Fotka z fotoradaru - pytanie.

Data: 2011-10-25 11:16:16
Autor: Demos
Fotka z fotoradaru - pytanie.
CZesc

Dostalem fote z fotoradaru, niby nic strasznego 64/50 ale w opisie
jest typ pomiaru - oddalanie.
W sumie wszystko w porzadku ale zdjecie zrobione z przodu auta czyli
przyblizanie.
Sytuacje kiedy fota zostala zrobiona pamietam dobrze bo faktycznie
radar strzelil ale w momencie kiedy mijalem sie z dwoma autami
jadacymi sporo szybciej niz te 64 zarejestrowane u mnie.Sytuacja miala
miejsce w terenie zabudowanym czyli 50 i 60 po 23.00.
Teraz pytanie czy fotoradary maja mozliwosc wyboru godziny strzalu bo
te moje 64 po 23.00 nie bylo by powodem do zdjecia a sytuacja miala
miejsce o 20.28 czyli niby wszystko gra ale....?

PZDR Demos

Data: 2011-10-25 19:03:03
Autor: to
Fotka z fotoradaru - pytanie.
begin Demos
Dostalem fote z fotoradaru, niby nic strasznego 64/50 ale w opisie jest
typ pomiaru - oddalanie.
W sumie wszystko w porzadku ale zdjecie zrobione z przodu auta czyli
przyblizanie.

Nie wierzę Ci. Nawet Futrzak powiedział, że takie sytuacje nie mogą się zdarzyć. Szkoda, że wysłali Ci fotkę, bo teraz możesz cwaniaczyć i wymigiwać się od odpowiedzialności!!!

Data: 2011-10-25 20:57:08
Autor: Jakub Witkowski
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-25 20:16, Demos pisze:
[...]

Jest oryginalny zrzut z fotoradaru? Jest tam znaczek symbolizujÄ…cy oddalanie?
No to coś tu raczej nie gra - fotka jest wadliwa. Skoro automat źle rozpoznał
kierunek to jak można zakładać że zmierzył prawidłowo cokolwiek?

Sytuacje kiedy fota zostala zrobiona pamietam dobrze bo faktycznie
radar strzelil ale w momencie kiedy mijalem sie z dwoma autami
jadacymi sporo szybciej niz te 64 zarejestrowane u mnie.

I tak dokładnie to oceniłeś i zapamiętałeś? :)
A na fotce są te inne auta czy nie? Jeśli są to na 100% nie jest twój pomiar.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-10-25 22:28:41
Autor: Demos
Fotka z fotoradaru - pytanie.
On 25 PaĽ, 20:57, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

Jest oryginalny zrzut z fotoradaru? Jest tam znaczek symbolizuj±cy oddalanie?
No to co¶ tu raczej nie gra - fotka jest wadliwa. Skoro automat Ľle rozpoznał
kierunek to jak można zakładać że zmierzył prawidłowo cokolwiek?
Jest oryginalne zdjecie. Jest na zdjeciu K:O

> Sytuacje kiedy fota zostala zrobiona pamietam dobrze bo faktycznie
> radar strzelil ale w momencie kiedy mijalem sie z dwoma autami
> jadacymi sporo szybciej niz te 64 zarejestrowane u mnie.

I tak dokładnie to oceniłe¶ i zapamiętałe¶? :)
A na fotce s± te inne auta czy nie? Je¶li s± to na 100% nie jest twój pomiar.
Dokladnie zapamietalem, zawsze tam jezdzilem okolo 60 km/h i nic sie
nie dzialo a zdarzenie sobie zanotowalem
Nie ma innych zdjec na fotce.
Nie chodzi mi o unikanie odpowiedzialnosci tylko dlaczego kierunek
jest rozpoznany odwrotnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-10-26 11:07:00
Autor: Jakub Witkowski
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-26 07:28, Demos pisze:
[...]

Ja tam bym nie przyj±ł, podaj±c powód jak wyżej.

Data: 2011-10-26 15:33:50
Autor: Leszek Kowalski
Fotka z fotoradaru - pytanie.

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:j88ijk$199$1news2.ipartners.pl...
[...]

Racja, skoro na zdjęciu jest Ľle podany kierunek to bym odpisał do wystawcy zdjęcia, że dane umieszczone na fotografi s± nieprawidłowe i w zwi±zku z tym pomiar uważasz za nieważny. Niech się bujaj± po s±dach. Gorzej jak będ± Ci chcieli wmówić, że jechałe¶ na wstecznym :-))

Możesz wrzucić fotkę na grupę? (oczywi¶cie bez rejestracji)

Leszek Kowalski

Data: 2011-10-26 15:43:50
Autor: Jakub Witkowski
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-26 15:33, Leszek Kowalski pisze:

Możesz wrzucić fotkę na grupę? (oczywi¶cie bez rejestracji)

Popieram - będzie można wkleić link do niej za każdym razem,
gdy pojawi się argument, że "te urz±dzenia się przecież nie myl±"... ;)

Data: 2011-10-27 16:19:02
Autor: J.F
Fotka z fotoradaru - pytanie.
Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisał w wiadomości
Racja, skoro na zdjęciu jest Ľle podany kierunek to bym odpisał do wystawcy zdjęcia, że dane umieszczone na fotografi s± nieprawidłowe i w zwi±zku z tym pomiar uważasz za nieważny. Niech się bujaj± po s±dach.

Oj naiwny, naiwny, naiwny.

Dla nich to zadne bujanie - wstawia twoje dane do gotowego pisma, wysla do najblizszego sadu, a sad wysle ci wyrok w trybie zaocznym.
Twoj ruch - placisz, czy sie bujasz po sadach, ktore byc moze sa 500km dalej ?

Owszem, czasem moze trafisz na kumatego sedziego, ktory twoj protest przeczyta, przeanalizuje, i odrzuci wniosek a nie tylko wyznaczy termin rozprawy.

Po czym sie okaze ze to drobny blad pracownika i wystawia kolejny wniosek - i tym razem bedziesz musial sie stawic na rozprawe :-)

J.

Data: 2011-10-28 00:15:41
Autor: Tomasz Pyra
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-27 16:19, J.F pisze:
[...]

Samo to już się może opłacać - ja i kilku kolegów nie przyjęliśmy mandatów za mniej lub bardziej ewidentne przekroczenia prędkości, straż gminna wysłała gotowe pisma do sądu, a sąd też odpowiedział gotowymi pismami - uznał winnym, ukarał naganą, zwolnił z kosztów :)

Data: 2011-10-28 10:51:17
Autor: Jakub Witkowski
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-28 00:15, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Nawet jeśli to niewiele ryzykujesz: +50 pln-ów? Tak, wiem, teoretycznie sądu
nie obowiązują widełki, ale czy ktoś dostał kiedyś, bez super-extra powodu,
więcej niż w taryfikatorze?

[...]

Widać niektóre sądy (sędziowie?) też mają wyrobione zdanie o SM :)
Z mojego niewielkiego doświadczenia wynika że jednak sędziowie te uzasadnienia czytają...

Data: 2011-10-25 21:06:52
Autor: Tomasz Pyra
Fotka z fotoradaru - pytanie.
[...]

To zgodnie z tym o co pytają, podajesz osobę która kierowała pojazdem (zakładam że to Ty).
I odmiawiasz przyjęcia mandatu podając jako powód, że zarzucanego Ci wykroczenia nie popełniłeś, a pomiar został wykonany źle, o czym świadczy to, że na opisie jest "oddalanie", a samochód na zdjęciu porusza się w stronę fotoradaru.

Sąd w trybie nakazowym zapozna się z Twoim wyjaśnieniem i powinien Cię uniewinnić. W razie gdyby sąd uznał inaczej koszty takiego postępowania to 50zł.

PS. od kogo ten mandat?

Data: 2011-10-25 22:24:32
Autor: Deflegmator
Fotka z fotoradaru - pytanie.
Dnia Tue, 25 Oct 2011 11:16:16 -0700 (PDT), Demos napisał(a):

Dostalem fote z fotoradaru, niby nic strasznego 64/50 ale w opisie
jest typ pomiaru - oddalanie.
W sumie wszystko w porzadku ale zdjecie zrobione z przodu auta czyli
przyblizanie.

Mnie to wygl±da jak przekroczenie dozwolonej prędko¶ci na wstecznym. A
teraz dodatkowo próbujesz oszukać władzę przy pomocy szytych grubymi nićmi
kłamstw.

Data: 2011-10-25 22:30:51
Autor: Jakub Witkowski
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-25 22:24, Deflegmator pisze:
[...]

Być może to prowokacja zorganizowana przez okre¶lone siły.

Data: 2011-10-26 00:42:27
Autor: Hinek
Fotka z fotoradaru - pytanie.
Uzytkownik "Demos" <boldor1000fr@gmail.com> napisal

Dostalem fote z fotoradaru, niby nic strasznego 64/50 ale w opisie
jest typ pomiaru - oddalanie.
W sumie wszystko w porzadku ale zdjecie zrobione z przodu auta czyli
przyblizanie.

Medrcy z PMS stwierdza (jesli sie odezwa), ze jestes wstretnym oszustem
usilujacym uchylic sie od wypelnienia obywatelskiego obowiazku ...
Kawalerowanie musi byc ukarane! Przyjmij to z pokora!
Zapierdalaniu mówimy stanowcze nie!!!!!
:)
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-10-26 08:41:52
Autor: Arek
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-26 00:42, Hinek pisze:
[...]

Zapierdalaniu mĂłwimy stanowcze nie!!!!!
:)

I to jest dowód na to, że fotek nie należy wysyłać. Potem taki kozaczy się w internecie, a tak by spokojnie zapłacił i było by po sprawie. Jak chcesz zapierdalać to licz się z konsekwencjami.

Dobrze mu powiedziałem, Artur?

A.

Data: 2011-10-26 15:38:07
Autor: Leszek Kowalski
Fotka z fotoradaru - pytanie.

Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j88a3g$31o$2inews.gazeta.pl...

I to jest dowód na to, że fotek nie należy wysyłać. Potem taki kozaczy się w internecie, a tak by spokojnie zapłacił i było by po sprawie. Jak chcesz zapierdalać to licz się z konsekwencjami.

No dla skarbu państwa najlepiej.
Wystarczy znale¶ć samochód w CEPiK, wysłać wła¶cicielowi wezwanie że w danym czasie i miejscu (losowo wybranym na terenie miejscowo¶ci zameldowania kierowcy) przekorczył prędko¶ć o x km/.h i czekać aż zapłaci. Większo¶ć kierowców po pół roku nie pamięta gdzie jeĽdziło, a z racji że fotka z rodzinnej miejscowo¶ci to zapłaci bo przecież jak władza mówi to władza ma racje, a nikt zgodnie z przepisami cały czas nie jeĽdzi (pomijam promil kierowców - emerytów).

Leszek Kowalski

Data: 2011-10-26 20:22:52
Autor: Bydlę
Fotka z fotoradaru - pytanie.
On 2011-10-25 20:16:16 +0200, Demos <boldor1000fr@gmail.com> said:

Teraz pytanie czy fotoradary maja mozliwosc wyboru godziny strzalu bo
te moje 64 po 23.00 nie bylo by powodem do zdjecia a sytuacja miala
miejsce o 20.28 czyli niby wszystko gra ale....?

Czyli twierdzisz, że wprawdzie byłe¶ tam o 20.28, ale powinna wtedy być 23?

Uzasadnisz jako¶?

--
Bydlę

Data: 2011-10-27 15:53:32
Autor: Leszek Kowalski
Fotka z fotoradaru - pytanie.

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Pewnie miał na my¶li, czy fotoradar posiada zegar który w godzinach 5-23 pstryka przy prędko¶ci 50+10 a w godzinach 23-5 od prędko¶ci 60+10. Jak to więc może być w praktyce? Sztywno ustawiony limit niezależnie od czasu, czy też limit zależny od pory dnia?

Leszek Kowalski

Data: 2011-10-27 20:53:12
Autor: Konop
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 27.10.2011 15:53, Leszek Kowalski pisze:
Pewnie mia� na my�li, czy fotoradar posiada zegar kt�ry w godzinach 5-23
pstryka przy pr�dko�ci 50+10 a w godzinach 23-5 od pr�dko�ci 60+10. Jak to
wi�c mo�e by� w praktyce? Sztywno ustawiony limit niezale�nie od czasu, czy
te� limit zale�ny od pory dnia?

Jeśli na tej grupie jest ktoś, kto ustawia te fotoradary, to pewnie Ci powie dokładnie (albo się nie przyzna, że to robi ;)), ale ogólnie sprawa jest prosta jak budowa cepa!! Fotoradar to zaawansowane urządzenie, w środku zapewne jest coś klasy starszego PCta. I zegarek ma, bo musi (inaczej skąd by mieli godzinę?? :)). Nie jest żadnym problemem, aby limit zmieniał się automatycznie o 23 i o 5.
Z drugiej strony, jeśli tego nie robią, to też nie ma problemu! Sami walą zdjęcia, za które potem nie mogą wystawić mandatu ;)... Ale zdziwiłbym się, gdyby to ograniczenie się nie zmieniało.

  Konop

Data: 2011-10-28 00:04:00
Autor: Tomasz Pyra
Fotka z fotoradaru - pytanie.
W dniu 2011-10-27 15:53, Leszek Kowalski pisze:
[...]

Pewnie zależy od modelu.
Multaradar-C pozwala ustawiać różne limity w zależno¶ci od czasu, wielko¶ci pojazdu (osobowy/ciężarowy), kierunku jazdy itp.

Więc tak, można takie co¶ poustawiać, natomiast nigdy nie wiadomo czy poustawiano.

Ale na fotce zazwyczaj jest też widoczny jaki limit był ustawiony.

Data: 2011-10-29 09:45:02
Autor: Karol Y
Fotka z fotoradaru - pytanie.
[...]

"...Dziennie rejestrował ¶rednio 200 wykroczeń przy progu ustawionym na 20 km/h (rejestrował więc kierowców jad±cych przez wie¶ ponad 70 km/h w ci±gu dnia lub 80 km/h w nocy)..."

- http://moto.wp.pl/kat,106086,title,Odwet-na-fotoradarze,wid,11520203,wiadomosc.html?ticaid=1d491

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-10-27 16:07:22
Autor: Jarek Andrzejewski
Fotka z fotoradaru - pytanie.
On Tue, 25 Oct 2011 11:16:16 -0700 (PDT), Demos
<boldor1000fr@gmail.com> wrote:

Dostalem fote z fotoradaru, niby nic strasznego 64/50 ale w opisie
BTW:
http://www.rp.pl/artykul/89799,739896-Obwiniony-powinien-miec-obronce.html

Data: 2011-10-27 21:42:22
Autor: Hinek
Fotka z fotoradaru - pytanie.
Uzytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisal
BTW:
http://www.rp.pl/artykul/89799,739896-Obwiniony-powinien-miec-obronce.html

To sa glupoty. A przeciez mozna to bylo skonsultowac z glównym
mózgiem PMS - a nie zawracac glowe Trybunalowi Konstytucyjnemu :/
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-10-31 12:45:00
Autor: gregor
Fotka z fotoradaru - pytanie.
[...]

Kadrowane zdjecia czyli retuszowane nie sÄ… dowodem, sprawÄ™ do sÄ…du i po sprawie ...

gregor

Fotka z fotoradaru - pytanie.