Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.gry.konsole   »   Forza 3 - jak ja to widzę po 2 dniach ostrego grania :)

Forza 3 - jak ja to widzę po 2 dniach ostrego grania :)

Data: 2011-09-18 21:16:28
Autor: Potocki Passion & Adventure
Forza 3 - jak ja to widzę po 2 dniach ostrego grania :)
Temat bardzo stary, ale chciałbym się podzielić moimi uwagami po 2 dniach ostrego grania w ten tytuł. Wcześniej grałem w serię GT namiętnie, więc często będę odnosił się do tej serii. Moja wersja Forza 3 to Ultimate, czyli płyta podstawowa + dodatkowy kontent instalowany z drugiej pływy. Gra po instalce na dysku obu płyt zajmowała ponad 10GB.

Ogólnie mogę napisać, że Forza wzbudza we mnie ambiwalentne odczucia. Z jednej strony wydaje się dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, z drugiej jednak wydaje się bardzo arcadowa. Ale po kolei.

Mistrzostwem świata jest interfejs. Tego się chyba nie da lepiej zrobić. Właściwie to nie można się prawie do niczego przyczepić, bo wszystko działa intuicyjnie, płynnie i szybko. Nawet elementy, które wymagają synchronizacji z Live wydają się, jakby były trybami Offline, bo tak sprawnie wszystko działa. tutaj wielki + dla twórców, a może to podziękowania należą się samemu M$ za to, że stworzył tak szybki system sieciowy?

Rozkład wyścigów jest prosty, poziomy kierowcy + poziomy samochodów tez dają frajdę. Możliwości tuningu są większe niż w Gran Turismo i to zarówno tego, którego tylko czuc podczas jazdy oraz tego, którego widać. Malutki minusik dla Forzy to oznakowanie klasy i mocy samochodów. Podział na klasy typu B,C,A,S jest podobny do tego z serii GT, ale już liczbowe oznaczenia C460, F200 itd na początku nie sa dobrze zrozumiałe. dopiero po czasie się przyzwyczaiłem. Brakuje oznaczenia mocy w koniach (są tylko kW) i to tylko na wykresie. w podstawowych danych o samochodzie nie ma nic na temat jego mocy. Jest oznaczenie np E275 i tyle. Nie wiadomo czy samochód uzyskał ten współczynnik rasując zawieszenie, czy może zwiększając moc silnika lub obniżając wagę. Druga wadą jest powolne wczytywanie tras, nawet gdy gra całkowicie zgrana jest na dysk twardy. No ale na szczęście podczas wgrywania tras wyświetlaja nam się ciekawotski ze świata motoryzacji. szkoda tylko, że po dwóch dniach widziałem juz praktycznie wszystkie ;)

Dalej już same plusy! Salon nowych, giełda używanych, licytacja użytkowników! Możliwosci multiplayera!! To jest dopieszczona gra pod każdym wzgledem! Nawet cofanie czasu mi juz nie przeszkadza, bo skoro jest, to niech jest, ja go i tak nie używam, więc nawet o nim zapomniałem. Ogólnie można się czuc jak w raju ... do czasu do kiedy nie wystartujemy wyścigu ...

Tutaj już nie jest tak różowo i porównując do Gran turismo 5, to Forza ma jeszcze wiele do poprawienia.

Zacznę od plusów. Oczywiscie samochody wyglądają podobnie obłędnie co w GT, z tym wyjątkiem, ze wszystkie mamy w wersji Premium ;) To taki prztyczek w kierunku PD .. Da się? Jasne, że się da i to jak! Kolejny plus to trasy. Są jakby mniej sterylne niż te w GT. Ogólnie widać tez niższą rozdzielczość, przez co pewnie wpakowano więcej pary w elementy otoczenia i same tory. W forzie mamy grafikę miękką, spowodowaną właśnie rozdzielczością. Do tego zastosowano bardzo szeroka i nasyconą paletę barw. Gra wydaje się bardziej kolorowa, coś jak najbardziej kolorowe Arcadówki :) Ma to swój urok i poszczególne trasy są faktycznie różne stylistycznie. nie ma żadnych przycięż, w GT widac było brak synchronizacji, co często wkurzało. Tutaj tego problemu w ogóle nie zauważamy!

Świetne też sa tekstury samego asfaltu i toru zaraz obok niego. Często na zakrętach, ktore są zdradliwe mamy np z asfaltu miejsce hamowania, które widać wchodzi w trawę lub żwir. Czyli widać, że tutaj często wypadają źle obierając miejsce hamowania. Podobnie na szykanach np gdzie lezy piasek. Tam gdzie jedno koło wyjedzie za tarkę i nabierze piachu, ten zaraz się wsypuje na drogę. Jest to statyczne, ale pięknie wygląda i widać gdzie zakręty są zdradliwe :)

bardzo podobają mi się iskry oraz genialnie odzwierciedlone są wszystkie otarcia o inne samochody, o bandy itd. Widać, że auta zachowują się bardzo naturalnie. Genialne tez są ograniczenia prędkości jak zjedziemy poza tor. Zwyczajnie nie opłaca się.

Niestety zalety się kończą. Teraz przyszła pora na minusy, a tych jest sporo.

Po pierwsze model jazdy! Nie ma porównania do wymagającego z serii GT. Gra jest o wiele spłycona w tej materii. Samochody w jednej klasie nie różnia się prawie niczym od siebie. Jadąc Renault Clio Sport oraz Fordem Fiestą czujemy jakby to było to samo, a przecież to są dwa różne samochody. W ogóle nie czuć róznicy. W serii GT mozna było wychwycić najdrobniejsze szczegóły w prowadzeniu, tu jest wszystko spłaszczone.

Nie wiem jak się nazywa ten efekt, ale przed maską samochodu trawa jest wyraźna, asfalt jest wyraźny, ale juz 3m dalej wszystko nagle się urywa i widać znacznie słabsza grafikę. wkurza to troszkę. W GT też to było, ale pole z lepsza grafiką było znacznie dluższe.

Dynamiczne ślady na asfalcie, trawie, piasku. Brakuje mi tego. Jest to bardzo marnie odwzorowane.

Gałki analogowe sa niestety zbym mało precyzyjne, przez to, że są zbyt krótkie. to już nie wina samej gry, tylko padów niestety :( Po dwóch dniach nadal nie czuję się pewnie a steruję gazem oraz skręcam gałkami. Triggerami nie potrafię.

Praca zawieszenia ... praktycznie jej nie ma. Jest bardzo spłycona.

Opony. Nawet te seryjne, fabryczne opony trzymają dobrze przy dużych prędkościach. Brakuje mi pływania na oponach nie sportowych.

Start. Cięzko jest utrzymać odpowiednie obroty. Za mało czasu konsola daje nam przed samym wystartowaniem aby miec wpływ na obroty. Sama sobie gazy dodaje i nagle start, a przeciez od tego zalezy czy dobrze wystartujemy czy nie.

Kolizje! Super, że są i wyglądają bardzo naturalnie pod względem fizyki, ale ... praktycznie niemozliwym jest przejechanie czysto okrążenia. Już nawet jesli sami uważamy i odpowiednio dobieramy tor jazdy by wyprzedzić na dohamowaniu lub wychodzimy dobrze z zakretu by wejśc w tunel i wyprzedzić, to i tak ktoś nam się wpakuje w tył. Niestety liczone jest to jako nasz błąd! Mimo, że to nie nasza wina, to dostajemy za to karę, czy może lepiej brak bonusu.

Brakuje nocy i deszczu. Fajnie, ze faktycznie na róznych torach asfalt ma różną przyczeponość i to czuć, szczególnie np. na betonowym torze, ale przydałoby się więcej mozliwosci właśnie dzięki mokrym trasom.

Dym. Niestety w Forzie 3 jest słaby i brzydki.

Auta są za bardzo przyklejone do drogi. Za bardzo .. szczególnie przegięte są modele S i R. Tym się chyba nie da wylecieć jeśli tylko nie oderwiemy kół od asfaltu. Chciałbym aby było trudniej.

Auta z napędem na tył zbyt łatwo wchodzą w zakręty. Zwyczajunie za łatwo jest pokonywać zakręty. jeździłem Astonem i liczyłem na bączka, ale nie udało się, bo auto się jakoś za bardzo trzymało drogi. Seryjny Aston !!! Bez żadnych modyfikacji. Jedynie puknięcie w tył przez jakiegoś przeciwnika powoduje obrócenie (to na +).

Tyle pamiętam. Pewnie zalet i wad było więcej, ale na szybko nie przytoczę bo nie spamiętałem.

Gra jest świetna! Ściganie nie jest tak emocjonujące jak w GT z powodu słabszej fizyki, za to AI przeciwników stoi na wysokim poziomie. Za każdym razem coś mnie zaskakuje. Jedynym - w tej kwestii jest to, że walą w nas bez pardonu, czego nie lubię. Chcę upolować wszystkie samochody :) Zarabianie kasy jest łatwiejsze niż w GT, więc zdobycie ich wszystkich nie powinno zając tyle czasu.

Mam też kilka pytań:

1. Dostałem wersję Ultimate. W garażu były chyba 3 samochody. Resztę musze dociągnąć z Live?
2. Czy posiadacze FM2 którzy mieli sejwa z FM1 mają jakiś bonus w FM3?
3. Dlaczego na giełdzie pajace dają za auto warte 10.000 kr np 35.000 kr. Auto, które można kupić w salonie ??!!
4. Za cholerę nie rozumiem achiwka za czysty przejazd. Przejechałem cały wyścig nie dotykając nikogo i ani razu nie zjechałem za tor. Ani razy nie wyświetliła mi się ikonka "<" "Select" aby cofnąć i poprawić, a acziwka nie otrzymałem. Macie jakis pomysł?


--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2011-09-19 13:29:48
Autor: KAM_
Forza 3 - jak ja to widzę po 2 dniach ostr ego grania :)
No cóż, Forze 3 i jakąkolwiek inną kupię tylko wtedy, kiedy będzie łatwy i niedrogi sposób na to, by moja Driving Force GT zadziałała z 360-tką. Padem już nie mam zamiaru grać.


--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net/

Data: 2011-09-19 17:58:53
Autor: PW
Forza 3 - jak ja to widzę po 2 dniach ostr ego grania :)
W dniu 2011-09-18 21:16, Potocki Passion & Adventure pisze:
Gra jest świetna! Ściganie nie jest tak emocjonujące jak w GT z powodu
słabszej fizyki, za to AI przeciwników stoi na wysokim poziomie. Za
każdym razem coś mnie zaskakuje. Jedynym - w tej kwestii jest to, że
walą w nas bez pardonu, czego nie lubię. Chcę upolować wszystkie
samochody :) Zarabianie kasy jest łatwiejsze niż w GT, więc zdobycie ich
wszystkich nie powinno zając tyle czasu.

Fajnie zebrane info. Dzięki.
Ja pograłem trochę w GT5, ale jakoś nie ciągnie mnie do tej części jak kiedyś do GT3, te niedoróbki graficzne jednak sporo psują, i nie ma już tego efektu wow jak to było przy GT3. Samym gameplayem już nie umiem się tak cieszyć jak kiedyś przy GT3.
I tu właśnie wkracza F3 - muszę kupić tą wersję ultimate i sprawdzić jak będzie... Forza 2 była zbyt plastikowa, więc jest szansa, że troche pogram w już ulepszoną Forze 3.

Pozdrawiam!

Forza 3 - jak ja to widzę po 2 dniach ostrego grania :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona