Formula Rx, problem z regulacja.

Data: 2014-08-28 17:05:02
Autor: inimicus
Formula Rx, problem z regulacja.

Mecze sie kilka godzin i nie idzie. dalem nową tarcze bo stwierdziłem, że stara delikatnie krzywa ale to samo. nie da sie tak ustawic by klocki nie obcieraly minimalnie z jednej bądz drugiej strony. są bardzo blisko tarczy i caly czas minimalnie obciera i delikatnie brzeczy. czy ktoś mial taki przypadek z tymi hamulcami i sobie poradził?
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2014-08-28 17:45:29
Autor: solar
W dniu 2014-08-28 17:05, inimicus pisze:

Mecze sie kilka godzin i nie idzie. dalem nową tarcze bo stwierdziłem,
ĹĽe stara delikatnie krzywa ale to samo. nie da sie tak ustawic by klocki
nie obcieraly minimalnie z jednej bÄ…dz drugiej strony. sÄ… bardzo blisko
tarczy i caly czas minimalnie obciera i delikatnie brzeczy. czy ktoĹ›
mial taki przypadek z tymi hamulcami i sobie poradził?

Założyłeś nowe klocki? Dobrze rozepchnąłeś tłoczki? Klocki oryginalne?

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               Ĺ›w. Tomasz z Akwinu

Data: 2014-08-28 22:40:45
Autor: inimicus
Formula Rx, problem z regulacja.
Klocki nie sa orginalne. jednak nie ja je zakladalem. po rozepchaniu tloczkow i wcisnieciu klamki na poczatku jest miekka, wtedy jeszcze nie obciera ale jak wcisne pare razy to znow sa bardzo blisko tarczy i obcieraja o nia. Moze trzeba odpowietrzyc na rozepchanych tloczkach?

Data: 2014-08-28 23:02:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "inimicus" <inimicus@op.pl> napisał w wiadomości news:lto44f$uo9$1news.icm.edu.pl...
[...]

Zrób pełen serwis zgodnie z wytycznymi producenta o ile masz zestaw do odpowietrzania. Najlepiej rozpychać tłoczki na wykręconym odpowietrzniku, następnie włożyć blokadę i dopiero wtedy zalewać i odpowietrzać system. Jeżeli dawno tego nie robiłeś to byłoby dobrze wyjąć tłoczki z zacisku i po wyczyszczeni i nasmarowaniu złożyć wszystko do kupy.

Nie jest to specjalnie trudne, ale zestaw do odpowietrzania będzie potrzebny. OIDP to do innych hampli formuli nie była to zbyt droga impreza :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2014-08-29 11:09:49
Autor: qrt
Formula Rx, problem z regulacja.
Dnia Thu, 28 Aug 2014 17:05:02 +0200, inimicus napisał(a):

Mecze sie kilka godzin i nie idzie. dalem now± tarcze bo stwierdziłem, że stara delikatnie krzywa ale to samo. nie da sie tak ustawic by klocki nie obcieraly minimalnie z jednej b±dz drugiej strony. s± bardzo blisko tarczy i caly czas minimalnie obciera i delikatnie brzeczy. czy kto¶ mial taki przypadek z tymi hamulcami i sobie poradził?

zostaw i pojeĽdzij troche -  winno sie ułozyć do nowej tarczy. Czasami tak sie dzieje i IMO nie warto sie z takim żeczami użerać.
Wszystkie tarcze tak maj± :)

Data: 2014-08-29 18:48:13
Autor: mbut
W dniu 14-08-28 17:05, inimicus pisze:

[...]
Samo się nic nie zrobi. Odkręć zacisk ten na ramie a raczej poluzuj te dwie śruby, wówczas ściśnij klamkę i tak cały czas trzymając dokręć śruby zacisku, wówczas tarcza ułoży się pośrodku tłoczków i sprawa załatwiona.

Data: 2014-08-30 10:37:35
Autor: inimicus
[...]

To, ze samo sie nic nie zrobi, to wiadoma zlrawa. To co uwaĹĽasz, ĹĽe robil
łem przez te 5h? Głownie właśnie krecilem srubkami od trzymania zacisku by go ustawic tak by nie ocieral o tarcze. Nawet byłem już skłonny uwierzyć, że jest za dużo płynu w układzie przez co tłoczki sie nie cofają. Odkrecilem wiec srube od odpowietrznika doslownie ociupinke, co jedynie poskutkowalo zapowietrzeniem systemu. no ale to byl dobry moment do odpowietrzenia systemu i cofniecia tłoczkow. Niestety po odpowietrzeniu to samo. Obciera z jednej bądz z drugiej. Poległem, zaniosłem do serwisu do gościa, co ma pojecie o formula (nie w każdym miejscu wiedzieli o co chodzi). Serwisant oznajmił mi, że z formulami czesto jest problem. Oringi przy tłoczkach puchną, co uniemożliwia jego całkowite cofniecie. Nowe oringi 90, serwis zaciskow 40 i po problemie.

Data: 2014-08-30 15:54:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "inimicus" <inimicus@op.pl> napisał w wiadomości news:lts2gh$pnl$1news.icm.edu.pl...
[...]

Bez przesady z tym pojęciem :) Jeżeli jest problem z tłoczkami to praktycznie każdy zacisk serwisuje się tak samo czyli rozkładasz, zakładasz nowe uszczelki i składasz do kupy. 90 zeta za dwa o-ringo to mało zabawna cena ;/

Przy okazji takiej roboty dobrze jest posmarować uszczelki i tłoczki dedykowaną pastą i dopiero składać całość do kupy.

Data: 2014-09-01 09:00:25
Autor: qrt
Dnia Sat, 30 Aug 2014 15:54:48 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Użytkownik "inimicus" <inimicus@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lts2gh$pnl$1news.icm.edu.pl...

 Nowe oringi 90, serwis zaciskow 40 i po problemie.

90 zeta za dwa o-ringo to mało zabawna cena ;/

dlatego twierdze iż brak zestawów serwisowych dla shimano w zamian za
możliwo¶ć kupna całego zacisku (z klockami) za 80 złotych w górę nie jest
wcale tak± zł± opcj± jak to sie pocz±tkowo wydaje :>

Data: 2014-09-01 16:47:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Formula Rx, problem z regulacja.
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomo¶ci news:18t37cm8apfsm.14usxnlu8egiq.dlg40tude.net...

dlatego twierdze iż brak zestawów serwisowych dla shimano w zamian za
możliwo¶ć kupna całego zacisku (z klockami) za 80 złotych w górę nie jest
wcale tak± zł± opcj± jak to sie pocz±tkowo wydaje :>

Wróciłem do Shimano wła¶nie ze względu na dostęp oraz ceny czę¶ci. Avid nie był zły, ale jak zaczęły się problemy to nagle okazało się, że nic nie można kupić wobec powyższego uznałem, że kij im w oko i zapodałem Zee/Saint.

To była DOBRA decyzja.

Data: 2014-08-30 16:14:44
Autor: inimicus
Formula Rx, problem z regulacja.