Ford Probe II 24V i nie ma lepszej fury?

Data: 2010-03-05 01:04:04
Autor: Przemysław Bernat
Ford Probe II 24V i nie ma lepszej fury?
Dnia Fri, 05 Mar 2010 00:39:42 +0100, Paweł napisał(a):

Tak przeglądam ogłoszenia moto.allegro.pl do szukania furki na codzień tu i tam
i czasem w trasę i myślę se że nie ma lepszej fury jak Ford Probe II 2.5 litra.

Legendarny silnik KL Mazdy. Powinien być na zatrzaski, by szybciej można
było go wyciągać do remontu.

Proszę się w ogłoszeniach by to kupić, weźmy taki:

http://moto.allegro.pl/item934319660_ford_probe_ii_2_5_v6_pelna_opcja_skora_okazja.html

NOWE auto, bo 96 więc nie całe 14 lat, przebieg niski, klimę ma

Nie ma klimy! Kiedyś miał - jej odbudowa może kilka tysięcy kosztować.

do roboty; wrzucam gaz i śmigam (ten akurat już ma - czyli pewnie i tak coś w
LPG do wymiany).

Jasne. Instalacja II gen do KL. Ta już ma rurę filtr-kolektor ulepioną z
taśmy klejącej. Po przepływomierzu nie ma nawet wspomnienia.

Ile to może spalić? W trasie lecąc spokojnie to myślę że 8 litrów benzyny lub 10
gazu spokojnie się mieszczę?
Po mieście stojąc w korkach więcej jak 13 benzyny = 16 gazu weźmie?

Mi silnik F2 w maździe 626 (R4 2.2L 12V) wciągał 10l LPG w trasie, 13 w
mieście. Benzyny nie wiem, bo mazdy z instalacją II gen. (Ford Probe to
mazda MX-6) nie jeżdżą na benzynie z definicji: pierwszy strzał załatwia
przepływomierz i jest po zabawie.
Kupuje Probe i objeżdżam takiego na każdych światłach!

Jak Ci gaz nie strzeli przy starcie. Przy VRIS i LPG II gen. strzeli na
pewno.
No więc nie ma lepszej furki niż Probe. Wg różnych źródeł albo 8 sek albo 7,5
sek do 100 km/h w tych pieniądzach i otwierane światła ma i komfort chyba też...
mam rację?

O ile dojedziesz nią do domu z miejsca zakupu to tak. Te auta wymagają
wysokiej kultury technicznej przy obsłudze, a jak widać za 6000PLN to koleś
chce się pozbyć padliny, która go te sześć koła w ostatnim roku kosztowała:

- Nowy silnik (179 tys przebiegu kupiony3 mies. temu)
- Tarcze hamulcowe (przód i tył)
- Klocki hamulcowe (przód i tył)
- Cały układ wydechowy (gwarancja 2 lata na części i wymianę)
- Nowy akumulator
- Świece i przewody zapłonowe (NGK i BOSH)
- Aparat zapłonowy
- Auto po wymianie oleju, filtrów - oleju, paliwa i powietrza oraz płynu w skrzyni biegów
- Większość elementów zawieszenia

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-05 01:15:22
Autor: szyszak26
> [...]

Legendarny silnik KL Mazdy. Powinien być na zatrzaski, by szybciej można

Serio taki nietrwały?? A mówią że japońce mają dobre silniki. Czy kończą się
przy 200 kkm?

> [...]

Jasne. Instalacja II gen do KL. Ta już ma rurę filtr-kolektor ulepioną z
taśmy klejącej. Po przepływomierzu nie ma nawet wspomnienia.

Nawet nie myślałem o II gen, tylko sekwencja.

> [...]

mieście. Benzyny nie wiem, bo mazdy z instalacją II gen. (Ford Probe to
mazda MX-6) nie jeżdżą na benzynie z definicji: pierwszy strzał załatwia

Kiepskie to miasto było. Ale silnik ekonomiczny. 10 litrów to zwykła trasa a nie
hiper-oszczędnie?

Data: 2010-03-05 15:50:12
Autor: Filip KK
Ford Probe II 24V i nie ma lepszej fury?
W dniu 2010-03-05 01:15, szyszak26@onet.pl pisze:

Serio taki nietrwały??

Z choinki się urwałeś?

A mówią że japońce mają dobre silniki. Czy kończą się
przy 200 kkm?

To mówią Ci, którzy żyją jeszcze w latach 80-tych.

Data: 2010-03-05 15:48:16
Autor: Filip KK
W dniu 2010-03-05 01:04, Przemysław Bernat pisze:

- Świece i przewody zapłonowe (NGK i BOSH)

Najgorsze z możliwych.

Data: 2010-03-05 16:07:48
Autor: kamil
"PrzemysławBernat" <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1ngvaf5t01rbu.1gpx6nttkr34n.dlg40tude.net...
[...]

Raczysz zartowac? Mialem KLZE w MX-6 przytarganej z Japonii. Nic, tylko poliwo lac i cieszyc sie z jazdy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-05 21:03:22
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Fri, 5 Mar 2010 16:07:48 -0000, kamil napisał(a):

Legendarny silnik KL Mazdy. Powinien być na zatrzaski, by szybciej można
było go wyciągać do remontu.

Raczysz zartowac? Mialem KLZE w MX-6 przytarganej z Japonii. Nic, tylko poliwo lac i cieszyc sie z jazdy.

Tylko ta nie jest z Japonii, ale z Polski za sześć koła, po wymianie
silnika i z LPG II gen po taniości. Nawet nie chcę myśleć jaki tam jest
olej wlany - skoro nie pochwalił się, że Castrol 15W-40, to spodziewam się
Selektola 20W-40. Ciekawe jak popychacze zaworów się po tym czują?
Ja swoją Mazdę 626 kupiłem po szmaciarzu, który wiązał ją drutem i
sznurkiem. Długo walczyłem o utrzymanie jej przy życiu, ale w końcu
pozbyłem się w cenie złomu, bo dalsze ładowanie kasy straciło sens. To są świetne auta, ale wymagają troskliwej eksploatacji i delikatnego
traktowania. Naprawy po taniości i upalanie pod dyskoteką to nie jest
prawidłowa eksploatacja. Najlepszy dowód, że w tej już jeden silnik został
zmielony i dostała kolejny ze szrotu.  --
Pozdrawiam,

Przemek

Ford Probe II 24V i nie ma lepszej fury?