Ford Ranger + przyczepa i klopot...

Data: 2009-04-21 14:36:09
Autor: krzyss
Ford Ranger + przyczepa i klopot...
Hej,

Mam forda rangera o DMC 2950KM + przyczepe o DMC 950KG
No i zwykle prawko kat B. a wiec przekraczam 3500kg

Czyli oficjalnie nie moge ciagnac przyczepy, chyba ze zrobie Kat E tak ?

Co mi grozi jezeli zlapie mnie policja, czy wlepia mandat (jaki ?) i co dalej ? kaza mi sciagnac kierowce w wlasciwymi uprawnieniami czy jak.

Poradzcie co robic bo chcialem jechac na wakacje z kempingiem :)

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-04-21 16:05:37
Autor: neptun
Ford Ranger + przyczepa i klopot...
Auto z sygnaturki powinno dac rade i nie wymaga B+E

Data: 2009-04-21 16:11:27
Autor: krzyss
neptun pisze:
Auto z sygnaturki powinno dac rade i nie wymaga B+E

To wiem, ale ciagalem juz nim i jednak ranger z 2,5 dieslem troche lepiej sobie radzi :)

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-04-21 16:55:10
Autor: yabba
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:49edbdbb$1news.home.net.pl...
[...]

Przerób przyczepę na DMC 750 kg.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-04-21 17:16:56
Autor: krzyss
yabba pisze:

Przerób przyczepę na DMC 750 kg.

? 2950+750 = 3700... co mi to da ?

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-04-21 18:41:41
Autor: 'Tom N'
krzyss w <news:49ede369$1news.home.net.pl>:

yabba pisze:

Przerób przyczepę na DMC 750 kg.

? 2950+750 = 3700... co mi to da ?

Przyczepę zwaną lekką. Reszta w PoRD...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-04-21 19:27:27
Autor: krzyss
'Tom N' pisze:

Przyczepę zwaną lekką. Reszta w PoRD...

O tym nie pomyslalem, ale kto sie wystawi i przerobi przyczepe. Teraz wszyscy diagnosci siedza jak na szpilkach i nawet spaliny zaczeli sprawdzac :D

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-04-22 12:00:08
Autor: yabba
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:49ee0201$1news.home.net.pl...
'Tom N' pisze:

Przyczepę zwaną lekką. Reszta w PoRD...

O tym nie pomyslalem, ale kto sie wystawi i przerobi przyczepe. Teraz wszyscy diagnosci siedza jak na szpilkach i nawet spaliny zaczeli sprawdzac :D

Miesiąc temu był wątek o samochodach dostawczych, z którego wynikało, że ten sam pojazd może być czasem zarejestrowany na np. 4,5 t, a czasem jako 3,5 t. Zapytaj się w stacji diagnostycznej, która ma uprawnienia do przeróbek, jak od strony przepisów wygląda zmiana DMC przyczepy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-04-21 18:31:42
Autor: Jacek
[...]

kierowanie pojazdem bez uprawnień - 500zł
nam kazali zostawić przyczepe i wrócić po nią z innym kierowcą lub innym autem.

Jacek

Data: 2009-04-21 18:40:09
Autor: krzyss
Jacek pisze:

kierowanie pojazdem bez uprawnień - 500zł
nam kazali zostawić przyczepe i wrócić po nią z innym kierowcą lub innym autem.

Czyli troche ryzykownie :(
Chyba bede musial ciagnac mniejszym autkiem :(

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-04-23 11:26:28
Autor: Przemysław Gubernat
krzyss pisze:
[...]

Huh.... a czy nie podpadasz wtedy już pod kontrolę ITD ?? Wtedy przywalą jeszcze
za brak tachometru.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2009-04-23 20:43:36
Autor: krzyss
Przemysław Gubernat pisze:

Huh.... a czy nie podpadasz wtedy już pod kontrolę ITD ?? Wtedy przywalą jeszcze
za brak tachometru.

Ale przeciez to nie transport zarobkowy...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2009-04-24 12:38:31
Autor: Przemysław Gubernat
krzyss pisze:
Przemysław Gubernat pisze:

Huh.... a czy nie podpadasz wtedy już pod kontrolę ITD ?? Wtedy
przywalą jeszcze
za brak tachometru.

Ale przeciez to nie transport zarobkowy...

A co za różnica:

"Zadaniem Inspekcji jest kontrola przestrzegania przepisów w zakresie
rozumianego szeroko transportu drogowego. [..]. Kontroli podlegają: kierowcy
wykonujący krajowy i międzynarodowy transport drogowy oraz _niezarobkowy przewóz
drogowy_; przedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą w tym zakresie."