Data: 2019-09-29 06:58:47 | |
Autor: J.F. | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a):
W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma. Tak mowia i nie tylko w F1 Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości? Tam jest asfalt czy beton ? slicki lepiej trzymaja niz opony bieznikowane, wiec moze wypelnienie szczelin sluzy. Tylko watpie, aby o to chodzilo - moze po prostu warstewka gumy lepiej trzyma. A swoja droga - jesli asfalt to sa drobne kamyczki posklejane asfaltem (wlasciwym) ... to czy ne jest jakos tak, ze po wielu przejazdach asfalt jest zdarty z gornej powierzchni i jezdzimy po kamykach ? J. |
|
Data: 2019-09-29 19:28:46 | |
Autor: Kviat | |
Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? | |
W dniu 29.09.2019 o 06:58, J.F. pisze:
Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a): Górna warstwa, to warstwa z definicji ścieralna, czyli ma inny skład od warstwy poniżej. Ma inne wymiary kruszywa. Wielkość kruszywa dobiera się również w celu zmniejszenia hałasu tam gdzie to jest konieczne. Dodaje się również mielonkę ze zużytych opon. Czyli gumę. W cywilizowanych krajach od dawna, u nas od niedawna. Pozdrawiam Piotr |
|