Format dysku 80gb do FAT16

Data: 2009-09-09 20:45:46
Autor: Haribo
Format dysku 80gb do FAT16
Witam,

jakiś czas temu udało mi sie sformatować dysk 80gb jako FAT16. Dysk działał i wszystko było ok. Niestety od tamtego czasu minął rok i w między czasie dysk został sformatowany do NTFS. Teraz muszę powtórzyć operację formatowania do FAT16 i zupełnie zapomniałem jak to zrobić. Coś mi się kojarzy że robiłem to z jakiejś płyty livecd i wykorzystywałem do tego (chyba) komendę.
Jakie znacie sposoby na ominięcie magicznej granicy 2gb w FAT16?

Data: 2009-09-09 20:57:14
Autor: Osadnik
Format dysku 80gb do FAT16
Haribo pisze:
[...]

:O Wyjaśnij mi potrzebę stosowania FAT16.

Data: 2009-09-09 20:59:26
Autor: Haribo
Format dysku 80gb do FAT16
:O Wyjaśnij mi potrzebę stosowania FAT16.

Przeniesienie dużej ilości plików filmowych na PS3, znasz inny sposób?

Data: 2009-09-09 21:04:59
Autor: Maciek
Format dysku 80gb do FAT16
Haribo napisał(a):

:O Wyjaśnij mi potrzebę stosowania FAT16.

Przeniesienie dużej ilości plików filmowych na PS3, znasz inny sposób?
A PS3 tylko FAT16 czyta? Pytam bo nie wiem.
Najprostszym sposobem jest założenie partycji linuksowym fdiskiem, on się
nie przejmuje ograniczeniami narzuconymi przez MS. Potem domyślnie wybraną
partycje linuksową zamieniamy na FAT16 i zapisujemy. --
Maciek
Polska Grupa Freesco

Data: 2009-09-09 21:53:26
Autor: Haribo
Format dysku 80gb do FAT16
Najprostszym sposobem jest założenie partycji linuksowym fdiskiem, on się
nie przejmuje ograniczeniami narzuconymi przez MS. Potem domyślnie wybraną
partycje linuksową zamieniamy na FAT16 i zapisujemy.

Sprawa rozwiązana, można to wykonać programem Swiss Knife
http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm

Data: 2009-09-09 22:45:30
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Format dysku 80gb do FAT16
Sprawa rozwiązana, można to wykonać programem Swiss Knife
http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm

No prosze - zakladalem nim jakies durne partycje FAT32 wielkosci 500-1000GB, ale nie wiedzialem ze potrafi tot ez zrobic w FAT16 :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-09-09 23:01:56
Autor: JoteR
Format dysku 80gb do FAT16
"Adam 'Adak' Kępiński" napisał:

[...]

Zacytuję z pamięci:
"Jak powstają wynalazki i odkrycia? Wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe. Przypadkowo znajduje się jakiś ignorant, który tego nie wie. I tak powstaje odkrycie naukowe lub przełomowy wynalazek."
A za parę dni przczytasz na jakimś forum, że do PS3 można podłączyć dysk tylko z FAT16, i należy użyć do tego SwissKnife, wiem, bo jeden gościu na pl.comp.pecet tak zrobił i mu wszystko śmiga.

JoteR

Data: 2009-09-09 23:12:15
Autor: BQB
Format dysku 80gb do FAT16
JoteR pisze:
"Adam 'Adak' Kępiński" napisał:

[...]

No to muszę rozczarować wszystkich, co prawda mam pod ręką tylko dysk 40GB, ale to nie ma znaczenia - po wybraniu FAT16 dostaję komunikat:
FAT16 partition size should be less than 2GB. Would you like to create FAT32 partition with the given size?
Po kliknięciu na No, nic nie robi, po kliknięciu na Yes, formatuje w FAT32.
Więc nasz Haribo to bajkopisarz.

Data: 2009-09-09 23:59:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Format dysku 80gb do FAT16

"BQB" 4aa81a2f@news.home.net.pl

[...]

Można dać większe klastry. Ale nie znam większych niż 64 kibi. :)
A to da jedynie 4 GiB. :) Można grzebnąć edytorem, ale wątpię, aby się udało. :)

Data: 2009-09-10 10:19:38
Autor: Haribo
Format dysku 80gb do FAT16
Więc nasz Haribo to bajkopisarz.

Ups! Fakt, sprawdziłem i faktycznie sformatował sie w FAT32.

Grunt że działa :)

Data: 2009-09-09 22:47:36
Autor: JoteR
Format dysku 80gb do FAT16
"Haribo" napisał:

:O Wyjaśnij mi potrzebę stosowania FAT16.

Przeniesienie dużej ilości plików filmowych na PS3, znasz inny sposób?

Tak. Zakładając partycję z systemem plików FAT32.

JoteR

Data: 2009-09-11 02:00:08
Autor: maX
Format dysku 80gb do FAT16

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:h88uch$792$1nemesis.news.neostrada.pl...

:O Wyjaśnij mi potrzebę stosowania FAT16.

Np. ktoś sobie składa kompa / laptopa do starych windowsowych gierek i chce postawić Windows 95 ?

Data: 2009-09-11 06:29:29
Autor: Michal Kawecki
Format dysku 80gb do FAT16
Dnia Fri, 11 Sep 2009 02:00:08 +0200, maX napisał(a):

[...]

To może od razu DOS-a albo Win 3.1? BTW Windows 95 OSR2 działał na FAT32.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-09-11 11:57:24
Autor: maX
Format dysku 80gb do FAT16

[...]

Chodzi o gierki pod Win95, te z lat 96, 97. Wiele z nich nie działa lub źle
działa pod WinXP.

BTW Windows 95 OSR2 działał na FAT32.

Ale wszystkie poprzednie wersje Win95 nie (OSR2 to wogóle była chyba
ostatnia wersja 95-ki). A ktoś może nie mieć orginału Win98 lub Win 95 OSR2,
a tylko starszą wersję.

Data: 2009-09-11 21:50:52
Autor: Wiktor S.
Format dysku 80gb do FAT16
[...]

Było jeszcze 2.1 i 2.5

--
Azarien

Data: 2009-09-11 21:52:15
Autor: Wiktor S.
Format dysku 80gb do FAT16
Np. ktoś sobie składa kompa / laptopa do starych windowsowych gierek
i chce postawić Windows 95 ?

To może od razu DOS-a albo Win 3.1?
BTW Windows 95 OSR2 działał na FAT32.

Nie dryfuj to jedną to w drugą stronę. Być może ktoś zechce postawić właśnie pierwotną wersję Windows 95. Na przykład ze względu na znacznie wyższe wymagania wersji OSR2.

--
Azarien

Data: 2009-09-12 00:31:37
Autor: Michal Kawecki
Format dysku 80gb do FAT16
Dnia Fri, 11 Sep 2009 21:52:15 +0200, Wiktor S. napisał(a):

[...]

Ło matko. Nie sądziłem że ktoś weźmie to na poważnie.

Na przykład ze względu na znacznie wyższe wymagania wersji OSR2.

Wręcz drastycznie wyższe. Minimum to 8 MB RAM w miejsce 4 :-).

Data: 2009-09-12 12:12:31
Autor: Wiktor S.
Format dysku 80gb do FAT16
[...]

Nie biorę poważnie. Tylko twoja reakcja "to może od razu (wstaw jeszcze starszy produkt)" jest bardzo popularna.

Na przykład ze względu na znacznie wyższe
wymagania wersji OSR2.

Wręcz drastycznie wyższe. Minimum to 8 MB RAM w miejsce 4 :-).

200 MB (a z aktualizacjami to ze 400) na dysku w miejsce 100.

--
Azarien

Data: 2009-09-09 22:12:09
Autor: Wiktor S.
Format dysku 80gb do FAT16
[...]

Jakim cudem? Jesteś pewien, że FAT16 a nie FAT32?
To że jakiś program pokazuje FAT może być mylące.

--
Azarien

Data: 2009-09-09 22:24:28
Autor: MadMan
Format dysku 80gb do FAT16
Dnia Wed, 9 Sep 2009 20:45:46 +0200, Haribo napisał(a):

Jakie znacie sposoby na ominięcie magicznej granicy 2gb w FAT16?

Sformatowanie z klastrem 64 KB. Wtedy będziesz mógł mieć partycję o
zawrotnej pojemności 4 GB. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-10 11:52:51
Autor: Q
Format dysku 80gb do FAT16
Jakie znacie sposoby na ominięcie magicznej granicy 2gb w FAT16?

Sformatowanie z klastrem 64 KB. Wtedy będziesz mógł mieć partycję o
zawrotnej pojemności 4 GB.

btw: stojac w kolejce u rzeznika slyszalem
jak baba przede mna mowila cos o systemie fat32
i ograniczeniu wielkosci pliku do 2gb;

tymczasem moj pendrive majacy fat32
bez problemu zapisal mi pliki majace 3.9 GB;

jak duzy plik maksymalnie mozna zapisac na fat32?

Data: 2009-09-10 12:22:16
Autor: GLaF
Format dysku 80gb do FAT16
Dnia Thu, 10 Sep 2009 11:52:51 +0200, Q napisał(a):

jak duzy plik maksymalnie mozna zapisac na fat32?

4 GiB - 1 B (za Wikipedią)

--
GLaF

Data: 2009-09-10 12:37:06
Autor: Mariusz
Format dysku 80gb do FAT16
W dniu 2009.09.10 11:52, Q pisze:

jak baba przede mna mowila cos o systemie fat32
i ograniczeniu wielkosci pliku do 2gb;

tymczasem moj pendrive majacy fat32
bez problemu zapisal mi pliki majace 3.9 GB;

Istnieje ograniczenie wielkosci plikĂłw w systemie operacyjnym, jak i w systemie plikĂłw.
Oba mają w nazwie "system" więc ludziom się myli.

--
Mar

Data: 2009-09-10 12:52:16
Autor: Wiktor S.
Format dysku 80gb do FAT16
jak duzy plik maksymalnie mozna zapisac na fat32?

4294967295 bajtów. Niektóre starsze programy mają problemy z plikami większymi niż 2147483647 bajtów, skąd się wziął mit o ograniczeniu do 2 GB. W rzeczywistości jeśli jakiś program się wykrzacza na pliku w zakresie 2-4 GB, to dzieje się tak niezależnie czy partycja jest FAT32 czy NTFS.

--
Azarien

Data: 2009-09-10 17:26:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Format dysku 80gb do FAT16

"Q" h8ai45$cgm$1@inews.gazeta.pl

jak duzy plik maksymalnie mozna zapisac na fat32?

Około 4 GiB. Dlatego DVD (powstawał, gdy FAT32 był nowością,
a NTFS był rzadkością) ma pojemność 4.3 GiB -- aby utrudnić sprawę. ;)

Format dysku 80gb do FAT16