Forma własności: udział - co to oznacza?

Data: 2009-07-05 20:49:14
Autor: Konrad
Forma własności: udział - co to oznacza?
Od jakiegoś czasu szukam mieszkania. Niedawno wypatrzyłem ciekawe cenowo ogłoszenie na gratce. W polu forma własności było wpisane "udział" a nie jak to najcześciej bywa "spółdzielcze własnościowe". Zadzwoniłem więc do biura, które wystawiło to ogłoszenie i próbowałem się dowiedzieć co to oznacza. Kobieta powiedziała, że sprzedający po prostu kupił mieszkanie u dewelopera, a "udział" oznacza przekazanie praw i obowiązków w stosunku do tego lokalu. Co to dokładnie oznacza? Czy jest to standardowa procedura czy raczej nie warto się w to pakować?

Data: 2009-07-05 21:08:57
Autor: XDF
Forma własności: udział - co to oznacza?
A może sprzedający jest tylko współwłaścicielem tego mieszkania . Jeśli tak
to lepiej omijać to szerokim łukiem.

Data: 2009-07-05 23:17:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Konrad" <konrad.s@onet.pl> napisał w wiadomości news:h2qt5s$dk2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Od jakiegoś czasu szukam mieszkania. Niedawno wypatrzyłem ciekawe cenowo ogłoszenie na gratce. W polu forma własności było wpisane "udział" a nie
jak  to najczęściej bywa "spółdzielcze własnościowe". Zadzwoniłem więc
[...]

Rzecz wymaga oczywiście sprawdzenia w dokumentach, ale może to oznaczać, że budynek jest jeszcze w budowie. Nie wyodrębniono formalnie lokali, a sprzedający ma po prostu jakąś część udziału w całym budynku.

Forma własności: udział - co to oznacza?