Fotografia Podwodna

Data: 2009-04-16 11:42:05
Autor: Arturro
Fotografia Podwodna
Cześć,
W sprawie wyboru najlepszego zestawu polecilbym Ci kontakt z www.pstryk.pl lub www.seaquest.pl/nurkowanie/  Osobiście uważam że najwięcej akcesoriów będzie do Olympusa, Canona i Nikona.
Do obudowy musisz mieć możliwośc dokupienia obiektywu szerokokatnego oraz lampy błyskowej.
Pozdrawiam,
Arturro

Marcin Piekarski <marcin@idealan.pl> napisał(a):
Witam.
Potrzebuje porady opinii osób na temat doboru aparatu + obudowy do fotografii podwodnej dla początkującego (P1).

Dobrałem taki zestaw:
Aparat SONY DSC-W290  -> http://tiny.pl/z78t
Obudowa do 40m SONY MPK-WE  -> http://tiny.pl/z787

Zaznaczę od razu że nie mam żadnego doświadczenia w fotografii podwodnej.
Aparat ma też służyć do zdjęć na co dzień z dala od wody ;)

Wybór aparatu na ten model sony padł ponieważ ma możliwość kręcenia filmów HD.

Cena kompletu w sklepach internetowych 1700 zł +/- 100zł brutto.

Proszę o opinie oraz wskazówki lub inne zestawy w podobnym przedziale cenowym.

Dziękuję.

Data: 2009-04-16 13:51:00
Autor: PesTYcyD
Fotografia Podwodna
Arturro pisze:
[...]

Najpierw lepiej pobawić się czymś prostszym i stwierdzić czy jest sens inwestowania w bardziej skomplikowany/droższy sprzęt. Ja tak zrobiłem i mi w zupełności wystarcza prosty aparacik z MM. A polskie wody mają to do siebie że jak wizura padnie, to nawet najlepszy aparat wiele nie zdziała i w związku z tym szkoda by mi było wydawać ~3000 na przyzwoity sprzęt do fotografii. A jak już minęła mi faza na fotografie podwodną to czasami nawet nie chce mi się taszczyć aparatu do wody bo tylko mi przeszkadza. 90% zdjęć z nurków była podobna: okonie, sumy, szuwaresy i partnury mam już tyle zdjęć nacykanych, że sam już nie widzę różnicy pomiędzy tymi nowymi a tymi robionymi rok temu.

Data: 2009-04-16 12:03:56
Autor: Arturro
Fotografia Podwodna
A mnie bez aparatu to nawet nie chce sie wchodzic do wody:).
Podtrzymuje swoje zdanie, sam kiedys kupiłem tanio aparat z mniejsza matrycą i dokupowałem do niego akcesoria, których koszt przewyższył wielokrotnie zakup aparatu i obudowy. A wszystko to dzięki temu że zgubił pod woda swój pierwszy małpen idiot.
PesTYcyD <pestycyd@wp.pl> napisał(a):
Arturro pisze:
> Cze=B6=E6,
> W sprawie wyboru najlepszego zestawu polecilbym Ci kontakt z www.pstryk=
=2Epl=20
> lub www.seaquest.pl/nurkowanie/ =20
> Osobi=B6cie uwa=BFam =BFe najwi=EAcej akcesori=F3w b=EAdzie do Olympusa=
, Canona i Nikona.
> Do obudowy musisz mie=E6 mo=BFliwo=B6c dokupienia obiektywu szerokokatn=
ego oraz=20
> lampy b=B3yskowej.
> Pozdrawiam,
> Arturro

Najpierw lepiej pobawi=E6 si=EA czym=B6 prostszym i stwierdzi=E6 czy jest=
 sens=20
inwestowania w bardziej skomplikowany/dro=BFszy sprz=EAt. Ja tak zrobi=B3=
em i=20
mi w zupe=B3no=B6ci wystarcza prosty aparacik z MM. A polskie wody maj=B1=
 to=20
do siebie =BFe jak wizura padnie, to nawet najlepszy aparat wiele nie=20
zdzia=B3a i w zwi=B1zku z tym szkoda by mi by=B3o wydawa=E6 ~3000 na przy=
zwoity=20
sprz=EAt do fotografii. A jak ju=BF min=EA=B3a mi faza na fotografie podw=
odn=B1 to=20
czasami nawet nie chce mi si=EA taszczy=E6 aparatu do wody bo tylko mi=20
przeszkadza. 90% zdj=EA=E6 z nurk=F3w by=B3a podobna: okonie, sumy, szuwa=
resy i=20
partnury mam ju=BF tyle zdj=EA=E6 nacykanych, =BFe sam ju=BF nie widz=EA =
r=F3=BFnicy=20
pomi=EAdzy tymi nowymi a tymi robionymi rok temu.

Data: 2009-04-16 16:43:52
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Fotografia Podwodna

Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs765f$gq$1news.onet.pl...
Arturro pisze:
[...]

I słusznie. Jakbym ja miał robić takie zdjęcia też bym nie zabierał sprzętu pod wodę :)

Niestety w rozwój fotografa podwodnego wpisane są KOSZTY. Jeślli komuś wystarczają zdjęcia typu: "to ja", "to mój partner", "to okoń" - to w porządku. Z tym, że nie każdy ma ochotę robić takie zdjęcia... i dzięki temu możemy oglądać np. takie rzeczy:
http://www.mtrzcinski.pl/galeria/wraki/fiat-br-20/br5.jpg.php
http://www.mtrzcinski.pl/galeria/kraje/chorwacja/
http://www.diveschool.pl/galeria.php?dzial=210&graf=4815

Uważam, że jeśli się da kupić aparat z obudową za 400pln to należy to zrobić. Co więcej dobrze jest zrobić dobry kurs fotografii podwodnej np. u Jacka Madejskiego czy Marcina Trzcińskiego, żeby wiedzieć co robić i jakie się ma ograniczenia. Wtedy też podjąć decyzję. Strata 400pln w tym przypadku będzie pomijalna :)

Fotograf który wie co robi i w polskiej wodzie o słabej widoczności zrobi dobre (fajne) zdjęcie:
http://www.balticexplorers.pl/galeria/grozny/index.html
http://www.balticexplorers.pl/galeria/Chmielno/index.html
http://www.diveschool.pl/galeria.php?dzial=224&graf=5210 - zdjęcie zrobione na Hańczy z "dłubanek"

pzdr, Karol Susicki
http://divezone.pl

Data: 2009-04-16 15:29:35
Autor: jacekplacek
Fotografia Podwodna
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] <dive@usunto.divezone.pl> napisał(a):

[...]

Dlaczego podwodnej? Różni się od nadwodnej? Nie może być po prostu kurs fotografi?

Kontrastowe zestawienie :)

Data: 2009-04-16 18:26:25
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Fotografia Podwodna

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs7isv$9ao$1inews.gazeta.pl...
[...]

Każdy z fotografów, których poleciłem da Ci dobre podstawy z fotografii bo bez nich kurs podwodnej mija się z celem. Jednocześnie kursy u nich nie są drogie w porównaniu z cenami jakie sobie liczą fachowcy za kursy "nawodne". Co więcej w foto podwodnej trzeba się później obróbki nauczyć bo bez niej też efekty będą dużo gorsze...

Jeśli ktoś pyta o zakup takiego aparatu na sekcie to domniemam, że nie ma zielonego pojęcia o fotografi jako takiej...

Oczywiście, ktoś kto potrafi robić dobre zdjęcia na powierzchni i takie pojęcia jak czas, przysłona, głębia ostrości, kompozycja nie są mu obce poradzi sobie pod wodą - do pewnych rzeczy można dojść samemu ale fachowcy od powodnej mogą skrócić ten czas znacznie, dzięki temu świeżo upieczony fotograf będzie mógł od razu robić lepsze zdjęcia...

http://www.diveschool.pl/galeria.php?dzial=228&graf=5366

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-04-17 08:37:46
Autor: Pszemol
Fotografia Podwodna
"PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> wrote in message news:gs765f$gq$1news.onet.pl...
[...]

Myślę, że dojrzałeś do tego aby pojechać do Egiptu, na Kajmany lub Hawaje.
Z tym że jak wrócisz z którejś z tych wycieczek to już do jeziora w Polsce
Ci się wchodzić nie będzie chciało... no chyba tylko żeby przetestować
nowy sprzęt... Ja tak niestety popsułem sobie lokalne nurkowanie ;-)

Data: 2009-04-17 19:13:05
Autor: PesTYcyD
Fotografia Podwodna

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gs9fas.2d0.0poczta.onet.pl...
[...]

Nurałem na Morzu Andamańskim w Tajlandii i nadal lubie polskie kakao :)

Fotografia Podwodna