Ford z 1996 - śruby metryczne?

Data: 2016-06-02 09:50:09
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Siostrzeniec maturzysta kupił sobie dwudrzwiowego Forda Fieste 1300cc z
1996 roku :-)

Chcę mu przywieźć w prezencie komplet kluczy nasadowych, bo auto w tym
wieku to pewnie dobry komplet narzędzi się przyda :-)

Gdyby to była Honda to wiadomo: metryczne śruby wszędzie...
A w tym Fordzie będą jakieś "amerykańskie" SAE czy wszystko metryczne już
20 lat temu było?

Data: 2016-06-02 17:13:43
Autor: Poldek
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Pszemol wrote:
[...]

Jeżeli kupił Forda Made in USA, to calowe. Jeżeli europejskiego, to metryczne.

Data: 2016-06-02 10:41:11
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Jeżeli kupił Forda Made in USA, to calowe. Jeżeli europejskiego, to metryczne.

Bardzo mi pomogłeś, dziękuję :-)))))))

Data: 2016-06-02 17:58:39
Autor: P.B.
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Dnia Thu, 2 Jun 2016 10:41:11 -0500, Pszemol napisał(a):

Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Jeżeli kupił Forda Made in USA, to calowe. Jeżeli europejskiego, to metryczne.

Bardzo mi pomogłeś, dziękuję :-)))))))

Najlepsze jest to, że wcale nie musiał z Ciebie kpić. Był kiedyś Ford
Escort, który w wersji europejskiej i amerykańskiej nie miał chyba jednej
części wspólnej. Fiesta z tej epoki, to bliska siostra którejś mazdy, więc obstawiam, że
cała jest w metrycznej rozmiarówce - ale lepiej niech to potwierdzi ktoś,
kto wie, a nie tylko mu się wydaje. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-02 11:18:50
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

Że też taki Ford robiłby dwie wersje...
Toż to chyba kłopot mieć metryczne i SAE w tej samej firmie... Daliby sobie
spokoj.

Fiesta z tej epoki, to bliska siostra którejś mazdy, więc obstawiam, że
cała jest w metrycznej rozmiarówce - ale lepiej niech to potwierdzi ktoś,
kto wie, a nie tylko mu się wydaje.

Za mały na 323, na moje oko.

Data: 2016-06-02 18:43:24
Autor: P.B.
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Dnia Thu, 2 Jun 2016 11:18:50 -0500, Pszemol napisał(a):

Że też taki Ford robiłby dwie wersje...
Toż to chyba kłopot mieć metryczne i SAE w tej samej firmie... Daliby sobie
spokoj.

Żaden problem - amerykańskie robili w tej fabryce co Crown Victoria, a
europejskie razem z Granadą :)

Raczej mazda 121: http://bestcarmag.com/gallery/mazda-121/page/4 --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-08 06:12:07
Autor: grejon83
Ford z 1996 - śruby metryczne?
W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 18:18:52 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:
> [...]

> cała jest w metrycznej rozmiarówce - ale lepiej niech to potwierdzi ktoś,
> kto wie, a nie tylko mu się wydaje. Za mały na 323, na moje oko.

Pewnie dlatego, że odpowiednikiem fiesty była Mazda 121 :)

--
Pozdrawiam, Grzegorz Jońca

Data: 2016-06-02 18:19:39
Autor: J.F.
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:niph31$3ll$1@dont-email.me...
Siostrzeniec maturzysta kupił sobie dwudrzwiowego Forda Fieste 1300cc z
1996 roku :-)

ale europejskie mage in Germany ?

[...]

W Fordzie ?
torxy, gwiazdki i inne wynalazki.

Mozesz mu sprezentowac ksiazke ... ale tu koledzy moga miec racje - amerykanski i europejski nie maja nic wspolnego.

Albo jakis interfejs do forda z tego rocznika ... z oprogramowaniem.

J.

Data: 2016-06-02 23:25:55
Autor: jerzu.xyz
Ford z 1996 - śruby metryczne?
On Thu, 2 Jun 2016 18:19:39 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

torxy, gwiazdki i inne wynalazki.

Torxy? Jedyne torxy jakie widziałem w Mondeo (w Focusie też), to te,
które trzymają tylną piastę. Chyba jeszcze te od zawiasów drzwi. Są
jakieś inne?

Za to w Renault bez kompletu torxów to nawet nie podchodź ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-06-03 03:43:47
Autor: sczygiel
Ford z 1996 - śruby metryczne?
W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 23:25:49 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
> [...]

jakieś inne?

Za to w Renault bez kompletu torxów to nawet nie podchodź ;)

We focusie przynajmniej te które trzymają plastiki.
Uchwyty lamp, "tapicerka" itp.

Data: 2016-06-03 07:13:44
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:72e75caf-b1c6-401a-8061-66364183c3dagooglegroups.com...
> [...]

Za to w Renault bez kompletu torxów to nawet nie podchodź ;)

We focusie przynajmniej te które trzymają plastiki.

To samo widziałem parę dni temu w passacie - śrubki
z główkami nie pod krzyżak tylko jakaś gwiazdka, może torx.

Data: 2016-06-03 16:06:36
Autor: Uncle Pete
Ford z 1996 - śruby metryczne?

We focusie przynajmniej te które trzymają plastiki.
Uchwyty lamp, "tapicerka" itp.

Jeszcze siedzisko tylnej kanapy - ukręciłem o te śrubki taniego torxa z supermarketu - gwint okazał się pomazany czymś niebieskim utrudniającym wykręcanie - Loctite?

Data: 2016-06-03 15:22:17
Autor: yabba
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:niph31$3ll$1dont-email.me...
[...]

Ford europejski z amerykańskim ma wspólne tylko logo. W calach jest tylko rozmiar opon. :)
Ta Fiesta może mieć więcej wspólnego z Mazdą 121.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-06-03 08:48:32
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
[...]

Ten Ford Fiesta, jak się okazuje, jest Made in Germany. Czyli powinien
mieć, z tego co zeznajecie, nakrętki metryczne.

Data: 2016-06-03 16:06:48
Autor: yabba
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:nis1rg$4lo$2dont-email.me...
[...]

A jakiego kraju produkcji się spodziewałeś?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-06-03 10:10:39
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
[...]

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się niczego bo nie wiem ani gdzie Ford ma
fabryki w Europie ani czy ten 20-letni samochod nie został przywieziony z
USA w ramach jakiegoś mienia przesiedleńczego. Różnie mogło być...

Ford z 1996 - śruby metryczne?