Fotelik na kierownice?

Data: 2014-07-06 09:48:15
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
Jakoś nie przemawia do mnie idea, aby dziecko z fotelika umocowanego za siodełkiem nad tylnym kołem cały czas patrzyło na plecy Taty.
Co myślicie o fotelikach mocowanych na kierownicy nad przednim kołem, i jak porównacie te dwa rodzaje fotelików?
Ewentualnie czy ktoś poleci dobrą sprawdzoną markę i model?

Data: 2014-07-06 10:32:43
Autor: PeJot
Fotelik na kierownice?
W dniu 2014-07-06 09:48,  666 pisze:
[...]

Fotelik z przodu nadaje się dla małych dzieci. Mój syn jeździł < 1 roku, pediatra coś tam zrzędził o zapaleniu spojówek. Ogólnie fajna sprawa jeżeli rower ma sensowną amortyzację z przodu. Sporym minusem jest upośledzenie zakresu ruchów kierownicą.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-07-06 10:37:21
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
Wyszperałem jeszcze rodzaj fotelika na ramę, czyli pomiędzy kierownicą a rowerzystą, ciekawe rozwiązanie.
Zapalenie spojówek z uwagi na owiewanie powietrza (i kurzu itp.)?
Czyli potrzebne dzieckowe okularki rowerowe?

-- -- -

Data: 2014-07-06 16:13:42
Autor: PeJot
Fotelik na kierownice?
W dniu 2014-07-06 10:37,  666 pisze:
Wyszperałem jeszcze rodzaj fotelika na ramę, czyli pomiędzy kierownicą a
rowerzystą, ciekawe rozwiązanie.

Jeszcze większe upośledzenie kierowania.
Zapalenie spojówek z uwagi na owiewanie powietrza (i kurzu itp.)?
Czyli potrzebne dzieckowe okularki rowerowe?

Mój syn jeździł w okularach pływackich :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-07-06 16:43:52
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
Dzieci chyba nie mają jeszcze wykształconego odruchu mrugania.

-- -- -
Mój syn jeździł w okularach pływackich

Data: 2014-07-07 05:21:42
Autor: WOJO
Fotelik na kierownice?
Dzieci chyba nie mają jeszcze wykształconego odruchu mrugania.
Bez jaj - to jeden z odruchów bezwarunkowych. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-07-07 07:00:29
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
Nie masz jaj?
Pójdź do pediatry i zapytaj.

-- -- -
Bez jaj - to jeden z odruchów bezwarunkowych.

Data: 2014-07-06 17:17:54
Autor: wiencek
Fotelik na kierownice?
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> w wiadomości
<news:lpblip$kfo$1node2.news.atman.pl> napisał:

Zapalenie spojówek z uwagi na owiewanie powietrza (i kurzu itp.)?
Czyli potrzebne dzieckowe okularki rowerowe?

Mój syn jeździł w okularach pływackich :)

Aaaa..! To po to stosuje się owiewkę dla dziecka :-)
http://www.youtube.com/watch?v=qB1b5cVK138

--
Tomek

Data: 2014-07-08 11:49:47
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
W takiej półmasce?
Nie pociły się oczy od braku wentylacji?
Mamy mini okularki "sportowe", ale są mocno przyciemniane (na śnieg?), poza pełnym słońcem nie chciałbym ich dziecku nakładać.

-- -- -
Mój syn jeździł w okularach pływackich

Data: 2014-07-06 11:20:59
Autor: ToMasz
Fotelik na kierownice?
W dniu 06.07.2014 09:48,  666 pisze:
[...]
o ile ja wiem, nie można montowac fotelików na kierownice. można na ramę z przodu. fajne, o ile dziecko jest małe. Monco się zmniejsza miejsce nad górną rurką; jak zeskoczysz ze siodła przy zatrzymywaniu, to wpadniesz na fotelik.
ToMasz

Data: 2014-07-07 05:29:52
Autor: WOJO
Fotelik na kierownice?
o ile ja wiem, nie można montowac fotelików na kierownice. można na ramę z przodu.
Przepisy w Polsce tego nie regulują.
Za Art. 33. 2 PORD:
"Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod
warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku
zapewniającym bezpieczną jazdę."
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-07-07 07:03:50
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
http://bilder.dsversand.com/fahrradsitzforne.jpg

-- -- -

Data: 2014-07-07 11:02:50
Autor: a...mx
Fotelik na kierownice?
 666 wrote:

[...]

Może nie na kierownicę tylko np przyczepka jednokołowa za rowerem?

https://www.youtube.com/watch?v=HiHJH3VMlp4

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-07-07 19:30:40
Autor: m
Fotelik na kierownice?
W dniu 07.07.2014 11:02, a...mx@gazeta.pl pisze:
  666 wrote:

[...]

Wygląda nieźle, ale ...

Jak sobie radzić w momencie kiedy przejeżdżam przez wysepkę w mieście na dwufazowych światłach, dojadę do środka, światło się zmieni na czerwone, zaś rower + wózek to ok. 2x szerokość wysepki?

p. m.

Data: 2014-07-15 10:26:19
Autor: a...mx
Fotelik na kierownice?

  666 wrote:

[...]

Cudów w pakiecie z tą przyczepką raczej nie ma ;-) Niestety, trzeba jechać inną trasą albo jakieś cuda wyprawiać (w sumie lepiej nie wyprawiać).

p. m.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2014-07-15 19:49:41
Autor: m
Fotelik na kierownice?
W dniu 15.07.2014 10:26, a...mx@gazeta.pl pisze:

> [...]
Cudów w pakiecie z tą przyczepką raczej nie ma;-)  Niestety, trzeba jechać
inną trasą albo jakieś cuda wyprawiać (w sumie lepiej nie wyprawiać).

Czyli przyczepka nie na miasto.

p. m.

Data: 2014-07-15 20:07:10
Autor: Piotr Kosewski
Fotelik na kierownice?
On 2014-07-07 19:30, m wrote:
Jak sobie radzić w momencie kiedy przejeżdżam przez wysepkę w mieście na
dwufazowych światłach, dojadę do środka, światło się zmieni na czerwone,
zaś rower + wózek to ok. 2x szerokość wysepki?

Wybiera się inną drogę. Na wysepce jest X miejsca, a rower potrzebuje Y.
Jak Y>X to po prostu nie jest droga dla Ciebie i tyle.

Osobną westią jest już to, że robienie DDRów z obowiązkowym postojem
na takiej małej wysepce świadczy raczej o ubogim intelekcie projektanta.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-07-14 10:31:24
Autor: abs
Fotelik na kierownice?
[...]

A moze takie ustrojstwo? http://tiny.pl/q8bnw Mam, uzywam, polecam Bardzo fajnie sie jezdzi, mozemy sobie z malym 'pogadac' i pospiewac Teraz ma 14 miesiecy ale jak bedzie wiekszy to chyba trzeba bedzie pomyslec o czyms innym.

Pozdrowienia.

Data: 2014-07-14 11:30:38
Autor: 666
Fotelik na kierownice?
Dzięki, wpadłem na weeride na jakichś niemieckich stronach, ale martwi mnie ta rura.
Mam bardzo wysoki rower 22 1/2'', dosłownie na styk, i taka rura groziłaby mojemu nabiałowi ;-)

Znalazłem dwa podobne siodełka, bez rury, z kolei jest kłopot z zamocowaniem bo wymaga kilku wolnych centymetrów rury pod kierownicą (ta część ramy, w którą wchodzi sztyca kierownicy), u mnie jest ostry trójkąt w tym miejscu (a nie "trapez:).

Jak widać bardzo zależy od konkretnego roweru.

-- -- -