Fotka z fotoradaru i odmowa

Data: 2009-06-01 23:14:03
Autor: Mar
Fotka z fotoradaru i odmowa
WItam,

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

Data: 2009-06-02 05:24:25
Autor: Budzik
Fotka z fotoradaru i odmowa
Osobnik posiadający mail niepoprawny@nnon.net napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

WItam,

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

a nie masz tam tego napisane?
Ja ostatnio mialem taka sama kwote z i bez punktów.

"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
Francois La Rochefoucauld

Data: 2009-06-02 07:13:24
Autor: mz
Fotka z fotoradaru i odmowa
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

Data: 2009-06-02 07:19:19
Autor: venioo
Fotka z fotoradaru i odmowa

Jakby tu o placenie chodzilo, to na pewno by tworca watku zaplacil, przeciez tu nie chodzi o pieniadze.

--
venioo

Data: 2009-06-02 07:23:55
Autor: moje_przedmioty
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:h02chl$s29$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.
Przeciez chce płacić
Zapłacisz karę za niewskazanie i to wszystko
nie będzie punktów

Data: 2009-06-02 07:30:35
Autor: MariuszM
Fotka z fotoradaru i odmowa
W dniu 2009-06-02 07:13, mz pisze:
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Podaj podstawę prawną.
--
M.

Data: 2009-06-02 08:59:01
Autor: Bastion
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2009-06-02 07:13, mz pisze:
> Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Podaj podstawę prawną.

Prawo o Ruchu Drogowym (Kodeks Drogowy)
Art. 78.
4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

Data: 2009-06-02 09:27:24
Autor: Robbo
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h02imk$beu$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

OK, to jest obowiązek, a teraz pytanie - jaka jest kara za niedopełnienie tego obowiązku, zgodnie z którymś tam paragrafem?

--
rb

Data: 2009-06-02 04:09:24
Autor: witek
Fotka z fotoradaru i odmowa
Robbo wrote:

> [...]

OK, to jest obowiązek, a teraz pytanie - jaka jest kara za niedopełnienie tego obowiązku, zgodnie z którymś tam paragrafem?

Kodeks wykroczen
Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

Data: 2009-06-02 12:13:46
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
witek pisze:

Kodeks wykroczen
Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

Niedawno jakiś sąd rejonowy stwierdził, że to nie jest właściwa norma sankcjonująca. Było na Rzepie w internecie. Nie mówię, że to święte, co sąd powiedział, ale ja akurat się z tym zgadzam.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 05:17:11
Autor: witek
Fotka z fotoradaru i odmowa
kuba wrote:
witek pisze:

[...]

Zwsze mozesz liczyc, ze tym tazem tez tak stwierdzi. Ludzie w totka tez wygrywaja. Czasami

Data: 2009-06-02 14:34:58
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h02q88$slo$1inews.gazeta.pl...

Kodeks wykroczen
Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

Właściwszym jest art.65 par.2

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-02 15:20:27
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
Nostradamus pisze:

[...]

Tylko sądy w Polsce zdają się tego nie zauważać, bo od policji to już nie wymagam nawet takiej wiedzy... A przecież powinny z urzędu korygować błędne kwalifikacje prawne :/

pozdr
kuba

Data: 2009-06-02 16:44:10
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "kuba" <jturbanowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:h038uq$2rp$1inews.gazeta.pl...
Nostradamus pisze:

Właściwszym jest art.65 par.2

Tylko sądy w Polsce zdają się tego nie zauważać, bo od policji to już nie wymagam nawet takiej wiedzy...

Zauważają. Jedne sądy "życzą" sobie art.97 a drugie 65. Policja się podporządkuje życzeniom więc różnie te wnioski wyglądają w różnych rejonach kraju.

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-02 20:06:13
Autor: J.F.
Fotka z fotoradaru i odmowa
On Tue, 2 Jun 2009 16:44:10 +0200,  Nostradamus wrote:
[...]

Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

J.

Data: 2009-06-02 21:25:15
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8qa2557ibgaqkgp9gu6ujr6sfdasej8s34ax.com...

Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

A gdzie w par.2 masz wymaganie umyślności. Wystarczy "wbrew obowiązkowi".

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-02 22:05:13
Autor: Bastion
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał w wiadomości news:h03ub6$1qil$1opal.icpnet.pl...

> Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
> sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

A gdzie w par.2 masz wymaganie umyślności. Wystarczy "wbrew obowiązkowi".

Panowie, rozmawiacie o kodeksie wykroczen a moim zdaniem chodzi jednak o
kodeks drogowy:
http://www.dziennik.pl/auto/article44409/Co_ma_byc_na_zdjeciu_z_fotoradaru_.html

Temat, cwiczylem. Przed miesiacem wezwali mnie na komende (Komenda Wojewodzka, Sekcja Ruchu Drogowego?)
 i pokazali kompletnie niewyrazne zdjecie z listopada 2008r. Przekroczenie 70/90 km w zabudowanym.
W zwiazku z tym, ze bylem wezwany jako swiadek (swiadek pod grozba odpowiedzialnosci karnej musi w czasie przesluchania mowic
prawde) a zdjecie bylo kompletnie nie wyrazne...
nie potrafilem podac osoby, ktora kierowala moim autem.

Policjantka, przyjela to ze zrozumieniem (stwierdzila, ze mam duze szanse na wygranie sprawy w sadzie)
ale skierowala sprawe do Sadu Grodzkiego w zwiazku z
art Art. 78 Kodeksu Drogowego.

Data: 2009-06-02 23:46:00
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
Bastion pisze:

Policjantka, przyjela to ze zrozumieniem (stwierdzila, ze mam duze szanse na wygranie sprawy w sadzie)
ale skierowala sprawe do Sadu Grodzkiego w zwiazku z
art Art. 78 Kodeksu Drogowego.

W oparciu o ten przepis nie można nikogo ukarać. Jak go przeczytasz, to zobaczysz, że nie ma w nim przewidzianej żadnej sankcji.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 09:31:17
Autor: Bastion
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Robbo" <robbo@i.luv.spam.com> napisał w wiadomości

OK, to jest obowiązek, a teraz pytanie - jaka jest kara za niedopełnienie
tego obowiązku, zgodnie z którymś tam paragrafem?

Moim zdaniem grzywna do 500 zl, BEZ punktow karnych.

Data: 2009-06-02 08:59:08
Autor: elmer radi radisson
Fotka z fotoradaru i odmowa
mz wrote:

Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.

bzdura i wewnetrzna sprzecznosc.

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-02 11:05:29
Autor: K
Fotka z fotoradaru i odmowa
mz pisze:
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

bzdura. mandat tak, punkty nie.

Data: 2009-06-02 13:01:11
Autor: FoxŁódź_nspam
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:h02chl$s29$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.

idź sie w głowę puknij

Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

swoją drogą zachowaj takie dobre rady swoim bliskim

Fox

Data: 2009-06-02 08:07:16
Autor: Icek
Fotka z fotoradaru i odmowa
Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze
odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez
punktow?

napisz, ze chetnie podasz ale fotka musi byc bardziej czytelna bo nie umiesz
rozpoznac.

Icek

Data: 2009-06-02 10:03:51
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
Mar pisze:
WItam,

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

Moz.na nic nie dostac', ale trzeba umiec';)

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 01:50:45
Autor: Telemach
Fotka z fotoradaru i odmowa
Moz.na nic nie dostac', ale trzeba umiec';)

pozdrawiam
kuba

Kiedys bylo u Weiss'a ze czlowiek powiedzial ze prowadzil Ulrich von
Jungingen albo inny taki i teraz niech sobie go policja szuka.

- Telemach -

Data: 2009-06-02 12:14:50
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
Telemach pisze:
[...]

No ja znam inny sposób, śmiem twierdzić, że lepszy ;)

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-07 12:55:17
Autor: Jacek
Fotka z fotoradaru i odmowa
Użytkownik "kuba" <jturbanowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:h02u2p$epa$2inews.gazeta.pl...
Kiedys bylo u Weiss'a ze czlowiek powiedzial ze prowadzil Ulrich von
Jungingen albo inny taki i teraz niech sobie go policja szuka.

No ja znam inny sposób, śmiem twierdzić, że lepszy ;)

najprostrzy to chyba spacer po cmentarzu

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900

Data: 2009-06-02 11:05:41
Autor: K
Fotka z fotoradaru i odmowa
Mar pisze:
WItam,

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

o ile przekroczyles predkosc ?

Data: 2009-06-02 12:01:09
Autor: gregor
Fotka z fotoradaru i odmowa
Mar pisze:
WItam,

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

za odmowe wniosek do sadu, pozniej jak sad uzna cie za cwaniaka do dowali ci kare z tysiaka ...

gregor

Data: 2009-06-02 12:32:09
Autor: elmer radi radisson
Fotka z fotoradaru i odmowa
gregor wrote:

za odmowe wniosek do sadu, pozniej jak sad uzna cie za cwaniaka do dowali ci kare z tysiaka ...

I po pietach bambusowym patykiem jeszcze.

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-02 13:05:16
Autor: FoxLódz nspam
Fotka z fotoradaru i odmowa

Uzytkownik "Mar" <niepoprawny@nnon.net> napisal w wiadomosci news:4a244492$0$29920$f69f905mamut2.aster.pl...
Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

jesli jestes wlascicielem, lub uzytkownikiem wskazanym przez wlasciciela w danym czasie i wprost odmówisz wskazania to wyrkoczenie jest przekwalifikowane na wlasnie odmowe wskazania. Na to nie ma taryfikatora, ale faktycznie mozesz dostac chyba do 500. Punktów nie ma bo punkty sa przyznawane _sprawcy_ wykroczenia, a takim przyadku nie jest on znany.
Jednak jesli chce Ci sie, i masz na to czas, to mów ze nie pamietasz. Zadne prawo nie jst w stanie zmusic Cie do czynnosci fizjologicznej jaka jest pamietanie lub niepamietanie. Moze sie to skonczyc w sadzie, ale o ile zeznan nie zmienisz nie sa w stanie nic Ci zrobic (sprawdzone dwukrotnie osobiscie)

Uwaga - w fazie testów jest pewna metoda która jest w stanie zweryfikowac czy dana osoba mówi prawde ze niepamieta czy faktycznie niepamieta. Ale do jej zalegalizowania jeszcze dluuuuuga droga:)

pozdro
Fox

Data: 2009-06-02 13:14:16
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
FoxLĂłdz_nspam pisze:

jesli jestes wlascicielem, lub uzytkownikiem wskazanym przez wlasciciela w danym czasie i wprost odmĂłwisz wskazania to wyrkoczenie jest przekwalifikowane na wlasnie odmowe wskazania. Na to nie ma taryfikatora, ale faktycznie mozesz dostac chyba do 500. PunktĂłw nie ma bo punkty sa przyznawane _sprawcy_ wykroczenia, a takim przyadku nie jest on znany.
Jednak jesli chce Ci sie, i masz na to czas, to mĂłw ze nie pamietasz. Zadne prawo nie jst w stanie zmusic Cie do czynnosci fizjologicznej jaka jest pamietanie lub niepamietanie. Moze sie to skonczyc w sadzie, ale o ile zeznan nie zmienisz nie sa w stanie nic Ci zrobic (sprawdzone dwukrotnie osobiscie)

To jest niezłe, chyba że sąd nie uwierzy, że nie pamiętasz ;)

Jeszcze lepsza metoda polega na:
a) odmowie składania wyjaśnień na policji jeśli jest się przesłuchiwanych w charakterze podejrzanego
b) jeśli policja wezwie w charakterze świadka - przyznaniu się do winy, następnie odmowie przyjęcia mandatu, a następnie skorzystania z prawa odmowy składania wyjaśnień na rozprawie  głównej, wskutek czego poprzedni protokół przesłuchania (ten, w ktĂłrym nastąpiło przyznanie się do winy) utraci wszelką wartość dowodową.

Jak TK nie uwali nowelizacji PoRD, to ta piękna metoda stanie się bezwartościowa i będzie trzeba wymyślić coś nowego;)

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 15:06:18
Autor: elmer radi radisson
Fotka z fotoradaru i odmowa
kuba wrote:

[...]

Pzeciez ten przepis o prawie do odmowy zeznan nie tyczy sie postepowan
w sprawach o wykroczenie, tylko o przestepstwo badz przestepstwo
skarbowe.

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-02 20:04:54
Autor: Robert Tomasik
Fotka z fotoradaru i odmowa
[...]

Wg ostatniej linii orzecznictwa niewskazanie kierujacego pojazdem nie jest wykroczeniem - bo po prostu ustawodawca zapomnial o wymysleniu takiego. Dotychczas traktowano odmawiajacego z przepisu blankietowego o spowodowaniu zagrozenia w ruchu drogowym, ale ostatnio ktos celnie zauwazyl, ze odmowa wskazania kierujacego zagrozenia takiego nie powoduje. Ja osobiscie sklaniam sie ku temu pogladowi, choc w niektórych rejonach Polski nadal wlasciciele sa karani.

Data: 2009-06-03 01:33:50
Autor: Adam Płaszczyca
Fotka z fotoradaru i odmowa
Dnia Mon, 01 Jun 2009 23:14:03 +0200, Mar napisał(a):

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

Tak. Ale przecież możesz wskazać. Pan Jewgienij Polewoj, stary znajomy,
mieszka gdzieś w Mińsku. --
     ___________ (R)

Data: 2009-06-03 08:08:25
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:lvx4geh8mmd8$.dlgoldfield.org.pl...

Tak. Ale przecież możesz wskazać. Pan Jewgienij Polewoj, stary znajomy,
mieszka gdzieś w Mińsku.

Wypróbuj. Potem opisz na grupie. Nie wcześniej.

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-05 22:59:16
Autor: Adam Płaszczyca
Fotka z fotoradaru i odmowa
Dnia Wed, 3 Jun 2009 08:08:25 +0200, Nostradamus napisał(a):

Tak. Ale przecież możesz wskazać. Pan Jewgienij Polewoj, stary znajomy,
mieszka gdzieś w Mińsku.

Wypróbuj. Potem opisz na grupie. Nie wcześniej.

Wypróbowane. Działa. Było też parę wyroków SG w takich sprawach. --
     ___________ (R)

Data: 2009-06-05 23:17:24
Autor: J.F.
Fotka z fotoradaru i odmowa
On Fri, 5 Jun 2009 22:59:16 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Od pewnego czasu pan Polewoj musi miec wize, a kazde przekroczenie
granicy jest odnotowywane.

Chociaz .. autokary i pociagi tam nie jezdza ? J.

Data: 2009-06-06 22:22:05
Autor: Marcin Jan
Fotka z fotoradaru i odmowa
Mar pisze:
WItam,

Przyszla fotka z fotoradaru, nie widac kierowcy, czy to prawda ze odmawiajac wskazania kierujacego moim autem grozi mi jedynie 500 PLN bez punktow?

Nie widac' kieruja;cego? Jak nie widac' to wskaz. na Twojego ojca, szwagra etc. Wskaza?es'? Wskaza?es'. A teraz ojciec, szwagier mówi z.e to nie on kierowa? tylko ty. I niech sobie organ sam w tej sprawie ustali komu dowalic' za te wykroczenie. Z.ycze; mu powodzenia.

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidze; Twoich pogla;dów, ale dam sie; zabic' abys' móg? je g?osic'"

Data: 2009-06-06 15:31:15
Autor: witek
Fotka z fotoradaru i odmowa
Marcin Jan wrote:
Mar pisze:
[...]

Ja mu nie zycze odsiadki.

Data: 2009-06-06 23:22:02
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Uzytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:h0ej5h$rao$1inews.gazeta.pl...

 Z.ycze; mu powodzenia.

I bez twoich zyczen policja i sady daja sobie rade z takimi gamoniami jak ty.
I to od kilku lat.

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-07 17:11:42
Autor: Adam Płaszczyca
Fotka z fotoradaru i odmowa
Dnia Sat, 6 Jun 2009 23:22:02 +0200, Nostradamus napisał(a):

I bez twoich zyczen policja i sady daja sobie rade z takimi gamoniami jak ty.
I to od kilku lat.

Istotnie, umarzając sprawe wobec niemożności ustalenia sprawcy. --
     ___________ (R)

Data: 2009-06-07 20:36:13
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:yjb89mdsy1zq.dlgoldfield.org.pl...

Istotnie, umarzając sprawe wobec niemożności ustalenia sprawcy.

Tylko w teorii grupowych filozofów.
A w życiu jest tak, że 99% wniosków skierowanych do SG kończy się wyrokiem skazującym.

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-08 08:33:16
Autor: Icek
Fotka z fotoradaru i odmowa
> Istotnie, umarzając sprawe wobec niemożności ustalenia sprawcy.

Tylko w teorii grupowych filozofów.
A w życiu jest tak, że 99% wniosków skierowanych do SG kończy się wyrokiem
skazującym.

tylko dlatego ze obwiniony nie dotrzymuje terminow i nie umie sie bronic.
Nie ma czegos takiego jak domniemanie niewinnosci. W sprawach najbardziej
oczywistych sad najpierw wyda wyrok w trybie uproszczonym. Jak napiszesz
sprzeciw to sie zaczyna. A i tak szanse na uniewinnienie sa male i nie ma to
zwiazku ze zgromadzonym materialem dowodowym

trzeba umiec sie bronic. Wtedy masz z gorki i masz mala sznase na skazanie.

Icek

Data: 2009-06-08 20:16:47
Autor: Adam Płaszczyca
Fotka z fotoradaru i odmowa
Dnia Sun, 7 Jun 2009 20:36:13 +0200, Nostradamus napisał(a):

Istotnie, umarzając sprawe wobec niemożności ustalenia sprawcy.

Tylko w teorii grupowych filozofów.

Ciekawym zatem jest fakt, że rozprawa na jakiej byłem była w teorii. Nie
wiedziałem, że sąd rejonowy wydział grodzki  w Krakowie istnieje w teorii,

A w życiu jest tak, że 99% wniosków skierowanych do SG kończy się wyrokiem skazującym.

No w Twoim teorytycznym życiu z pewnością. --

Fotka z fotoradaru i odmowa