Fotelik i kask dla dziecka

Data: 2011-07-16 21:56:36
Autor: Negatyw
Fotelik i kask dla dziecka
Witam
Zrobiłem sobie rekonesans po poznańskich sklepach rowerowych.
Poszukuję dobrego fotelika oraz kasku dla 1,5 rocznego dziecka.

Oczywiście nie chcę na to wydać fortuny, ale chciałbym dziecku (co dziwne nie jest) zapewnić bezpieczeństwo oraz komfort. Jestem rowerzystą praktycznie weekendowym. Nie interesują mnie jakieś wielkie trasy. Pod blokiem mam las i głównie tam, mam zamiar pojeździć troszkę z dzidzią.

Generalnie polecają foteliki firmy HAMAX.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=hamax&order=p&change_view=1

Biorę pod uwagę modele:
KISS, SMILEY, SPEEPY, i SIESTA.

Pierwsze dwa nie mają funkcji "odchylenie pleców fotelika". Czy na wypady po lesie do max 2h jazdy - ta funkcja jest naprawdę potrzebna?
Jakie funkcje są dla dziecka naprawdę ISTOTNE?

Co do kasków, polecają kaski w tej technologii:
http://www.forumrowerowe.org/topic/12767-kask-technologia-in-mold/

Proszę PRAKTYKÓW o garść porad.
Mój rower:  Author Outset.

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-07-18 01:42:13
Autor: Maseł
Fotelik i kask dla dziecka
W dniu 2011-07-16 21:56, Negatyw pisze:
[...]

jak ciut wiecej niz wycieczka dookola malty - to bierz sieste...

[...]

Kask dla dziecka na fotelik ma miec mozliwie malo malo (ale nie
przesady) materialu z tylu (najlepiej jak by przypominal stare kaski
motocyklowe - "orzech"). zobacz na przyklad na cos takiego:
http://www.bikeman.pl/kask-rowerowy-dzieciecy-giro-me2-p-655.html

Pozdro

Maseł

Data: 2011-07-19 09:53:49
Autor: Negatyw
Fotelik i kask dla dziecka

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8ef13044cd1fbdaf9cdf159de8c61cf3@masel.cs.put.poznan.pl...

jak ciut wiecej niz wycieczka dookola malty - to bierz sieste...

Czyli polecasz (jednak sporo) dopłacić?
Jaka funkcja tej Siesty jest taka istotna?

malo (ale nie przesady) materialu z tylu

Wtedy dziecko się nie irytuje, tak?

-- -- -- -
Negatyw
-- -- -- -

Data: 2011-07-20 00:09:47
Autor: Maseł
Fotelik i kask dla dziecka
W dniu 2011-07-19 09:53, Negatyw pisze:

Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

jak ciut wiecej niz wycieczka dookola malty - to bierz sieste...

Czyli polecasz (jednak sporo) dopłacić?
Jaka funkcja tej Siesty jest taka istotna?

te 20 pare stopni...

malo (ale nie przesady) materialu z tylu

Wtedy dziecko się nie irytuje, tak?

Jak wyprostowana glowka dotyka oparcia - to OK, ale jak dasz wybajerzony
kast, taki, ze dziecko bedzie musialo stale miec pochylona blowe do tylu
- to bedzie sie irytowac...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-07-20 10:50:24
Autor: de Fresz
Fotelik i kask dla dziecka
On 2011-07-19 09:53:49 +0200, "Negatyw" <negatyw001@WYTNIJTO.gmail.com> said:

jak ciut wiecej niz wycieczka dookola malty - to bierz sieste...

Czyli polecasz (jednak sporo) dopłacić?

Miesiąc temu Siesta w jednym z warszawskich  Decathlonów kosztowała 249 zł (niestety tylko ciemnoszare), więc niekoniecznie trzeba dopłacać ;-)

Jaka funkcja tej Siesty jest taka istotna?

Można w całkiem sporym zakresie wyregulować kąt pochylenia fotelika. Choć jak dla mnie przydałaby się możliwość położenia go jeszcze bardziej, jak już dziecko utnie sobie drzemkę. A tak, nawet przy tych 20° trzeba przywiązywać jakąś gumką kask do oparcia, żeby główka nie latała.

de Fresz

Data: 2011-07-24 09:57:50
Autor: kawoN
Fotelik i kask dla dziecka
W dniu 11-07-20 10:50, de Fresz pisze:

A tak, nawet przy tych
20° trzeba przywiązywać jakąś gumką kask do oparcia, żeby główka nie
latała.

A bez kasku nie trzeba :) Sprawdzone w tym roku na mazurskich
bezdrożach.
Ostatnio po głębszej analizie i zastanowieniu się stwierdziłem
że dziecku na foteliku nie zakładam już kasku...

--
kawoN
-

Data: 2011-07-20 08:19:35
Autor: Ryszard Mikke
Fotelik i kask dla dziecka
Negatyw <negatyw001@WYTNIJTO.gmail.com> napisał(a):
[...]

Ja tam wozilem w foteliku bez odchylanego oparcia i bez kasku.
Ale ja jezdzilem po miescie i z dzieciakiem w foteliku unikalem wybojow...

--
rmikke

Data: 2011-07-21 18:33:47
Autor: piotrpo
Fotelik i kask dla dziecka
[...]

Na krótkie przejażdżki kup po prostu jakiś tani - foteliki i tak "działają" do 18kg, więc takie przejażdżki to góra 2-3 sezony.

Pierwsze dwa nie mają funkcji "odchylenie pleców fotelika". Czy na wypady po lesie do max 2h jazdy - ta funkcja jest naprawdę potrzebna?
Jakie funkcje są dla dziecka naprawdę ISTOTNE?
Amortyzacja, którą zapewniaja nawet foteliki marki "fotelik" - zwróć uwagę na jakość szelek i łatwość ich zapinania u dzicka w kasku...

Co do kasków, polecają kaski w tej technologii:
http://www.forumrowerowe.org/topic/12767-kask-technologia-in-mold/
Pitolenie o Szopenie in-mold ma swoje zalety, ale nie wierzę, że we wczesno-
dziecięcym kasku ma to jakieś znaczenie. Kup coś kolorowego, ze znaczkiem CE, zwróć uwagę, czy zmieści się pod to głowa w czapeczce i czy ma trendy wzorek ;)

Data: 2011-07-24 09:59:36
Autor: kawoN
Fotelik i kask dla dziecka
W dniu 11-07-21 20:33, piotrpo pisze:

czy ma trendy wzorek
;)

Co najczęściej działa w domu podczas
przymierzania i przez pierwsze km.
Moje baby zawsze w pewnym momencie mają dość
kasku. Trochę im się nie dziwię bo sam też nie
lubię tego nakrycia głowy:)

--
kawoN
-

Data: 2011-07-24 09:55:53
Autor: kawoN
Fotelik i kask dla dziecka
W dniu 11-07-16 21:56, Negatyw pisze:

Pierwsze dwa nie mają funkcji "odchylenie pleców fotelika". Czy na
wypady po lesie do max 2h jazdy - ta funkcja jest naprawdę potrzebna?

Ba - jeśli potrafisz przewidzieć czy dziecko uśnie czy nie
to faktycznie nieistotne. Lub możesz sobie pozwolić na
zatrzymanie i przeczekanie drzemki.

Jakie funkcje są dla dziecka naprawdę ISTOTNE?

Amortyzacja wstrząsów jeśli chcesz pojechać po niegładkim
asfalcie - chociaż nie spodziewaj się że po terenie poszalejesz :)

--
kawoN
-

Fotelik i kask dla dziecka