Format podawania wysokości

Data: 2010-09-06 07:21:10
Autor: Przemek
Format podawania wysokości
Cześć, spotkałem się na pansa z takim zapisem wysokości strefy: Upper
Limit=A065 - co to oznacza, czy to metry AMSL? Raczej nie bo 65 metrów
atz?

Bardzo proszę o pomoc.

Data: 2010-09-06 07:51:49
Autor: Przemek
On 6 Wrz, 16:21, Przemek <prze...@tu.org.pl> wrote:
Cześć, spotkałem się na pansa z takim zapisem wysokości strefy: Upper
Limit=A065 - co to oznacza, czy to metry AMSL? Raczej nie bo 65 metrów
atz?

Bardzo proszę o pomoc.

Podobne pytanie mam na temat zapisu: F410 tj. FL ?

Data: 2010-09-06 17:20:36
Autor: Delfino Delphis
Przemek wrote:

[...]

A - altitude - wysokość bezwzględna (AMSL) w setkach stóp (A065=6500ft)
F - FL - poziom lotu, czyli wysokość nad izobarą 1013 w setkach stóp (FL410=41000ft)

Data: 2010-09-06 12:52:37
Autor: Przemek
On 6 Wrz, 17:20, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Przemek wrote:

> [...]

A - altitude - wysokość bezwzględna (AMSL) w setkach stóp (A065=6500ft)
F - FL - poziom lotu, czyli wysokość nad izobarą 1013 w setkach stóp

Super, dzięki za pomoc.

Data: 2010-09-06 13:04:34
Autor: Przemek
Przemek wrote:

> [...]

A - altitude - wysokość bezwzględna (AMSL) w setkach stóp (A065=6500ft)
F - FL - poziom lotu, czyli wysokość nad izobarą 1013 w setkach stóp

Zapis np 4100FT oznacza poprostu 4100 stóp?

Data: 2010-09-07 01:17:53
Autor: Delfino Delphis
Przemek wrote:

Zapis np 4100FT oznacza poprostu 4100 stóp?

Pewnie tak. A nie możesz wskazać gdzie to konkretnie?

Data: 2010-09-06 23:15:16
Autor: Przemek
On 7 Wrz, 01:17, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Przemek wrote:
> Zapis np 4100FT oznacza poprostu 4100 stóp?

Pewnie tak. A nie możesz wskazać gdzie to konkretnie?

Wartość była przykładowa, dane z http://aim.pansa.pl/mapy/

Czyli można przyjąć dla pewnego uproszczenia że A065 = 65*100*0,3048 m
FL410 w 410*100*0,3048m
i np. 4100FT=4100*0,3048m
?

Czy jest jakaś znaczna różnica pomiędzy AMSL (n.p.m) a wysokością wg.
baro w praktyce?
Teoretycznie z tego co gdzieśtam wyczytałem FL powinno wskazywać
wysokość zbliżoną do tej nad poziom morza.

Data: 2010-09-07 08:09:01
Autor: Samotnik
Dnia 07.09.2010 Przemek <przemek@tu.org.pl> napisał/a:
Czyli można przyjąć dla pewnego uproszczenia że A065 = 65*100*0,3048 m

Tak

FL410 w 410*100*0,3048m

Tak, ale ponad powierzchnią o ciśnieniu 1013,2

i np. 4100FT=4100*0,3048m

Tak

Teoretycznie z tego co gdzieśtam wyczytałem FL powinno wskazywać
wysokość zbliżoną do tej nad poziom morza.

Gdzie to wyczytałeś? Jest to bzdura, przynajmniej dopóki ciśnienie
atmosferyczne na poziomie morza nie jest 'zbliżone' do 1013,2 hPa.

FL to powierzchnia odniesiona do ciśnienia 1013,2 i oddzielona od innych
takich powierzchni o określone różnice ciśnienia. Nic poza tym. Poziomy
lotu mają za zadanie zapewnić tę samą podstawę odniesienia wysokości
barometrycznej dla a/c w przestrzeni, gdzie nie jest potrzebna wiedza o
dokładnej wysokości nad poziomem morza (w tym celu nieustannie trzeba byłoby
uaktualniać ustawienie ciśnienia odniesienia w wysokościomierzu).
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-09-07 02:31:09
Autor: Przemek
On 7 Wrz, 10:09, Samotnik <samot...@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:
Dnia 07.09.2010 Przemek <prze...@tu.org.pl> napisał/a:

> Czyli można przyjąć dla pewnego uproszczenia że
> A065 = 65*100*0,3048 m

Tak

> FL410 w 410*100*0,3048m

Tak, ale ponad powierzchnią o ciśnieniu 1013,2

> i np. 4100FT=4100*0,3048m

Tak

> [...]

dokładnej wysokości nad poziomem morza (w tym celu nieustannie trzeba byłoby
uaktualniać ustawienie ciśnienia odniesienia w wysokościomierzu).

Jasne, dzięki za odpowiedź.

Data: 2010-09-09 14:35:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek" <przemek@tu.org.pl> napisał w wiadomości news:6449e7d7-c12d-4f04-a2b1-d1c9b02edd1fx42g2000yqx.googlegroups.com...
Wartość była przykładowa, dane z http://aim.pansa.pl/mapy/
Czyli można przyjąć dla pewnego uproszczenia że A065 = 65*100*0,3048 m
FL410 w 410*100*0,3048m
i np. 4100FT=4100*0,3048m

Uwazaj, bo chyba Ci sie przecinek przestawia.
FL410 = 410*100 ft = 41 tys * 0.3m  = ~12km

J.

Format podawania wysokości