Formatowanie pendrajwa 128 GB

Data: 2020-01-28 15:50:33
Autor: ąćęłńóśźż
Formatowanie pendrajwa 128 GB
Jak długo powinien wykonywać się pełny format pendrajwa HP x900w 128 GB USB 3.0?
Mam jednego pacjenta co lubi znikać w systemie (i w PC i w TV), po innych nieudanych próbach postanowiłem zapuścić mu pełny (nie szybki) format do exFAT.
Tyle że jak zapuściłem przed południem to w tej chwili ma 11% wykonania, czyli około 13 GB / 5 h => 2,5 GB/h.
Wygląda na to, ze sformatuje się w ciągu - bagatela - 50 godzin.
Nie chce mi się tyle czasu trzymać kompa włączonego non-stop.
Formatowanie wrzuciłem programem (spod Win 10) SD Card Formatter - niby do kart SD, ale i to i to flash, a programu używałem wielokrotnie (choć pełny format to dawno nie pamiętam kiedy przy jakichś problematycznych kartach).
Wg menedżera urządzeń (Win 10) jest USB 3.0, Removal Policy -> Better Performance, Write Caching Policy nie daje się włączyć (wyskakuje komunikat Win 10 "Your device might not support this feature - This device does not allow write-caching setting to be changed").
Pytanie:
Czy pełny format pendrajwa USB 2.0 i 3.0 ma iść z taką samą szybkością (wg menedżera zadań Write speed = 1 MB/s)?

Data: 2020-01-28 23:21:47
Autor: m4rkiz
On 2020-01-28 15:50, ąćęłńóśźż wrote:
[...]
[...]
Czy pełny format pendrajwa USB 2.0 i 3.0 ma iść z taką samą szybkością (wg menedżera zadań Write speed = 1 MB/s)?

zalezy to tylko od zastosowanej w nim pamieci

jestes wogole pewien ze on ma 128GB bo biorac pod uwage caly opis wyglada na jakas podrobe

h2testw jest narzedziem o wiele lepszym niz windowsowe formatowanie ktore nic nie daje i nic nie mowi

Data: 2020-01-28 23:39:42
Autor: ąćęłńóśźż
Formatowanie pendrajwa 128 GB
PNY je robi pod nalepką HP:
https://www.pny.com/hp900w-usb
PNY to niezła firma (mam ich inny pendrive Turbo 3.0 od wielu lat nie do zajechania):
https://www.pny.com/usb3-elite-turbo-silver
Ten oryginalny PNY zawsze formatowałem jako NTFS.
Ten HP chciałem czy to ext4, czy to exFAT.
Chyba się przeproszę na powrót z NTFS.
Nic do NTFS nie mam poza urban legend "nie stosować NTFS do pamięci flash".
W międzyczasie (już po pierwszym poście) wykopałem w sieci, że Samsung Smart TV do nagrywania timeshift potrzebuje NTFS (choć widzi i czyta parę innych formatów), i tu może być część psa pogrzebana.
Lub po prostu trefny egzemplarz się trafił (szczególnie z kontaktowaniem USB 3.0 w gniazdach USB 3.0 bywają cyrki).

Data: 2020-01-29 09:40:04
Autor: pioruns
On 28/01/2020 22:39, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

PNY widzę wycfaniony, bo nawet prędkości nie podał, tylko "Up to 10x
faster than USB 2.0". Tak więc nie ma referencyjnej prędkości, do której
możesz się odnieść porównując prędkość twojego formatowania.
Tak jak kolega polecam szybki format a potem przejechać go h2testw. Jak
testu nie przejdzie, no to kosz albo dalszy troubleshooting.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-01-30 12:58:55
Autor: ąćęłńóśźż
Formatowanie pendrajwa 128 GB
Na sformatowanego jako ntfs pendrajwa film x900w 46 GB (pojedynczy plik mkv) skopiował się przez 1h12min.
Czyli 10-11 MB/s.
Pendrajw widziany przez system jako USB 3.1
Nie wiem, czy walnięty egzemplarz czy ten model "HP by PNY" tak ma ale widzę, że mimo niskiej ceny (szczęśliwie nie wziąłem 256 GB) i marki HP nie warto kupować.

-- -- -
nie ma referencyjnej prędkości, do której możesz się odnieść porównując prędkość

Data: 2020-01-30 12:17:56
Autor: pioruns
On 30/01/2020 11:58, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

USB 3.1 i 11 MB/s zapis, w 2020 roku, masakra. Nic tylko oddać do sklepu
(albo producenta) i zażądać zwrotu kasy za takiego bubla.

U mnie h2testw bardzo przydatny, mam pełno pendrivów się walających po
szafkach, ostatnio mi zdycha Sandisk UltraFit, pełny test zapisu
przechodzi, ale co jakiś czas gubi przypadkowe sektory przy odczycie.
Chyba pójdzie w kosz niedługo, bo mimo, że ma 5 lat limited warranty od
producenta, to z pół roku temu rozpadł się mu plastik to naprawiłem go
super glue :D Wygląda idealnie, ale otworzyć to już nikt to nie otworzy.
Poza tym nówki kosztują po $10 więc szkoda zachodu.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-01-29 11:39:12
Autor: Roman Tyczka
On Tue, 28 Jan 2020 23:39:42 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

Nic do NTFS nie mam poza urban legend "nie stosować NTFS do pamięci flash".

Urban legen jest tylko dla tego kto nie rozumie jak działa pamięć typu
flash oraz czym różni się NTFS od FAT32 i jego potomków.

Roman Tyczka

Data: 2020-01-30 18:05:03
Autor: Borneq
On 1/28/20 3:50 PM, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Z tymi duzymi pendrajwami są kłopoty, mam 64 GiB i działa, tej samej firmy 128 GiB i nie działa.

Data: 2020-02-03 07:58:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Formatowanie pendrajwa 128 GB

"ąćęłńóśźż" 5e304a39$1$31099$65785112@news.neostrada.pl

: Jak długo powinien wykonywać się pełny
: format pendrajwa HP x900w 128 GB USB 3.0?

Czym wg Ciebie jest 'pełny format'? Testem flaszki?
Czas testu zależy od testu -- można tylko czytać
fragment po fragmencie; można czytać każdy
fragment sto razy; można zapisywać i czytać
każdy fragment -- nie wiem, w jakim celu... ;)

Można weryfikować zapis po przejściu przez USB,
można przed przejściem, zdając się na sumy kontrolne
samego zapisu flaszkowego... Można pozostać przy
samym sprawdzaniu czytelności każdej komórki
bez przesyłania informacji via USB...

Można wreszcie jakoś szczególnie wykorzystać
układowe oprogramowanie flaszki...

-=-

Przykładowo memtesty mielą RAMki dniami i tygodniami,
choć czytają (i piszą) je z bardzo dużą szybkością...

[przykładowo DDR2 daje transfery =~= SSD NVMe na PCIe]

-=-

Czas założenia partycji i sformatowania jej raczej nie
zależy od wielkości flaszki czy szybkości interfejsu.
Flaszki (podobnie do dyskietek) można formatować bez
dzielenia na partycje -- a można z dzieleniem. Pod W10
wszystkie partycje mogą być widoczne jednocześnie.
Wcześniejsze Win widziały różnie -- pierwszą partycję
w tablicy partycji (mogła być ostatnią na flaszce -- oby
miała pierwszy wpis w TP) lub partycję aktywną...
(zależało to od ,,kontekstu'' -- w czasie bootowania
była wykorzystywana aktywna a podczas pracy WXP -- ta,
której wpis w TP była na początku TP; WinDOS (W95,
W98, WME itp.) widział takie flaszki jeszcze inaczej...)

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Formatowanie pendrajwa 128 GB