Fotelik samochodowy 9-25

Data: 2009-12-28 16:54:10
Autor: badzio
Fotelik samochodowy 9-25
Witam,

powoli zbliza sie chwila zakupu nowego fotelika dla corki.
Pierwotnie zamierzalismy zakupic fotelik 9-36 ale nie znalezlismy
zadnego, ktory by nas przekonal (a ze ogladalismy tylko recaro to i
ceny byly 'odpowiednie'). Ponadto - foteliki 9-36 nie maja regulacji
polozenia.
Nastawilismy sie wiec na foteliki 9-25kg, ktore takowa regulacje
posiadaja.
Ogladalem w sklepie fotelik Coneco Zenith. Ktos z grupowiczow ma
takowy i moze sie podzielic opinia? Wiem ze ten fotelik nei byl
testowany przez ADAC ale widzialem wozki Coneco i sprawialy dobre
wrazenie, ich uzytkownicy byli z nich zadowoleni.
Ogladalismy tez Beat S, to juz fotelik, ktory w testach ADAC dostal 5
gwiazdek ale cena... 3x wyzsza niz coneco zenith.
Wiem, wiem, bezpieczenstow nie ma ceny, ale... ADAC nie testuje
wszystkich fotelikow wiec brak testow ADAC nie jest informacja ze dany
fotelik jest badziewny. Ponadto mam obawy ze foteliki na rynek
niemiecki (ADAC nie testuje fotelikow z polski) moga byc lepszej
jakosci niz te przeznaczone na rynek polski (spiskowa teoria
dziejow? ;) ). Jeszcze pare innych watpliwosci by sie znalazlo :)
Wiec jakies doswiadczenia z coneco zenith? Albo mozecie polecic jakis
inny fotelik z grup I i II, w cenie do 300-400zl?
Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 06:42:13
Autor: Gabriel'Varius'
Fotelik samochodowy 9-25
Użytkownik badzio napisał:
[...]

Polecam lekture na fotelik.info
Moj mlody, prawie juz 2latek, jedzi w fotelikach Chicco.
W jednym aucie jest zamontowany ten fotelik tyle, ze w werscji z ISOFIXem:
http://www.allegro.pl/item860682119_fotelik_chicco_key_1_x_plus_9_18_kg_kolor_shark.html a w drugim aucie zony jedzi w takim foteliku tyle, ze bez ISOFIXu: http://www.allegro.pl/item863547754_fotelik_chicco_neptun_9_36_kg_gratis_od_reki_w_wa.html
Foteliki trwale, latwe do utrzymania w czystosci (mozna sciagnac i wyprac obicie), posiadaja regulacje zaglowkow a tem mniejszy rowniez regulacje pochylenia i nawet trasa 10h nie jest meczaca dla maluszka :-) Fotele dobrze oodychaja, ze tak to ujme, sa odpowiednio glebokie i wygodne.
--
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-01-05 01:03:30
Autor: badzio
Fotelik samochodowy 9-25
On 29 Gru 2009, 06:42, Gabriel'Varius'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
U ytkownik badzio napisa :

> [...]

> Pozdrawiam

Polecam lekture na fotelik.info
Moj mlody, prawie juz 2latek, jedzi w fotelikach Chicco.

Chicco Key 1 podobal mi sie i juz prawie go kupilem, ale...
http://www.nowe.mojeauto.pl/cms/?id=416
"Przeciętne wyniki obci±żenia w zderzeniu czołowym.
Fotelik przekręca się przy naci±ganiu pasów. "
Zwlaszcza to przekrecanie mnie interesuje ;>

Data: 2010-01-05 10:10:45
Autor: Gabriel'Varius'
Fotelik samochodowy 9-25

[...]
Mnie sie nie przekreca i jest stabilnie zamocowany choc zainstalowany jest w 10 letnim aucie(zabie) z wysluzonymi pasami. Zreszta fotelik sie mocuje raz na jakis czas lub sporadycznie wyjmuje, to nie jest nosidelko z ktorym sie biega do mieszkania i na zakupy :-) Nie jest to tak stabilne jak przy ISOFIXie ale jest OK.

Data: 2010-01-05 13:01:44
Autor: kamil
Fotelik samochodowy 9-25

"badzio" <badzio@gmail.com> wrote in message news:6c3a9477-1e7f-4bdc-995d-9d999b87a04034g2000yqp.googlegroups.com...

[...]

Mam Maxi Cosi Priorifix 9-18 z mocowaniem Isofix, ogladalem tez wersje bez tego - Priori XP. Trzymal sie w pasach dosc solidnie, ale to jednak nie to samo. Nie bralem 9-25 pod uwage, bo praktycznie zaden nie wypadal dobrze w testach

Jedyna wada mojego to upierdliwe czyszcznie, poza tym mala nie narzeka nawet po 2-3 godzinach jazdy i jest odchylany, wiec moze spac w wygodniejszej pozycji.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-29 10:21:30
Autor: Virtual
Fotelik samochodowy 9-25

Uzytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisal w wiadomosci news:fae181be-8e87-4590-a8fc-3824c34c636bm25g2000yqc.googlegroups.com...

(...)

Polecam Ramatti. Uzywalem/-am juz cztery sztuki. Maja wszelkie certyfikaty, cena przyzwoita (nie placisz az tyle za firme). Maja tez moi znajomi. Latwo utrzymac w czystosci (zdejmowane obicia). W wiekszym modelu podnoszone i skladane oparcie, uchwyty na napoje.
Kupujac pierwszy oparlem sie na opinii znajomego sprzedawcy, opiniach w prasie i doswiadczeniami znajomych.
Nie zawiodlem sie.
Mam modele bez isofixu.
--
Virtual.

Data: 2009-12-29 10:27:35
Autor: dudley
Fotelik samochodowy 9-25
badzio wygenerowal w
news:fae181be-8e87-4590-a8fc-3824c34c636bm25g2000yqc.googlegroups.com taki
oto ciag znaków:
Ogladalem w sklepie fotelik Coneco Zenith. Ktos z grupowiczow ma
takowy i moze sie podzielic opinia?

Po obejrzeniu w sklepie kilkunastu fotelików, zarówno tych tanszych, jak i drozszych "markowych" + dodatkowo wspomagajac sie opiniani uzytkowników przeczytanymi w necie, wybór ostatecznie padl na Zenitha wlasnie. Niestety wlasnej opinii jeszcze nie mam wyrobionej, poniewaz dopiero dzisiaj mam zamiar zamontowac go w aucie :)
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobezowa astra III

Data: 2009-12-29 13:18:03
Autor: Marcin Kiciński
Fotelik samochodowy 9-25
badzio pisze:
Ogladalem w sklepie fotelik Coneco Zenith. Ktos z grupowiczow ma
takowy i moze sie podzielic opinia?

Moja młoda używała. Fotelik bardzo solidny i bardzo wygodny (np. o wiele wygodniejszy do spania niż obecny Graco Trilogic). Brak isofixu, ale pasy bardzo dobrze trzymały podstawę i fotelik był stabilny. Gdy już mała wyrosła z pasów pięciopunktowych i musiałem ją przypinać razem z fotelikiem pasami z auta, zrobiło się trochę mniej wygodnie - pas samochodowy trzeba każdorazowo przeciągnąć przez otwór w siedzisku - ale za to pasy dobrze przylegają i trzymają malucha.

Niestety dużym minusem fotelika jest jego rozmiar - fotelik teoretycznie pozwala uzyskać pozycję półleżącą, ale np. w Grande Punto nie ma z tyłu dosyć miejsca, żeby dziecko mogło wygodnie podróżować w położonym foteliku, za to Passat B6 był w sam raz :).

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2009-12-30 10:08:52
Autor: szerszen
Fotelik samochodowy 9-25

[...]

a co niepodobalo sie wam w recaro?
moj mlody odkad wyrosl z nosidelka jezdzi w recaro young sport, zakupione prawie 2 lata temu za okolo 700, aktualnie przekroczyl metr i nadal w kombinezonie zimowym, jestem go w stanie zapiac w pieciopunktowe fotelikowe pasy, szczednosc przy zakupie fotelika 2-25 jest tylko pozorna, bo i tak niedlugo bedziecie musieli kupic kolejny fotelik
patrzac z perspektywy okolo 2 lat uzytkowania, ani ja, ani syn nie mozemy zlego slowa powiedziec na ten fotelik, wygodny, bezpieczny, dobrze sie w nim spi, sadzac po tym ile potrafi w nim przespac :) i latwo z niego wygladac przez okno

Data: 2010-01-02 11:45:06
Autor: Mirek Ptak
Fotelik samochodowy 9-25
Dnia 2009-12-30 10:08, *szerszen* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
a co niepodobalo sie wam w recaro?
moj mlody odkad wyrosl z nosidelka jezdzi w recaro young sport,

TeĹĽ polecam :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-12-30 23:25:13
Autor: Szymon
Fotelik samochodowy 9-25

[...]

Osobiscie znam aktualnych uzytkownikow tylko niezadowolonych i mocno sredniozadowolonych. Zwroc uwage, ze teraz Coneco to w duzej czesci importer z CHRL wiec na test z ADAC nie masz co liczyc. Kilka lat w stecz Coneco mialo lepsza opinie. Sam na razie jestem na etapie 0-11 kg ;-) I mnie Coneco nie przekonalo w tej grupie wagowej.

Szymon

Data: 2010-01-03 08:38:30
Autor: badzio
Fotelik samochodowy 9-25
On 29 Gru 2009, 01:54, badzio <bad...@gmail.com> wrote:
Witam,

powoli zbliza sie chwila zakupu nowego fotelika dla corki.

Ogladalem wspomniane Chico Key (9-18), zrobil na mnie dobre wrazenie.
Podobnie dobre wrazenie robi coneco zenith (lub jego tansza wersja -
baby shield, koles ze sklepu powiezial ze to baby shield to jest
coneco ale z inna naklejka).
Zalety chicco - bardziej znana firma, 3 gwiazdki adac, niby specjalny
system wentylacji zeby dziecko sie nie pocilo za bardzo.
Zalety coneco/baby shield - cena :) do tego na dluzej starczy
Przy czym wiem ze coneco/baby shield moga nie starczyc do tych 25kg -
kwestia 'ciasnosci' to jedno, druga kwestia to problem pasow -
prowadnica pasow samochodowych (powyzej 18kg uzywa sie juz pasow
samochodowych a nie fotelikowych) jest nieruchoma wiec jak dziecko
podrosnie to moze prowadnica nie pasowac. No ale zawsze na troche
wystarczy.
No i sam nie wiem :)

Fotelik samochodowy 9-25