Forester z Ameryki...

Data: 2009-08-19 11:27:24
Autor: Massai
Forester z Ameryki...
Tak sobie od jakiegoś czasu dumam czyby nie zmienić samochodu na wyższy.

Bez napinania, aktualnym samochodem jeżdżę od roku i powoli zaczyna mi
się nudzić. Ale powoli, więc nie latam w amoku po komisach i nie odbił
mi się jeszcze na monitorze znaczek otomoto.

Dziś pod biurem przyuważyłem Forestera, z kartką "sprzedam",
amerykańska wersja (bo prędkościomierz w milach), rocznik 2008.

Trochę za nowy, i może być drogi, ale...
Samochód ładny, gabarytowo nawet by mi pasował, trochę wyżej stoi niż
osobówka, ale nie terenowy itd.
Nie ma skórzanej tapicerki, co mi pasuje. Ma automat, co mi pasuje.
Trochę prymitywny, bez "tiptronica", tylko 1-2-3, ale takim też umiem
jeździć.

Jak to jest z tymi wersjami amerykańskimi? Znacznie gorsze od
europejskich? Forester znacznie się różni?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-08-19 12:58:02
Autor: kamil
Forester z Ameryki...

"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:h6gnis$31d$1inews.gazeta.pl...
[...]

forum.subaru.pl

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-19 16:10:28
Autor: FoxŁódź_nspam
Forester z Ameryki...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6gnis$31d$1inews.gazeta.pl...
Jak to jest z tymi wersjami amerykańskimi? Znacznie gorsze od
europejskich? Forester znacznie się różni?

sprawdź układ hamulcowy (na moje oko ma mniejsze tarcze, więc z hamowaniem będzie gorzej niż w wersji eu)
sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą znacznie gorzej niż europejskie - pomijam tu kwestię kształtu wiązki. może sie okazać że czeka Cię wymiana reflektorów, wtedy sprawdź czy da sie w ogóle to wykonać, bo instalacja może w ogóle nie być przewidziana do tego.

to tak na szybko z głowy

pozdr

Fox

Data: 2009-08-19 18:44:53
Autor: Tadeusz
Forester z Ameryki...

Użytkownik "FoxŁódź_nspam" <> napisał w wiadomości ...

sprawdź układ hamulcowy (na moje oko ma mniejsze tarcze, więc z hamowaniem będzie gorzej niż w wersji eu)

mało prawdopodobne, ze identyczne wersja miały różne hamulce dla US i EU
a że 2,5turbo będzie miał większe tarcze niż 2,0 bez turbo to chyba nic dziwnego...

sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą znacznie gorzej niż europejskie

że niby dlaczego? amerykańskie żarówki świecą na czarno czy jak? :)

nie wiem jak MY2008 ale znajomy w MY2006 nie miał żadnego problemu
z wymianą żarówkowych reflektorów amerykańskich na europejskie
w Foresterze 2,5 bez turbo z USA

Tadeusz

Data: 2009-08-20 13:26:03
Autor: FoxŁódź_nspam
Forester z Ameryki...

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:h6ha87$gk8$1newsread.aster.pl...
mało prawdopodobne, ze identyczne wersja miały różne hamulce dla US i EU

sprawdź to się prekonasz. mi się tak wydaje z obeserwacji.
z autopsji mogę powiedzieć ze accord us 2.2 ma tarcze od civica 1.6, które jak łatwo się domyślić nie są takie same jak tarcze dla accorda 2.2. eu...

sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą znacznie gorzej niż europejskie

że niby dlaczego? amerykańskie żarówki świecą na czarno czy jak? :)

porównaj wymagania światłości i dokładności dla żarówek wg normy ISO i DIN, z wymaganiami SAE 9001 to zobaczysz :)

nie wiem jak MY2008 ale znajomy w MY2006 nie miał żadnego problemu
z wymianą żarówkowych reflektorów amerykańskich na europejskie
w Foresterze 2,5 bez turbo z USA

no to cool
w accordzie nie było tak łatwo :) co prawda są lampy europejskie, ale wiązka jest zupełnie inna. stereowanie długimi jest masą - przy wlączonych światłach mijania na obu biegunach dlugich jest podany +, w momencie włączenia długich jeden + zamieniany jest na -. Nie wiem po co tak zrobili, ale odseparowanie banalne nie było...

pozdr
Fox

Data: 2009-08-23 22:55:02
Autor: Olleo
Forester z Ameryki...
sprawdź układ hamulcowy (na moje oko ma mniejsze tarcze, więc z hamowaniem
będzie gorzej niż w wersji eu)

Subaru turbo generalnie ma slabe hamulce... jesli spojrzec na nie z
perspektywy kilkukrotnego ostrego hamowania z duzej predkosci do zera.
Modyfikacje zaczynaja sie od tego ;-) Wolnossace maja wystarczajace do
normalnych zastosowan.

sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą
znacznie gorzej niż europejskie - pomijam tu kwestię kształtu wiązki.

Jesli dobrze sobie przypominam, to w Foresterze swiatel wymieniac nie
trzeba.
--
Olleo

Data: 2009-08-19 21:34:28
Autor: xxx
Forester z Ameryki...
znajoma ma outbacka z usa, z 2006r

automat ma 4 biegi, wiec spore spalanie poza miastem

Data: 2009-08-19 23:41:43
Autor: eManitou
Forester z Ameryki...

Użytkownik "xxx" <a@a.be> napisał w wiadomości news:9tYim.190449$7I6.157452newsfe17.ams2...
znajoma ma outbacka z usa, z 2006r

automat ma 4 biegi, wiec spore spalanie poza miastem

W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepską opinię. Nowa skrzynia Subaru (bezstopiowa ZTCW) jest dopiero w opracowaniu.

Data: 2009-08-19 22:25:15
Autor: Scypio
Forester z Ameryki...
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:41:43 +0200, eManitou napisal(a):
W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepsk? opini?. Nowa skrzynia Subaru (bezstopiowa ZTCW) jest dopiero w opracowaniu.

Subaru Legacy MY10 z nową skrzynią CVT (na łańcuchu) można już od jakiegoś czasu kupić w stanach, obejrzeć testy na youtube, przeczytać recenzje i wrażenia użytkowników. Natomiast jakoś na przełomie września i października nowe Legacy ma się pojawić w polsce. pozdrawiam, --
scypio

Data: 2009-08-20 05:56:02
Autor: Massai
Forester z Ameryki...
eManitou wrote:

Użytkownik "xxx" <a@a.be> napisał w wiadomości
> znajoma ma outbacka z usa, z 2006r

W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepską opinię. Nowa
skrzynia Subaru (bezstopiowa ZTCW) jest dopiero w opracowaniu.

O cechach skrzyń automatycznych wiem, i się z nimi godzę.

Co to znaczy "ma kiepską opinię"? Sypie się jak cholera, czy "nie
wytrzymała jak zachipowałem"?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-08-20 08:42:25
Autor: Tomasz Finke
Forester z Ameryki...
Massai pisze:

Co to znaczy "ma kiepską opinię"? Sypie się jak cholera, czy "nie
wytrzymała jak zachipowałem"?

Dość wolno redukuje biegi w normalnym trybie pracy i przed wyprzedzaniem
warto przestawić skrzynię w tryb sportowy.  Do tego kickdown nie zawsze
działa zgodnie z wolą kierowcy, np. przy wyprzedzaniu pod stromą górkę
można deptać pedał gazu, odpuszczać i znowu dusić, ale skrzynia wie
lepiej i nie zredukuje biegu, na szczęście można to zrobić ręcznie.

T.

Data: 2009-08-20 08:43:08
Autor: Tadeusz
Forester z Ameryki...

Użytkownik "Massai" <> napisał w wiadomości pl...

O cechach skrzyń automatycznych wiem, i się z nimi godzę.

stara konstrukcja i mocno mułowata,
skutecznie ucina to co silnik mógłby dać z reczną skrzynią...

PS: przy automacie nie masz też napędu 50/50 przod /tył :(
tylko jakoś dziwnie: dużo przód/mało tył

Tadeusz

Data: 2009-08-23 22:58:25
Autor: Olleo
Forester z Ameryki...
stara konstrukcja i mocno mułowata,
skutecznie ucina to co silnik mógłby dać z reczną skrzynią...

Konkretnie - przy normalnym przyspieszaniu i tak recznie ciezko
zmienic szybciej. Gorzej, jesli chodzi o gwaltowna redukcje, wrzucenie
najwyzszego biegu po sprincie itd.
No i dochodza b. dlugie biegi (4 biegi).

PS: przy automacie nie masz też napędu 50/50 przod /tył :(
tylko jakoś dziwnie: dużo przód/mało tył

Zalezy - od 90/10 przez 60+/30+ po 30+/60+. Zalezy od rocznika i
silnika.
--
Olleo

Data: 2009-08-23 22:56:25
Autor: Olleo
Forester z Ameryki...
W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepską opinię.

Ktora sprowadza sie do tego, ze jest powolna. Jesli chodzi o automat,
to poszczegolne roczniki tez sie roznia miedzy soba - tak szybkoscia
dzialania, jak i np. inicjalnym podzialem momentu na przod/tyl.
--
Olleo

Forester z Ameryki...