Ford z 1996 - śruby metryczne?

Data: 2016-06-02 17:13:43
Autor: Poldek
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Pszemol wrote:
Siostrzeniec maturzysta kupił sobie dwudrzwiowego Forda Fieste 1300cc z
1996 roku :-)

Chcę mu przywieźć w prezencie komplet kluczy nasadowych, bo auto w tym
wieku to pewnie dobry komplet narzędzi się przyda :-)

Gdyby to była Honda to wiadomo: metryczne śruby wszędzie...
A w tym Fordzie będą jakieś "amerykańskie" SAE czy wszystko metryczne już
20 lat temu było?

Jeżeli kupił Forda Made in USA, to calowe. Jeżeli europejskiego, to metryczne.

Data: 2016-06-02 10:41:11
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Jeżeli kupił Forda Made in USA, to calowe. Jeżeli europejskiego, to metryczne.

Bardzo mi pomogłeś, dziękuję :-)))))))

Data: 2016-06-02 17:58:39
Autor: P.B.
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Dnia Thu, 2 Jun 2016 10:41:11 -0500, Pszemol napisał(a):

Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
Jeżeli kupił Forda Made in USA, to calowe. Jeżeli europejskiego, to metryczne.

Bardzo mi pomogłeś, dziękuję :-)))))))

Najlepsze jest to, że wcale nie musiał z Ciebie kpić. Był kiedyś Ford
Escort, który w wersji europejskiej i amerykańskiej nie miał chyba jednej
części wspólnej. Fiesta z tej epoki, to bliska siostra którejś mazdy, więc obstawiam, że
cała jest w metrycznej rozmiarówce - ale lepiej niech to potwierdzi ktoś,
kto wie, a nie tylko mu się wydaje. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-02 11:18:50
Autor: Pszemol
Ford z 1996 - śruby metryczne?
P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

Że też taki Ford robiłby dwie wersje...
Toż to chyba kłopot mieć metryczne i SAE w tej samej firmie... Daliby sobie
spokoj.

Fiesta z tej epoki, to bliska siostra którejś mazdy, więc obstawiam, że
cała jest w metrycznej rozmiarówce - ale lepiej niech to potwierdzi ktoś,
kto wie, a nie tylko mu się wydaje.

Za mały na 323, na moje oko.

Data: 2016-06-02 18:43:24
Autor: P.B.
Ford z 1996 - śruby metryczne?
Dnia Thu, 2 Jun 2016 11:18:50 -0500, Pszemol napisał(a):

Że też taki Ford robiłby dwie wersje...
Toż to chyba kłopot mieć metryczne i SAE w tej samej firmie... Daliby sobie
spokoj.

Żaden problem - amerykańskie robili w tej fabryce co Crown Victoria, a
europejskie razem z Granadą :)

Raczej mazda 121: http://bestcarmag.com/gallery/mazda-121/page/4 --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-06-08 06:12:07
Autor: grejon83
Ford z 1996 - śruby metryczne?
W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 18:18:52 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:
> [...]

> cała jest w metrycznej rozmiarówce - ale lepiej niech to potwierdzi ktoś,
> kto wie, a nie tylko mu się wydaje. Za mały na 323, na moje oko.

Pewnie dlatego, że odpowiednikiem fiesty była Mazda 121 :)

--
Pozdrawiam, Grzegorz Jońca

Ford z 1996 - śruby metryczne?