ze to bedzie klasa C.

ot marketingowy chwyt dla glupich klientow ktorzy chca "wiekszy" samochod ale ich nie stac :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 18:22:41
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
kamil d wrote:

A szerokość taka sama jak w Jazz, to jak to w końcu jest? Bierzemy B
rozciągamy, dodajemy kufer i wychodzi kompakt? I jeśli City jest
kompaktem to czym jest Civic 4D?

bo Honda ogólnie robi auta "chudsze"
accord 2003-2007 - 1760 mm
nowy city 1695mm

Data: 2009-03-02 13:53:28
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:
The_EaGle wrote:

[...]

Nikt normalny Octavii nie zalicza do seg D skoro to jest płyta podłogowa VW golfa który jest w seg C. Ale wracając do Jazz/city...

City jak ktoś napisał to Jazz z bagażnikiem. O przynależności do seg nie decyduje wystający bagażnik ale ilość miejsca w środku i płyta podłogowa. Ilośc miejsca w środku jest związana z rozstawem osi i jak sobie porównasz rozstaw osi City, Thalii i Stilo to okaże się że będa takie same jak Jazz, Clio i Punto co oznacza ze w srodku jest DOKŁADNIE tyle samo miejsca.
Z kolei Focus to ta sama płyta podłogowa co mazda 3, volvo s40/v40 i c30 i to sa samochody kompaktowe z tym że ostatnie to kompakty premium z względu na wyposażenie marke itp. Podobnie jest z Audi A3 i VW Golfem - te same samochody i te same segmenty z tym że Audi to niby premium i premium kosztuje ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 13:36:51
Autor: kamil
Ford Focus vs. Honda City

"The_EaGle" <the@tye.pl> wrote in message news:gogksa$lbf$1news.onet.pl...
zkruk [Lodz] pisze:

[...]

Daleko idace uproszczenie, bo ilosc miejsca w srodku to nie tylko rozstaw osi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-02 19:34:16
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] pisze:

[...]

To nie jest żadne uproszczenie. O miejscu w środku decyduje płyta podłogowa i praktycznie TYLKO ONA. Nie możesz praktycznie nic zrobić jak płyta jest taka sama. Producenci co prawda wydłużają o kilka cm rozstaw osi jak to jest w przypadku grande punto i linea ale to tylko tyle. W środku miejsca w punto i linea bedzie tyle samo tak samo jak jazz i city.
Rozstaw osi to najbardziej miarodajny wskaźnik ponieważ kazdy samochod z różnych względów musi w tym miejscu zmieścić :
- silnik na przedniej osi
- zbiornik paliwa po miedzy tylną osią a przednią (pod tylna kanapa najczęściej)
- cały przedział pasażerski ze wzmocnieniami

Dlatego właśnie rozstaw osi zwykle determinuje przynależność do segmentu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-02 23:35:30
Autor: zkruk [Lodz]
Ford Focus vs. Honda City
The_EaGle wrote:

[...]

no to dlatego staram Ci się uświadomić, że

Corsa - 244
skoda fabia - 246
sedici - 250
almera (00-06) - 253
City: rozstaw osi 2.55 (tyle ile octawia)
bravo (nowy) - 260
stara corolla - (01-06) -260
astra (nowa) - 261
focus (nowy) - 264 (największy w klasie)
Accord 03-07: 267
nowy Accord - 270 cm
Civic - 263

dla mnie wnioski nie są tak jednoznaczne jak dla Ciebie...

polecam Ci jeszcze ten artykuł:
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,71358,4088792.html

producenci znaleźli nową lukę
produkują samochody klasy D premium
oraz duże kompakty - a być może właśnie klasę D - standard...

Data: 2009-03-03 07:19:23
Autor: Scypio
Ford Focus vs. Honda City
Dnia Mon, 2 Mar 2009 23:35:30 +0100, zkruk [Lodz] napisal(a):
focus (nowy) - 264 (największy w klasie)

czyżby? nowe megane 264.1 :P
i30/cee'd 265
lancer 265.5
i30cw 270
astra 3 sedan/kombi 270.3
p308sw 270.8

pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-03-03 17:30:47
Autor: Weronika Styka
Ford Focus vs. Honda City
zkruk [Lodz] <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

stara corolla - (01-06) -260
astra (nowa) - 261
focus (nowy) - 264 (największy w klasie)

Civic, to ma kolego 270, w każdym razie mój tak ma :)
Ciekawe, że Hondy mają najwięcej ;)

Weronika --

Data: 2009-03-08 11:21:41
Autor: The_EaGle
Ford Focus vs. Honda City
Weronika Styka pisze:
[...]

Najwięcej bo płyta podłogowa nowego civica jest najnowsza z kompaktów, pozostałe auta to płyta podłogowa mająca nie rzadko 10 lat której wyciągnąć się za bardzo nie da.

Data: 2009-03-08 11:06:37
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
Ok to ja sie podepne...
Mam ten sam dylemat.
Honda City Elegance 2008 4D 1,4 100KM
Ford Focus Trend Gold X 2008 5D 1,6 100KM
Ta sama oferta cenowa.

O Hondzie nie dam zlego slowa powiedziec, bo mam do czynienia z
Civiciem od generacji 6 (jezdze nadal Civic 5D 1996, 255000km
przebiegu i bez problemów), w rodzinie mam jeszcze sedana z 7
generacji, ponad 100000km i też bez najmniejszych problemow, oprocz
tego w pracy mam okazje jezdzic sedanem 8 generacji 1,8 140KM i mimo
tureckiego rodowodu 80000km zrobil bezawaryjnie... no ale City to nie
Civic...
Focusik podoba mi sie i bralbym go w ciemno gdyby wlasnie nie te
tabuny flotowych aut... po prostu wiem ze za 6lat ten Focus bedzie
wart jakies 40% mniej niz ta City...
Poza tym wiekszosc moich km robie po grodzie Kraka, a jednak Focus
pali chyba nieco więcej...
Ten silnik 1,6 100KM jest już osławiony pod względem solidności i
chyba bez specjalnych zmian przetrwał od premiery pierwszego Focusa,
ale jednak do najoszczędniejszych nie należy i z tego co mi przekazuje
kumpel to jego Focus I po Krakowie pali 9-10l/100km...
City jednak powinna być znacznie oszczędniejsza...
No ale poza tymi wadami Focus jest autem wyższej klasy o wyrobionej
marce... po liftingu jest po prostu ładny, no i ma lepsze akcje
finansowania i promocyjne... bo Honda pod tym względem jak zawsze leży
i kwiczy...

No i teraz mam dylemat co wybrać ;)
Dlatego tutaj piszę i szukam argumentów i doświadczeń kierowców, ale w
dotychczasowej dyskusji mało takowych, więcej przepychanek fanboyów i
tekstów marketingowych... ;)

Data: 2009-03-08 22:25:45
Autor: Max_P
Ford Focus vs. Honda City

<gziajor@gmail.com> wrote in message

w pracy mam okazje jezdzic sedanem 8 generacji 1,8 140KM i mimo
tureckiego rodowodu 80000km zrobil bezawaryjnie...

Troche mnie rozbawileś tym rodowodem.
Wychodzi z tego, że japoński samochod wyprodukowany w Turcji przez Turka jest gorszej jakości niż japoński wyprodukowany przez Hindusa w Anglii. A najlepszy to pewnie amerykański wyprodukowany przez Jugosłowianina wraz z Turkiem w Niemczech, albo włoski przez Polaka ;)

Max

Data: 2009-03-08 23:17:34
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
On 8 Mar, 22:25, "Max_P" <Ma...@xxl.pl> wrote:
<gzia...@gmail.com> wrote in message
> [...]

najlepszy to pewnie amerykański wyprodukowany przez Jugosłowianina wraz z
Turkiem w Niemczech, albo włoski przez Polaka ;)

Take it easy Max. Napisalem to, takze aby ukrocic kolejne fanatyczne
dyskusje ze Honda to zlom bo produkowana w Turcji/Malezji/Anglii itd..
Jak widać nie taki zlom skoro 80k km bez napraw przejechala, i poza
przeglądami (no i jedną naprawą lakierniczą jak jakiś 18letni synalek
na parkingu w swoim Golfie III zapomniał się do tyłu spojrzeć, albo
przez swoje hyper-przyciemniane szyby nic po porstu nie widzial...)
nic nie bylo w niej robione.

Zresztą niegdyś gadano jak te hatchbacki 5D 6generacji będą do d... bo
je w Angli składają a nie w Japonii...
Jakoś z drug znikneły Fordy Escorty z roczników 95-96, znikneły
Renault 19 z tych roczników, pierwszej Meganki tez coraz mniej na
drogach, Peugeot 406 odszedł w zapomnienie,.. a jakoś Hanie 5D z
96roku mają się dobrze (mozna poznac po swietle stopu na dole szyby i
napisie Civic stylizowanym w literach pisanych a nie drukowanych)

Ale sam tu zajezdzam fanboyem... a szukam argumentow Focus vs City,
City vs Focus...

Data: 2009-03-09 08:32:12
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
Focusik podoba mi sie i bralbym go w ciemno gdyby wlasnie nie te
tabuny flotowych aut... po prostu wiem ze za 6lat ten Focus bedzie
wart jakies 40% mniej niz ta City...

Czemu twierdzisz, ze ladne auto klasy C bedzie warte o 40% mniej
niz pokraczny mały samochodzik z doczepioną dupą, podobny ogólnie
do kupy na kółkach?

Data: 2009-03-09 00:59:03
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
On 9 Mar, 08:32, "omega_fan" <o...@nomail.org> wrote:
> [...]

Czemu twierdzisz, ze ladne auto klasy C bedzie warte o 40% mniej
niz pokraczny mały samochodzik z doczepioną dupą, podobny ogólnie

Nie ma to jak stonowana i zargumentowana wypowiedz...
Moze z 40% przesadzilem, za to przepraszam, ale tak sobie patrze na
roznice w cenach Civica 7 generacji i Focusa I...
Rocznik 2002, srednia cena aut uzywanych Ford 19-20k PLN, Honda 25-26k
PLN
czyli ponad 25%... no poza tym od Forda to 80% na rynku to zajechane
trupy z floty, a Civicow jest duzo wiecej od prywatnych wlascicieli
krajowych z oryginalnym przebiegiem...
Poza tym Civic Hatchback (zelazko) z tamtego rocznika do pieknosci
takze nie nalezal...
A od wygladu nowej City sie odstosunkuj... http:\
\city.honda.pl  ...jesli poprzednia generacja rzeczywiscue wygladala
jak kupa na malych kolkach... to juz nowa na 16' alusach prezentuje
sie lepiej niz dobrze...
Ale oczywiscie nie tak dobrze jak Focus...

Zresztą o gustach się nie dyskutuje.

Nadal czekam na porady i argumenty...

Data: 2009-03-09 12:48:37
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
[...]

Ale Civic to nie City, czyz nie ?

no poza tym od Forda to 80% na rynku to zajechane
trupy z floty, a Civicow jest duzo wiecej od prywatnych wlascicieli
krajowych z oryginalnym przebiegiem...

No i? przeciez kupujesz nowy a nie uzywany, nie rozumiem tej argumentacji.
Sprzedajac auto pozniej jako prywatny, 1-szy wlasciciel wezmiesz z cala
pewnoscia wiecej niz za auto pofirmowe.

Poza tym Civic Hatchback (zelazko) z tamtego rocznika do pieknosci
takze nie nalezal...

Akurat mi sie podoba :) bardziej niz obecny z cala pewnoscia.

Eee... dla mnie dalej nieakceptowalnie.

Zresztą o gustach się nie dyskutuje.

Prawda.

Nadal czekam na porady i argumenty...

Prosze: bierz Focusa.

Data: 2009-03-10 07:17:01
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City

Prosze: bierz Focusa.

No to jest konkret... ;)

Ale ze ja lubie sobie uprzykrzyc zycie zastanawiam sie nad jeszcze
jednym pojazdem:

Mitsubishi Lancer Sedan 1,5 Invite za 62000zł w kredycie 50/50/24
(czyli połowa teraz połowa rozbita na 24raty bez odsetek).

Tez dosc mocny wypas... no i solidny Japoniec z Japonii...
Silnik wg osiągów to odpowiednik 1,6 115KM Forda

Autko mi się super podoba, no ale jest troszkę droższe...

Honda chyba odpadła mimo całego sentymentu bo właśnie podnieśli ceny i
za mój wybór chcą już 59,4k PLN i to bez akcji promocyjnych
finansowania... więc koszt zakupu dla mnie przekroczy koszt zakupu
Lancera...

Ale tak czy siak co polecacie:
Focus vs Lancer vs City ?

Data: 2009-03-10 15:57:42
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
Mitsubishi Lancer Sedan 1,5 Invite za 62000zł w kredycie 50/50/24
(czyli połowa teraz połowa rozbita na 24raty bez odsetek).

Auto dosc ladne, ale...
1. Sedan: nie trawie sedanow, wiec dla mnie odpada.
2. Kolejny producent ktory nie daje w swoich autach wskaznika
temperatury silnika. Bez sensu. Nie czułbym się komfortowo
w takim aucie.
3. Invite chyba nie ma ESP, a w Focusie zdaje sie jest ESP w kazdej wersj.

Focus vs Lancer vs City ?

Bralbym Focusa.

Data: 2009-03-11 09:10:57
Autor: gziajor
Ford Focus vs. Honda City
Auto dosc ladne, ale...
Przod najbardziej meski z aktualnie dostepnych aut w tej cenie... w
srodku tez bez nadmiernych powierzchni srebnego plastiku, co teraz
jest nagminne... a jakość może nie tyle tworzyw co ich spasowania też
lepsza niż w Focusie... (subiektywna opinia organoleptyczna)

1. Sedan: nie trawie sedanow, wiec dla mnie odpada.
Sedany z wyglądu mi właśnie najbardziej podchodzą... większość
hatchbacków jest dla mie zbyt "garbata"...
jeśli już hatchback to taka żaba jaką była Civic 5 generacji... taka
sport-żaba to rozumiem ;)... ale to już kwestia gustu...
Focus z zewnątrz też zalicza się do czołówki jeśli chodzi o wygląd...
ale mi bardziej pasuje przód niż tył... szkoda że nie mam w takiej
ofercie sedana ;)

2. Kolejny producent ktory nie daje w swoich autach wskaznika
temperatury silnika. Bez sensu. Nie czułbym się komfortowo
w takim aucie.
Nie rozumiem... lampka ostrzegawcza jest, temperatura silnika też
możliwa do odczytu w kompie z tego co pamiętam, a że nie będę widział
wskazówki... no cóż moja staruszka się jeszcze nigdy nie zagotowała
niezależnie od obrotów, upałów i korków... choć wskazówka była na
czerwonym polu już kilka razy w ciągu 13latek... liczę że Lancer nie
będzie gorszy i też mi się nie zagotuje...

3. Invite chyba nie ma ESP, a w Focusie zdaje sie jest ESP w kazdej wersj..
Wg specyfikacji którą dostałem ma ASTC (czyli ESP po ichniejszemu)

> Focus vs Lancer vs City ?

Bralbym Focusa.

Nadal nie postanowiłem, ale Focus tak jak City też mi podrożał... z
silnikiem benz 1,6 115KM i wersji wyposażenia kosztuje już tyle co
Lancer...
ale rocznik produkcji już 2009 ale gwarancja na 2lata...

Szkoda, że sobie gadamy w dwójkę... bo każda świeża opinia była by
użyteczna... ;)

Data: 2009-03-12 16:31:00
Autor: omega_fan
Ford Focus vs. Honda City
[...]

Ja do tego pod chodze praktycznie - sedan moze litrow miec sporo,
ale mala dziura i ogolnie malo ustawny  bagaznik... odpada.
No ale to sa gusty rozne. BTW niedawno przesiadlem sie z kombi
na vana, bo mi bylo ciasno ;)

[...]

Ciekawe jak w tej sytuacji rozpoznasz, ze padl Ci termostat
i auto sie nie nagrzewa do temperatury roboczej - mialem taki przypadek
2 razy w swojej karierze kierowcy.

Dodatkowo 1 raz kiedy puszczal mi zaworek w ukladzie chlodzenia
i plynu ubywalo - zauwazylem to w pore po dziwnych wahaniach
temperatury silnika, nie zdazylo sie auto przegrzac (cale szczescie).

ale rocznik produkcji już 2009 ale gwarancja na 2lata...

Mimo wszystko bralbym Focusa :)

Szkoda, że sobie gadamy w dwójkę... bo każda świeża opinia była by
użyteczna... ;)

Oj tak tak :)))

Data: 2009-03-03 08:39:23
Autor: J.F.
Ford Focus vs. Honda City
On Mon, 02 Mar 2009 19:34:16 +0100,  The_EaGle wrote:
Rozstaw osi to najbardziej miarodajny wskaźnik ponieważ kazdy samochod z różnych względów musi w tym miejscu zmieścić :
- silnik na przedniej osi

Silnik moze byc przed osia, lub za osia, juz pomijajac nietypowe
przypadki.

- zbiornik paliwa po miedzy tylną osią a przednią (pod tylna kanapa najczęściej)

Tez roznie bywa.

- cały przedział pasażerski ze wzmocnieniami

Zostawiajac kwestie ile nadkoli wchodzi w ten przedzial i
przeszkadza..

J.

Data: 2009-03-03 09:58:26
Autor: kamil
Ford Focus vs. Honda City
"The_EaGle" <tsgs@hsh.com> wrote in message news:goh8r7$qkh$1news.telbank.pl...
kamil pisze:

[...]

Sportowe auta bardzo czesto maja szeroki rozstaw osi, ale nijak nie mozna ich porownywac z autem rodzinnym pod wzgledem miejsca w srodku. W kazdym aucie zreszta wystarczy inne rozmieszczenie elementow czy o 5cm dluzszy bagaznik, zeby z "wygodnie z tylu" zrobic "od biedy da sie pojechac z tylu".

Pozdrawiam
Kamil

Ford Focus vs. Honda City