Fotelik dla dziecka

Data: 2012-08-28 18:40:45
Autor: PepedB
Fotelik dla dziecka
W dniu 2012-08-15 09:12, BAREK pisze:
Na co zwrócić uwagę?

Może testy? Np.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/detail.aspx?KisiID=216&nc=True
W zasadzie każda opinia oparta będzie na doświadczeniu z jednym fotelikiem. Może pokazać denerwujące wady, ale nie pozwoli na porównanie.
Niedługo będę stał przed takim samym wyborem jak Ty. Córka ma 14,5kg, ale zimą trzeba będzie ją przypinać w kurtce. Obecny fotelik jest do 18kg i nie wiem, czy sobie poradzi z takim wyzwaniem. 0-13 w ubiegłą zimę sobie nie poradził, mimo że do 13kg było jakoś daleko, przy czym dopiero niedawno zobaczyłem, że miał regulację oparcia w górę ;)

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

Data: 2012-08-29 10:11:57
Autor: Axel
Fotelik dla dziecka
"PepedB" <adres@sygnaturka-na-do.le> wrote in message

Na co zwrócic uwage?
Moze testy? Np.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/detai
l.aspx?KisiID=216&nc=True W zasadzie kazda opinia oparta bedzie na
doswiadczeniu z jednym  fotelikiem.  Moze pokazac denerwujace wady, ale
nie pozwoli na porównanie.

Niekoniecznie :-P
Moja mlodsza corka "od zawsze" jezdzi w dwoch fotelikach, zeby uniknac problemow typu "co zrobic z fotelikiem, bo ja wioze ja do przedszkola, a ty odbierasz"

Niedlugo bede stal przed takim samym wyborem
jak Ty. Córka ma 14,5kg,  ale zima trzeba bedzie ja przypinac w kurtce.
Obecny fotelik jest do  18kg i nie wiem, czy sobie poradzi z takim
wyzwaniem. 0-13 w ubiegla  zime sobie nie poradzil, mimo ze do 13kg bylo
jakos daleko, przy czym  dopiero niedawno zobaczylem, ze mial regulacje
oparcia w góre ;)

Julka uzywala Graco Junior cos tam i Maxi-Cos Rodi XP

Graco Junior - zalety: tani, lekki, regulowane podlokietniki, 2 male schowki wysuwane z podstawy
                        wady: zdecydowanie mniej wysuwany zaglowek (Julka juz dawno wyrosla z niego i uzywa tylko podpupnika z niego). plaskie siedzisko, slabsze trzymanie boczne, kiepskie mocowanie
pokrycia podlokietnikow - przyklejane rzepy

Maxi-Cosi Rodi - zalety: mocniejszy, bardziej rozbudowany zaglowek i trzymanie boczne, plyta mocujaca (fotelik bardziej stabilny), regulacja - mozliwosc odchylenia oparcia przez wysunieciepodstawy na plycie (zdecydowana zaleta!), duzy zakres wysuniecia zaglowka (Julka do tej pory jezdzi z zaglowkiem)
                        wady: mniej odporny material pokrycia (mechaci sie, plowieje - pol zaglowka jest wyplowiale), jest regulacja trzymania bocznego, ale ze slabymi zatrzaskami i zawsze sie "rozklada",  fotelik zabiera duzo miejsca na kanapie,  trudne wkladanie i wyjmowanie pasa z uchwytu w zaglowku (zwlaszcza, jak sie spieszymy)

--
Axel

Fotelik dla dziecka