Data: 2019-09-28 11:14:32 | |
Autor: Marcin N | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma.
Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości? Jak uważacie? -- MN |
|
Data: 2019-09-28 16:03:33 | |
Autor: Czarek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 11:14, Marcin N pisze: W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma. Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości? Porowatość (chyba miałeś na myśli chropowatość) nie jest tu ważna a może nawet szkodliwa bo powoduje szybsze ścieranie opon (cecha niektórych torów F1) Miałeś okazję dotknąć opony od F1 lub od dragstera? Jest tak miękka, że można ją paznokciem skubać bez większego problemu no i taka guma klei się do nagumowanego asfaltu. Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia. -- Czarek |
|
Data: 2019-09-28 08:43:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Wez Czarekto kolo i pierdolnij sie w czolo. Jak na fizyce w podstawowce o tarciu bylo to chory byles. Ale choroba nie usprawiedliwia zeby materialu nie przerobic.
|
|
Data: 2019-09-28 09:21:41 | |
Autor: WS | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
On Saturday, September 28, 2019 at 5:43:54 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Wez Czarekto kolo i pierdolnij sie w czolo. Jak na fizyce w podstawowce o tarciu bylo to chory byles. Ale choroba nie usprawiedliwia zeby materialu nie przerobic. Szkolna teoria tarcia ma sie troche nijak do rzeczywistosci w F1. Te opony (jak i sporo wspolczesnych motocyklowych) ma wspolczynnik tarcia wiekszy od 1 (co wg teorii jest niemozliwe), po prostu sie "kleja" umozliwiajac przyspieszenia ponad 1g bez ekstra aeorodynamicznego docisku, a z nim oczywiscie wiecej... |
|
Data: 2019-09-28 10:25:53 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Wychodzi ze jestes wybitnym specjalista konstrtuktorem samochodow wyscigowych. Szkoda ze sie do tej pory nie chwaliles. Madrego warto posluchac nawet jak pierdoli? Do roboty Ferrari czy Bugatti jezdzisz?
|
|
Data: 2019-09-28 12:42:09 | |
Autor: WS | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
On Saturday, September 28, 2019 at 7:25:55 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Wychodzi ze jestes wybitnym specjalista konstrtuktorem samochodow wyscigowych. Szkoda ze sie do tej pory nie chwaliles. Madrego warto posluchac nawet jak pierdoli? Do roboty Ferrari czy Bugatti jezdzisz? Skad takie wnioski? Jesli nie pijesz to sie musiales nacpac... ;) Wsp. tarcia dotyczy "plaskich" powierzchni. Jesli opona jest mieka i np, wypelnia pory asfaltu lub klei sie do powierzchni, to te wszystkie teoretyczne rozwazania sa o kant d. rozbic... Zaczyna sie zachowywac jak kola zebate, gdzie zerwanie przyczepnosci jest mocno utrudnione. Np. gume taka jak w oponach w F1 nascie(dziesiat?) lat temu zaczeto uzywac w butach do wspinaczki skalnej, bo sie kazalo, ze z takimi podeszwami duzo lepiej dzialaja na tarcie... obecnie chyba innych nie produkuja... BTW do pracy jezdze rowerem przez 3/4 roku, ale jak cos potrzebuje w trakcie szybko zalatwic, to biore Suzuki GSXR 1000... niby ma ~190KM, ale w miescie raczej nie ma szans na wykorzystanie ;) glowny(jedyny?) plus to mozliwosc omijania korkow ~20km/h... |
|
Data: 2019-09-28 12:53:44 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Jeszcze na wytrzymalosci i wlasciwosciach materialow sie znasz, zwlaszcza gumy. Kolo zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do skrzyn biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly.
|
|
Data: 2019-09-28 12:58:40 | |
Autor: WS | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:46 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Jeszcze na wytrzymalosci i wlasciwosciach materialow sie znasz, zwlaszcza gumy. Kolo zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do skrzyn biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly. Hm.. wytrzymalosc w jakim sensie? te gumy w oczach znikaja ;) W moto amatorsko po drogach publicznych 2-4tys km, w F1 ze 2 komplety na wyscig... we wspinaczce ze 2 sezony maks ;) Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad 1g? Teoria szkolna sie sypie... |
|
Data: 2019-09-28 22:35:38 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 21:58, WS pisze:
Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad 1g? Teoria szkolna sie sypie... Dyskutujesz z kurczakiem o przereośniętym ego. -- Shrek |
|
Data: 2019-09-29 07:28:15 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Dnia Sat, 28 Sep 2019 12:58:40 -0700 (PDT), WS napisał(a):
On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:46 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote: Szkolna teoria nie mowi jaki jest wspolczynnik tarcia - ale istotnie - w tabelkach trudno znalezc 1. Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh. Przyspieszenie na starcie ponoc 3g ... a przeciez docisk aerodynamiczny jeszcze nie dziala. J. |
|
Data: 2019-09-29 08:12:42 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 29.09.2019 o 07:28, J.F. pisze:
Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh. Tam smarują opony klejem. Nie żartuję:P -- Shrek |
|
Data: 2019-09-29 08:29:16 | |
Autor: Czarek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 29.09.2019 o 08:12, Shrek pisze: W dniu 29.09.2019 o 07:28, J.F. pisze:Nie tylko opony ale cały tor jest posmarowany bardzo miękką gumą -- Czarek |
|
Data: 2019-09-29 08:25:23 | |
Autor: Czarek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 17:43, Zenek Kapelinder pisze: Wez Czarekto kolo i pierdolnij sie w czolo. Jak na fizyce w podstawowce o tarciu bylo to chory byles. Ale choroba nie usprawiedliwia zeby materialu nie przerobic. Nie musisz ciągle udowadniać, ze ciebie jebie w pustą łepetynę ktoś codziennie. -- Czarek |
|
Data: 2019-09-28 17:39:17 | |
Autor: Adam | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 16:03, Czarek pisze:
(...) Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób? Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1), że w F1 są duże szybkości - stąd też przejeżdżanie po kawałkach opon może nieść niebezpieczeńtwo. Ponadto przy dużych prędkościach to niewiele by się przykleiło. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-09-28 08:42:22 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
A jak by sie przykleilo to kolo stracilo by wywazenie.
|
|
Data: 2019-09-29 08:13:00 | |
Autor: Czarek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 17:42, Zenek Kapelinder pisze: A jak by sie przykleilo to kolo stracilo by wywazenie.I tracą koła wyważenie. Tylko gdy to robią, to nie jest ono już całkowicie istotne. -- Czarek |
|
Data: 2019-09-29 09:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
A jak by sie przykleilo to kolo stracilo by wywazenie. po wyscigu, na ostatnim okrazeniu zjazdowym nie ma to znaczenia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower." Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę." |
|
Data: 2019-09-28 21:34:35 | |
Autor: Adam | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 18:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Adam, Nie wiem, o co chodzi. Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy? Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1), że w F1 są duże szybkości - Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy. W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu. Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-09-28 21:42:31 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 21:34, Adam pisze:
Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy. Nie znam się, ale strzelam na podstawie tego, co zostało napisane. Po wyścigu bolidy waży się i muszą ważyć nie mniej niż... Dlatego podczas "okrażenia tryiumfalnego" starają się zebrać gumę z toru, żeby nie zabrakło 20 gramów. -- Shrek |
|
Data: 2019-09-28 22:15:25 | |
Autor: Adam | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 21:48, Mateusz Viste pisze:
On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote: Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem? Dla mnie to jakaś abstrakcja. Czy oni nie potrafią zważyć auta? Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze? Z jaką dokładnością pojazdy są ważone?
Koledzy jeździli oglądać F1, to trochę ich popytam. Mam albumy i książki z różnych dziedzin motoryzacji, w tym trochę i ze sportu, ale F1 mi się zatrzymało gdzieś na samym początku. Od wyścigów wolałem rajdy. Ale teraz już nawet rajdy są dziwne - można pół auta rozwalić, serwis wymienia i jedzie się dalej. Wolałem obostrzenia, jakie były choćby w okresie międzywojennym. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-09-28 21:28:04 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
On Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, Adam wrote:
Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu... różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi. Mateusz |
|
Data: 2019-09-28 23:49:02 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 23:28, Mateusz Viste pisze:
Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu... I paliwa. I czasem innych części... Zastanawia mnie - jak komuś coś odpadnie w wyniku kolizji, to jak odpadnie za dużo to go za wagę zdyskwalifikują, czy zjeżdza na pitstop i mu odpowiednią ilość butelek wody mineralnej wrzucają do bagażnika:) -- Shrek |
|
Data: 2019-09-28 15:38:59 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Nie dopisuj sobie Szrek umiejetnosci ktorych nie posiadasz. Zastanawianie sie nie jest ci dostepne, na odruchach egzystujesz. A z woda racja. Mogl sie napic zamiast niepotrzebnie ryzykowac pekniecie gumy. Mial pecha bo pekla.
|
|
Data: 2019-09-29 07:02:20 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Dnia 28 Sep 2019 21:28:04 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
On Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, Adam wrote: Jest waga minimalna. A kazdy kg wiecej to mniejsze przyspieszenia, wiec im blizsza minimalnej dopuszczalnej tym lepiej. A potem trzeba uwazac na koniec. J. |
|
Data: 2019-09-28 22:21:24 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 22:15, Adam pisze:
Nie wiem, o co chodzi. Paliwo ubywa. -- Shrek |
|
Data: 2019-09-28 22:38:04 | |
Autor: Adam | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 22:21, Shrek pisze:
W dniu 28.09.2019 o 22:15, Adam pisze: Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z pierwszych klas szkoły podstawowej. Nadal nie rozumiem, po co waży się auta, albo raczej czy firma mająca do dyspozycji ogromne wszak kwoty, nie jest w stanie prawidłowo zważyć samochodu. Chyba, że robili tak, jak Anglicy w czasie II Wojny Światowej - że ustawiali samowyzwalacze w spadochronach, ale zapomnieli, że były ustawiane na poziom morza. A skoczkowie skakali w terenach znacznie wyższych i spadochrony się nie otwierały. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-09-28 22:47:17 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze:
Paliwo ubywa. No chyba, że zejdzie wiecej. Nadal nie rozumiem, po co waży się auta, Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do. -- Shrek |
|
Data: 2019-09-29 00:27:59 | |
Autor: Adam | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 22:47, Shrek pisze:
W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze: No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile trzeba, lub nieco więcej. Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka.
To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez uwzględnienia paliwa. W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed tankowaniem. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-09-29 08:10:56 | |
Autor: Shrek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 29.09.2019 o 00:27, Adam pisze:
No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile trzeba, lub nieco więcej. Ale im więcej waży, tym gorzej przyspiesza. Więc ci co zaryzykowali pojadą lepiej. To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez uwzględnienia paliwa. Nie wiemy na pewno czy takie są - to hipoteza. A nie byłoby to wcale takie idiotyczne - to jest sport napędzany emocjami i ryzykiem. Jak od czasu do czasu kogoś zdyskalifikuja towłaśnie spełnia wymogi ryzyka i emocji;) -- Shrek |
|
Data: 2019-09-30 10:57:17 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qmompd$idg$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2019-09-28 o 22:47, Shrek pisze: W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze: No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile trzeba, lub nieco więcej. Nadal nie rozumiem, po co waży się auta,Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do. To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez uwzględnienia paliwa. Nie sa waskie. Tylko kazdy sie stara urwac te zbedne kg, to czasem urywa za duzo W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed tankowaniem. https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car Weight: 728kg including driver and excluding fuel Taki przepis ... a jak zwazysz przed, to sie okaze, ze dodadza jakis balast wodny, ktory zgubia, albo mechanicy w pitstopie wymienia spojler na lzejszy itp .. J. |
|
Data: 2019-10-01 11:57:47 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Sun, 29 Sep 2019 00:27:59 +0200, w <qmompd$idg$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a): W dniu 2019-09-28 o 22:47, Shrek pisze: I ważą bez paliwa. Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka. Raczej podsumowałeś twoją wiedzę o F1... >> Nadal nie rozumiem, po co waży się auta, Są ważone przed i po wyścigu. Bo już kiedyś wymyślono balast w postaci wody, która podczas wyścigu automagicznie znikała. A widełek nie ma -- bolid ma być nie lżejszy niż ileś-tam kg. |
|
Data: 2019-09-29 08:20:07 | |
Autor: Czarek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 22:15, Adam pisze: W dniu 2019-09-28 o 21:48, Mateusz Viste pisze: Każdy dodatkowy kilogram to kilka setnych/dziesiątych sekundy więcej na okrążeniu. A to już jest ważne.
Potrafią, ale robią to z pewnym marginesem bo nikt dokładnie nie może przewidzieć ile paliwa zużyje bolid w czasie wyścigu i w jakim stopniu zużyją się opony. Z jaką dokładnością pojazdy są ważone? -- Czarek |
|
Data: 2019-09-29 09:59:53 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...
Za niedostateczną masę pojazdu. Ale rozumiesz, ze jak po wyscigu sa w stanie zebrac np 2kg opon z toru to o te 2kg bolid moze byc lzejszy podczas wyscigu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert |
|
Data: 2019-10-01 11:55:00 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, w <qmof0s$e1v$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisał(-a): Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem? 1kg to koszmiarnie dużo i wymierne straty w czasach. Dlatego projektuje się na styk, a po wyścigu zbiera oponami resztki z toru. |
|
Data: 2019-09-29 10:40:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Hello Adam,
Saturday, September 28, 2019, 9:34:35 PM, you wrote: Nie wiem, o co chodzi.Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojegoZauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanychPo co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób? Za niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg. Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1), że w F1 są duże szybkości -Nie jedzie się szybko zbierając gumę. Gumę zbiera się na okrążeniu za metą. W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji Za dużo Ci się wydaje. Pewne sprawy są banalnie proste. Regulaminowe minimum wagi zabezpiecza przed nadmiernym odchudzaniem kierowców i bolidu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-09-29 13:11:26 | |
Autor: u2 | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>:
Hello Adam, Za niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg. Srodka gasniczego OIDP [...]Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1) Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało. Za dużo Ci się wydaje. Dyskutuje, ale sie nie zna -- całkiem jak J.F., który ostatnio często to robi ;P |
|
Data: 2019-09-29 20:12:32 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Dnia Sun, 29 Sep 2019 13:11:26 +0200, u2 napisał(a):
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>: Czemu - tez pamietam niedowage i uwage doswiadczonego kierowcy "nie zebral zwiru". J. |
|
Data: 2019-09-30 09:00:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Hello u2,
Sunday, September 29, 2019, 1:11:26 PM, you wrote: Srodka gasniczego OIDPZa niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg.Nie wiem, o co chodzi.Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego Tak się tłumaczyli. Za brak środka gaśniczego powinna być solidna kara finansowa. Fakt pozostaje faktem, że gumy nie zbierał podczas gdy inni kierowcy to robili. Dyskwalifikacja za niedowagę, to naprawdę rzadkość w F1. Już częściej się zdarzały kary za pusty bak. [...]Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1) Jarek się zna, czasem tylko rżnie głupa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-09-29 08:11:36 | |
Autor: Czarek | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 28.09.2019 o 17:39, Adam pisze: W dniu 2019-09-28 o 16:03, Czarek pisze: Robią to z małą prędkością, po przejechaniu linii mety, przed zjechaniem do boksów, w których jest ważenie bolidów. -- Czarek |
|
Data: 2019-09-29 09:59:53 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...
Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po na zjazdowym tak szybko nie jada. A masa ma znaczenie bo jest limit minimalnej wagi. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso |
|
Data: 2019-09-28 19:59:03 | |
Autor: Marcin N | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 16:03, Czarek pisze:
Skoro opona lepi się - to faktycznie lepiej, żeby podłoże też się lepiło. Przekonałeś mnie. -- MN |
|
Data: 2019-09-28 21:52:59 | |
Autor: z | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W następnym sezonie mają wejść 18" obręcze (niektórzy twierdzą że będą ładniejsze ;-) i pewnie trwalsze mieszanki bo było za mało ścigania a za dużo taktyki zmieniania opon.
Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i finansowaniu. Albo robimy jednakowe bolidy i każdy ma takie same szanse albo niech wygrywają najlepsze timy kierowca + bolid. Teraz regulaminy służą tym bogatszym. z |
|
Data: 2019-09-28 13:14:02 | |
Autor: WS | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:02 PM UTC+2, z wrote:
Albo robimy jednakowe bolidy i każdy ma takie same szanse wtedy przestaje miec sens rywalizacja kontruktorow, a to generuje postep w motoryzacji ;) albo niech wygrywają najlepsze timy kierowca + bolid. te ograniczenia sluza glownie zwiekszeniu bezpieczenstwa... np. zakaz stosowania konstrukcji typu "skrzydlo", ktore dociskaja bolid do asfaltu, chyba, ze poprzednik "zabierze" cale powietrze ;) , ograniczenia mocy(typu ogranicznona pojemnosc silnika, max. srednice zwezki na ssaniu w WRC...) |
|
Data: 2019-09-29 13:10:19 | |
Autor: 'TomN' | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
WS w <news:e9c1940f-5267-40fb-b6a7-a77a547060e4googlegroups.com>:
On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:02 PM UTC+2, z wrote: 20 wyscigów, 10 konstruktorów... To wg Ciebie brak rywalizacji konstruktorów? Każdy ma możliwość 2 razy sie zaprezentować... A taki Williams sie własnie przyznał, że bolidy się różniły, a w tle jest silnik Mercedesa i ochota na Russela za Bottasa te ograniczenia sluza glownie zwiekszeniu bezpieczenstwa... Raczej, zeby kleksów nie było na kombinezonie. Bo nawet SC nie zapobiegł śmierci ostatnio, a jak deszcz pada to sraja prawie wszyscy... -- 'Tom N' |
|
Data: 2019-09-29 09:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik z z@z.pl ...
Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i finansowaniu. to prawda. Co to za sport gdzie o uczestnictwie decyduje to ile masz kasy (albo twój tatus) a nie to jakim jestes kierowca. Ale tak po prawdzie to ta uwaga dotyczy rowniez wielu innych sportów... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Demokracja prowadzi do dyktatury" Platon |
|
Data: 2019-09-30 11:07:05 | |
Autor: robot | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-29 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik z z@z.pl ...Ale na pocieszenie mozna zauważyć, że ci którzy tam jeżdżą, to jednak nie są słabi kierowcy. |
|
Data: 2019-09-30 10:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik robot adresfalszywy@onet.pl ...
Ale na pocieszenie mozna zauważyć, że ci którzy tam jeżdżą, toGeneralnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i Oczywiście ze nie. Ale co to zmeinia w kontekscie kupowania sobie miejsca? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu" |
|
Data: 2019-10-01 17:09:29 | |
Autor: robot | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-30 o 12:59, Budzik pisze:
Użytkownik robot adresfalszywy@onet.pl ...No nic. To tylko pocieszenie ogólne takie. |
|
Data: 2019-10-01 22:59:55 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik robot adresfalszywy@onet.pl ...
No nic. To tylko pocieszenie ogólne takie.Ale na pocieszenie mozna zauważyć, że ci którzy tam jeżdżą, toGeneralnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i Ano to chyba ze tak... :) Ale mnie to nie pociesza - gówno trzeba nazywac gownem, nawet jak sie swieci, jest szybkie i głosne... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec." La Rochefoucauld |
|
Data: 2019-10-01 12:03:03 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
29 Sep 2019 09:59:54 GMT, w <XnsAAD974FA64D32budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a): Użytkownik z z@z.pl ... To raczej tak działa, że jak masz do wyboru kilku identycznych kierowców, to wybierasz tego z największym sponsoringiem. |
|
Data: 2019-10-01 11:59:56 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...
Serio? Czyli jak jeden jest powiedzmy pol procenta gorszy od drugiego ale wnosi za soba np 20mln dolarów to go nie wezma kosztem tego bez kasy?> Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i Pomijam to ze kierowcy nigdy nie sa identyczni... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan |
|
Data: 2019-10-01 21:51:17 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
01 Oct 2019 11:59:56 GMT, w <XnsAADB854E31B32budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a): Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ... Pół procenta to jest lepszy najlepszy od najgorszego :). Jak topowy team to nie. Jak z końca stawki, to możliwe, ale na miejsce drugiego kierowcy. Pomijam to ze kierowcy nigdy nie sa identyczni... Różnice są na tyle małe, że 20mln $ zaiwnestowane w samochód da więcej. |
|
Data: 2019-10-01 18:43:59 | |
Autor: Marcin N | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-10-01 o 12:03, radekp@konto.pl pisze:
29 Sep 2019 09:59:54 GMT, w <XnsAAD974FA64D32budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Ostatnie lata w F1 pokazują, że w wyścigach biorą udział kierowcy, którzy są wyraźnie słabsi od najlepszych, ale są bogaci z domu więc jeżdżą. Takie czasy - roczny budżet Mercedesa to ponad 400 mln $. Kupa kasy, jak na 2 samochody biorące udział w 20 wyścigach, nie? Wychodzi po 10 mln $ na wyścig na samochód. -- MN |
|
Data: 2019-10-01 19:16:57 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d93824a$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-10-01 o 12:03, radekp@konto.pl pisze: 29 Sep 2019 09:59:54 GMT, w <XnsAAD974FA64D32budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, to prawda. Co to za sport gdzie o uczestnictwie decyduje to ile masz kasy Ostatnie lata w F1 pokazują, że w wyścigach biorą udział kierowcy, którzy są wyraźnie słabsi od najlepszych, ale są bogaci z domu więc jeżdżą. Takie czasy - roczny budżet Mercedesa to ponad 400 mln $. Kupa kasy, jak na 2 samochody biorące udział w 20 wyścigach, nie? Wychodzi po 10 mln $ na wyścig na samochód. Ano - to nie jest tani sport. Koszta tez sa - transport, ekipy liczne, trzeba im caly rok placic, hotele zapewniac. No i to, czego nie widzimy - czyli masa inzynierow gdzies w laboratoriach. Przy czym akurat Mercedesa na to stac, i moze sobie w kierowcach przebierac. A Wiliams widac - na dwoch najgorszych ich nie stac :-) J. |
|
Data: 2019-10-01 19:35:30 | |
Autor: Marcin N | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-10-01 o 19:16, J.F. pisze:
A Wiliams widac - na dwoch najgorszych ich nie stac :-) Wiem, że żartujesz, ale może inni nie zauważą. Ani Russell, ani tym bardziej Kubica - nie są najgorsi. Kubica ciągle jest świetny, tyle, że jeździ złomem, który jest magazynem części zamiennych dla Russella. -- MN |
|
Data: 2019-10-02 03:15:03 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Dnia Tue, 1 Oct 2019 19:35:30 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 2019-10-01 o 19:16, J.F. pisze: Pije do tego, ze jeszcze trzeba Williamsowi do tego doplacac. Ani Russell, ani tym bardziej Kubica - nie są najgorsi. Chwilowo ciezko to wykazac. tyle, że jeździ złomem, który jest magazynem części zamiennych dla Russella. Tak czy inaczej - widac jaki to biznes. Chca Polacy ogladac Kubice na torze ... to grzechem byloby nie wziac od nich pieniedzy :-) J. |
|
Data: 2019-10-01 21:52:13 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Tue, 1 Oct 2019 18:43:59 +0200, w <5d93824a$0$520$65785112@news.neostrada.pl>,
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał(-a): W dniu 2019-10-01 o 12:03, radekp@konto.pl pisze: A konkretnie? Stroll (ale ma podia, więc...), Kubica -- kto jeszcze? |
|
Data: 2019-10-01 22:59:55 | |
Autor: Budzik | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...
Serio?>>> Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach Nawet ludzie ze swiata F1 o tym pisza i dostrzegaja problem a ty go nie widzisz? :))) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku. (Mądrość Wschodu) |
|
Data: 2019-10-02 14:50:34 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
01 Oct 2019 22:59:55 GMT, w <XnsAADC2830C1A2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a): Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ... A ty widzisz? No to podaj te przykłady. |
|
Data: 2019-09-30 10:47:37 | |
Autor: robot | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 2019-09-28 o 21:52, z pisze:
W następnym sezonie mają wejść 18" obręcze (niektórzy twierdzą że będą ładniejsze ;-) i pewnie trwalsze mieszanki bo było za mało ścigania a za dużo taktyki zmieniania opon.Są również przepisy mające na celu ułatwienie biedniejszym: na przykład zakaz stosowania warstw z różnych materiałów w bloku silnika. |
|
Data: 2019-09-29 06:58:47 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a):
W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma. Tak mowia i nie tylko w F1 Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości? Tam jest asfalt czy beton ? slicki lepiej trzymaja niz opony bieznikowane, wiec moze wypelnienie szczelin sluzy. Tylko watpie, aby o to chodzilo - moze po prostu warstewka gumy lepiej trzyma. A swoja droga - jesli asfalt to sa drobne kamyczki posklejane asfaltem (wlasciwym) ... to czy ne jest jakos tak, ze po wielu przejazdach asfalt jest zdarty z gornej powierzchni i jezdzimy po kamykach ? J. |
|
Data: 2019-09-29 19:28:46 | |
Autor: Kviat | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 29.09.2019 o 06:58, J.F. pisze:
Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a): Górna warstwa, to warstwa z definicji ścieralna, czyli ma inny skład od warstwy poniżej. Ma inne wymiary kruszywa. Wielkość kruszywa dobiera się również w celu zmniejszenia hałasu tam gdzie to jest konieczne. Dodaje się również mielonkę ze zużytych opon. Czyli gumę. W cywilizowanych krajach od dawna, u nas od niedawna. Pozdrawiam Piotr |
|