Fotelik i rower full suspension

Data: 2010-04-16 21:41:56
Autor: Kret z domu
Fotelik i rower full suspension
Jako że "panicz pasibrzuch" ma juz ponad rok i ostatno spodobały mu sie hamulce tarczowe w taty rumaku (przedniego leda musiłem mu oddać), to w najblizszym czasie planuje zarazic go cyklozą, niestety na własne dwa / trzy / cztery kółka jest jeszcze za mały, ale mógłby jeździć ze mną. Jakiś czas temu pytałem o przyczepki - teraz kolej na foteliki.
Ma ktoś "pomysł" a może wiedze i doświadczenie czy da sie pogodzić fotelik z ok 10kg dzieckiem i fulla do XC (NRS gianta).Nie planuje brac udziału w maratonach ani bic rekordów prędkości - to będzie raczej jazda po bułki :D

Na obecna chwile wiem że można kupić fotelik montowany na kierownicy - ale jakos nie widze siebie bezpieczne kierującego rower z za fotelika, bardziej jestem nastawiony na klasyczne tylnie osadzenie dodatkowego "bagażu". No ale własnie jak ? Sa jakieś dedykowane i przemyślane konstrukcje do takich rowerów czy pozostaje jedynie "pomysłowy Dobromir" ??

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2010-04-16 14:08:44
Autor: Kuba Abuk
On 16 Kwi, 21:41, "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> wrote:

[...]

Google: Weeride.
Są na znanym polskim serwisie aukcyjnym.

Zdravim,
Kuba

Data: 2010-04-17 21:33:11
Autor:

Użytkownik "Kuba Abuk" <j.gruchota@gmail.com> napisał w wiadomości news:96e06cc8-e70e-414a-8e83-bf1eaca03862u31g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Akurat do NRS`a bałbym się montować cokowliek na podsiodłówkę za dużo widziałem pęknietych ram własnie przy sztycy i to bez zbytniego przeciążania - a tu chcesz dołożyć 10kg w dodatku na dodatkowej dzwigni jaką utworzą mocowania.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-17 22:15:35
Autor: Kret z domu

Użytkownik <moonmc@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqd2eg$um4$1news.onet.pl...

[...]

Spoko spawanie NRSów mam już opanowane do perfekcji :P
Ramy za bardzo nie chce mi się zmieniac, bo nie sądze że inne będa jakoś dużo lepsze, niestety taka jest uroda fulli ...

Co do tej dzwigni to właśnie myśle o podparciu jej gdzies w połowie .... tylko nie wiem gdzie musiałbym "łapać" tą podpórkę do ramy /znowu rura podsiodłowa/

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2010-04-16 21:52:03
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-16 21:41, Kret z domu pisze:
Sa jakieś dedykowane i przemyślane konstrukcje do takich rowerów czy pozostaje jedynie "pomysłowy Dobromir" ??

Podstawowy problem i najważniejszy :
W momencie wjechania w dziurę, amortyzacja sprawia że koło względem ramy
idzie do góry a rury potrzymujące siodełko mocowane do ramy podsiodłowej
idzie w dół. Czyli problemem będzie uzyskanie takiej odległości siodła
od koła aby po wjechaniu w dziure nie szetknęly sie.
Na pewno możesz podkrecic amortyzator aby usztywnic go na maksimum druga
wkestia to czy wystarczy ci odpowiedniej dlugosci ramy podsiodlowej do
zamocowania mocowania fotelika lub czy da sie to zrobic na sztycy
podsiodlowej nad rama z dodatkowymi podkladkami.

Np Hamax smiley

http://www.petracycles.co.uk/images/CS510BU.jpg

masz taki box ktory da sie zamontowac nawet gdy z tylu rury jest linka
od przerzutek np tak jak jest w tym rowerze
http://www.bicyclewebshop.com/files/Kellys_2009_Stylus[1].jpg

same rury mozna dostac w ruznych wariantach tak by dopasowac pozycje
fotelika

http://sports.ciao.co.uk/Hamax_Spare_Support_Bar__7554019

Fotelik i rower full suspension