Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie

Data: 2012-07-27 11:04:34
Autor: Marcin N
Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
W dniu 2012-07-26 16:19, Maciek pisze:
Witam

Dostałem zawiadomienie z sądu, że w mojej sprawie odbędzie się rozprawa.
Nie muszę się na nią stawić, ale zapraszają do przedstawiania
dowodów/świadków w sprawie.

Czy możesz przedstawić swoje argumenty na piśmie?

Warto użyć takich:

1. Przekroczenie o 10 km jest bezpłatne. Fotoradar ma błąd pomiaru do 3 km/h więc wskazanie przekroczenia o 11 może być przekroczeniem o 8 i nie ma pewności, że jest inaczej.

2. Upoważnionych do kierowania było dwóch więc sąd musi udowodnić winę jednemu z nich - na podstawie zdjęć. Zdjęcie od przodu zwykle jest bardzo wyraźne i w sądzie zapewne okaże się, że mają takie powiększenie, że dowód będzie jednoznaczny.

Mogą Cię jednak ukarać za niewskazanie upoważnionych do kierowania na ich żądanie. I tu chyba nie ma obrony. Zaniedbałeś obowiązek odpowiedzenia SM w odpowiednim czasie.

Gmina nie zobaczy pieniędzy z mandatu.

Możesz też nic nie robić, poczekać na wyrok i jeśli będzie szansa na wygranie w wyższej instancji - to zaskarżyć wyrok i jednocześnie poprosić sąd o przeniesienie rozprawy do sądu w pobliżu Ciebie. Zrobisz tym na złość SM, która będzie musiała zjawić się u Ciebie na kolejnej rozprawie.

Opowiedz, jak sprawa się potoczyła.

--
MN

Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie