Fotki w Lublinie na Witosa :-(

Data: 2009-04-04 16:24:53
Autor: z
Fotki w Lublinie na Witosa :-(
No i stało się.
Pstryknęło przyjąłem mandat z pokorą na 50 - 81 km/h - 200zł 6 punktów.

Ale...
Dwupasmówka na w tym miejscu na przeciwnym pasie ma cały czas 70
Za wszystkimi innymi skrzyżowaniami (zjazdy i wjazdy) jest ponowione podwyższenie prędkości. Tylko w dwóch miejscach na zdrowy rozum brakuje takiego samego znaku.

Policja sprytnie to wykorzystuje i stawia fotoradar 300 m przed znakiem 70. Normalnie klientów mieli co nie miara.

Po przeciwnej stronie jak byk znaki 70. Wiem że są tam markety i przejścia dla pieszych tak samo jak 3km wcześniej i 3 km później.
Gdzie tu sens i logika.

Panowie z radiowozu odsyłają z pretensjami do magistratu, "oni sobie miejsca nie wybierają to "góra" im każe dokładnie tu stać".

Pewnie mandat już zaklepany. Przejechałem się tamtędy kilka godzin później. Normalnie jakby 2 znaki złomiarze zwinęli :-)

Czy mogłem odmówić przyjęcia mandatu i sobie fotkę jeszcze przed ew. Sądem Grodzkim obejrzeć na komendzie.
Radiowóz stał 200m za fotoradarem. Panowie chyba mieli tylko info głosowe przez radio od operatora.
Taką dziwną sugestię usłyszałem. Chyba mieli więcej "awanturujących" się klientów.

zch

   sprytnie postawili radar 300m przed znakiem 70 - szczegoł

Jadę sobie z powrotem od Zamościa i widzę że cały ten odcinek (od Makro do Grygowej) ma postawione znaki podwyższające do 70 ???
Przejechałem druga stroną i od ronda pod zamkiem stoją znaki 70.
Dopiero za wiaduktem kolejowym rozwidlenie- zjazd do Makro (no chyba skrzyżowanie) ale znaku 70 brak !!!
Na przeciw Makro (wlot z ronda) znaku brak !!!

Fotoradar stał na przeciwko L.Herc 300m przed znakiem 70
Na przeciwnym kierunku cały czas obowiązuje 70
Gdzie tu sens i logika?

Ukradli znaki, tak było zawsze czy po stawianiu wiaduktu do Kerfura ktoś nie dopatrzył???

Wiem że Cięcia funduszy w Policji ale żeby aż tak bezczelnie. Panowie nie nadążali z wypisywaniem mandatów.

zch

PS. Oczywiście to nie oni wybierają miejsce tylko "góra" a jak ma waty to mogę podyskutować obejrzeć fotkę na komendzie.
Trochę dziwne. Moglem odmówić, obejrzeć fotkę przed jeszcze przed sądem grodzkim???

Data: 2009-04-04 17:54:43
Autor: Rafal O.
Fotki w Lublinie na Witosa :-(
Cholera, czasami tamtędy jeżdżę. Nigdy bym nie wpadł.
No tak, w końcu to służy poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Buduje zaufanie dla szeroko pojętej "władzy".
I zmniejszeniu liczby śmiertelnych wypadków. Tylko te statystyki. Powstają chyba dla sztuki, bo na górze nikt ich nie czyta.
A może docierają bardziej optymistyczne, jak w czasach Lenina
czy Breżniewa.

IMHO to są patologie i trzeba walczyć o swoje.
--
Pozdrawiam, Rafał.

Data: 2009-04-05 00:19:17
Autor: z
Fotki w Lublinie na Witosa - złe oznakowa nie drogi
Rafal O. pisze:
[...]

W mordę...
Przerabiał już ktoś takie odwołanie od mandatu z powodu błędnego oznakowania drogi. Jak na razie nie dokopałem się.
Pewnie się okaże że dla 200 zł szkoda czasu i nerwów :-(

zch

Data: 2009-04-05 20:17:25
Autor: Paweł Ubysz

Użytkownik "z" <zch28@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr8md6$j71$1inews.gazeta.pl...
Rafal O. pisze:
[...]

Jeżeli juz przyjąłeś mandat to nie możesz sie od tego odwołać. Trzeba było wybrać sąd. Mandat moze zostac uchylony tylko wtedy jeżeli został wystawiony za czyn nie będacy wykroczeniem. Tak więc jest juz po ptokach.

Data: 2009-04-05 21:50:16
Autor: z
Paweł Ubysz pisze:

Jeżeli juz przyjąłeś mandat to nie możesz sie od tego odwołać. Trzeba było wybrać sąd. Mandat moze zostac uchylony tylko wtedy jeżeli został
wystawiony za czyn nie będacy wykroczeniem. Tak więc jest juz po ptokach.

Na myśl mi nie przyszło że "organy" mogą w taki sposób "służyć" obywatelom :-(

A tak na przyszłość.
Radiowóz stał za fotoradarem jakieś 200m. Info o przekroczeniu funkcjonariusze mieli od operatora radaru tylko przez radio.
(operator opisywał jaki samochód i kto w nim siedzi jest do zatrzymania)
W tym huku roboty widocznie nie uśmiechało się im biegać do radaru razem z klientem żeby mu pokazać wynik pomiaru i fotkę.

Policjanci oczywiście wyrecytowali formułkę o odmowie i sadzie grodzkim ale jak zacząłem marudzić to coś wspomnieli o przysłaniu wezwania i oglądaniu fotki na komendzie. Tak jakby to był tylko stojący fotoradar.
Czy to znaczy że moglem odmówić, dostać wezwanie do domu (pomyśleć czy warto się burzyć, a na komendzie jednak przyjąć mandat???

Ile można zabulić kosztów sadowych jak Sąd jednak przyzna rację policji???

zch

Data: 2009-04-06 20:28:51
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 05 Apr 2009 00:19:17 +0200, z napisał(a):

W mordę...
Przerabiał już ktoś takie odwołanie od mandatu z powodu błędnego oznakowania drogi. Jak na razie nie dokopałem się.
Pewnie się okaże że dla 200 zł szkoda czasu i nerwów :-(

Przerabiał IMO warto. --
     ___________ (R)

Data: 2009-04-05 17:30:10
Autor: z
Fotki w Lublinie na Witosa - złe oznakow anie drogi
Może ktoś doradzi
Olać, iść na komendę z jakimiś fotkami, skorzystać z darmowej porady prawnej (kochana UE sponsoruje  :-)  ) profesjonalne pismo i dokumentacja.
czy obsmarować w mediach a może większa grupą domagać się przynajmniej prawidłowego oznakowania.
Co 5 min. kolejny mandat to się nazywa wydajność i skuteczność stróżów prawa.

zch

Data: 2009-04-04 19:27:44
Autor: Artur Miller
Fotki w Lublinie na Witosa :-(

"z" <zch28@gazeta.pl> wrote in message news:gr7qjo$1i$1inews.gazeta.pl...
No i stało się.
Pstryknęło przyjąłem mandat z pokorą na 50 - 81 km/h - 200zł 6 punktów.

a jaki jest sens stawiania 70 na autostradzie, gdzie z 3 pasów robią się 2 ? zywego pieszego ducha w promieniu kilometra a miśki z bananami na ryjach zapraszają kolejnych morderców, złoczyńców i piratów na pobocze ...

@

Fotki w Lublinie na Witosa :-(