Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.

Data: 2009-04-19 13:14:55
Autor: egon
Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.
Witam,

Obecnie wype³niam formularze VZM w celu odliczenia podatku nadp³aconego za materia³y budowlane. Czym siê rózni formularz VZM-1/A OD VZM-1/B? Kiedy co siê sk³ada? Nie bardzo rozumiem sformuowanie umieszczone na str. Ministerstwa Finansów:
"- b³êdnie kwalifikuj± faktury w za³±cznikach np. zamiast wpisaæ wydatki do za³±cznika VZM-1/A- jako wydatki nieodliczane w ramach ulgi mieszkaniowej, wpisuj± je do za³±cznika VZM-1/B- jak wydatki odliczone w ramach ulgi mieszkaniowej ( i odwrotnie)."
Przy okazji znacie mo¿e jakies strony, listy numerów PKWiU materia³ów budowlanych, z których mo¿na odliczyæ vat?

Z góry bardzo dziêkujê za pomoc!

Data: 2009-04-19 14:31:05
Autor: Ianus
Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.

U¿ytkownik "egon" <xxx@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gsf134$261$1news.wp.pl...
[...]

VZM-1/A - wydatki nieodliczone w ramach ulgi mieszkaniowej
VZM-1/B - wydatki odliczone w ramach ulgi mieszkaniowej

Jak to pro¶ciej wyt³umaczyæ?

Data: 2009-04-19 19:18:58
Autor: egon
Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.

U¿ytkownik "Ianus" <USUNianus@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gsf5l1$uu6$1news.onet.pl...

[...]

Nie wiem co z t± ulg± mieszkaniow±, czy to przypadkiem nie chodzi o zakupione nowe mieszkania do koñca 2006 roku? Ja kupi³em nowe w 2008. Nic nie odlicza³em, nie mia³em ulgi mieszkaniowej, tzn nie wiem czy mam ta ulge...

Data: 2009-04-20 08:46:25
Autor: 1603 AD
Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.
Je¶li kupi³e¶ mieszkanie w 2008r i masz faktury za 2008r to wpisujesz je na VZM-1/A
 Pare przydatnych linków :
http://www.pit.pl/att/wykaz_materialow_budowlanych.pdf            wykaz materia³ów budowlanych

http://michalp2005.republika.pl/VZM1.htm
http://michalp2006.republika.pl/VZM.htm

Data: 2009-04-20 21:36:34
Autor: SDD
Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.

U¿ytkownik "egon" <xxx@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gsfmdn$f1o$1news.wp.pl...

[...]

Ale przeciez formularz nie nazywa sie "dla maj±cych ulgê", "dla nie maj±cych ulgi" ale "wydatki odliczone w ramach ulgi" oraz "nieodliczone w ramach ulgi". odliczone, czyli - wg naszego jezyka - takie, ktore odliczono - bo ktos mial prawo do ulgi, wiedzial o nim, skorzystal i odliczyl.
Skoro nei wiesz, czy masz ulgê, to zapewnie zadnych wydatkow nie odliczales, a zatem sa one nie odliczone. nad czym sie zastanaiwac?

Pozdrawiam
SDD

Formularze VZM-zwrot za materia³y bud.