Fotka z fotoradaru i odmowa

Data: 2009-06-02 07:13:24
Autor: mz
Fotka z fotoradaru i odmowa
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

Data: 2009-06-02 07:19:19
Autor: venioo
Fotka z fotoradaru i odmowa

Jakby tu o placenie chodzilo, to na pewno by tworca watku zaplacil, przeciez tu nie chodzi o pieniadze.

--
venioo

Data: 2009-06-02 07:23:55
Autor: moje_przedmioty
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:h02chl$s29$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.
Przeciez chce płacić
Zapłacisz karę za niewskazanie i to wszystko
nie będzie punktów

Data: 2009-06-02 07:30:35
Autor: MariuszM
Fotka z fotoradaru i odmowa
W dniu 2009-06-02 07:13, mz pisze:
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Podaj podstawę prawną.
--
M.

Data: 2009-06-02 08:59:01
Autor: Bastion
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2009-06-02 07:13, mz pisze:
> Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Podaj podstawę prawną.

Prawo o Ruchu Drogowym (Kodeks Drogowy)
Art. 78.
4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

Data: 2009-06-02 09:27:24
Autor: Robbo
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h02imk$beu$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

OK, to jest obowiązek, a teraz pytanie - jaka jest kara za niedopełnienie tego obowiązku, zgodnie z którymś tam paragrafem?

--
rb

Data: 2009-06-02 04:09:24
Autor: witek
Fotka z fotoradaru i odmowa
Robbo wrote:

> [...]

OK, to jest obowiązek, a teraz pytanie - jaka jest kara za niedopełnienie tego obowiązku, zgodnie z którymś tam paragrafem?

Kodeks wykroczen
Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

Data: 2009-06-02 12:13:46
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
witek pisze:

Kodeks wykroczen
Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

Niedawno jakiś sąd rejonowy stwierdził, że to nie jest właściwa norma sankcjonująca. Było na Rzepie w internecie. Nie mówię, że to święte, co sąd powiedział, ale ja akurat się z tym zgadzam.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 05:17:11
Autor: witek
Fotka z fotoradaru i odmowa
kuba wrote:
witek pisze:

[...]

Zwsze mozesz liczyc, ze tym tazem tez tak stwierdzi. Ludzie w totka tez wygrywaja. Czasami

Data: 2009-06-02 14:34:58
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h02q88$slo$1inews.gazeta.pl...

Kodeks wykroczen
Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych, podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

Właściwszym jest art.65 par.2

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-02 15:20:27
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
Nostradamus pisze:

[...]

Tylko sądy w Polsce zdają się tego nie zauważać, bo od policji to już nie wymagam nawet takiej wiedzy... A przecież powinny z urzędu korygować błędne kwalifikacje prawne :/

pozdr
kuba

Data: 2009-06-02 16:44:10
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "kuba" <jturbanowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:h038uq$2rp$1inews.gazeta.pl...
Nostradamus pisze:

Właściwszym jest art.65 par.2

Tylko sądy w Polsce zdają się tego nie zauważać, bo od policji to już nie wymagam nawet takiej wiedzy...

Zauważają. Jedne sądy "życzą" sobie art.97 a drugie 65. Policja się podporządkuje życzeniom więc różnie te wnioski wyglądają w różnych rejonach kraju.

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-02 20:06:13
Autor: J.F.
Fotka z fotoradaru i odmowa
On Tue, 2 Jun 2009 16:44:10 +0200,  Nostradamus wrote:
[...]

Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

J.

Data: 2009-06-02 21:25:15
Autor: Nostradamus
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8qa2557ibgaqkgp9gu6ujr6sfdasej8s34ax.com...

Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

A gdzie w par.2 masz wymaganie umyślności. Wystarczy "wbrew obowiązkowi".

Pzdr
Leszek

Data: 2009-06-02 22:05:13
Autor: Bastion
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Nostradamus" <nostro@wp.pl> napisał w wiadomości news:h03ub6$1qil$1opal.icpnet.pl...

> Zaraz zaraz - jak zdjecie jest bardzo niewyrazne, a od zdjecia minelo
> sporo czasu, to czy mozna mowic o umyslnym ? :)

A gdzie w par.2 masz wymaganie umyślności. Wystarczy "wbrew obowiązkowi".

Panowie, rozmawiacie o kodeksie wykroczen a moim zdaniem chodzi jednak o
kodeks drogowy:
http://www.dziennik.pl/auto/article44409/Co_ma_byc_na_zdjeciu_z_fotoradaru_.html

Temat, cwiczylem. Przed miesiacem wezwali mnie na komende (Komenda Wojewodzka, Sekcja Ruchu Drogowego?)
 i pokazali kompletnie niewyrazne zdjecie z listopada 2008r. Przekroczenie 70/90 km w zabudowanym.
W zwiazku z tym, ze bylem wezwany jako swiadek (swiadek pod grozba odpowiedzialnosci karnej musi w czasie przesluchania mowic
prawde) a zdjecie bylo kompletnie nie wyrazne...
nie potrafilem podac osoby, ktora kierowala moim autem.

Policjantka, przyjela to ze zrozumieniem (stwierdzila, ze mam duze szanse na wygranie sprawy w sadzie)
ale skierowala sprawe do Sadu Grodzkiego w zwiazku z
art Art. 78 Kodeksu Drogowego.

Data: 2009-06-02 23:46:00
Autor: kuba
Fotka z fotoradaru i odmowa
Bastion pisze:

Policjantka, przyjela to ze zrozumieniem (stwierdzila, ze mam duze szanse na wygranie sprawy w sadzie)
ale skierowala sprawe do Sadu Grodzkiego w zwiazku z
art Art. 78 Kodeksu Drogowego.

W oparciu o ten przepis nie można nikogo ukarać. Jak go przeczytasz, to zobaczysz, że nie ma w nim przewidzianej żadnej sankcji.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 09:31:17
Autor: Bastion
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "Robbo" <robbo@i.luv.spam.com> napisał w wiadomości

OK, to jest obowiązek, a teraz pytanie - jaka jest kara za niedopełnienie
tego obowiązku, zgodnie z którymś tam paragrafem?

Moim zdaniem grzywna do 500 zl, BEZ punktow karnych.

Data: 2009-06-02 08:59:08
Autor: elmer radi radisson
Fotka z fotoradaru i odmowa
mz wrote:

Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.

bzdura i wewnetrzna sprzecznosc.

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-02 11:05:29
Autor: K
Fotka z fotoradaru i odmowa
mz pisze:
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.
Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

bzdura. mandat tak, punkty nie.

Data: 2009-06-02 13:01:11
Autor: FoxŁódź_nspam
Fotka z fotoradaru i odmowa

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:h02chl$s29$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nie, dostaniesz i pkt i mandat i 500 zł za niewskazanie kierującego.

idź sie w głowę puknij

Swoją droga przekroczyłes prędkość płac a nie kręć.

swoją drogą zachowaj takie dobre rady swoim bliskim

Fox

Fotka z fotoradaru i odmowa