Fotografowanie jedzenia

Data: 2010-03-01 15:14:11
Autor: KKrzych
Fotografowanie jedzenia
Tak, wiem, temat wraca i był omawiany, ale chciałem i poprosić i wnieść coś wygooglanego do tematu.
Pasjonuję się kuchnią, bardziej gotowaniem, dodając przepisy do portali, chciałbym też dodawać z nimi ładne (obiektywnie rzecz biorąc :) fotografie jedzenia, a raczej potraw, bo to jednak różnica.

Wygooglałem ciekawe linki, ale jestem ciekaw, co Grupowicze poradzą kompletnemu amatorowi, który dysponuje cyfrowym aparatem kompaktowym i lampkami biurkowymi? Dzięki z góry, a moje znaleziska to:
http://fotoblogia.pl/2008/11/03/fotografowanie-jedzenia-podstawy/
http://futomaki.pl/2009/07/15/aya-brackett-nieperfekcyjna-fotografia-jedzenia/
http://plfoto.com/zdjecie,martwa-natura,schab-cyganski,447081.html (IMHO ciekawa dyskusja pod zdjęciem)

--
Pozdrawiam,
KKrzych

Lubię i gotować, i czytać, i zjeść :) więc polecam:
www.ugotujka.pl

Data: 2010-03-01 16:32:10
Autor: cichybartko
Fotografowanie jedzenia
To jest chyba jedne z najtrudniejszych tematów ;). Bardzo ciekawy zbiór przemyśleń o fotografii żywności masz na tym blogu http://www.foodportfolio.com/blog/index.html#blog . Warto też się zapoznać ze sprawdzonymi technikami dotyczącymi oświetlenia w normalnej fotografii, bardzo dobrym wstępem do tego jest książka "Światło w fotografii: magia i nauka" http://www.ceneo.pl/2303629 . Dużym zbiorem wiadomości dotyczących przygotowywania żywności do zdjęć jest też książka "Digital Food Photography" http://tinyurl.com/y8w9zva .

--
Pozdrawiam,
Bartosz.

Data: 2010-03-01 18:58:07
Autor: KKrzych
Fotografowanie jedzenia

Użytkownik "cichybartko" <cichybartko@gmail.com> napisał w wiadomości news:hmgmle$2el$1news.onet.pl...
To jest chyba jedne z najtrudniejszych tematów ;)
Ot co. Wszędzie napotykam na taką opinię.

Bardzo ciekawy zbiór przemyśleń o fotografii żywności masz na tym blogu http://www.foodportfolio.com/blog/index.html#blog .
I co za zdjęcia (a to papu na zdjęciach!)

"Światło w fotografii: magia i nauka" http://www.ceneo.pl/2303629 .
Dziękuję.

wiadomości dotyczących przygotowywania żywności do zdjęć jest też książka "Digital Food Photography" http://tinyurl.com/y8w9zva .
Dzięki za ten link! Wyskakuje też mnóstwo ciekawych książek dookoła tej polecanej.

Pozdrawiam!
KKrzych

Data: 2010-03-09 11:40:57
Autor: Kokos
Fotografowanie jedzenia

Użytkownik "KKrzych" <wykonczeniowka@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hmgi3s$2ho$1inews.gazeta.pl...
[...]

jeślic chodzi o światło... lampki schowaj do szafy, najlepiej ze swiatłem rozproszonym, któe mozesz uzyskać w słoneczną pogode dają mleczną pleksę czy coś w podobie.
jesli chodiz o kadry, pokaż jedzenie tak, zeby zachecało do zjedzenia jak sie patrzy:)

Fotografowanie jedzenia