Data: 2009-08-19 11:27:24 | |
Autor: Massai | |
Forester z Ameryki... | |
Tak sobie od jakiegoś czasu dumam czyby nie zmienić samochodu na wyższy.
Bez napinania, aktualnym samochodem jeżdżę od roku i powoli zaczyna mi się nudzić. Ale powoli, więc nie latam w amoku po komisach i nie odbił mi się jeszcze na monitorze znaczek otomoto. Dziś pod biurem przyuważyłem Forestera, z kartką "sprzedam", amerykańska wersja (bo prędkościomierz w milach), rocznik 2008. Trochę za nowy, i może być drogi, ale... Samochód ładny, gabarytowo nawet by mi pasował, trochę wyżej stoi niż osobówka, ale nie terenowy itd. Nie ma skórzanej tapicerki, co mi pasuje. Ma automat, co mi pasuje. Trochę prymitywny, bez "tiptronica", tylko 1-2-3, ale takim też umiem jeździć. Jak to jest z tymi wersjami amerykańskimi? Znacznie gorsze od europejskich? Forester znacznie się różni? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-08-19 12:58:02 | |
Autor: kamil | |
Forester z Ameryki... | |
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:h6gnis$31d$1inews.gazeta.pl... Tak sobie od jakiegoś czasu dumam czyby nie zmienić samochodu na wyższy. forum.subaru.pl Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-19 16:10:28 | |
Autor: FoxŁódź_nspam | |
Forester z Ameryki... | |
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6gnis$31d$1inews.gazeta.pl...
Jak to jest z tymi wersjami amerykańskimi? Znacznie gorsze od sprawdź układ hamulcowy (na moje oko ma mniejsze tarcze, więc z hamowaniem będzie gorzej niż w wersji eu) sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą znacznie gorzej niż europejskie - pomijam tu kwestię kształtu wiązki. może sie okazać że czeka Cię wymiana reflektorów, wtedy sprawdź czy da sie w ogóle to wykonać, bo instalacja może w ogóle nie być przewidziana do tego. to tak na szybko z głowy pozdr Fox |
|
Data: 2009-08-19 18:44:53 | |
Autor: Tadeusz | |
Forester z Ameryki... | |
Użytkownik "FoxŁódź_nspam" <> napisał w wiadomości ...
mało prawdopodobne, ze identyczne wersja miały różne hamulce dla US i EU a że 2,5turbo będzie miał większe tarcze niż 2,0 bez turbo to chyba nic dziwnego... sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą znacznie gorzej niż europejskie że niby dlaczego? amerykańskie żarówki świecą na czarno czy jak? :) nie wiem jak MY2008 ale znajomy w MY2006 nie miał żadnego problemu z wymianą żarówkowych reflektorów amerykańskich na europejskie w Foresterze 2,5 bez turbo z USA -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2009-08-20 13:26:03 | |
Autor: FoxŁódź_nspam | |
Forester z Ameryki... | |
Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:h6ha87$gk8$1newsread.aster.pl... mało prawdopodobne, ze identyczne wersja miały różne hamulce dla US i EU sprawdź to się prekonasz. mi się tak wydaje z obeserwacji. z autopsji mogę powiedzieć ze accord us 2.2 ma tarcze od civica 1.6, które jak łatwo się domyślić nie są takie same jak tarcze dla accorda 2.2. eu... sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą znacznie gorzej niż europejskie porównaj wymagania światłości i dokładności dla żarówek wg normy ISO i DIN, z wymaganiami SAE 9001 to zobaczysz :) nie wiem jak MY2008 ale znajomy w MY2006 nie miał żadnego problemu no to cool w accordzie nie było tak łatwo :) co prawda są lampy europejskie, ale wiązka jest zupełnie inna. stereowanie długimi jest masą - przy wlączonych światłach mijania na obu biegunach dlugich jest podany +, w momencie włączenia długich jeden + zamieniany jest na -. Nie wiem po co tak zrobili, ale odseparowanie banalne nie było... pozdr Fox |
|
Data: 2009-08-23 22:55:02 | |
Autor: Olleo | |
Forester z Ameryki... | |
sprawdź układ hamulcowy (na moje oko ma mniejsze tarcze, więc z hamowaniem Subaru turbo generalnie ma slabe hamulce... jesli spojrzec na nie z perspektywy kilkukrotnego ostrego hamowania z duzej predkosci do zera. Modyfikacje zaczynaja sie od tego ;-) Wolnossace maja wystarczajace do normalnych zastosowan. sprawdź światła - bardzo często jest tak że światła amerykańskie świecą Jesli dobrze sobie przypominam, to w Foresterze swiatel wymieniac nie trzeba. -- Olleo |
|
Data: 2009-08-19 21:34:28 | |
Autor: xxx | |
Forester z Ameryki... | |
znajoma ma outbacka z usa, z 2006r
automat ma 4 biegi, wiec spore spalanie poza miastem |
|
Data: 2009-08-19 23:41:43 | |
Autor: eManitou | |
Forester z Ameryki... | |
Użytkownik "xxx" <a@a.be> napisał w wiadomości news:9tYim.190449$7I6.157452newsfe17.ams2... znajoma ma outbacka z usa, z 2006r W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepską opinię. Nowa skrzynia Subaru (bezstopiowa ZTCW) jest dopiero w opracowaniu. |
|
Data: 2009-08-19 22:25:15 | |
Autor: Scypio | |
Forester z Ameryki... | |
Dnia Wed, 19 Aug 2009 23:41:43 +0200, eManitou napisal(a):
W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepsk? opini?. Nowa skrzynia Subaru (bezstopiowa ZTCW) jest dopiero w opracowaniu. Subaru Legacy MY10 z nową skrzynią CVT (na łańcuchu) można już od jakiegoś czasu kupić w stanach, obejrzeć testy na youtube, przeczytać recenzje i wrażenia użytkowników. Natomiast jakoś na przełomie września i października nowe Legacy ma się pojawić w polsce. pozdrawiam, -- scypio |
|
Data: 2009-08-20 05:56:02 | |
Autor: Massai | |
Forester z Ameryki... | |
eManitou wrote:
O cechach skrzyń automatycznych wiem, i się z nimi godzę. Co to znaczy "ma kiepską opinię"? Sypie się jak cholera, czy "nie wytrzymała jak zachipowałem"? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-08-20 08:42:25 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forester z Ameryki... | |
Massai pisze:
Co to znaczy "ma kiepską opinię"? Sypie się jak cholera, czy "nie Dość wolno redukuje biegi w normalnym trybie pracy i przed wyprzedzaniem warto przestawić skrzynię w tryb sportowy. Do tego kickdown nie zawsze działa zgodnie z wolą kierowcy, np. przy wyprzedzaniu pod stromą górkę można deptać pedał gazu, odpuszczać i znowu dusić, ale skrzynia wie lepiej i nie zredukuje biegu, na szczęście można to zrobić ręcznie. T. |
|
Data: 2009-08-20 08:43:08 | |
Autor: Tadeusz | |
Forester z Ameryki... | |
Użytkownik "Massai" <> napisał w wiadomości pl...
stara konstrukcja i mocno mułowata, skutecznie ucina to co silnik mógłby dać z reczną skrzynią... PS: przy automacie nie masz też napędu 50/50 przod /tył :( tylko jakoś dziwnie: dużo przód/mało tył -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2009-08-23 22:58:25 | |
Autor: Olleo | |
Forester z Ameryki... | |
stara konstrukcja i mocno mułowata, Konkretnie - przy normalnym przyspieszaniu i tak recznie ciezko zmienic szybciej. Gorzej, jesli chodzi o gwaltowna redukcje, wrzucenie najwyzszego biegu po sprincie itd. No i dochodza b. dlugie biegi (4 biegi). PS: przy automacie nie masz też napędu 50/50 przod /tył :( Zalezy - od 90/10 przez 60+/30+ po 30+/60+. Zalezy od rocznika i silnika. -- Olleo |
|
Data: 2009-08-23 22:56:25 | |
Autor: Olleo | |
Forester z Ameryki... | |
W tym Forku jest pewnie ta sama ma ona raczej kiepską opinię. Ktora sprowadza sie do tego, ze jest powolna. Jesli chodzi o automat, to poszczegolne roczniki tez sie roznia miedzy soba - tak szybkoscia dzialania, jak i np. inicjalnym podzialem momentu na przod/tyl. -- Olleo |